Zamena antifriza

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

#120
Ja sam vozio mercedes 123 D desetak godina i ne sjećam se da sam ga ikada mijenjao a prešao sam oko 400 000 km. Samo da znate da modričin G 12 se mijenja na 240 000 km - tako piše na ambalaži (mislim da nije potrebno da slikam ali ako želite će angažujem Miroslava...).

P.S. svaka korozija je vidljiva golim okom - ako se pojavi crvena ili smeđa boja normalno zamijeni.
Sam svoj gazda - vazda.

krle

#121
Kada bi   svi automobili bili kao Mercedes 123...


Bitan je vremenski resurs u godinama , kilometraža je manje - više nebitna.
Neka Miroslav uslika do kada  je rok trajanja antifriza u originalnom pakovanju   ( ako to postoji) i da li je pored kilometraže iskazan i vremenski rok trajanja.
Neko za četiri godine može preći 250 000km , a neko 50 000km.

Dario je rekao veoma bitnu stvar, "antikorozivna svojstva".



Zoran

Ja smatram da nekorišteni antifriz ima trajnost kao med ili rakija. Bez obzira šta tamo pisalo.
Sam svoj gazda - vazda.

krle

U trgovinama se može naći "med" na kome piše rok trajanja.  :Smiley:

zac

Koliko znam, u ovnovi antifriza je glicerol, a on sam po sebi nije agresivan na metal, e sad za ostale komponente antifriza nisam siguran. Mislim da je ipak preterano drzati predugo antifriz u kolima, nije on toliko skup da ga je tesko promeniti svake 4-5 godina.

Ja svoj sistem za hladjenje, cesto ispiram kisnicom u Krcedinu (svako leto), do duse na Loganu tek planiram dogodine.  Smeta mi kada je antifriz "prljave boje", em prlja ekspanzionu posudu em i ceo rashladni sistem. Tako da savetujem zamenu onako kako propisuje proizvodjac, na 4 godine.   :wave:

boban66

#125
Citat: žac poslato 12.12.2011. - 21:35

 Smeta mi kada je antifriz "prljave boje", em prlja ekspanzionu posudu em i ceo rashladni sistem. Tako da savetujem zamenu onako kako propisuje proizvodjac, na 4 godine.   :wave:
Na svu sreću kod mene je antifriz star 6 g ,kao nov,nezamućen ,bez ,,prljave boje. Otkud da se stvori korozija ako je zatvoren sistem i nije bila voda unutra??
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Keka

A sa cime je razredjen antifriz? Uljem?  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


boban66

#127
Potaknut diskusijom reših da malo bolje pogledam. I ima šta da vidim. Kada sm otvorio posudu s antifrizom na dnu se vidi malo taloga s nekim Al ljuspicama, a on je odnekud to morao da skine :(
Ali mnogo mi je veći problem, šelne, kako se skidaju to još i kako tako ali da ja bez original alata  stavim istu takvu :banghead:
slikao sam ovu kod posude iako znam da se skida ona na hladnjaku ali one su iste po tipu
Da li mogu one klasične šelne za creva da se koriste mesto ovih? mislim one što ih zategnem šrafcigerom ili ključem.
Kolko ja vidim ipak će to majstori da odrade za 600din.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Keka

Kod mene su fabricke drugacije selne koje se stezu i popustaju specijalnim alatom (koji imaju u servisu), lici na pistolj za silikon, ali je na sajlu.

Uvek mozes da stavis obicne selne umesto ovih, ali ce onda u servisu znati da je neko cackao.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


boban66

Pa šta ako znaju, nisam više u garanciji a uvek mogu da ih nabedim da je neko u drugom servisu to skarabudžio :whistling:
Važno je da te šelne lepo stegnu i da ne curi antifriz. I onako ga menjam tek za 5g.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Keka

Onda udri i pazi da ispostujes proceduru luftiranja kako treba.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Citat: boban66 poslato 13.12.2011. - 13:39
Pa šta ako znaju, nisam više u garanciji a uvek mogu da ih nabedim da je neko u drugom servisu to skarabudžio :whistling:
Važno je da te šelne lepo stegnu i da ne curi antifriz. I onako ga menjam tek za 5g.

Pa šta takve i ima da bude briga ko je prethodno radio na autu ? Oće'l da ga kupe pa ih zato briga il im žao što se ne pretplatiš samo na njih ? Ako je urađeno pošteno i pedantno onda mogu samo da  :aplause:

Ništa bolje od stare dobre šelne od 10 dinara  :hihi1:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

saša61beograd

Citat: Keka poslato 13.12.2011. - 13:34


Uvek mozes da stavis obicne selne umesto ovih, ali ce onda u servisu znati da je neko cackao.
Možda nije čačkao,možda je  nešto uradio bolje nego oni.Ako im se ne sviđa moj auto,otići ću neki drugi od stotinak servisa za Reno u Srbiji.Ja mogu da ne održavam auto,ali oni moraju da jedu.
Te obične šelne mogu da budu jako loše,proklizaju kod stezanja.

boban66

Upušite zrak pod tlakom u sustav kroz otvor ventila ekspanzijske posude za maksimalno pražnjenje vode
piše u upustvu. Koji ventil ? imam samo poklopac i kada ga skinem otvor je veliki, ne vidim nikakav ventil. Zna li neko na šta su mislili??
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

zac

Citat: boban66 poslato 13.12.2011. - 11:47
Kada sm otvorio posudu s antifrizom na dnu se vidi malo taloga s nekim Al ljuspicama, a on je odnekud to morao da skine

Da li mogu one klasične šelne za creva da se koriste mesto ovih? mislim one što ih zategnem šrafcigerom ili ključem.

Ljuspice od aluminijuma su verovatno opiljci od obrade glave motora koji su se "otkacili" od odlivka i zavrsili u rashladnom sistemu. Za njih se ne sekiraj. A sto se tice selni, naravno da se mogu staviti obicne, ali ne kupuj na buvljaku, vec u nekoj specijalizovanoj radnji za takve stvari, na primer neki bolje opremljen "srafko", i trazi prokronske, kvalitetnije su od obicnih i ne korodiraju. Nesto su skuplje, mislim da je selna od fi 50-80 mm oko 90-tak dinara.

Ventil imas na najvisljem crevu i sluzi za ispustanje vazduha iz sistema, kroz njega mozes dunuti pumpom, da izadje sva tecnost.