SANDERO By Renault

prethodna tema - sledeća tema

bpop

Da li neko zna u čemu je stvar ,naime na mom Sanderu Stepway na poklopcu gepeka ne piše "by Renault".Auto je kupljen krajem Aprila ove godine

kapsid

Štednjaaa!!! :bullshit:Nema ni Renault na poklopcu motora?! :ne:
Ne može somun bez najmanje četiri kifle da balansira!

Drajver

Ne verujem da se radi o štednji, pa izrada novih kalupa i novi koncept više košta...
Verovatno ima neka klauzula u ugovoru između Dacie i Renault-a da posle X godina dobijaju pravo da se ponašaju na Y način.
Ako je reno osmislio novu liniju motora zašto staru ne bi prepustio rumunima ( da se podsetimo oni su u EU ) a brend kao brend nisu ugasli ( za razliku od nas npr. ) ili su pak uvideli da mogu da maznu lepe pare na daciji pa teže da ih se otarase na neki način - ko bi ga znao...

Vladd

Nema ni moj Sandero Black Line iz januara 2011.
Mislim da nije stvar štednje, ili bilo čega drugog, već je Renault do sada stavljao svoje ime iza brenda koji nije ulivao poverenje.
Posle milion Logana i par stotina hiljada Sandera, Dacia je stekla dovoljan ugled da može da nastupa pod svojim imenom.
Ni na Škodi ne piše by Volkswagen...

saša61beograd

Renault by Dacia?!Brend,bre!

Drajver

Jeste brend - u čemu je problem, zadržana je suština Dacia!!! To relaksirano znači da Dacia u nekom vremenu može da vrati svoj koncept ( da ne ulazimo u ekonomiju i ugovore koji su sklopili prilikom ulaganja ) i da opet proizvodi DACIA vozila. Mi smo ugasili brend i sada smo Fiat - zastava je prošlost i istorija. U tome je razlika ( da opet ne spominjem da je ugovorena obaveza potpuna nepoznanica za nas a verujem i rumune sem vlade koja ga je i sklopila ).

Pogledaj npr. Rover! Selio se više puta ( sada imaš akciju u nas gde je nov motor u "izvedbi BMW" 1900e ) ali je brend opstao, radili ga u hondi i ko zna gde i niko im ne brani da se opet povrate ( ako se za to steknu uslovi - brend nije ugašen ) što kod nas nije slučaj. Mi smo srećno ugasili brend zastava i više nikada nećemo proizvoditi automobile - bar ne one koji su NAŠI. Oćemo tuđe jer i sada kada npr. fiat kuburi sa viškom radne snage njegov "Luiđi" 2X više košta od našeg "Radašina" koji radi za 210e i udara se nogom u guzu....tržište je čudo!

kiconix

Cisto informativno, Dacia se tu nista, ali bas nista ne pita.
Renault je 100%-tni vlasnik i fabrike i brenda i radnika.
Prema tome, sta kaze gazda tako ce i biti.
Vrlo je jednostavno, Renault pravi automobile koje pod svojim imenom ne bi smeo (korozija posle 2,3,4 godine) plus sto koristi tehnologiju koja je zastarela (hvala bogu) i to prodaje u lepom pakovanju.
E sad druga je prica sto se ispostavilo da je Dacia manje kvarljiva roba od Renaulta pa ide kao alva u odnosu na Francuskog brata (sestru).

kapsid

Ne može somun bez najmanje četiri kifle da balansira!

Drajver

@ kiconix

Jako poštujem tvoje mišljenje ali mislim da grešiš. Pošto radim u firmi koja je skoro prodala svoj brend jako dobro znam kako to funkcioniše. Po tebi će francuzi ugasiti reno i raditi daciju. Neće!
Ugovorom verovatno postoji klauzula preuzetih obaveza ( odnosi se na plaćanja, ulaganja itd ) i onda kada se ostvari profit koji u ovom slučaju narušava samog ulagača u matičnoj kući oni beže iz posla ( samo figurativno ) jer su verovatno planirali da lansiraju neki novi/ve agregate a da proizvodnju i sklapanje prepuste partnerima. Sve je to već domen nagađanja ( kao i gađenje koje smo imali 50 godina na pomen rumunije i dacie koju je naša fabrika jela za doručak ) u koje je sučludo ulaziti. naveo sam primer brenda koji opstaje 10 godina i opstaće do onog momenta dok se ne iscrpe poslenji atomi snage.

PS
Brend - koliko god to blesavo zvučalo - je jako moćan mehanizam za uzimanje para, kost u grlu svih potencijalnih konkurenata, kamen spoticanja za nova ulaganja i ima realnu vrednost koju su svi videli smo ne mi, na žalost... ( koliko god bili zluradi setite se da je u nas krenula proizvodnja Z10 i da je ugašena a istovetna je konceptu punta sa manim izmenama u bravariji što se može prozvati kroz - smešno ).

Keka

Dacia nikad, ali nikad u modernoj auto-industriji nece moci da vrati svoj koncept (mada ga nikad nije ni imala, sve poznate Dacie su zapravo neki od zastarelih Renault modela), zato sto zahteva enormna intelektualna, tehnicka i finansijska ulaganja od razvoja do proizvodnje, a to imaju samo velike autoindustrije. Ostali samo sklapaju proizvode kako tata kaze, sto je bolje od zatvaranja fabrike. Dacia kao samostalni entitet ne postoji od 1999. godine, prosto jer je tada bankrotirala. U dogovoru sa vladom Rumunije, Renault je otkupio 99% vrednosti tadasnje Dacie. Spremajuci se za proizvodnju koncepta X-90 (ono sto danas poznajemo kao Logan), Renault je u obnovu postrojenja u Mioveni ulozio preko pola milijarde dolara i jos uvek ulaze. Poslednji model projektovan izvorno u Daciji bio je model Nova ukljucujuci i verziju SupeRNova (i svi znamo kako to cudo izgleda) a zatim i restilizovana Solenza. Do pocetka proizvodnje Logana, proizvodnja Solenze posluzila je kao pilot test u cilju dostizanja odgovarajuceg kvaliteta proizvodnje.

Renault ne crpi Daciu  :fiju: jednostavno to je sve jedna firma sa razlicitim imenima. Zarada ide proporcionalno sa udelom u akcijama. Dacia ce opstati sve dok opstaje Renault, zato sto im je u interesu da opstane. Ljudi rade za pare, a ne za vinjak i trude se da naprave pare.

Da li ce se neka fabrika zvati Dacia, Renault, Fiat ili Zastava, ili ce pak biti bez naziva-apsolutno je nebitno sve dok je poznato sta i cije prodaje. Uvek ce postojati grupe ljudi koje ce patiti od brenda. Zastavina realna vrednost je bio Yugo, model od 20+ godina koji se budzio samo zahvaljujuci redovnim donacijama drzave. Trebao je odavno da ode u penziju, ali je fabrika odrzavana u zivotu aparatima zarad socijalnog mira. Svi dalekovidi koji imaju nekoliko milijardi evra neka osnuju autoindustriju, nemam nista protiv.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Drajver

#10
@kiconix
Dacia je radila na platformi renault TL ( ako se ne varam ) verzija kao otkupljenom agregatu i imala ceo koncept. I tada su im cene bile niske. Preporod Dacia koncepta nije se odigrao u nas ( sitni smo mi ) već na BI. I tu je renault uložio pare a rumuni osetili da smo potencijalno dobro tržište ( dacia nije u okruženju prihvaćena nešto posebno, pogledajte malo oglase ex republika ).
Ono što sam ja hteo reći je - nisu UGASILI BREND - uspeli su da ga sačuvaju ( ostali su ovisni o konceptu sa sve sestrama korporantima) i plivaju.

@keka

Na tvoju opširnu opasku izložiću primer "TATE" - kinez. Sve u full-u a kinez! Niko ne stoji iza njega a prođa? Tvoji navodi sa škodom ti ni malo ne idu u prilog - da to je ŠKODA - WAGEN i ne razumem šta te buni? Škoda postoji i ako se ugasi Wagen. Onog Momenta kada se ugasi FIAT ( i mi smo vezani pupčanom vrpcom za njega od samog nastanka zastave ) gasi se i KG. Brend se ugasio!!!

Pitanje je prosto - koliko će se Vas odlučiti na kupovinu DACIA modela iza koga ne stoji "by renault"? To je pitanje a ne zašto sam ja antiprotivan - nisam, samo sam previše realan!

Na posletku - sama tema kao i naslov veze nemaju sa onime o čemu mi pričamo. Ja želim, kao čovek da Vam ukažem na važnosti brenda koji je po vama mačiji kašalj. Zamislite samo situaciju gde se "Milka" zove živkom ili "Nestlle" perkom - koja je to koncetracija zbunjenosti... Brend je jako ozbiljna stvar. Razumem vaše otpore ka zastavi ( verovatno vam tata ili mama nisu radili u koncernu ili ste pak isuviše mladi da vas je zateklo pričanje o nečemu što je loše ) za info. zastava je imala jako dobre poslovne uspehe na tržištu gde sada vlada baš Dacia - BI. I dalje se tamo ganjaju modeli 128/101 ( tu je i bila korporacija sa fiatom ).
Brend se ne prodaje olako ( kao u našem slučaju) već se traži partner - pa i po cenu 90/10%! Škoda će postojati i posle Wagena, Dacia i posle rendže, ali zastave neće biti - ako vam je to satisfakcija, e j....ga!

kiconix

#11
Vec sam ti odgovorio zasto je Renault pazario Daciu pa se necu ponavljati i jos moram da napomenem da TATA nije Kineska nego Indijska.

Drajver

#12
Verovatno tata jeste indijska - i za mirka alvira jeste - za mene je kina ( Rules uostalom )...

Vladd

Al se ovde zakuvalo :)
A možda je na kraju stvarno samo ušteda :)
Pa na kraju krajeva nema više ni oznake za kubikažu.
Sve je to jedna firma, sa pametnom strategijom razvoja, gde je određen koncept cenovno prihvatljivih automobila provučen kroz Dacia brend. Koliko sam video iz starijih postova, osnovni model logana je u početku dolazio bez ABS-a. Tako nešto francuzi mogu da stave pod brend Dacia, a pod Renault nikako. Mada mi se čini da je Dacia prevazišla njihova očekivanja, i da će graditi brend u pravcu priče povoljno i kvalitetno. I opet, ako krenete da analizirate malo automobile, možete doći do zaključka da to u opšte nisu tako jeftini automobili. Kada sam krenuo da biram koji Sandero, tačno te vodi da ako možeš, kupiš najskuplji. Npr. Base nema sijalicu u gepeku (mora da su tu jako uštedeli), pa Ambiance sa elektro paketom, taman kako treba, ali zadnja klupa nije deljiva, što je meni bilo bitno, na kraju Black Line navodno ima sve sto i Lauerate, i još koješta, tipa kožne presvlake za volan i menjač, što inače ne bih nikad posebno platio... A u stvari, black line recimo nema podešavanje onog dela sedišta koji podržava kičmu, i nema štofa na vratima kao Lauerate... Još se Lauerate više ni ne nudi, pa ispadne da najskuplji i najopremljeniji model možeš da kupiš u samo dve boje, što je neverovatno...
Ja sam i dalje prezadovoljan svojim Sanderom, da ne bude zabune, ali kako vreme prolazi uviđam kako su neki pametni ljudi do najsitnijih detalja razvili tu priču gde sam ja za skoro 9000e kad se sve sabere, ubeđen da sam prošao super jeftino :)

LeNgenda

Tata je mnoooogo veliki igrac, svetskog nivoa, nasa neobavestenost potice od slabog prisustva Tate kod nas i manjka informacija o njoj.

Vec sam negde pisao, sustinska razlika izmedju Dacije i Skode je sto je cela Dacijina gama presipanje iz supljeg u prazno, a na osnovi Renoa 5 u simpaticnom pakovanju i za, u odnosu na ostale, male pare.
Skoda ima gamu paralelnu VW-ovoj, B, C, D klasa, tu su i Roomster i Yeti...
Sve je teze reci u cemu je to Skoda slabija od VW-a, osim po ceni.

Skoda je postojala mnogo pre nego sto je postala deo VW-a i VW sve i da je hteo i ma u kolikoj krizi Skoda bila, mislim da Cesi nikad ne bi dozvolili da se ime Skode ugasi i da su Cesi bili mnogo bolji pregovaraci i u mnogo boljoj poziciji od nas i nase Zastave, na primer.

Skoda je konkurent VW-u, sada je to vec jasno i ocigledno, dok Seat propada jer preko njega Svaba pokusava da bije Italijane njihovim oruzjem, a od toga nema nista. Dacija Renou nikada nece biti konkurent jer ce uvek kasniti 15-20 godina za njim. Sledeca generacija Dacije ce verovatno dobiti aktuelne Renoove 16v motore, ali ce do tada svi Renoi vec biti ili na struju ili na tri cilindra sa turbinom.

E sad, to sto je Dacijina mehanika "zrelija" od Renoove, a ostale, manje kvalitetne komponente uspevaju da prezive, evo, 7 godina (a prezivece i 10, sto je puna kapa danas), to je vec adut na trzistima kakvo je nase, a takvih je sve vise i uvek ce ih biti. Mozda je Dacija Renou sigurica koja mu obezbedjuje sredstva za igranje sa strujom i ruskim trzistem.

Mislim da nasoj Zastavi nije bilo spasa jer nije bilo ni para, ni politicke volje za to, kao i da Fiat nikada ne bi ostavio Zastavin amblem na Zuntu, mislim da je bilo ocigledno da je Zunto bio samo test kojim ce Fiat utvrditi moze li tu da napravi novu, jeftiniju fabriku za svoje modele. Srbija nikad nije mogla, poput Rusije, da u dovoljnoj meri subvencionise Zastavinu proizvodnju dok ona ne stane na svoje noge, makar na domacem trzistu.
Ladi je Rusija dovoljna, izvoz van drzava bivseg SSSR-a (ako Rusi to uopste smatraju izvozom) nije primarna stvar, a ne bi ni uspeo nesto posebno, kao sto i ne uspeva.

Reno je iskren i od pocetka je jasno da je Dacija niskobudzetni brend, te je niska cena opravdanje za sve manjkavosti u odnosu na konkurenciju. E sad, sto su manjkavosti izostale...
Sa druge strane, ono sto mi znamo kao Daciju, Meksikanci voze kao Nisan, Indijci kao Mahindru, a Rusi i Brazilci kao Reno.

Sto se mene tice, neka stede na plastici i natpisima koliko god im volja dokle god na svemu ispod lima pise Renault, a cena ostaje na ovom nivou.

A prava tema za razmisljanje je koliko to Reno uopste zaradjuje na Daciji kad mu se isplate tolika ulaganja i koliko u naizgled niskoj ceni ucestvuju dazbine i marze, a koliko sam auto kosta...

VW-u Skoda gricka prstice, a Reno i dan danas odlicno prodaje Reno 5.
Zbog toga mislim da ce pre propasti Skoda od Dacije i to iz cisto matematickih razloga, na sednicama upravnih odbora.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.