Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe/90 CVT

prethodna tema - sledeća tema

Vladan P

Zajedno smo skupa !

Zoran

Puno se prašine diže oko toga a to je imao DAF(44,55,66) , prije 40 godina.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

DAF-ov izvorni variomatic je imao kožne kaiševe, kao deo tog njegovog CVT-a, ako ne grešim :)
A Sandero TCe 90 sa ovim CVT-om je sigurno bolje rešenje nego raniji Sandero TCe 90 sa Easy-R.

saša61beograd

#3
Da se i ja malo umešam,pošto sam dovoljno mator da se sećam tih Daf-ova dok su vozili beogradskim ulicama.
Princip rada menjača je isti kao CVT u ovoj Dačiji.Prenosnik je bio od gume,sličan kao zupčasti kaiš u motoru,samo mnogo robusniji.
Trajao je otprilike koliko i gume na točkovima i lako su se menjali (par).Kad je Volvo kupio DAF-a,primenili su taj menjač u Volvo seriji 300.

Sviđa mi se ovaj menjač,vozio bih ja to vrlo rado.Mnogo bolji od onog robotizovanog u drugoj generaciji koji je prilično
neslavno prošao.
Samo,koliko se sećam nekih ranijih testova,ovaj CVT je imao menjač sa dva moda:kontinualni i sa veštrački predefinisanim "brzinama",
a ovaj to nema.Možda opet neka ušteda u Dačijinom stilu?

Zoran

Ovi sada CVTei su neka naučna fantastika. Pa kombajn ZMAJ 141 (koji sam 3 godine vozio) je imao taj sa zamišljenim brzinama.
To je vrlo jednostavno a funkcionalno.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Citat: saša61beograd poslato 11.03.2023. - 18:29
Sviđa mi se ovaj menjač,vozio bih ja to vrlo rado.Mnogo bolji od onog robotizovanog u drugoj generaciji koji je prilično
neslavno prošao.
Samo,koliko se sećam nekih ranijih testova,ovaj CVT je imao menjač sa dva moda:kontinualni i sa veštrački predefinisanim "brzinama",
a ovaj to nema.Možda opet neka ušteda u Dačijinom stilu?

Ima i ovaj. Pogledaj na YT neki video sa ubrzanjem 0-100 km/h novog CVT Sandera i videćeš da tokom ubrzanja postoji privid šaltanja.

Andrix

#6
Koliko sam gledao na YT ima detaljan opis rada CVT a, a to je da prenos ide preko  metalnog `"kaisa" koji moze da menja duzinu tokom rada. Razmisljao sam prilikom kupovine logana o CVT u ali sam odustao jer na netu je max ispljuvan kao nepouzdan, ako je u pitanju Nisanova konstrukcija. Bilo je i nekih tuzbi jer godinaa nista ne menjaju u konstrukciji. Doduse u pitanju su menjaci koji su upareni sa jacim, 150+ ks motorima. Nasao sam podatak da krece da crkava vec od 20000 km. Problem mi je sto bih ja tu km presao van gar.roka pa bi svaka popravka bila zanimljiva po dzepu.Ovo je samo moje misljenje po mnogobrojnim info. koje sam iskopao.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Ne mijenja dužinu metalni kaiš nego se mijenja promjer remenica preko kojih ide.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

#8
Nissan kao ni cela grupacija (Dacia Renault Mitsubishi) nema svoje menjace nego koriste Jatco CVT menjace. Jatco je u vlasnistvu grupacije.

https://www.jatco.co.jp/english/products/

Pomenute tuzbe i kritike se odnose uglavnom na model menjaca JF011E i vecinom sa Americkog trzista, u Evropi nije bilo znacajnih problema.

U Dacie se ugradjuje Jatco CVT-S (Jatco JF021e) model koji je ogranicen na 150 Nm i zato je motor ustrojen na 142 Nm. Prenosni odnos je (samo) 6 zbog cega je nesto veca potrosnja a slabije performanse.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Yaris

Sta bi bilo sa menjacem ako bi se ovom motoru stavio cip i podigao na 110KS?

Loganovac

Verovatno ne bi poživeo koliko je rečeno već koliko je suđeno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Yaris

Da li moze sve to u brojkama (godinama, kilometrima...)?

Zoran

Za CVT neznam ali TOMOS sam radio 6 godina.
Sa svaki Tomos koji se šalta nogom je mjenjača kutija ista a zupčanik primarnog prenosa je odabran za dati nivo snage ili precizno rečeno Obrtnog momenta.
Nivo snage
2,5 - sa papcima
4   - sa šupljinama
6 - puni gusani
8 - puni kovani
Odstupanjem od ovoga , havarija za 3 mjeseca
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Citat: Yaris poslato 14.03.2023. - 07:43
Da li moze sve to u brojkama (godinama, kilometrima...)?

Šta misliš zašto je kod VW-a 1,6 TDI ( pa i 1,4 TSI i kasnije 1,5 TSI ) bio maksimalnog momenta od samo 250 Nm u vreme kada su mnogi ostali prozvodjači motore te zapremine dizali i preko 300 Nm. Jer su u varijanti sa AT menjačem sve te motore uparivali sa verzijom DSG-a koji nije mogao da izdrži veći obrtni moment. Svaki menjač (MT i/ili AT) ima neku svoju gornju granicu obrtnog momenta koju maksimalno trpi i koju može (po sebe) bezbedno da prenese.
Tako i ovaj CVT.
Da je 1,0 TCe motor ostao na 160 ili 160/170 Nm, taj CVT to ne bi izdržao.

Zoran

CVT je, u teoriji, idealan ali u praksi nije sve baš bajno. Mada volio bi ga imati.
Ako ništa drugo, motor ga voli...
Sam svoj gazda - vazda.