Problemi sa sistemom za TNG

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Da je auto star, posumnjao bi na senzor položaja gasa?
 Simptomi upućuju na mršavu smjesu..?
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Na forumu nas ima nekoliko sa 1.0 motorom koji radi na gas. Mislim da smo svi ili skoro svi ovih dana imali neki problem u radu motora (samo kada radi na gas). Mozda je kod svakog drugačiji razlog, ali statisticki ovo nije bas sjajno.
  Presao sam od posete servisu oko 500km, sve je kako treba.

Mare

Evo jutros sve bilo bez problema. Ali sam duže vozio na benzin, bukvalno dok nije postigao radnu temperaturu.

Zoran

Za očekivati je takve probleme pri niskim temperaturama, pogotovo kod turbo motora. Jer pritisak gasne faze treba da bude veći od pritiska turbine.
Sam svoj gazda - vazda.

Mare

Da, to mi je poznato. :dobro:  To se dešava zimi tokom vožnje, naročito u toku ubrzavanja i u "Uputstvu za upotrebu vozila" je navedeno da može doći u promeni režima rada motora na benzin i TNG na temperaturama nižim od 10 stepeni. I to se dešava, ali bez pojave signalizacije grešaka.

slavko_bgd

Citat: Zoran poslato 31.01.2024. - 09:44Za očekivati je takve probleme pri niskim temperaturama, pogotovo kod turbo motora. Jer pritisak gasne faze treba da bude veći od pritiska turbine.
Za ovo apsolutno jesi u pravu ako je reč o onim ranijim gasnim sistemima bez elektronske regulacije. To su vozila proizvođena do pre 25 i više godina sa tehnologijom gasnih uređaja koja je bila bazirana na usisavanju a ne ubrizgavanju gasne faze.  

Današnji sistemi su sasvim drugačiji. Sistem meri trenutni apsolutni pritisak na injektorima koji je zbir fiksnog pritiska isparivača i varijabilnog pritiska u usisnoj grani. Sve dok je trenutni aps. pritisak najmanje jednak zadatom pritisku za dato opterećenje motor radi samo na gas. Ako je pritisak manji - vrati na benzin (delimično ili potpuno, privremeno ili trajno, zavisi i nebitno je za priču). Ne može i ne sme da trza zbog toga, osim ako je reč o promeni goriva gas-benzin pri velikom opterećenju. Smeša ne može da bude mršava jer smešu regulišu dva računara sinhrono i u zatvorenoj povratnoj sprezi. Može da bude mršava samo ako je program takav i samo u određenim režimima u kojima je povoljno da smeša bude "mršava" odnosno pretežno siromašna. 

U svakom slučaju očekuje se da novo vozilo na oba goriva radi bez dr?anja, trzanja i ostalih budalaština.