Dacia Jogger

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

#15
Citat: Veterinar poslato 08.09.2021. - 20:21
Prtljažnik slican, rekao bih, nisam upoređivao brojke.

Jogger 5 cm duži, 3.3 cm širi, nepunih 5 cm niži. Medjuosovinsko rastojanje 19cm veće. U varijanti sa sedam sedišta prtljažnik gotovo isti (6 litara veći od Lodgija), a kada se skine treći red sedišta prtljažnik 110 litara manji od Lodgijevog.
Sve u svemu nesumnjivo komforniji od već komfornog Lodgija.

silent

 :offtopic: - "5 цм нижи"

Не разумем тај тренд снижавања висине возила, још мало, па неће моћи да пређу преко лежећег. Може бити да је разлог гурање купца у вишу класу "крос-овер" возила. Гледам Заставина возила, скоро видех Рено 4, па то има клиренс као УАЗ!
Стварно су то била возила са најширим спектром намене. Сада имам утисак да нас неко заје*ава, за наше паре.

Veterinar

Dok ne vidim, necu znati. Klirens je veći od Lodgija, a auto je niži. Ipak, ko god da je ušao u mog Lodgija imao je isti komentar :"Sto je ovoliko visok?"

Capriolo


Kocijas


Capriolo

Znači, petosed, u full-u, sa opcionalima i met. bojom, uz TCe 110 ispadne malo manje od 18 hiljada.

Veterinar

Mislim da je najrentabilnija osnovna plinska verzija, sa doplacenom klimom.

Capriolo

Petosed ima dobre perfomanse sa TCe 110 ( 10,5 sec. i 180 ), a i bolji obrtni moment (200Nm).
A šta je rentabilnije, mislm da ne postoji univerzalan odgovor, a njega svakako nema ni u specifikacijama koje su u cenovniku navedene (onako kako su navedene).

Loganovac

Koji odgovor, na koje (čije) pitanje, i kako uopšte odgovor može da bude univerzalan? Veterinar je napisao ono šta misli.Izgleda da ti nemaš neko mišljenje, ali te to ne sprečava da osporavaš njegovo?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Evo, pojavio se u ponudi i u BiH, distributer navodi da je isporuka februar 2022.

https://www.olx.ba/artikal/45724819/dacia-jogger-essential-1-0-tce-110-7-sjedista/

Cijena je oko 16 200 eura.

Capriolo

Citat: Loganovac poslato 01.12.2021. - 23:50
Koji odgovor, na koje (čije) pitanje, i kako uopšte odgovor može da bude univerzalan? Veterinar je napisao ono šta misli.Izgleda da ti nemaš neko mišljenje, ali te to ne sprečava da osporavaš njegovo?
Pa, kolega pre mene je izneo mišljenje da je najrentabilnija plinska verzija. I ja mislim da to ne može da bude univerzalno pravilo, niti je svima to priorite.
Jer, kako sam u skorije vreme čitao temu o TNG-u na ovom forumu, čak i medju veoma starim člaovima ovog foruma postoje veome oprečna mišljenja koliko je to, kome i pod kojim uslovima eventualno rentabilno/isplativije (a nude se i veoma različite kalkulacije, čak je i Revija SAT dala interesantnu kalkulaciju), kao što mnogi članovi smatraju da je (za njih ) pri izboru automobila pogrešno kao ključni kriterijum posmatrati samo rentabilnost.
Šta je onda tačno moj "greh" ako možda smatram (meni) "boljim" izborom 1,0 TCe od 1,0 TCe Eco G ? Pa i zbog boljih perfomansi (2 sekinde bolje ubrzanje kod petoseda). Ja to ne nudim kao "generalno pravilo". I prihvatam da je za nekoga "bolja" TNG verzija.

slavko_bgd

Citat: Veterinar poslato 26.09.2021. - 19:25
Ipak, ko god da je ušao u mog Lodgija imao je isti komentar :"Sto je ovoliko visok?"

Zato da putnici mogu da prošetaju tokom vožnje  :)

Zoran

Capriolo, ja sam na plin prešao oko 500 000 km i na benzin oko 900 000 km.Sve je to stvar prioriteta, prilike ( radio sam  neke poslove sa plinom i bio mi je dostupan za 1/4 tržišne cijene). Možda opet nekad budem plinaš, nikad se nezna .
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

@Capriolo: ti se ovde predstavljaš kao komercijalista, morao bi da znaš šta podrazumeva pojam rentabilnosti. U slučaju automobila najniža cena po kilometru uz najmanje ulaganja. Obično se radi preko LTC parametara (Life Time Cost), dakle koliko te je koštao pređeni kilometar  kad na kraju životnog veka vozila svedeš sve troškove, što investiciju u vozilo i eventulano dodatne uređaje, ulaganja kroz cene servisa i popravki, naravno troškove goriva i sve ostale troškove.
Od toga se odbije tržišna vrednost (ako postoji) na kraju životnog veka, sve to podeliš sa pređenim kilometrima i voila. Podrazumevano, radi se o automobilu koji u trenutku kupovine zadovoljava sve tehničke i druge zahteve u pogledu bezbednosti i zaštite životne sredine. Tu nema mesta ličnim prioritetima. Sve ostalo je cena luksuza i tu se uvodi pojam prioriteta. Nekome je stalo da lepi u sedište, neko hoće da plati ovaj ili onaj znak na haubi, neko da se cice okreću za njim, i spreman je da to plati.
Dakle, greška je što si zamenom teza skočio na čoveka koji je rekao "mislim da je najrentabilnija osnovna plinska verzija, sa doplaćenom klimom" (radi se o Jogger-u), iskomentarisao da "petosed ima dobre performanse" i "bolji obrtni moment" sa ovim ili onim motorom  i razvio celu filozofiju na osnovu toga šta se kome sviđa li ne sviđa.

Na kraju vraćam se na tvoju drugu rečenicu "A šta je rentabilnije, mislm da ne postoji univerzalan odgovor..."
Mislim da postoji.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

#29
Ja se izvinjavam za dužinu odgovora, ali, "prozvan sam"  :-)1
Mene Jogger načelno oduševljava kao ideja dobrog porodičnog prevoza, jer mislim da je sa dužinom od 455 idealan. A evo i zašto. Imao sam deceniju na neki način slično vozilo, 308 SW (u sedmosed verziji), on je bio dug 450 cm, a do 200 kkm koliko sam sa njim prešao, treći red mi je bio u funkciji barem 20 hiljada km (osobe do 173 cm su mogle sedeti u trećem redu da ne lupaju glavom).
A ako Jogger posmatram samo kao petosed (jer ne treba svima treći red sedišta, meni odavno ne treba), on danas može solidno da se napakuje opremom. Naravno, ne baš na nivou nekog recimo, karavana C segmenta (od koga bio bio kraći i oko 10-15 cm, jer odlazeća astra karavan ima preko 470 cm), ali svakako može solidno. Tako napakovan uz Tce 110 dobaci (u Srbiji) do skoro 18 hiljada. Pa ko voli, neka izvoli.
Da danas kupujem karavan C segmenta, možda bih se i okrenuo Joggeru. Jer bih našao mnogo više razloga "za", nego "protiv".
Oko onih ,,200 Nm" i ,,TNG-a", najpre, za obrtni moment nemam dileme da je (meni) jako poželjan, da je što veći (maksimalna snaga maltene mi nebitna) i zašto bih odabrao baš Tce 110, a ne Eco-G 100. Vozim privatno poslovno paralelno 4 vozila (atmo. benzin, dva turbo benzin i jedan dizel) i lično ,,najgoru emociju" (u smislu doživljaja u vožnji) imam u Yarisu sa atmosferskim 1,5 sa 111 ks. Najmanji maksimalni obrtni moment, a koji se razvija na veoma visokim obrtajima. Turbo benzinci su druga priča, ali, opet, nije isto da li je maks. moment 160, 200 ... Oseti se ta razlika u vožnji. Naravno, dizeli su neka treća priča (po nečem bolja, po nečem gora).
1,0 Tce 110 ima 200 Nm. A tih 200 Nm je – i 200Nm po litru zapremine je dosta. Mnogo više od većine današnjih turbo motora, više po litru zapremine nego npr. fiatov T3 1,0 od 120 ks, ili 1,0 Ecoboost od 125 ks ili 1,5 TSI, a isto po litru zapremine kao za npr. 1,0 TSI 110 (ili 115) ili Hondin 1,0 T.
A 1,0 Tce Eco-G 100 ima manji moment. I užitak u vožnji kod njega može biti samo lošiji nego kod Tce 110.
A ima nešto i u užitku. Bar ja to tako gledam. Meni nije baš sve u parama, mada od para živim , kao i svi, i mada jesam ,,komercijalista", živim od prodaje, kao i svi (svi mi nešto ,,prodajemo"), to ne znači da kod privatnog vozila ne držim i do emocije.

Što se tiče pitanja rentabilnosti TNG-a, ja to ne znam (lično). Mogu samo da – verujem (drugima).
Ali, kako sam rekao, čitajući ovaj forum, razne teme, pa i jednu od tema oko TNG-a (a ima ih dosta), posledjih dana sam oko toga pročitao ovde i sledeće:
- ,,Apsolutno se ne slazem sa konstatacijom da u prodaji taj uredjaj moze imati neku vrednost u prodaji automobila. Cak moze biti i otezavajuca okolnost. Opet, posle mnogo plinasa i dizelasa danas vozim na bmb 95 sa godisnjom km izmedju 35 i 40 kkm. Nije ni sve u novcu.   "
- ,,Ko vozi manjeg potrosaca, samo po Srbiji, a ne prelazi vise od 10.000 Km godisnje, definitivno nema racuna da ugradjuje, u sadasnjim uslovima."
- ,,... otprilike je i sada tolika ušteda za nekoga kome je potrošnja benzina iznad 8L/100km. Trenutno jeste anomalija odnos cene benzin:plin i kurs eura. I opet ponavljam: preskup je tehnički pregled i atestiranje ugradnje."
- ,,Opet, kao što Slavko reče, to zavisi od potrošnje benzina i godišnje kilometraze. Uvek bilo."
- Није све у новцу. И не може се све ставити "на кантар" . Нешто је и ствар личног избора односно афинитета и то се мора поштовати."

Očito je meni da tu univerzalnog odgovora nema.