Ugradnja plina sa zadržavanjem garancije ili ne?

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Citat: miroleca poslato 31.08.2010. - 06:21
Da, ali recimo da ti nisi ovlašćen servis i da ti neko trži ugradnju, sigurno mu ne bi rekao - druže ja ću ovo traljavo da ti odradim, imaćeš problema sigurno, a izgubićeš garanciju !!??
Nego bi mu verovatno objasnio rizik, za i protiv, pa ako čovek odluči da kod tebe ugradi gas, ne bi ga metlom isterao iz servisa već bi ga ispoštovao kao klijenta i odradio posao najbolje što umeš. Jesam u pravu?

:wave:
@miroleca:
Jesi, u pravu si. Ima ljudi koji se iz sebi znanih razloga odriču garancije (npr. vlasnici vozila nekih drugih brendova čiji dileri ne dozvoljavaju ugradnju gasa uopšte). Razlika je u tome što kod nas vlasnik vozila pre ugradnje obavezno potpisuje izjavu u kojoj stoji sve što je od značaja za date okolnosti, odnosno ograđujemo se od toga da sutra neko kaže da nešto nije znao. U suprotnom slučaju, odbijamo ugradnju jer sumnjamo u moguće loše namere takvog klijenta a to nam stvarno ne treba.

@BMIILLAN:

-To sa polisom je poštena ponuda.
Predpostavljena situacija:vozilo se zapalilo zbog neispravnog ko zna čega i izgorelo. Nije uzrok gasni uređaj-nema ništa od osiguranja.
Vozilo neovlašćeno prepravljeno-nema ništa od garancije.
A u startu razlika je bila 300e, malo li je?!
-To što ste napisali da drugi sklopovi ne podležu gubitku garancije u slučaju neovlašćene prepravke je netačno. Ko ne veruje neka proveri.
-O kom to budućem zamišljenom zakonu govorite,objasnite onima koji ne znaju šta su homologacije?
-Tužba?! Juhuu,dobrodošli rođaci,evo svežeg keša!!!!

@FORUM:

Spominje se stalno razlika od 500 eura. Kojih 500 e?
Evo, razlika između Logana i Megana je npr.5000e.
Ja nemam pojma u čemu je fora, meni je to samo razlika u dva slova u nazivu.
Jes' da je ovaj drugi malo lepši, ali sve je to isto, zar ne?



Pozdrav svima!

Saša

Citat: bmiillan poslato 31.08.2010. - 12:26
garancija važi samo za motor. prodavac vozila ti ne može ukinuti garanciju na letvu
zato što si ugradio gas.
Ja bih to voleo da vidim napismeno, i jedno i drugo.
Baš ću danas da pogledam Ugovor iz banke (leasing) i Ugovor o isporuci vozila (AC Marković).
Pošto je u mom slučaju Kupac - Banka a ja samo korisnik, živo me zanima kako se Banka zaštitila...

slavko_bgd

#32
Nema razlike da li je Kupac pravno ili fizičko lice, gubitak ili zadržavanje prava na garanciju je identično što se tiče RNS.
Obično Korisnik, uz Uput za ugradnju TNG uređaja (izdaje Prodavac ako nije ovlašćen za ugradnju) treba da dobije saglasnost Vlasnika vozila(Banke) da se izvrši prepravka, i to je regulisani odnos između Vlasnika i Korisnika vozila a ima veze i sa klauzulama kasko osiguranja.
Neovlašćena ugradnja nebitno čega vodi do gubitka garancije na kompletno vozilo. Piše napismeno i reći će Vam usmeno.

Još nekoliko informacija za sve vlasnike Dacia (Renault i Nisan) vozila pod garancijom:
-nisu svi servisi ovlašćeni i sertifikovani za sve radove na vozilima (znam koji jesu za autogas, za ostalo nisam siguran, neka se svako raspita po potrebi);
-svaki deo, potrošni materijal ili alat servisi kupuju preko tzv "lokalne nabavke". To je centralizovan sistem kojim se garantuje da niko ne može da koristi ono što RNS nije odobrio i propisao. Dakle, ako Vam je ugrađen npr parking senzor ili radio, zna se ko je dobavljač, ko ga je ugradio i ko za šta odgovara; Takvom organizacijom se mogućnost zloupotreba svodi na najmanju moguću meru;
-Finansijski efekat: jedinična cena svakog nabavljenog artikla je manja ako je količina veća; Na taj način se stimulišu dileri(koncesionari) da delove nabavljaju kroz sistem, a pritom ostvaruju i neke male rabate na količinu,pogodnosti pri dostavi artikala,itd...
-RNS ne ostvaruje profit kroz lokalnu nabavku;
-svako prodato vozilo se evidentira u tzv ICM sistemu. Svaka prepravka ili izvršeni rad koji je neovlašćen, dakle nije prijavljen u ICM (za ovo je odgovoran prodavac) automatski povlači gubitak garancijskih prava na kompletno vozilo.
-Dobro se informišite pre nego se upustite u bilo kakvu avanturu sa neovlašćenim radovima na vozilu. Sistem RNS je fer prema svima ako se igra po dogovorenim pravilima ali je takav da može da bude "skuplja pita neg' tepsija",ako neko počne da improvizuje ili pokuša da ga zloupotrebi. Ovo važi i za Koncesionare, i za Dobavljače i za Kupce.


Pozdrav svima!

Keka

#33
U Rumuniji (verovatno jos negde) postoje u ponudi modeli fabricki konvertovani na TNG (GPL):
http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/dacia-logan/versiuni.html

Kod nas ovakvi modeli nisu u prodaji. Zasto?  :ces:

Da li je oprema za TNG koja je ugradjena u Rumuniji u fabrici, i oprema koju ugradjuju kod nas ista? Zasto?  :ces:

Prvo je odobren bio BRC, pa posle LandiRenzo, ko zna sta je sledece. Zasto?  :ces:

Hoce kaki, nece kaki.

Da li u slucaju "fabricke" ugradnje kod nas garanciju na vozilo i dalje daje Renault, ili garanciju preuzima RNS, ili LandiRenzo (taman onda razlika u ceni sluzi kao polisa osiguranja)? Zasto?  :ces:

Da li sa "fabricki" ugradjenim TNG uredjajem kod nas garancija vazi u inostranstvu? Mislim da je ovo najinteresantnije pitanje.

Na sajtu http://www.dacia.hr nisam nasao opciju "fabricke" ugradnje uredjaja za pogon na TNG.

U svakom slucaju, previse je "zasto" da bi oko ove rabote bila cista posla. Neko definitivno ima interes da ne prodaje GPL modele kod nas, a upuceni mogu i da pokazu prstom ko i zasto. Slavko sigurno zna  :whistling:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

#34
Svi forumaši, koje gore navedeno interesuje, mogu da pitaju i provere kod najbližeg koncesionara Dacia ili na BESPLATNI broj 0800-20-80-10 .

@KEKA:

1. Tačno. Razlika u ceni. I ovo što je u ponudi većini je skupo;
2. Nije. Ima razlike, pogledajte slike i pogledajte svoj uređaj u vozilu  (mislim, ko ima ugrađen Landirenzo...). I niko nije rekao da je isto.
3. Tačno. Niko ne zna.
4. Hoće kaki.
5. Fabrička ugradnja je u Rumuniji. Ovde niko nije rekao fabrička ugradnja. Koja razlika u ceni?
6. Opet on "fabrički"! Važi, ako je vozilo u ICM-u. Provereno, a proverite i sami na gore navedeni broj.
7. Nisam ni ja. Pa?
8. Baš naprotiv, ima previše "zato". Mada, nisam očekivao ovakvu izjavu od moderatora...
9. Slavko sigurno ne zna i ne piše ono što ne zna.

Pozdrav i over!


bmiillan

za sasu:

osiguranje koje uplatiš pokriva motor i u pisanoj je formi.

prodavac automobila može da pokuša svašta ako mu se dozvoli. pun je forum iskustava
kada su se ljudi patili i za ono što je i slepcu jasno da je u garanciji pa svi pokušavaju da
se izvuku da ne plate. generalno u ovoj zemlji interes prodavca prestaje istog trenutka
kada si mu platio vozilo (na žalost)
nemoj na silu uzmi veci cekic

Loganovac

Ma kakvi! A servisi u garantnom roku, a delovi?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Saša

#37
Citat: bmiillan poslato 01.09.2010. - 13:29
za sasu:
osiguranje koje uplatiš pokriva motor i u pisanoj je formi.
Kakvo sad osiguranje?
Citat: bmiillan poslato 01.09.2010. - 13:29
... generalno u ovoj zemlji interes prodavca prestaje istog trenutka
kada si mu platio vozilo (na žalost)
:nono:  :-)1

Evo, upravo čitam "DACIA jamstva" i u knjižici ima tri vrste "jamstva":
- opće jamstvo za novo vozilo,
- jamstvo na boju, i
- jamstvo na koroziju.
Pod "općim jamstvom" za novo vozilo na strani 5 piše:
Opće jamstvo za novo vozilo ne pokriva:
- ...
- dijelove i sklopove vozila koji su bili podvrgnuti promjenama, kao ni dijelovi i sklopovi koji su oštećeni kao posljedice tih promjena,
Na strani 6 piše:
"Opće jamstvo novog vozila se ne primenjuje a DACIA i članovi DACIA mreže se oslobađaju svake odgovornosti ako:
- ...
- ...
- je došlo do preopterećenja vozila pa i u broju putnika, uslijed pogreške vozača, ili ako su popravci i redovito održavanje izvršavani izvan servisne mreže DACIA i bez poštivanja propisanih mjera opreza proizvođača.
- ...

Analogno uslovu sa strane 5, ja se usuđujem da tumačim da će, gore pominjana letva volana, biti zamenjena besplatno jer ne pripada sklopu koji je pretrpeo promene - tj. ugradnju TNG. :lazy:
Takođe, Opšta garancija na novo vozilo garancija ne važi samo na motor, već na sve delove zbog "greške u materijalu, ugradnji i proizvodnji".  :rtfm:

Svejedno, i dalje mislim da TNG treba ugraditi u ovl. servisu.

hobbista

Uh....

Da bi neki servis postao ovlašćen, mora da ispuni neke standarde, kao i da kupi od (u ovom slučaju) RNS specijalne alate za njihova vozila. Takođe, delove mora nabavljati preko njih, pa čak i reklame koje postavlja na objekat. Mora imati i majstore koji su završili sertifikaciju kod njih.
Pretpostavljam da i varijanta ugovornog servisa (u ovom slučaju za ugradnju TNG) povlači sa sobom neka prava i obaveze (u finansijskom smislu).

Ovo se odnosi na sve marke automobila, tako da ni Dacia nije izuzetak.

Sve to povlači veće cene servisiranja (ugradnje), skuplje rezervne delove itd. Normalno je da je servis skuplji u servisu RNS, nego kod majstora koji nije ovlašćen.


Ne želim da branim ni RNS, ni Eko Luka, niti bilo koji drugi ovlašćeni servis. Ovo su činjenice koje se odnose na sve marke automobila.

E, sada, koliko se u servisima pridržavaju standarda Renoa, to je drugo pitanje. Ja mislim da nisu baš savesni.

Slavku, kao zaposlenom u EkoLuki, nemam šta da zamerim. Ono što je on uradio, korektno je uradio.
Ipak, mislim da bi EkoLuka morao češće da sprovodi kontrole licenciranih majstora, koji ugrađuju TNG po servisima!

I, savet svima pre ugradnje TNG - preštelujte ventile! Za svaki slučaj :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

nik

Citat: sasa poslato 01.09.2010. - 18:25
Analogno uslovu sa strane 5, ja se usuđujem da tumačim da će, gore pominjana letva volana, biti zamenjena besplatno jer ne pripada sklopu koji je pretrpeo promene - tj. ugradnju TNG.

Gresis, druže. Sam si dao odgovor na ovo pitanje sa ovim:
Citat- je došlo do preopterećenja vozila pa i u broju putnika, uslijed pogreške vozača

Instalacija TNG uređaja ima sopstvenu težinu + težinu TNG-a u rezervoaru, što ako se realno sagleda, predstavlja dodatni teret težine barem još jedne osobe (zavisi od veličine rezervoara, ostale komponente su mahom iste-slične težine) i što utiče na sve elemente prvenstveno oslanjanja, a bogami i upravljanja vozila (izmedju ostalog gore pomenuta letva), pa ti posle dokazuj da nisi nikad od kada si ugradio TNG uređaj vozio više od 4 osobe i pun gepek koliko bi bilo maksimalno dozvoljeno opterećenje vozila (5 osoba+gepek).

Ugradnjom TNG uređaja se sigurno gubi garancija na sve komponente vozila jer kao što lepo piše
Citat- dijelove i sklopove vozila koji su bili podvrgnuti promjenama, kao ni dijelovi i sklopovi koji su oštećeni kao posljedice tih promjena,
jer ugradnja i kasnija upotreba TNG uređaja pogadja sve sklopove vozila zbog:
- povećane težine vozila (oslanjanje, upravljanje, sistem za zaustavljanje, transmisija, motor),
- bušenje raznoraznih otvora radi provlačenja, kačenja i tome slično instalacije i elemenata uređaja (karoserija, boja, usisna grana motora, sistem za hladjenje)
- modifikacija i povećanog opterećenje elektro instalacije (radi napajanja TNG uredjaja i upravljanja radom motora na kompletnu elektroinstalaciju) i
- zbog upotrebe neadekvatnog goriva (svi elementi sistema za razvodjenje radne materije i izduvnih gasova-glava motora, ventili, lonci i poklopci)

Ko želi garanciju u ovl. servisu mora tamo i da ugradi uredjaj.

Kao što je i rečeno, neovl. servisi bi trebali po meni, prvenstveno zbog sebe u cilju sprečavanja kasnijih tužbi zbog obmane, da upozore vlasnike svih vozila (bez obzira na starost) na negativne aspekte ugradnje uredjaja (pa makar samo to da njihovo vozilo nije projektovano za pogon na TNG i da gube garanciju ako je imaju i to je dovoljno).

Da se nadovežem na prethodni post, pre jedno dve godine sam naleteo na internetu na podatak da samo pretplata upotrebe Dialogysa na jednoj radnoj stanici, normalno sa punom podrškom po pitanju održavanja i apdejta, košta godišnje nešto iznad 2000 EUR. Jbg, mora posle da bude skupo.

Ovim postom nisam imao nameru bilo koga da branim ili napadam, nemam nikakvu korist od ovoga (ni ja niti bilo ko od mojih bližnjih nije ulazio u neki servis sem kao mučenik koji mora da plati popravku/održavanje) ali de facto tako stoje stvari. Ukoliko dodje do toga da mora da se gleda de jure, onda to kod nas ide mnoooooogo teže. U svakom slućaju svi vlasnici automobila su punoletni, pa nek preuzmu odgovornost za svoje odluke.

slavko_bgd

Citat: hobbista poslato 01.09.2010. - 20:19
Uh....

E, sada, koliko se u servisima pridržavaju standarda Renoa, to je drugo pitanje. Ja mislim da nisu baš savesni.

Slavku, kao zaposlenom u EkoLuki, nemam šta da zamerim. Ono što je on uradio, korektno je uradio.
Ipak, mislim da bi EkoLuka morao češće da sprovodi kontrole licenciranih majstora, koji ugrađuju TNG po servisima!

I, savet svima pre ugradnje TNG - preštelujte ventile! Za svaki slučaj :)

Počeli smo sa učestalijim kontrolama od maja ove godine.
Kao i u saobraćaju, nemoguće je eliminisati nesreće i naterati sve vozače da voze strogo kako je propisano ali cilj jeste svesti broj incidenata i takvih vozača na najmanju moguću meru. Isto je i u našoj branši a videćemo šta će vreme doneti...

Pozdrav svima!

Saša

"fanatic"
Pa, nećemo valjda ostati uskraćeni za odgovor šta si odlučio?

fanatic

        Naravno da nećete ostati uskraćeni.
Odlučio sam se za samougradnju. Za desetak dana idem kod drugara, uzimamo alat i ugradjejem Landirenco isparivač itd...
Sam ću da odradim ceo sistam sa komponentama koje su kvalitetne, naravno uz njegovu preporuku.
Prvi servis ( kao i sve ostale ) ću da odradim kod mog prijatelja i velikoga majstora kod koga inače održavam sva svoja dosadašnja vozila.
Možda će ovo delovati kao reklama ali moram da vam navedem ime tog majstora to jest servisa jer stvarno sa njim saradjujem već
duži niz godina i prezadovoljan sam njegovim radom u svakom pogledu. To je auto servis "Vlasta" u Svialjncu.
    Ja sam jednostavno stavio na papir sve okolnosti i izračunao da na ovaj način stavljam sebi u džep 1000e pa ako se baš nešto desi
za ove tri godine, a šanse su minimalne, uzeću te pare pa ću da popravim a ako se ništa ne desi, što je i za očekivati s obzirom na kvalitet
vozila, ja sam uštedeo hiljadarku !!!    :to:
    Prema tome, svako je lud na svoj način ( reče djavo, skide gaće i sede u koprive ) pa kako ko odluči.
Ja sam rešio ovako a vreme će da pokaže.
Ako ko ima još koji komentar rabo bih da ga pročitam, pa ako nemate ništa protiv za koji dan da zaključamo ovu temu.
Hvala na savetima i dosadašnjim komentarima jer su mi pomogli da se odlučim za ovu varijantu.
Još jednom vas pozivam da prokomentarišete moju odluku vezanu za samougradnju, pa da krenemo da rešimo još koji problem !

     Pozdrav svima  :just:

bmiillan

podrzavam i samo hrabro.

a za hiljadarku posle tri godine castis prasence  :ziveli:
nemoj na silu uzmi veci cekic

hobbista

#44
Tvoj auto - tvoja odluka. Svesno gubiš garanciju, koja ti, nadam se, neće ni trebati (ako nisi maler).
Samo, preštelujte ventile pre ugradnje TNG-a. Ja sam imao loše iskustvo sa fabrički pretegnutim ventilima (i tu priču nisam još završio).

Edit:
@Slavko: moj komentar (što se tiče pridržavanja standarda) se odnosio na sve servisere RNS (ne samo na deo koji radi TNG) :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D