All-season gume

prethodna tema - sledeća tema

LeNgenda

Pristup problematici ne moze biti adekvatan iz vise razloga.

Licno bih bio najzadovoljniji i smatrao bih sebe najbolje obavestenim da neko kome verujem uzme komplet npr. Lassa Multiways, stavi 185 65 15 na auto od 900 kg i vozi pet godina po Beogradu i belezi zapazanja.

Nakon tih pet godina mi bismo imali nesto jasniju sliku o toj gumi, kako drzi, kako se trosi, da li je otporna na rupe, kako vuce zimi uz zvezdarska brda, pad performansi tokom godina i slicno.

Sve ostalo je naklapanje. Testovi se bave novim pneumaticima, traju srazmerno kratko, puno ekstrapoliraju i smatram ih pristrasnim iz politickih, ekonomskih i drugih razloga.

Uci u radnju, zagledati i pipkati kao sto sam i sam radio pre neku nedelju jeste pokusaj Buridanovog magarca da se konacno opredeli za jedan plast sena.

Tako da na ulici imamo, po mojoj slobodnoj proceni, sigurno 30% vozila koja voze Tigar Winteru cele godine i jos 30% vozila koja je voze samo zimi.

Stvar dodatno muti i cinjenica da se isti pneumatik na testovima moze naci pod razlicitim imenima, Tigar, Riken, Taurus, no name do no name-a.

Ako Avon IceTouring zvuci bolje zato sto zvuci poznatije, onda razocarava domaci naziv Starfire AS2000.

A tek nam dolaze Nankang, Ling Long i slicni, kao nekad ZTE i Huawei, Mazda i Nissan, LG i Samsung, svaki u svojoj sferi u poslednjih 30-ak godina.

Poenta je da odbijam da slepo pratim top liste kao sto su ADAC-ove, a jos energicnije ih odbijam kao dogmu.

I na sve to, odgovorno tvrdim da su razlike izmedju performansi pneumatika na trzistu neuporedivo manje i beznacajnije za ukupan zbir u odnosu na varijabilnost u ljudskom faktoru i njegovom ponasanju i stavovima.

U prevodu, Continental ne prevenira lancane sudare, kao sto ih Starfire ne izaziva, vec to rade genijalci koji ili drze odstojanje i trezni prate situaciju ili voze na 3-4 metra od auta ispred i kucaju poruku.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

szs

Slažem se sa dosta stvari, naročito oko rastojanja i kuckanjja poruka.
Ne slažem se da sve može da se predupredi pažljivom vožnjom  :ne:
Ima budala koje ti iskoče kad se niko ne nada. E tada se setiš zaustavnog puta i testova.

Al to sam ja. To je samo moje mišljenje i naravno ne mora biti univerzalno i tačno.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

dekiv68

#542
@LeNgenda,
Amin

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Samo ne znam da li kod nas i dalje vazi koliko para toliko muzike, jer i to pravilo nije 100% sigurno. Mislim da to treba da bude generalni nacin biranja grupe zeljenog proizvoda, a konkretan primerak samo na licu mesta i licnim doimanjem.....Cudno mi je bilo kada sam cuo da se kvalitetnija guma brze trosi ali to je cena prijanjanja....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

lovac

Čitam i analiziramo poslednjih nekoliko postova, i postavljam sebi pitanje: ako uvažimo primedbe navedene u njima, kako se odlučiti i opredeliti se za kupovinu guma (ili bilo čega) na našem tržištu.

Mi nismo EU, ni USA - stnadard nam je daleko niži, od njihovog, tako da ne možemo sebi priuštiti najkavlitetniji proizvod, što se kod njih nudi u nekoj branši.
Osim toga, pojedinci tvrde da isti proizvod u EU i kod nas nije istog kvaliteta, da se na naše tržište dovozi i prodaje EU škart.

I šta nama odna preostaje, nego da razmenjujemo odokativna iskustva i odokativne preporuke.

Ne znam da li je takva metoda ispravna - ali mislim da je i to bolje nego ništa.

Izvinite za OT.

saša61beograd

#546
Da se i ja malo uljučim u raspravu.A imam pravo jer sam prvi (ili među prvima)na forumu stavio all season gume, 8.11 2010. i još sam živ i zdrav i ceo.
Izabrao sam Savu Adapto jer nije bila skupa,a na uporednom testu u AutoBildu iz 2009.bila je trećeplasirana!Kasnije,svake godine AutoBild je imao slične testove,a Adapto je padao ka dnu top liste.A i ostale gume su bile,manje-više,različito ocenjivane iz godine u godinu.Zašto je tako?Da li se svake godine gume menjaju ili se manja tačnost i realnost Autobildovog testiranja?Šta god da je u pitanju,ispada da se ovakvi testovi moraju uzeti sa rezervom i da su samo neka gruba i uslovna preporuka.Pokazuju da je Continental bolji od Ling-longa i Ping-ponga,a to smo mogli pretpostaviti i bez Autobilda.
A tek kad se ukrste rezultati Autobilda i ADAC-a,tek tu ne može ništa da se pohvata,šta je kod jednog odlično,kod drugog je tek osrednje.
Neki grub zaključak bi bio da su Continental,Michelin i GoodYear najbolji.Iza njih ide evropska srednja klasa i to je nešto što bih uzeo i što svima preporučujem:Kleber,Fulda,Uniroyal,Vredestein,Nokian.Među njima su razlike male,izabrao bih one koje su dostupne u trenutku kupovine ili koje imaju najsvežiji DOT,a cene su im tu negde.
Starfire AS200 bih posle iskustava sa foruma potpuno otpisao,a posebno što po malo sumnjam da jajaste gume ostaju na Balkanu,a one savršene idu na Zapad.Slično kao što su Tigar i Trayal radili u vreme socijalizma.
O kineskim ne bih trošio tastaturu,a imam previše godina da bih dočekao njihovo "jeftino a dobro",ali stvarno dobro.

Aleks


Andrix

Citat: lovac poslato 29.06.2019. - 20:48
Čitam i analiziramo poslednjih nekoliko postova, i postavljam sebi pitanje: ako uvažimo primedbe navedene u njima, kako se odlučiti i opredeliti se za kupovinu guma (ili bilo čega) na našem tržištu.

Mi nismo EU, ni USA - stnadard nam je daleko niži, od njihovog, tako da ne možemo sebi priuštiti najkavlitetniji proizvod, što se kod njih nudi u nekoj branši.
Osim toga, pojedinci tvrde da isti proizvod u EU i kod nas nije istog kvaliteta, da se na naše tržište dovozi i prodaje EU škart.

I šta nama odna preostaje, nego da razmenjujemo odokativna iskustva i odokativne preporuke.

Ne znam da li je takva metoda ispravna - ali mislim da je i to bolje nego ništa.

Izvinite za OT.
+1
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

jasho


Loganovac

Nećemo kafanske tračeve, ima na netu dosta informacija o Tigar bendovima:

Citat
Kompanija Tigar gume iz Pirota (Tigar Tyres) osnovana je 1935. godine kao radionica za proizvodnju gumenih proizvoda i svih vrsta gumene obuće, a danas je najveći proizvođač guma u Srbiji i nalazi se u 100% vlasništvu francuskog preduzeća Michelin. Osnovna delatnost kompanije Tigar Gume je proizvodnja spoljnih putničkih i poluteretnih pneumatika (brendovi: Michelin, Tigar, Riken, Kormoran, Orium, Strial, Taurus), spoljnih skuter guma (brend Michelin) i raznih unutrašnjih guma (brendovi: Michelin, Tigar).

Izvor: https://www.balkanprogres.com/tigar-gume/
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

jasho

@ Loganovac
Nisu nikakvi tračevi nego sam naišao na sajt guma Orium a da pojma nisam imao da postoje.
Nego ja ne shvatam tu logiku jedne te iste gume i po sastavu, izgledu i kvalitetu, a možda mimum četri brenda sa indentičnim sajtom za svaki od njih, a u prodavnici različite cene, Riken za par stotina din je skuplji od Tigra. Predpostavljam da sa navedenim brendovima napadaju različita tržišta, ali opet u doba Interneta to im dođe malo besmisleno i kontraproduktivno :ne:

kiconix

Da im se pokazalo kao lose, ne bi to ni radili.
Uostalom nisu jedini.

Loganovac

Preteče me Kića...
Milijarde su u igri, oni verovatno znaju bolje zašto to rade. Zašto veliki prodajni lanci re-brendiraju poznate brendove? Uostalom, Logan je Dacia-Renault-Mahindra-Nissan-... 
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Raja

Zavaravaju trag potrošaču. U načelu, svi znaju da je Tigar i ovakav i onakav, onda daju novo ime i idemo na tržište sa glanc novim proizvodom.