Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Posto je off topic, taj 2.0 je cuven po otkazivanju te pumpe.
Cim pitas majstora, svi kazu sto dalje od njega.
A sad da se vratimo na temu.

Veterinar

E, sad mene zanima sledeće. Ne potapam ja gas, elektronika dozira sve, brzina podešena na 130km/h na tempomatu, a onda se desio izraziti uspon. Šesti stepen prenosa. Na brdu sam bio sa 128km/h, da je uspon bio duži, brzina bi padala još. Da vozim bez tempomata i da je uspon duži verovatno bih sam pustio da brzina padne na npr. 110km/h i petom brzinom se popeo, ili 90km/h u cetvrtoj i sl.  Ovako sam znatiželjno pratio šta će da se desi.
  Šta raditi, preuzeti vožnju u svoje ruke, voziti u petom stepenu malo sporije npr. ili ostati u tempomat-režimu i šaltati kada elektronika sugeriše šaltanje u niži stepen? Ne pišem o vuči prikolice, jer tada tempomat ne bih koristio, verovatno, niti bih vozio velikim brzinama.

Loganovac

Ako nemaš (a nemaš) menjač kao Kekin (nislim menjač), onda tempomat služi samo da malo odmoriš desnu nogu tokom duže vožnje ka recimo Grčkoj. Po brdima, baš kao i u gradskoj vožnji  je beskoristan. Ne zna on ni da li je motor opterećen ni koliko troši, on prosto tovari gas tako da zadrži zadatu brzinu  po svaku cenu. Dakle, logično je da intervenišeš baš kao što bi intervenisao i bez njega, pipneš pedalu, prešaltaš i tako to.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Kada malo bolje razmislim, nije toliko važan broj obrtaja koliko je važno biti na pola gasa...
Sam svoj gazda - vazda.

KizaHood

Citat: Veterinar poslato 25.07.2022. - 23:22
... i šaltati kada elektronika sugeriše šaltanje u niži stepen?

Uh, to je BAS kasno.

To jes' kod mene se bas kasno pojavljuje takva sugestija, pa pretpostavljam da je i kod tebe takav slucaj, s obzirom da su auta iz iste kuhinje.

Veterinar

Slažem se i pretpostavio sam. Ne vozim punim gasom na takvoj uzbrdici, a na ovoj uzbrdici je tempomat bas to radio, odrzavao brzinu uz pun gas.

Capriolo

Citat: Zoran poslato 26.07.2022. - 14:18
Kada malo bolje razmislim, nije toliko važan broj obrtaja koliko je važno biti na pola gasa...

Potpuno se slažem, ako mislimo na neko trajnije opterećenje, npr. uzbrdica. Za dobro zdravlje motora, ma kakav da je uspon, gas treba da je ( trajnije) pritisnut najviše toliko da treba da uvek postoji ( kako je gore to i par puta rečeno) neka "rezerva snage".

Lazar@

A onda cete ukapirati da u samom kompjuteru postoji nesto sto se zove driver wish mapa iliti zelja vozaca i torque limiter mapa ili limiter obrtnog momenta...
Davno je proslo vrijeme karburatora.

To sto vi pritiskate papucicu gasa do pola ili do kraja bas i nema veze sa isporukom snage i obrtnog momenta ili sa rezervom snage.


Cak i da potopite gas sa dvije hiljade obrtaja u petoj brzini a da auto ne ubrzava, ne znaci da ste iskrostili maksimum vaseg motora.

Veterinar

Ako pri potopljenom gasu ne ubrzava, a ne skaču mu obrtaji, na 2000 o/min, to je znak da ne znam da vozim auto sa manuelnim menjačem, jer postoje divni, nizi stepeni prenosa.  :ne:

Lazar@

#249
Citat: Veterinar poslato 28.07.2022. - 22:44
Ako pri potopljenom gasu ne ubrzava, a ne skaču mu obrtaji, na 2000 o/min, to je znak da ne znam da vozim auto sa manuelnim menjačem, jer postoje divni, nizi stepeni prenosa.  :ne:
Ti das gas do poda(100% po driver wish mapi) a ecu ti kaze ja u ovim uslovima mogu da pruzim 42%  :ne:

Kada su mi mapirali auto sam gledao, i shvatio da je u novijim vozilima pedala gasa samo "predlog" a ne "zahtjev"  :D


Gledam samu mapu(mapa je ajde da kazem matematicka formula) ubrizgavnja goriva u miligramima naspram broja obrtaja i ti bi mislio vise goriva+vise vazduha = vise snage?

Zapravo ne, i da uneses neke apsurdne vrijednosti nista se ne desava jer ECU ima jos hiljadu mapa(formula) i limitere obrtnog momenta i snage i ako njih ne izmijenis nisi dobio nista.
Onda imas smoke limiter, limiter dima/izduvnih gasova zbog cega su noviji motori sve tromiji i tromiji zbog euro standarda...


U sustini poenta price je, da lupam u petoj mogu da stavim ciglu na gas na nekoj beskonacnoj uzbrdici i motor pocne polako da se gusi i gusi sve do gasenja(sto manje obrtaja on sve vise i vise oduzima gas-zahtjev)...jako tesko moze da se desi da dodje do fizickog ostecenja motora osim sto ispadas retard

Loganovac

A kako prokuvaše onoliki? To stanje ostavlja fizička oštećenja ma motoru.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Termički najopterećeniji sklop motora je glava motora a najopterećeniji dio je izduvni ventil . Zna se desiti da temperatura izduvnih ventila pređe temperaturu samopalenja benzina. To vam je uvod u katastrofu. To se dešava na velikim obrtajima pod velikim dugotrajnim opterećenjem.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Citat: Loganovac poslato 29.07.2022. - 05:54
A kako prokuvaše onoliki? To stanje ostavlja fizička oštećenja ma motoru.

Pretpostavka je da je do pregrevanja motora tolikog broja vozila na toj deonici došlo u kombinaciji uspon+visoka spoljna temperatura+rad klima uređaja.
Kondenzator ili hladnjak klime se nalazi ispred hladnjaka motora u istoj struji vazduha. I on se jezivo greje kada klima radi. To znači da preko hladnjaka motora ne ide spoljni vazduh temperature npr 40C već vazduh sa kondenzatora koji može biti i najčešće jeste u tim uslovima daleko više temperature od temperature ambijenta. Jednostavno nije bilo disipacije toplote sa hladnjaka motora i motori su pregrevali. I to nije konstruktivna greška vozila niti krivica vozača u smislu načina vožnje, dovoljno je da je saće jednog ili oba hladnjaka zaprljano preko određene mere ( što je normalna stvar u eksploataciji svakog vozila) i da dođe do pojave do koje je došlo.

saša61beograd

Da se malo nadovežem.Fabrika je sigurno spremila svaki auto za vožnju na 38 stepeni,sa klimom,na usponu.Ali to važi za nov auto.Gore pomenuta zaprljanost hladnjaka (oba)je kod starijih automobila neminovna i smanji protok vazduha za neki procenat.U ekstremnim uslovima i taj procenat može biti presudan.A ne gore automobili samo u CG.Na Bubanj Potoku ima mnogo tragova požara na asfaltu,a to je kratak uspon.
Nisam vozio autoputem u CG.Kad bih vozio,verovatno bih vozio u četvrtoj,oko 80 km/h,na oko 3000 obrtaja.Dakle,poštovao bih zrele godine mog Logana i ne bih "čačkao mečku".Zapravo,ne bih ni vozio autoputem nego bih starim putem uz Moraču.Ako se taj put rastereti od saobraćaja kao Ibarska što se rasteretila,onda je tu vožnja uživanje koje ne treba propustiti.

Mare

Hladnjak mora biti čist. Mora se skinuti i oprati jednom u 7-8 godina i to je tako.
Kome to nije jasno, nek osvešta auto.