Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Jedno je sigurno - zagrevanje neće da škodi.
Već smo o tome pisali. Ja motor ne zagrevam u mestu (možda minut kad baš zagudi deblji minus). Odmah ga vozim, ali potpuno bez opterećenja i sa malim brojem obrtaja. Pa ljudi, drugom brzinom na 1500 obrtaja motor takoreći i ne zna da li se auto pokreće ili stoji u mestu - nema nikakav moment i okreće se kao da radi u mestu. Auto klizi, pritisno ili pustio kušplung - ista priča. Sticajem okolnosti imam pri svakom pokretanju par stotina metara dvorišta (sve nešto ukrug, pa rampa, pa nekoliko kraćih jednosmernih ulica, i za to vreme vozim (pažljivo sa kuplungom i obrtajima) sa minimalnim gasom, na 1500-2500 obrtaja. Kad tako prođem prvi kilometar, motor je najčešće dovoljno zagrejan (osim zimi) da je već prebacio na plin i pokazao dve crtice na termometru.
Još napominjem da je sve ovo i u skladu sa Renoovim preporukama (oni se kanda ipak malo više brinu o potrošnji goriva nego o dugotrajnosti motora  :ces:). Mislim da ipak treba imati razvijen osećaj... (ko je vozio sabajle ujutro sportski bicikl zna o čemu pričam).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VeDuS

E ... dobro ajde sad opet malo o obrtajima i brzinama. :wink:
Sto vise vozim navikavam se da mu je cetvrta prilicno "rastegljiva" a treca mi se cini nekako "kratka".
Mozda je to kod 1.6 i dizela drugacije a mozda ce i kod mene biti kad prodjem period razrade ali... sada je tako.Ili gresim?
Vise mi je interesantno ispod koliko obrtaja stvarno davim motor i skracujem mu vek jer ionako vozim kao i vecina 2500 - 3000  +- 200 obrtaja . A na nasim "putevima" :ljut: to je vecinom ionako dovoljno.Posto sam iz ravnice a idem i na mor i planine kako se pokazao ovaj motor (1.4) na usponima (Rudnik,Zlatar.Tara... sa i bez prtljaga).Mislim ... isprobacu ja to :dance: Ali ajd' da cujem vasa iskustva.
p.s Dodaj uz obrtaje i potrosnju!
Pozzzzz!

Dragan.vi

Ja ga bar garim prema potrebi:da li je to 2k obrtaja ili 3,3,5k ne znam ni sam, ali do sada ga nisam nikad vozio preko 4k.Presao 1.600km, uglavnom se ravnam prema zvuku motora, u tablu skoro i ne gledam!

VeDuS

Ajde malo da "raschivijamo" onu dilemu uzbrdo-nizbrdo, koji obrtaji i kako da ga ne udavis i sahranis.
Ili da sacekamo da nam se vrate kolege sa mitinga jer.... bice tu uzbrdo nizbrdo! :wink:
Pozzzz!

DarioGTI

ja nemam obrtaljku i sasvim se dobro snalazim sa slusanjem motora..... a i nekako osjetis kada ti je motor zagusen, kad je u velikim i nepotrebnim obrtajima.... sve je to stvar prakse....  :to:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

jerotije

CitatSto vise vozim navikavam se da mu je cetvrta prilicno "rastegljiva" a treca mi se cini nekako "kratka".
Nije treca kratka, cini ti se, bas je rastegljiva, probaj

dovla

mpi i dci su nebo i zemlja što se tiče ove teme.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VeDuS

Citat: jerotije poslato 11.09.2009. - 05:54
Nije treca kratka, cini ti se, bas je rastegljiva, probaj

Mozda mi se cini, probao sam ... ali ne dizela. :wink:
To je zaista ista tema ali razlicita iskustva i k'o sto rece keka ... :amen: 

jerotije

Citat: dovla poslato 12.09.2009. - 08:00
mpi i dci su nebo i zemlja što se tiče ove teme.
Verovatno.

Imam zelju da probam neciji mpi  :c:

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dovla

Dci može da ide minimalnim obrtajima skoro u leru.
Optimalni su gde se motor ne DERE (stvar stila vožnje).
Maksimalni su fabrički limitirani, ali kao što rekoše ljudi samo kad moraš idi u velike obrtaje.
Kad pređem 120-130 km/h pa do maximalne brzine motor se DERE kao da mu treba 6 brzina, ali to je tako.
Dci mora imati veći broj obrtaja prilikom kretanja (starta), dok kod Mpi nije takav slučaj.
Dci možeš terati sa malim obrtajima u 2-3 brzini, možete i u leru, čak i na uzbrdici.

jerotije

CitatDodji na druzenje pa ces probati 
Hocu neki sledeci put, obecavam.
CitatDci može da ide minimalnim obrtajima skoro u leru.
Apsolutno.
Ako je ravnica mozes cak i da izmenjas par brzina :nami:

Loganovac

... a ako je nizbrdica, možeš i da ugasiš motor  :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

A ako je bas jaka nizbrdica, onda pravi naftu i puni rezerv'ar  :bonk:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!