Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Odlično pitanje i dobra ideja. Jedino ne znam da li tu postoje "programi" kako ih ti predstavljaš, pre bih rekao da su u pitanju parametri (mape) ECU-a.
Ono što se (eventualno) razlikuje je broj i vrsta senzora sa kojih ECU skuplja informacije, a i to bi se moglo rešiti parametriranjem - po meni, logično je očekivati da se mapa sa Megana može spucati u Logišu, naravno ukoliko koriste isti ECU.  :ne:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Siemens Sirius 32 se koristi u 1.4 8V, 16V, kao i 1.6 8V i 16V motorima. Samog Siriusa ima nekoliko podtipova (pise na nalepnici), u zavisnosti od motora i od Euro standarda.

Rusi su to na svojim forumima lepo razradili, cak vracaju na Euro 2 standard, pricaju o ustedi i do 2 litra goriva u gradskim uslovima.....Cena 3000 rubalja (oko 7500 din).

Ja bih moj rado vratio na E2 ili sta je vec potrebno da dobije zivost i one konje koje ima na papiru.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Keka

#62
Nasao sam po NS i Bg za 150 veverica, na benzincu se dobije 10 KS.  :ces:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

U Ruminiji to rade za 35-40E

Keka

A do Rumunije.....

Ne znam da li je to ista mapa ili ne. Koliko sam shvatio nije pametno uzimati custom mape iz neproverenih izvora.

U svakom slucaju nemam toliku kolicinu veverica viska.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

#65
http://www.dimsport.ro/ro/chiptuning/dacia-logan-1-4-mpi-8v-stage-normal-9

- 11 Nm više
- 5kW više
- neznatno manja potrošnja
- ne znaju kako utiče na emisiju gasova

hobbista

Ja sam uvek spreman da bacim pare na opkladu da 10% povecanja snage na 1.4 8V ili 1.6 8V, uz promenu mapa (cipovanje) ne moze da izvuce (bez nekih mehanickih zahvata, samo sa promenom mape ili bilo kog cipa).

A pogotovo ova stavka - neznatno manja potrošnja - se nece desiti nikako.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

To je sve na papiru. Jedna tuning kuca iz BiH ima Dyno, rade test pre i posle i rezultat daju vlasniku.

Naravno to sve ima svoju (ne malu) cenu.

Moje razmisljanje je nastalo nakon sledece izjave
CitatMoj auto je cipovan tj. verovao je da je Kangoo od valda 60bhp a sad zivi u ubedjenju da je Clio od valda 85bhp

Posto ide kao slinac, zanima me sta moj auto misli da jeste i kako da ga prevaspitam.

Da li bi se i sta dobilo prostom zamenom ECU sa nekog adekvatnog Renault modela?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


DrJekyll

To je i meni palo na pamet. Pa valjda su isti motori, a ne ponašaju se isto. Znači mora da je dobar deo do podešavanja nečega. Dal je to ECU ili nešto drugo, ne znam.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

hobbista

Citat: Keka poslato 29.10.2011. - 20:20
...zanima me sta moj auto misli da jeste i kako da ga prevaspitam.
Moras da ga das na dresuru. Mozda je do gazde  :crazy:

Moja sumnja je i dalje - na prvom mestu menjac, mada je i mapa ubrizgavanja sumnjiva.

Sta atmosferski motor koristi od podataka?
Davac polozaja radilice i broj obrtaja motora (za odredjivanje trenutka bacanja varnice i otvaranje dizni-brizgaljki),
i
MAP (senzor atmosferskog pritiska), protokomer (kolicina uzetog vazduha), temp. motora i lambda sonde. (za kolicinu i vreme otvorenosti dizne).

Ako nista mehanicki ne menjas, sve sto mozes da uradis je da pri nizim obrtajima malo obogatis smesu. Time ces dobiti vecu elasticnost motora (i vecu potrosnju), ali ces i dalje ostati pri istoj maksimalnoj snazi.


Nesto sam sigurno zaboravio u nabrajanju, ali mi je trenutno mozak na rezervi :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Sale

evo za sve one koji se baš ne razumeju u motore,a koje zanima na primeru koja je razlika u vožnji pre i posle chip tuning-a atmosferskih motora (u ovom slučaju 1.6 mpi 90ks)...ovo je odgovor iz jedne od top kuća za tuning na ovim prostorima,a pitanje je bilo koliko su primetne razlike u vožnji pre i posle čipovanja s obzirom na ovaj tip motora.

CitatGledajuci katalog i podatke posle tuninga +10ks i 15nm se sigurno oseti.
 
Iz iskustva sa chipovanjem atmo benzinaca razliku cete dobiti npr. kad vozite auto na fabricku mapu i ukljucite klimu,oseticete da slabije ubrzava odnosno da ima manje snage sto je ocekivano. 

Sa chipom tu razliku necete imati odnosno kad ukljucite klimu ici ce slicno kao na fabricku mapu kad idete bez klime..

Pored toga +15nm omogucice vam da motor bolje reaguje na pedalu gasa iz niskih obrtaja,nista spektakularno ali bice neke razlike..

Sve u svemu to je 1.6 atmo motor i treba biti realan da tu ne moze nesto specijalno da se izvede,ali razlike ce sigurno biti..

Što se tiče turbo motora tu je sve jasno ko dan pa ne bih da tupim,a ovom stavljam jer vidim da je bilo interesovanja za čipovanje atmosferaca

mrsp

#71
Ajde sad jedno možda malo glupo pitanje. Da li čipovanje utiče na vek trajanja motora?
Iako je to individualno od načina vožnje i samog održavanja vozila, ipak me zanima da li samo čipovanje utiče na vek trajanja motora,odnosno da li ga smanjuje?

Sale

uh to je najteže pitanje...jer su oprečna mišljenja zbog raznih iskustava ali mislim da se sve svodi na dva faktora...
način vožnje i održavanje kao što si rekao
i kvalitet urađenog čipovanja
(ima mnogo onih koji "čipuju",a ne bi smeli da priđu kolima..kupe neke kitove za čipovanje pa uzimaju lovu)
Mogu iz mog ličnog iskustva da kažem da kvalitetno čipovanje,održavanje motora i vožnja koja je ne forsira motor preko njegovih mogućnosti
neće negativno uticati na motor. Veliko je pitanje šta želite da dobijete tim čipovanjem,ako je to eko tuning zbog manje potrošnje, optimal tuning zbog boljeg
odziva na gas kako bi sigurnije preticali ili vozili sa upaljenom klimom i da se ne osećate kao puž na putu onda je to čipovanje bezbedno za motor.
Sa druge strane ako se radi sport tuning da bi se kao napaljeni klinci iživljavi na autu od semafora do semafora ili trkali noću na trošarini onda je svejedno
jer će motor da se uništi i bez čipovanja...
Sve u svemu i da pretpostavimo da je čipovanje urađeno profesionalno,sve zavisi od vozača koliko će mu auto trajati.

mrsp

Sve u svemu zavisi od nas samih koliko će motora da nam traje.
Sviđa mi se ovaj detalj da se sa upaljenom klimom ne oseća razlika,
:offtopic: Mene izluđuje kada upalim klimu po gradu a i na otvoreno kada pretičem,kao da vozim keca sa plinom,vidi brdo pre mene a i moram da ostavim više mesta za preticanje  :banghead:

Sale

CitatSviđa mi se ovaj detalj da se sa upaljenom klimom ne oseća razlika
vozio sam dosta čipovanih automobila sa raznim motorima i mogu da potvrdim da se razlika pre i posle oseti i kod vožnje sa klimom i kod preticanja
ali nisam siguran ko bi od vozača dačija mašina dao oko 200e za ovo zadovoljstvo :) čak i gospoda koja voze dizelke 1.5 bi trebale dobro da razmisle
da li se isplati...to što imaju turbinu daje im prednost kod čipovanja ali sa druge strane tih 1500 kubika nije dovoljno,samo će ih zavarati da su dobili
ljutu mašinu pa će se previše opustiti što može da izazove probleme :)