Novi Logan

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

@Peja: Verovatno znači, ali nisi pokazao celu tabelu...

Već sam pisao da menjači na dizelima i benzincima moraju da se razlikuju zbog različitih karakteristika motora, pre svega zbog režima maksimalne snage, odnosno maksimalnog broja obrtaja. Pomenuti benzinac razvija maksimalnu snagu na 5500 obrtaja a dizel na 4000. U tom smislu treba preračunati maksimalne brzine u svakom stepenu prenosa, što će nam pokazati interesantnu činjenicu da je recimo peta brzina kod benzinca projektovana u smislu kompromisa između potrošnje i performanse, ali više u korist performanse, jer bi u režimu maksimalne snage na 5500rpm  trebalo da razvije oko 175km/h a stvarna maksimalna brzina je 156km/h. Kod dizela je situacija drugačija, jer bi u režimu maksimalne snage u petoj brzini na 4000rpm trebalo da nabije čak 218km/h što je daleeeeko od njegove stvarne maksimalne brzine od 159km/h. Znači projektovali su prenose tako da se postigne ekonomičnost, što je logično očekivanje svih onih koji se odluče za dizel motor, a veliki obrtni momenat im to i omogućuje.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

#706
Narvano, znaci osim 0.9 TCe i 1.5 dCi 90hp ostali motori su mrtva patka.

Loganovac

Ispada tako, pošto pričamo o novom Loganu. U drugim modelima imamo 1.2 TCe koji je aždaha i ovaj moj skromni 1.6 16v...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Podatak o ubrzanju 0-100kmh nije presudan u oceni toga kakav je auto u vožnji.Postoje podaci o ubrzanju,ali i o međuubrzanjima.Ovi drugi daju pravu sliku o živahnosti,ali ih često nema u tehničkim podacima,a mislim da su mnogo važniji od 0-100kmh.
I sam podatak o max.obrtnom momentu je relativan.Mnogo je važnija kriva obrtnog momenta i kako se razvija obrtni momenat sa porastom obrtaja.
Turbo motori,a posebno dizeli su tu u velikoj prednosti jer je turbina programirana tako da na niskim i srednjim obrtajima obezbedi dovoljno vazduha (goriva uvek ima dovoljno,problem je nedostatak vazduha kod niskih obrtaja,kod motora sa malom zapreminom).

Još nešto u prilog 1,2 16v:odnos hoda i prečnika klipa.On ima znatno duži hod od prečnika klipa,kad se poredi sa 1,4,što barem u teoriji poboljšava međuubrzanja i elastičnost.
Zbog ovoga,kada razmišljam o novoj Dačiji sa 1,2 16v,mislim da neću izgubiti mnogo u odnosu na starog 1,4.Dci je već druga priča.

Ivan91

Ako te treba 14 sec do 100, to ti dosta govori o tome kakva medjuubrzanja mozes da ocekujes ;)
Poprilicno sam siguran da bi sesta brzina na 1.2 motoru mnogo popravila stvari za brzine od 120 - 140 km/h. Menjac ga ubija na otvorenom putu.
Dok ne pogledas u brzinometar, iams osecaj da posteno ubrzavas, jer se motor samo dere i samo emnjas brzine, onda pogledas u speed-o i smoris se :D

ppejic

Novi MCV ima isti prenos u 5. brzini, kao Lodgy u 6. brzini, pa se vidi da mu je menjac bas razvucen. Sanderu dCi  je kraci prenos.

Zato sam potegao ovu temu.

silent

Citat: saša61beograd poslato 22.06.2014. - 11:48
Još nešto u prilog 1,2 16v:odnos hoda i prečnika klipa.On ima znatno duži hod od prečnika klipa,kad se poredi sa 1,4,što barem u teoriji poboljšava međuubrzanja i elastičnost.
Zbog ovoga,kada razmišljam o novoj Dačiji sa 1,2 16v,mislim da neću izgubiti mnogo u odnosu na starog 1,4.Dci je već druga priča.

1.4 dostiže maksimalni obrtni momenat na 3000 obrtaja. 1.2 na 4250 obrtaja.
Zar to ne znači da je 1.4 elastičniji?

Keka

Elasticnost zavisi od izgleda krive obrtnog momenta. Sad ne mogu da nadjem grafikon, ali mi se cini da je 1.4 elasticniji-ima skoro ravnu krivu momenta od 2500 do 4500 rpm.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Upravo tako, 1.2 16V je uved samo zbog ekoloskih normi, inace ima losije karakteristike od 1.4 MPI



dCi 90hp je odlican


kao i 0.9 TCe


izgleda da su samo oni "po meri" za MCV

Loganovac

Sad kad gledam ove dijagrame, 1.4 mi izgleda najbolje, od 2500 do 5000rpm skoro isti moment. Dizlo ima onaj ravan deo samo od 1500 do 2500rpm, posle kao niz Bubanj Potok  :lol1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2014&mm=06&nav_id=864216

Opet o ovoj "ogranicenoj" seriji, koja je u Rusiji normalna serija Luxe Privilege, samo je drugi motor i oznake Dacia  :bonk:

http://www.renault.ru/renault-range/range-page-vp/logan/new-logan/configurator/
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


astmario

Da sa samo 100Nm vise :write:

Loganovac

JBMLG, ali tamo je ESP opcija!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Jbmlg, zakon im je omogucio da ESP nije obavezna oprema.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

@Loganovac

Kod dCi-a je motor veoma upotrebljiv od 1500-3200, momenat se razlikuje samo za 10%