Kupovina nove Dacije

prethodna tema - sledeća tema

Capriolo

Od toga Sandero 7 komada, Jogger 11, Logan 31, a Duster 21 :)
Tako kaže pretraga sajta "po medelima". To je 70 komada. Manje nego brzo dostupnih Toyota na njenom sajtu :)
A ipak naslovna strana sajta Dačije kaže da ih je ukupno 132, a ne 70.

Loganovac

Citat: saša61beograd poslato 20.09.2023. - 07:47Šta se čeka?

Čeka se verovatno neka akcija, da recimo daju gratis komplet za prvu pomoć.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Ako može Toyota u Srbiji da snizi cenu za neke modele i verzije, pa da, izmedju ostalog, hibridni Yaris Cross SOL sa 31.790 snizi na 24.990 (a što je manje za 6.800 evra ili 21,3%), valjda i uvoznik Dačije može neki popustić da obezbedi, a da to nisu samo patosnice ili besplatan rad za jedan ili dva redovna servisa ili nešto slično smešne vrednosti ?
Svi oni su navikli da rade sa lavovskim maržama.

MitarMrgulic

Citat: Loganovac poslato 20.09.2023. - 09:30Čeka se verovatno neka akcija, da recimo daju gratis komplet za prvu pomoć.
I patosnice :)

Sad će biti vjerovatno popusta, ide kraj godine, ima lagerskih vozila još iz 2022. barem po salonima zastupnika iz SA, mada tu konačnu odluku donose centrale kompanija, koje daju "mig" kada da se nešto spusti sa cijenom.

U BiH također Toyota sad ima kampanju, snizili su Corolle i Yaris Cros, da budu nešto sitno ispod 20 000 eura, pa se nadaju prodaji.

Inače, koliko sam uspio čuti i "napipati", jer se te info prilično čuvaju od javnosti, da su marže koncesionara negdje na max 5-8 % cijene vozila, tako da akcije na prodaji dolaze, uglavnom kad centrala odluči da neke cijene mogu ići dole, pa tako i kod Dacie.

Malo su se ubezobrazili u BiH, dobili su neke flotne isporuke za telekom (Jogger), razne firme državne i privatne uzimaju Sandero, pa ne zavise puno od prodaje građanima.

Svaki dan kad idem na posao, bacim pogled na lager kraj kojeg usput i prolazim, uglavnom Joggeri u bijeloj boji, nešto Logana, Sandero sa markiranim oznakama firmi itd.

Mislim da je što se tiče kupovine nove Dacie, nekako najbolje prošao onaj ko je uspio ugrabiti novog Logana, za nekih nešto više od 10 000 eura, koliko su bili čini mi se tamo 2019./20. prije ovih poskupljenja... mislim da je to najbolja opcija, uloženo-dobijeno, a ova cijena Logana sada od cca 15 hiljada eura pa na više, teško da će imati prođu, jer u tom cjenovnom rangu, već ima i auta ozbiljnih zapadnih proizvođača.

Mislim, ipak ne ide da je npr. Sandero ili Jogger, cijenom tu negdje sa Toyota Corollom ili Yarisom. Razumijem da je došlo do globalne inflacije i poskupljenja ali Dacija je prije deceniju bila skoro dvostruko jeftinija od ovih modela.

Loganovac

Nije baš toliko jednostavno. Uz napomenu da i ja mislim da su preterali sa cenama, ipak mi se čini da je Dačija proporcionalno više unapredila svoje modele nego ostali (sa dna opreme tada, danas je ipak uporediva sa konkurencijom), tako da prosto poređenje odnosa cena recimo Sandera i Yarisa nije baš potpuno na mestu. Hoću da kažem, Dačija više nije inferiorna i u tom aspektu koliko je tada bila.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Citat: MitarMrgulic poslato 20.09.2023. - 10:46Inače, koliko sam uspio čuti i "napipati", jer se te info prilično čuvaju od javnosti, da su marže koncesionara negdje na max 5-8 % cijene vozila,


Marže uvoznika su mnogo, mnogo veće. Meni su 2020. pri kupovini Honde dali popust od oko 14%. Od čega? Od "5-8%"? Ne, nego od njhovih uobičajenih (uvozničkih) oko 25%. Svaki brend tako radi. Dileri u okviru prodajne mreže nekog brenda rade za daleko manje profite, ali, sami uvoznici kolju sa svojim procentima marže.


MitarMrgulic

Citat: Loganovac poslato 20.09.2023. - 11:07Nije baš toliko jednostavno. Uz napomenu da i ja mislim da su preterali sa cenama, ipak mi se čini da je Dačija proporcionalno više unapredila svoje modele nego ostali (sa dna opreme tada, danas je ipak uporediva sa konkurencijom), tako da prosto poređenje odnosa cena recimo Sandera i Yarisa nije baš potpuno na mestu. Hoću da kažem, Dačija više nije inferiorna i u tom aspektu koliko je tada bila.
Slažem se, ali opet ne može u istu rečenicu Toyota i Dacia, koliko god da su napredovali...

Zoran

Stepwaj 3 je u 3 godine poskupio 50% u istoj opremi.
Da ne bude zabune, cijene dižu kupci a spuštaju proizvođači ( tako kaže ekonomska nauka)
 
Sam svoj gazda - vazda.

Goky

Kako to izgleda sa vozilom koje sam ja platio 16.590 Eura od kojih je 16.490 Eura vozilo i 100 Eura priprema vozila tj. magla koju naplaćuje AK.

Ulazna faktura Renault S.A.S prema Keos d.o.o 11.990 Eura (11.755 vozilo i 235 troškovi transporta)
Carina je Keos d.o.o zadužila, na ime poreza na dodatu vrednost, sa ukupno 281.239,50 dinara što na dan zaduženja prema srednjem kursu iznosi 2.398 Eura.
Keos d.o.o je vozilo fakturisalo AK 1.858.112,02 (vozilo 1.548.426,68 dinara i 309.685,34 dinara PDV) što po srednjem kursu evra 117,2348 koliko stoji na fakturi iznosi 15.849,49 Evra.
AK je meni fakturisala 1.944.842,00 dinara (srednji kurs na dan uplate je bio  117,2298)(vozilo 1.620.701,67 i 324.140,33 PDV).

Pa sad ko hoće neka izračuna kome je koliko ostalo... uglavnom država je na ime PDV-a prihodovala 324.140,33 (2.765 Evra) a vozilo je sa ulaznih 11.990 Evra meni prodato za 13.825 Evra (bez PDV-a)
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Veterinar

Sto, realno gledano, nije velika zarada. Ipak govorimo o prodaji automobila.

MitarMrgulic

#730
Da, kada se plate sve dadžbine i ulazna vrijednost vozila, koncesionar je kako mi se čini ako sam dobro izračunao, na prodaji tog vozila tebi, zaradio nekih 750 eura, kao što reče drug Veterinar, nije to neka zarada, kada se govori o prodaji auta čija cijena je 15-ak hiljada eura.

Postoje neki koncesionari, koji su išli tom poslovnom politikom, da napumpaju cijene, pa olako skidaju 3-4 hiljade eura u tim nekim akcijskim prodajama. Bilo je toga u BiH, naročito kod nekih distributera, koji su na dobar dan, davali popuste od 1000 eura, na istaknutu cijenu.

Nisu tu marže ljute, od nekih 20-30 %, možda nekog "klepe" ako naleti mušterija... već kako sam rekao, uklapa se u tu neku procjenu od oko 5-8 % što je opet ok, jer koncesionar koji prodaje 100-200 auta godišnje, može naći svoju računicu...

dekiv68

Dacia produžava garanciju na nivo Kijine
https://autorepublika.com/2024/01/16/dacia-produzava-garanciju-na-nivo-kijine/
Da li će ovo povećati prodaju novih Dacia ne znam, ali 2016. kada sam kupio novog Sandera, na akciji sam dobio 5-godišnju garanciju (upotrebio je dva puta zbog plinskog uređaja).
Redovno održavanje Dačije u ovlašćenoj servisnoj mreži lepo košta, nadam se da ovo produžavanje garancije neće biti primena oprobanog recepta Toyote (pa i Kije) o ,,klanju bez noža",

MitarMrgulic

Ovo je prilično hrabro, garancija će sigurno značiti ljudima, a tih prvih 5-7 servisa u ovlaštenoj mreži, ne mogu biti toliko precijenjeni da koštaju više od možda  500-600 eura više za vrijeme cijele garancije od nekog potencijalnog održavanja izvan servisne mreže.

Nije iznos koji se daje odjednom, mislim da je podnošljivo nekom ko kupuje novo auto, ako uz to ide i garancija mobilnosti, to privlači i firme koje sa vozilima idu širom zemlje ili čak izvan granica.

Uglavnom, svaka čast za potez :)

speedo

Meni lično je garancija i psihološki značila, koliko god to možda i glupo zvučalo.

S druge strane, trošak jeste veći. Iz iskustva sa vozilima KIA, cijene servisa su dobro nenormalne...ali neke stvari su bez pogovora i bez ubjeđivanja zamijenili. Nisam siguran da bi tako nešto reno uradio da se desilo na mom Sanderu...

Zoran

To je za mene ucjena.
Sam svoj gazda - vazda.