DACIA Forum Srbija

DACIA => DACIA => DACIA koncept vozila i novi modeli => Temu započeo: saša61beograd poslato 10.03.2021. - 12:55

Naslov: Logan 3
Poruka od: saša61beograd poslato 10.03.2021. - 12:55
Svratio sam danas u HIT-auto i malo razgledao novog Logana.Pre nego što sam ušao,pogledao sam novog Stepveja koji je bio parkiran ispred salona.Ukratko,ja to ne bih vozio,posebno ne ovog u psihodeličnoj narandžastoj metalik boji.Beli ili tamno sivi bi možda prošao,ali ovaj narandžasti je preteran u svakom pogledu.Svaki deo karoserije,limeni ili plastični je nečim dekorisan;sve je u nekim lajsnama,ivicama,pregibima,a kruna svega je crna nalepnica na vratima koja glumi bočnu lajsnu.Pa se čak i njeni krajevi na prednjim i zadnjim vratima ne poklapaju,omašili za par mm!
Unutra,u salonu,sasvim druga priča.Logan u tamno sivoj boji koji deluje kao vrlo,vrlo ozbiljna limuzina,bar na prvi pogled.Mnogo je veći od starog i sada je to auto veličine Fluensa,pa i Lagune.Kabina je ogromna i,bar meni,vrlo lepo urađena.Sedišta su odlična!Gepek standardno veliki,ispod je normalan rezervni točak,a oko točka još dosta mesta za svašta.I dno gepeka je ofarbano,što me je prijatno iznenadilo.Naslon zadnjeg sedišta je deljiv i obara se i tamo ima bar 2 metra do prednjih sedišta.To je nešto što mi je na mom starom Loganu najviše nedostajalo.
Pogled odozdo:i Loganu fali pola auspuha,završava se iz prednjih sedišta.Visina karoserije je vrlo pristojna,uspeo sam da dole zavučem i moju veliku glavu.Tamo gde prođe Stepvej,proći će i Logan,sigurno.
9.990 evra je 1,0 SCe sa 65 ks,bez klime,doplata za klimu je 300 evra.Nije mnogo,ali mi je vrlo sumnjivo kako bi se onoliki auto vozio sa klimom i putnicima i 65 ks pod haubom.
12.000 je komplet koji je već ok,klima+Tce.Mnogo.Mnogo zato što se vrata i krov (i to sam probao) ugibaju na dodir isto kao na Dačijama koje su koštale 8.000.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: dekiv68 poslato 10.03.2021. - 13:53
Msm da je Logan bolja kupovina od Stepway-a ali kao i pomenuti preskupa
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: sokoll poslato 10.03.2021. - 14:11
Isti utisak sam imao ja.
Došao da vidim Stepway - a i ono, ok je, i onda na drugoj strani salona vidim Logana i što kažu spustimi se fioka.
Dakle uživo Logan izgleda kao da vredi svaki dinar.
Komfort plinska eco-g verzija plus puno dodatne opreme 13040e - kompletan i veoma kompetentan auto u svakom pogledu.

Pre njega sam razgledao Citroën elyse koji je u istoj cenovnoj klasi i ako je spolja dobar, unutra je jad i beda. Sirotinja, ružno, ergonomija 0, i toliko klimavo da te frka da pritisnes neki prekidac malo jače...

U trenutnoj korelaciji cena auto industrije mislim da je Logan ovo poskupljenje pošteno zaslužio.

Btw jel zna neko šta je i kakva je AMR brava? I to se dobija u ovom paketu.




Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: miki-bgd poslato 10.03.2021. - 14:58
Citat: sokoll poslato 10.03.2021. - 14:11
Btw jel zna neko šta je i kakva je AMR brava? I to se dobija u ovom paketu.
To bi trebalo da je ovo https://www.alarmcentaromega.rs/proizvodi-i-usluge/mehanicka-zastita-automobila
Tzv. IGLA; nesto kao Sapa. Sapu vise ne ugradjuju zbog nekih problema koji su se desavali. Da li je to samo prica marketinga, jer su presli na drugi brend, ne znam.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: bocca poslato 10.03.2021. - 16:43
Nešto nisam obraćao pažnju, da li slučajno i Logan ima metalnu zaštitu motora ispod?
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: sokoll poslato 10.03.2021. - 17:18
Uh nisam to gledao, ali sam video npr. lepu zvučnu izolaciju ispod haube...

Evo i jedna slikica, mnogo mu dobro stoji ova boja.

@miki
Hvala za info
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: boki01 poslato 16.04.2021. - 16:08
- Ja sam se prvo zgrozio što nema dizela, ali to je moj problem. Obzirom koliko košta benzinac, bojim se da bi Dci bio bar 15000 eur.

- Osnovni model je 9990 Eur i kao što kolege rekoše, nema klimu. Za te pare dobijete beli auto bez klime i bez rezervnog točka, bez parking senzora koj koštaju 210 eura!

- Motor od 65 ks je smešan za Loganovu karoseriju i ni blizu baznom modelu iz prve generacije logana kog je pokretao nadaleko čuveni, ekonomičan i neuništivi 1,4 benzinac sa 75 ks. Daleko je to i od Logana 2 koga je u prvoj seriji pokretao takođe odličan 1149 ccm motor sa 16 ventila i takođew 75 ks.

- Bela boja je osnovna. Sve drugo se doplaćuje 420 eur, a to drugo je crna, teget, siva, siva, siva (3x razne nijanse sive) i braon. 'Ebote kao da je Mečka ili Bembara. Nigde Crvene, Plave, a svedoci smo da se i danas vozi jako puno Logana 1 upravo u tim bojama.

Dobro reći će neko, ja ću da kupim Confort paket i za tu lovu ću da imam SVE. E pa nećeš. I u tom vrhunskom Confort paketu nećeš imati parking senzore. Ludilo. Daj 210 evrića ili kupiš iste na buvljaku za 20 eura i ugradiš ih ispred zgrade jedno popodne uz pivo sa ortakom. E pazi da nećeš! Ostaćeš bez garancije. Znači ili platiš lopovima 210 eura za senzore, odnosno 300 eur ako hoćeš kameru ili čekaj da istekne garancija pa ih ugradiš sam.

Ukratko, ako kod Confort opreme poželite neku drugu boju, recimo jednu od 3 sive metalik  :banghead: i na sve to odaberete motor sa plinom, pa dodate kameru za vožnju unazad, sa parking senzorima napred i pozadi i automatsku klimu, već ste negde na 13670 eura. Još uvek nemate rezervni točak u autu. Auuuuu rođaci šta za te pare može da se kupi i staro 2-3 godine od prvog vlasnika i NOVO.

Da ne pominjemo kako Logan 3 izgleda smešno sa 15 inča pneumaticima koji su sada standard na daleko manjim automobilima. Znači, kad je bal nek je maskembal - Trebaju nam Alu felne od 16 inča + 4 gume. I onda se setite Logana 1 koji je sa paketom opreme Laureat i Dci motorom koštao 11500 eura. Kud ode ovaj svet? Kud ode Dačija?

Renault i Dacia su definitivno pali na ispitu, promašili temu. Zadatak je bio auto za široke narodne mase sa dobrim odnosom cena/kvalitet, a dobijeno je nešto preskupo. Najtoplije im želim neku mizernu prodaju da bi shvatili šta su uradili. 
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Vladan P poslato 16.04.2021. - 17:15
Citat: boki01 poslato 16.04.2021. - 16:08


Dobro reći će neko, ja ću da kupim Confort paket i za tu lovu ću da imam SVE. E pa nećeš. I u tom vrhunskom Confort paketu nećeš imati parking senzore. Ludilo. Daj 210 evrića ili kupiš iste na buvljaku za 20 eura i ugradiš ih ispred zgrade jedno popodne uz pivo sa ortakom. E pazi da nećeš! Ostaćeš bez garancije. Znači ili platiš lopovima 210 eura za senzore, odnosno 300 eur ako hoćeš kameru ili čekaj da istekne garancija pa ih ugradiš sam.



Kao informacija koja može nekome da posluži -

Moj auto je bio u garanciji 5 godina.
Posle dve godine sam sam ugradio parking senzore (15 evra plaćeni - ugradnja sat vremena svojeručnog  posla).
Na naredna tri redovna servisa nisu mi u Reno Savi pravili probleme oko toga.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: kiconix poslato 16.04.2021. - 17:24
Citat: boki01 poslato 16.04.2021. - 16:08
Auuuuu rođaci šta za te pare može da se kupi i staro 2-3 godine od prvog vlasnika i NOVO.



:ha: :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: slavko_bgd poslato 16.04.2021. - 19:20
Citat: boki01 poslato 16.04.2021. - 16:08
- Ja sam se prvo zgrozio što nema dizela, ali to je moj problem. Obzirom koliko košta benzinac, bojim se da bi Dci bio bar 15000 eur.

Dizeli polako odlaze u istoriju, Prema nekim novinarskim pisanjima u inostranstvu, pretpostavlja se da će Renault grupacija završiti sa dizelima zaključno sa Euro6D normativom. Dalji pravac razvoja su hibridi i električna vozila zbog CAFE protokola.

Citat: boki01 poslato 16.04.2021. - 16:08
- Motor od 65 ks je smešan za Loganovu karoseriju i ni blizu baznom modelu iz prve generacije logana kog je pokretao nadaleko čuveni, ekonomičan i neuništivi 1,4 benzinac sa 75 ks. Daleko je to i od Logana 2 koga je u prvoj seriji pokretao takođe odličan 1149 ccm motor sa 16 ventila i takođew 75 ks.

Činjenica je da emisioni normativi potiskuju sa tržišta dobre motore. Ne samo Renault grupacija, cela auto-industrija je pogođena ovim.

Citat: boki01 poslato 16.04.2021. - 16:08
Ukratko, ako kod Confort opreme poželite neku drugu boju, recimo jednu od 3 sive metalik  :banghead: i na sve to odaberete motor sa plinom, pa dodate kameru za vožnju unazad, sa parking senzorima napred i pozadi i automatsku klimu, već ste negde na 13670 eura. Još uvek nemate rezervni točak u autu. Auuuuu rođaci šta za te pare može da se kupi i staro 2-3 godine od prvog vlasnika i NOVO.

Može. Odeš i kupiš.

Citat: boki01 poslato 16.04.2021. - 16:08
Renault i Dacia su definitivno pali na ispitu, promašili temu. Zadatak je bio auto za široke narodne mase sa dobrim odnosom cena/kvalitet, a dobijeno je nešto preskupo. Najtoplije im želim neku mizernu prodaju da bi shvatili šta su uradili. 

Obzirom da je grupacija bez Nissan-a u Covid-godini uspela da zadrži svojih 10% marketshare-a i treću poziciju po broju isporučenih vozila a da novi modeli i te kako beleže rast i odlične prodajne rezultate nakon lansiranja, mislim da su i te kako pogodili temu. To što je nama skupo ne znači da je skupo "širokim narodnim masama" koje ne žive u Srbiji. Verujem da niko u bilo kojoj industriji neće svoju produkciju ili strategiju razvoja prilagođavati tržištu koje ima zanemarljiv potencijal prodaje nego će se boriti za tržišta na kojima može da proda i da zaradi. Pogotovo nakon skoro 20 godina građenja imidža brenda, razvoja i ulaganja.

https://www.statista.com/statistics/263421/market-share-of-selected-car-maunfacturers-in-europe/#:~:text=Second%2Dplaced%20PSA%20Group%20has,share%20of%20almost%2025%20percent.

A nama nešto može da se sviđa ili ne sviđa, može da nam bude skupo ili jeftino, u svakom slučaju imamo pravo kao kupci na svoje mišljenje, svoj ukus i svoj izbor.  :ziveli:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: saša61beograd poslato 16.04.2021. - 19:57
Jadan je Reno i jadna je EU kad su spali na to da masovno kupuju Dačije.Svaka Dačija tamo prodata znači jedan Klio i jedan Kaptur manje.Uspeh brenda kao što je Dačija,u Francuskoj,zapravo je katastrofa za njh.Možda je dobro za neku statistiku,ali bar mi ovde znamo kako statistika može biti kvarna.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: LeNgenda poslato 16.04.2021. - 20:19
Naprotiv.

Karikiram, ali na Renaultu od 20.000 evra, Renault zaradjuje 5.000 evra.

Na Daciji od 12.000 evra, Renault zarađuje isto 5.000 evra. Zapravo, nekad je bilo tako, Sandero mk1 je pre carine poreza i transporta imao fabricku cenu od 4.000-5.000 evra, možda hiljadarka realnih troškova za rad, lim i plastiku, ostalo je profit.

E sad manje recikliraju staru tehnologiju i cena je viša, ali margina nije manja. Plus što je bolje za postprodaju imati 200.000 Dacia za održavanje, nego 100.000 Renaulta.

Na kraju, imamo fenomen Škode, ali tu će trpeti Seat, a ne VW i Audi.

Naš je problem što smo siromašniji od drugih koji su samo malo manje siromašni. Eto, nekih 20-ak posto siromašniji.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: slavko_bgd poslato 16.04.2021. - 21:00
Bravo. Pravo u metu.  :to:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: kiconix poslato 16.04.2021. - 21:22
Pa to je cela poenta price.
Sleperi puni Dacija svaki dan prolaze ka Madjarskoj, verovatno ih bacaju preko granice.  :Smiley:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: saša61beograd poslato 16.04.2021. - 22:11
Znači,oni u Reno-Dačiji ne greše,sve rade kako treba,problem je u nama.Pa i nije baš utešno.
Ako,sada oni preko granice neka vide kako je tanak rumunski lim,kad mi ne možemo.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: kiconix poslato 16.04.2021. - 22:21
Mnogo se ti sekiras za nekoga koga nije briga. :ne:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: boki01 poslato 16.04.2021. - 23:16
Dobro, smejete se, ali da se složimo bar oko nečega. Kad je kod nas prodavan Logan 2 i Sandero 2, razlika u ceni je bila nekih 100 ili 200 eura. Toliko je Logan bio skuplji.

Ajmo sad u Nemačku - Novi Sandero 3

- Tamo se Sandero Base (paket Access) prodaje za 8690 eur. To je onaj klot sa crnim branicima i Sce 65 motorom. Kod nas ga nema u ponudi.
- Essential sa SCe 65 je 9090 eura 
- Essential sa TCe90 je 10590
- Essential sa 100 ECO-G je 10690
Doplata za klimu je 700 eur, doplata za boju je 500-600 eur i u ponudi imaju crvenu
Znači u startu je jeftiniji, a neka oprema je skuplja. Ne sva.

- Confort SCe 65 je 10190 - Kod nas ga nema u ponudi.
- Confort TCe 90 je 11690
- Confort 100 ECO-G je 11790
- Confort Tce 90 CVt (automatik) je 12890 - Kod nas ga nema u ponudi

Znači 100 ECO-G je u Nemačkoj 900 eura jeftiniji neo u Srbiji.
Doplata kod Confort opreme za automatsku klimu je 200 eura - U Srbiji 210.

Jel sad verujete da je neko preterao ili i dalje mislite da je sve o.k. ?
Nije li uvoznik Dačije u Srbiji malo polupao lončiće Ili pokušavaju da "klepe" po ušima ove prve kupce pa će posle 6 meseci da naprave akciju sa cenama?

Srbija je bliža Rumuniji - Transportni troškovi su manji
U Srbiji nema carine na vozila iz Eu.
Pdv u Nemačkoj je 19 % u Srbiji 20%

Navedene cene su preporučene cene od strane uvoznika Dacia vozila u Nemačkoj.
Kod Dilera je cena drugačija jer u Nemačkoj trenutno ima više stotina neprodatih vozila Sandero 2 i Stepway 2, pa prodavci drže cenu "trojke" dok ne rasprodaju stari model. Treba uzeti u obzir i to da su modeli sa lagera u Nemačkoj često sa mnogo dodatne opreme pa i to utiče na cenu. Uobičajena garancija je 36 meseci i kao i kod nas ni uz doplatu nema felni od 16 inča.

I ako mislite da su Srbi najbezobraznij, pogledajte komšije Hrvate - Kod njih je Sandero 3 skuplji od našeg Logana 3 sa istim motorom i sa istim paketom opreme.

Da se razumemo i meni se sviđa novi Sandero, Stepway i Logan ali Dacia se ne kupuje srcem nego razumom. Sačekajte malo sa kupovinom, doći će te cene za par meseci na svoje mesto.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: kiconix poslato 17.04.2021. - 07:24
Mozda mi svi pisemo ovde srcem pa je zbog toga smesno.
Ni tamo nema ponude dizela.  :ne:
Mogu da ispricam moj slucaj, prosle godine je moj izbor bio jeftiniji 1000e, ne treba bas uvek cekati.
Sa druge strane, ko planira kupovinu novog vozila, nek dobro razmisli i pregleda i ostale ponude.
Cene su vece nego prosle godine kod svih, kod nekih je to manje kod nekih vise.
PS. Neprimereno je uporedjivati Nemacko i Srpsko trziste, pogotovo sto nase potpada pod Reno-Nisan Hrvatska iako nas plot deli sa Rumunijom.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: glavonja3 poslato 17.04.2021. - 07:30
Podrzavam uporedjivanje sa trzistem Nemacke i bilo koje druge zemlje. I ne mislim da "mislimo" srcem ako to radimo. I sto vise kukamo, mozda ce neko da shvati  da smo MI kupci i mozda se nesto promeni. Ne bih unapred odbacio mogucnost promene na bolje za nas kupce. Pre ce promena biti na bolje ako trazimo a ne ako defetisticki se predamo "jer tako mora".
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: nik poslato 17.04.2021. - 08:08
Citat: boki01 poslato 16.04.2021. - 23:16
Ajmo sad u Nemačku - Novi Sandero 3

Samo malo pojašnjenje.
Da li su prikazane cene za Sandero (kojeg nema uopšte kod nas i vrv ga neće ni biti zbog carine jer se proizvodi u Maroku) ili za Stepvej koji je zbog "plastikarije" skuplji od običnog Sandera?

PS: Cena modela sa TNG u DE je niža zbog subvencije države, a ne početne cene  ili dobre volje proizvodjača/prodavca.
PPS: Bez želje za političarenje i otvaranjem debate po tom pitanju, jel' bio neko na ovom ekološkom protestu pre neki dan? Ko razume, shvatiće šta mislim.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: saša61beograd poslato 17.04.2021. - 09:16
Citat: nik poslato 17.04.2021. - 08:08
PPS: Bez želje za političarenje i otvaranjem debate po tom pitanju, jel' bio neko na ovom ekološkom protestu pre neki dan? Ko razume, shvatiće šta mislim.
Ne razumem,a zanima me problematika.Otvori debatu,forum za to služi.

Cela prethodna priča u ovoj temi svodi se na ovo:pre samo par meseci neko ko je imao 9.000 evra bio je gospodin-čovek koji je mogao da kupi nov auto (makar Dačiju).A onda,bukvalno preko noći,taj gospodin-čovek postaje sirotan (sa istih 9.000 evra) koji ne može više da kupi nov auto (čak ni Dačiju).Kako,zašto,gde to vodi?

Na mojoj lokalnoj pijaci zelena salata bila je pre neki dan 50 dinara,sada je 90.A ulje (zejtin) je sa 130-150 otišlo na 190 dinara.Dakle,dobro je dok još pričamo o kupovini novih kola,jer uskoro neko neće ni salatu moći da kupi (ako se nastavi opšti trend).
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: bugi poslato 17.04.2021. - 12:06
Ima nesto sto se zove inflacija... Tako da evro devalvira, dinar jos vise(kurs je fiksiran, ali cene rastu)
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: zaki poslato 17.04.2021. - 13:19
Citat: saša61beograd poslato 17.04.2021. - 09:16

Cela prethodna priča u ovoj temi svodi se na ovo:pre samo par meseci neko ko je imao 9.000 evra bio je gospodin-čovek koji je mogao da kupi nov auto (makar Dačiju).A onda,bukvalno preko noći,taj gospodin-čovek postaje sirotan (sa istih 9.000 evra) koji ne može više da kupi nov auto (čak ni Dačiju).Kako,zašto,gde to vodi?


Skoro pa moja tužna priča 

Pri tome moj nedostižni san je fucking Dačija
:)
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: KizaHood poslato 27.04.2021. - 22:05
Joj, jel' gled'o neko SAT u nedelju?

"Kod ovog auta se ubrzanje ne meri stopericom, nego kalendarom"  :laugh1: Uh, brutalno... :laugh1: :laugh1: :laugh1:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Keka poslato 28.04.2021. - 09:19
Zvanicnih podataka slabo ima, bar ja ne mogu da nadjem. Clio sa SCe65 motorom ubrzava do 100 za 17,2 s.

Moj kadet je za ovo ljuta guja  :Smiley:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: MitarMrgulic poslato 28.04.2021. - 21:41
Kome treba auto za utrke na 402 metra, definitivno nije za to  :too:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Midzi poslato 17.03.2022. - 12:57
Iz Reno Save su me inforamisali da su im najavili korekciju cenovnika od 28.03
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: nik poslato 17.03.2022. - 14:14
U plus ili minus?  :ha:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Midzi poslato 17.03.2022. - 14:51
Nisu precizirali ali cena može samo u plus da ide...
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: kiconix poslato 17.03.2022. - 23:16
Za naruceno vozilo ili ?
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: sokoll poslato 21.03.2022. - 16:01
Najavljeno poskupljenje neće uticati za dotadašnje porudžbine, reče mi diler u hit autu.
Inače potvrdio mi je poskupljenje od kraja meseca.
Trenitna cena za Logana eco-g comfort, paket sigurnost, automatska klima je 14150e
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: sokoll poslato 16.06.2022. - 01:23
Da li i vama stoji ovako nezaštićen ovaj priključak (predpostavljam odb)

Inače stoji na mnogo glupom mestu i kačim ga prilikom pritiskanja kvačila redovno. Kao i instalaciju(splet kablova) koja ide u njega, pa je moguće da sam nešto tu iščupao ne primetivši 😟
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: glavonja3 poslato 16.06.2022. - 06:21
Meni je u suvozacevom pretincu i prekriven je kapicom.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: sokoll poslato 20.06.2022. - 13:52
Nisam očekivao potrošnju plina manju od starog 1.6mpi za čitavih 1.5l!
Za iste uslove vožnje naravno, a to je uglavnom Bg noću. Po aplikaciji stari 9,85 novi 8.3!
Pupu da ne ureknem jer uzorak je tek 1000km... A možda je i zato što retko ulazim u više obrtaje dok se ne razradi, ali neka bude kasnije i samo litar manje biću zadovoljan.

Još jednom molba za vlasnike 3.gen da pogledaju fotku i jave da li oni imaju poklopac na ovom obd džeku...
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Aleksandar poslato 21.06.2022. - 07:59
Kod Logana/Sandera II je u pretincu i pokriven gumenom kapicom.

Kod III serije, ispod volana, bez kapice.

Ima na ovom linku detaljnije  https://www.outilsobdfacile.com/location-plug-connector-obd/Dacia-sandero-3
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: sokoll poslato 21.06.2022. - 13:20
Ima čak i aplikacija "where is my obd2 port" :hall:
Hvala lepo.

Nisu baš morali da štede na toj kapici al' ajde..
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Andrix poslato 30.11.2022. - 08:12
Ja se još lomom između Logana na bezn i onaj sa plinom. Vozio sam auto sa plinom ali kako izvukoše još 10 KS na plin, nije mi jasno. Juče probao auto u Reno Savi i ide lepo-na plin,čak i sa upaljenom klimom. Koliko sam računao na razlici cena se otprilike počinje stedeti tek na oko 24000 predjenih km, bez servisa.....? Uzeo BiH na Benz ali onih 10 KS me mame ...
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Zoran poslato 30.11.2022. - 08:50
To je poslovni marketing. Motor je dizajniran na benzin, otprilike 105 KS a na plin 100 KS. OnadaK ga na kompjuteru ograniče na 90 KS.
To je radio TOMOS još prije 50 godina. T - 14 je imao 4 KS a APN 4 je imao 2,5 KS a motor isti...
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: kiconix poslato 30.11.2022. - 08:52
Kako god bilo, marketing ili ne, 90 na benzin, 100 na plin.
U svakom slucaju, plin ili ne je jedino pitanje.
Tih 10ks, ne utice na voznju.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Andrix poslato 30.11.2022. - 11:02
Ma sve znam, vozio sam auto na plin. Samo ušteda, ali ja pošto ne prelazim mnogo i nije mi neka. Računao sam sada da se tek isplati na preko 30000 predjenih km. Računajući cene,potrošnju i dva atesta sa zamenom boce....Ali volim da imam i rez.tocak koga ne bi imao gde...A i neko je napisao da se kola sa plinom duže cekaju, a trenutno dileri nemaju pojma o vremenu dostupnosti lagera zbog novog  uvoznika sa kojim još nisu krenule nabavke...A za rez.tocak bih onda uzeo copavac, koga nigde nema nov da se uzme, možda u inostranstvu...
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Loganovac poslato 30.11.2022. - 11:58
A gde je tu psihološki momenat kad natankuješ plin za 4 'iljade, a za benzin ti treba 8? Meni se odma ne vozi auto, ne mogu da sastavim u glavi da sam te pare "uštedeo" pri kupovini auta i gotovo. Ili kad računaš koliko će da te košta put pa umesto 12.000 plus putarine izađe 7.000 (plus putarine)?
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Zoran poslato 30.11.2022. - 12:01
Ako već gledaš detalje onda imaj na umu da auto bez plina ima manju potrošnju benzina nego kada se vozi na benzin sa autom koji ima ugrađen plin.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Capriolo poslato 30.11.2022. - 12:24
Ja kada sam razmatrao sandera kao moguće poslovno vozilo samo sam kao moguću gledao varijantu bez plina. Možda je na plin zaista dugoročno i jeftinije, ali, nisam do sada, a ne bih. Benzin mi deluje  pouzdanije. Možda je to nešto nalik onoj priči kada "mrzitelji dizela" počnu da govore kako će na da dizelu da ti ode plivajući zamajac, turbina, egr, dpf, brizgaljke, scr ... A ne ode ti ništa  :-)1 Bar je meni za 18 godina od svih tih "babaroga kvarova" na dizelu otišao jedan EGR od 200 evra. Možda je i sa TNG-om slična priča, pa bih za 18 godina za skuplje servise, TNG delove, ateste i reateste potrošio tih istih 200 evra.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Keka poslato 30.11.2022. - 13:11
Covek prica o novom autu pod garancijom a ne o dizel lesevima sa pola miliona km.

Osim papreno skupih servisa i nesto malo benzina za potpalu, razlika u ceni od 580 evra za fabricki TNG uredjaj se itekako isplati (po aktuelnom cenovniku na zvanicnom sajtu).

Sa tako malom razlikom verovatno je da ce se investicija otplatiti i na manjoj kolimetrazi od spomenute.

Ipak dvojni sistem ostavlja prostor za eventualne probleme. Stvar licne procene.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: sokoll poslato 30.11.2022. - 13:35
Ja nisam uspeo da osetim razliku u snazi tako da ako je samo tih 10ks u pitanju, to jest ne prelaziš mnogo km uzmi benzin. Tu imaš i mogućnost CVT menjača što bi meni recimo bilo interesantno.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: speedo poslato 30.11.2022. - 13:50
Još jedan glas za "čisti" benzin. Ako trošak goriva nije presudan (mala kilometraža ili ljudi koji naprosto imaju puno para ili neku drugu računicu) nema se tu šta razmišljati. I opet ako plin zatreba, moći će se ugraditi naknadno. Znam da to nije kao i fabrička ugradnja, ali opet.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Capriolo poslato 30.11.2022. - 13:51
Citat: Keka poslato 30.11.2022. - 13:11
Covek prica o novom autu pod garancijom a ne o dizel lesevima sa pola miliona km.

Osim papreno skupih servisa i nesto malo benzina za potpalu, razlika u ceni od 580 evra za fabricki TNG uredjaj se itekako isplati (po aktuelnom cenovniku na zvanicnom sajtu).

Sa tako malom razlikom verovatno je da ce se investicija otplatiti i na manjoj kolimetrazi od spomenute.

Ipak dvojni sistem ostavlja prostor za eventualne probleme. Stvar licne procene.

Ja sam napisano o dizelima bazirao na mojim iskustva sa dizelima tokom 18 godina i to isključivo na onim ( 3 komada) koje sam kupio kao nova. Kao što imam takva lična iskustva (kao "prvi vlasnik") i sa atmosferskim i turbo benzincima. Sa TNG nemam (osim "rekla-kazala" ), ali ga i ne želim, bez obzira na jeftinije pogonsko gorivo. Niti bilo koga "osudjujem" ako ga izebere. To je nešto kao ona priča o "kasku". Dobrovoljno je  :-)1 Pa, ko želi, njegovo je, a odlično je i za svaku pohvalu što Dačija za sve svoje modele nudi tu mogućnost izbora ( zbog onih koji žele fabrički TNG ).
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Andrix poslato 30.11.2022. - 21:48
Ljudi, ako vam spomenem da sam u prvog Logana I, 2004.g. platio ugradnju plina 1500 e, da ne bi gubio garanciju, a prodao ga posle 8 god. sa oko 55000 km na satu, za 3000 e, meni se on nije isplatio. Plus sam platio i atest i zamenu jedne dizneod oko 40 e, koja mi je bila crkla. U ovoj kombinaciji, gde mislim da cu godisnje preci i do 10000 km /pocela mi i zena da vozika/ i kako se kaze sa razlikom od oko 600 e u startu, bez potrebe za 1.atestom - i isplati se. Samo me iritira nemanje rez.tocka, koji bi opet  resio nekim copavcem, koga bih nosio u kolima samo van grada...
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: kiconix poslato 30.11.2022. - 22:19
Uopste nije sporno da je 600e doplate za fabricki plin bingo.
Stavi na papir sve.
Po meni, individualna stvar.
Motor je odlican, neces pogresiti sta god da izaberes. :ziveli:
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Andrix poslato 30.11.2022. - 22:28
Samo treba docekati jer ni uplate ne primaju...
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Veterinar poslato 01.12.2022. - 02:00
Odrzavanje nije toliko skuplje... Autonomija od 1000 km je uvek prednost. To znaci da, ako za nekoliko godina ne bude goriva u mom gradu, mogu da odem i nekoliko stotina kilometara dalje u "nabavku". Bijeljinu, Tovarnik... Malo stvar resursa, malo politike... Niko ne zeli da cuje za takav scenario.
Razlika u ceni je takva da se plinski uredjaj isplati nakon toliko i toliko kilometara/godina. Razlika i usteda ce mozda da budu drugaciji ako gorivo bude kostalo mnogo više nego sto sada kosta. Niko ne zeli takav scenario, ali ja licno sam uzeo i to u obzir.
Realno gledano, desetak godina je mir, jer je "mali atest" nakon pet godina rutinska stvar koja trenutno kosta pedesetak evra.
Desetak konjskih snaga ne pravi razliku, ali ipak mogu da se osete u voznji. Seo sam u Joggera juce i ucinilo mi se da nesto slabije ide pri normalnim uslovima korišćenja. Onda sam video da je bilo nestalo plina, ali je supruga zaboravila da mi kaže.
Imajuci u vidu da Jogger ima sedam sedišta i uvek krovni kofer, prosecna potrošnja od oko osam litara plina na 100km bi bila neki optimum u slučaju Logana, verujem. Maretovo iskustvo potvrdjuje taj moj stav.
Kad se auto vozi na benzin, jaci stisak na pedalu gasa odmah boli (pogotovo ako postoji pokazivač trenutne potrosnje), dok na plin covek najcesce vozi opustenije. Bar je tako u mom slučaju.
Kako rad na plin pocinje gotovo odmah po pokretanju motora (Kiconix mi je svedok da je tako i na tri stepena Celzijusa), kalkulacija jos brze ide na stranu plinskog uređaja.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Loganovac poslato 01.12.2022. - 07:57
Ma pustite čoveka neka kupi auto bez plinskog uređaja, šta ste navalili...
Evo od mene podrška za čist benzin, +1.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Mare poslato 01.12.2022. - 10:39
Pa za 10000 km godišnje, ne treba se smatrati računicom. Samo benzin i toeto.  :to:
Ionako je potrošnja benzina oko 5.5-6 litara. Čak i do 10 ako se vozi po gradu. I jeftiniji servis.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: saša61beograd poslato 01.12.2022. - 11:17
Kupiti auto sada,po ovim cenama,po meni nije baš racionalno.A onda juriti uštedu od tridesetak evra mesečno je smešno.
Drugo.Plinska instalacija je verovatno vrlo sofisticirana i verovatno dobro radi.Na novom automobilu.A na novom automobilu sve radi dobro,samo što auto neće večno biti nov.
Treće,odnos cena plina i benzina (isplativost),kao i odnos države prema plinašima je oduvek bio lutrija.
Ovo je moje lično mišljenje i nije poziv na polemiku.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Zoran poslato 01.12.2022. - 11:43
Što su veće krize, to je bolje imati plin.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Capriolo poslato 01.12.2022. - 11:46
Nije uvek sve i svakome samo u ceni pogonskog goriva ili samoj ceni eksploatacije ili isplativosti ili pouzdanosti (tokom trajanja garancije i/ili posle nje). I baš zato dačija paralelno i nudi oba sveta. Po želji. Jer su i ukusi različiti. I to je za svaku pohvalu Dačiji.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: MitarMrgulic poslato 01.12.2022. - 13:53
Mislim da je u omjeru cijene Logana 3, plin ok opcija.

Kada sam kupovao MCV-a, bila je opcija i obični Logan 2, koji je bio dostupan na stanju, negdje u Orašju, gore u Posavini, bio je u salonu.

Bio je proizvodna 2017. godina (tad je već decembar), imao nešto opreme, onaj malo jači essential sa maglenkama, metalik srebrena boja.

Odustao sam jer prodavac nije htio dati neki popust, iako je kalendarska godina bila pri kraju (0.9 tce sa plinom bio je cca 19 000 KM, a moj Logan MCV 1,0 SCe benzin, bio je 17 100 KM), znači razlika je bila cca 1000 eura, (ali tu bi stigla i metalik boja, maglenke, rez. točak, što je paketić vrijedan cca 500 eura).

Na kraju me je odbilo to što je bio limuzina, a ja sam baš bio zagrijan za karavana i taj nedostatak popusta, za model koji bi za 20 dana bio star 1 godinu. Da su rekli 18 500 KM vjerovatno bih ga uzeo.

Zadovoljan sam samo benzincem, jer prelazim cca 7000 km godišnje, tako da ne znam koliko bi mi se ta plinska instalacija isplatila, ali svakako bi bila korisna, makar kao postprodajni adut, jer se u BiH dieseli i benzin / plin opcije, puno lakše prodaju od benzinaca.

Eto, čisto kao razmišljanje....
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Keka poslato 01.12.2022. - 15:19
Citat: saša61beograd poslato 01.12.2022. - 11:17
Kupiti auto sada,po ovim cenama,po meni nije baš racionalno.A onda juriti uštedu od tridesetak evra mesečno je smešno.
Drugo.Plinska instalacija je verovatno vrlo sofisticirana i verovatno dobro radi.Na novom automobilu.A na novom automobilu sve radi dobro,samo što auto neće večno biti nov.
Treće,odnos cena plina i benzina (isplativost),kao i odnos države prema plinašima je oduvek bio lutrija.
Ovo je moje lično mišljenje i nije poziv na polemiku.

Opet on...

Kupiti auto sada po ovim cenama nije racionalno, treba cekati da podignu cene, sto je i ocekivano posto ne primaju uplate. Podsecanja radi Nissan je od juna podigao cenu za QQ 5000 evra ( slovima pet hiljada evra).
Juriti ustedu bilo koje vrste ne treba, treba rasipati sto vise. Nama na budzetu bolje, iako od toga necemo videti nista. Ni ovi sto preporucuju.
Ko ovde planira da 50 godina vozi isti auto? Da mi se javi, imam jedan odltimer u najavi za prodaju, cista mehanika, nema sta da se pokvari. Za one ostale koji su samosvesni da je i auto postao potrosna roba, cisto podsecanje, i oni na dizel i oni na benzin bez plina nece uvek biti novi. Kao sto ni lesevi koje neki voze nisu novi.
Odnos cene pojedinih energenata, pored rafinerijske cene, gde je uvek odnos oko 1:2, zavisi od alavosti drzave, a ocito nasi pomno i na nedeljnom nivou prate potrosnju pa prema tome prilagodjavaju cene. Medjutim to je kozmeticka i psiholoska korekcija, tako da ce TNG uvek biti jeftinija varijanta, manje ili vise. Cak i da nekim volsebnim cudom postane skuplja, uvek postoji opcija da se zavrne ventil i vozi samo na benzin.

Sta god covek da kupi, ako prelazi ispod 10k godisnje, nece pogresiti. Pre je za diskusiju da li da kupi Logan ili Sandero Stepway, a u tom cenovnom rangu i Clio, zbog kasnije postprodaje.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: dekiv68 poslato 02.12.2022. - 18:03
Citat: Andrix poslato 30.11.2022. - 21:48
Ljudi, ako vam spomenem da sam u prvog Logana I, 2004.g. platio ugradnju plina 1500 e, da ne bi gubio garanciju, a prodao ga posle 8 god. sa oko 55000 km na satu, za 3000 e, meni se on nije isplatio. Plus sam platio i atest i zamenu jedne dizneod oko 40 e, koja mi je bila crkla. U ovoj kombinaciji, gde mislim da cu godisnje preci i do 10000 km /pocela mi i zena da vozika/ i kako se kaze sa razlikom od oko 600 e u startu, bez potrebe za 1.atestom - i isplati se. Samo me iritira nemanje rez.tocka, koji bi opet  resio nekim copavcem, koga bih nosio u kolima samo van grada...
Trenutno vozim treći auto sa pogonom na plin, a sva tri su bili kupljeni novi. Prvi (florida 1.3) je imao naknadno ugrađen plin nakon isteka garantnog roka (trebalo ga je odmah ugraditi), na drugom (Punto 1.2 8v) je plin ugrađen naknadno na 0-toj km u Deltinom salonu i 2016. je kupljen Sandero 0.9TCe sa fabrički ugrađenim plinom. Sa Floridom i Puntom sam imao problema sa TNG uređajem ali kod Sandera nisam imao nikakvih problema sa plinom za pređenih 78.000 km. Za preventivno održavanje i reatest sam do sada platio 24.236,7 dinara. Dosadašnja ušteda za pređenu km i 6 godina je 341.000 din.
Ne znam da li je to malo ili puno :conf:
Logan ima solidan gepek i u njega bih stavio rezervni točak pune veličine. Kod mene je leti zimski i zimi sa letnjom šarom. To i zauzimanje prostora u gepeku je jedina velika mana.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Mare poslato 02.12.2022. - 19:08
Čuj solidan - odličan.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Andrix poslato 03.12.2022. - 16:37
Koliko sam u toku, svi trenutno nude samo verijantu na plin, bez zagarantovane cene i datuma isporuke. Jedino mi je cimanje oko plinskog, gde naci copavac, sto mladji jer nov mislim da nema, a koji bih stavio u kola kad sam na putu van grada. Mozda bih ga i montirao iznutra na krov gepeka, ako moze stati...Sve copavce sto sam gledao na oglasima su bar 6+ god stari, a kazu za rezervni tocak da mu je optimum stajanja oko 8-10 god..+ naci dizalicu i kljuc za tockove.I dalje cekam dilere oko konkretne ponude i rokova, mada Dacije sa novim logom se vec mogu videti kod nekog Rumunskog dilera /youtube/, a oznaka im je NBI.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Mare poslato 03.12.2022. - 17:33
Što se rezervnog točka i alata tiče, može ovako:
- točak od 15" sa gumom 165/65/15, ili čak 185/55/14 ( rezervni sa Clio III)
- može ćopavac 105/60/14 naravno - 4x100 i centralna rupa 60.1
- dizalica može od Fijata Punta, Maree ili Alfe 156/147
- ključ 17.

Kao rezervni točak nosim točak od rezervnog seta, u dimenziji 195/55/16. Ima mesta u gepeku.
Naslov: Re: Logan 3
Poruka od: Andrix poslato 03.12.2022. - 17:55
 :to:Hvala