Nivo ulja u motoru

prethodna tema - sledeća tema

Turbo

Kao sto rece Vaskez.To ti je najbolji nacin da izvadis visak.Odes u apoteku i kupis onaj set za infuziju i jedan spric(neki najveci koji imaju).Ja sam to redovno radio dok sam bio u garanciji.Dripci iz Hit auta su redovno sipali vise,iako sam im svaki put rekao da ne sipaju vise od 4 litre.Ja ga uvek nastelujem na 3/4 i to je oko 3.8-3.9L.

ajgor bejzik

Citat: Lazar@ poslato 04.03.2017. - 12:08
Odradio prije mozda 1 000km servis, ulje mi je bilo ravno sa gornjom ivicom za max, mada sam mjerio na relativno vruc motor...Danas provjerim na potpuno hladan motor, pokazuje 2-3mm iznad maksimuma?
Imam li razloga za brigu?Moram li da vadim visak?Da sacekam sledeci servis pa da im kazem da sipaju malo manje(mislim da su oko 4.5l usuli) ili da odma vadim ovaj visak?


Druze, bolje 2 milmetra ispod nego iznad! Ja sam uvek trazio da se izvadi, ako je iznad i milimetar"
Ljuti se Francuz, a Švaba se buni, jer vozila za gangstere - prave Rumuni!

LoganBoy

Upravo sam izvadio višak rashladne tečnosti oko 2dl i višak motornog ulja oko 3dl. Majstor je ranije znao da u Logana 1.4 MPI fabrički ide 3,3l ulja maksimalno, ali ovog puta je sipao 3,5l i još tako zapisao na kartončiću. Čak je i fabrički maksimum previše jer nikada ne možeš 100% odstraniti staro ulje iz motora pa kada sipaš po fabričkim specifikacijama, merač pokazuje malo preko maksimuma. Mislim da treba sipati uvek 1dl manje od fabričke vrednosti a kasnije je lako dosuti ako treba. Mi to znamo još samo majstori to da nauče i biće super.

szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Uvijek sipam 3l i bude 5 mm ispod max.
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

LoganBoy

OK. Znači 3l. Tako ću da napišem markerom na čep gde se sipa ulje kad već to nije učinio proizvođač. Od kada sam kupio auto vozim na max. ili malo preko max. To mogu zahvaliti ovlašćenim i neovlašćenim servisima. Onda se pitamo odakle svi problemi. Hvala na informacijama.

Andrix

Ma majstore mrzi da sipaju manje pa da upale auto da se napuni filter, pa se ugasi, saceka 15/20 min pa se ponovo prekontrolise i event.dolije. Meni je tako neki majstor pricao i logicki mi je ok.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

LoganBoy

U tehničkom uputstvu za svaki auto piše koliko ulja ide u motor. Za Logana 1.4 ne piše da li je to maksimum ili sredina. Ja sam podrazumevao da je fabrički 3,3l preporučena sredina a ispostavilo se da je to max. i to sa pretpostavkom da je motor unutra suv kao barut. To je neodgovorno od strane proizvođača.

kiconix

Ne znam odakle ti ideja da je to srednja vrednost.
Uvek je to kolicina ulja do max.

Aleks


Treba znati da inženjeri osim maksimuma i minimuma - projektuju i tzv. apsolutni maksimum i apsolutni minimum.
Čuo sam,  pročitao,  da ta količina miže ići i do 0.5L iznad i ispod.
Tako da,  verujem,  da nema mesta panici ako je nivo ulja  malčice iznad max.
Ja lično,  prilikom zamene ulja,  sipam onu količinu koju je propisao proizvođač vozila,  i to obično bude skoro na max.

Loganovac

Citat: LoganBoy poslato 25.10.2018. - 23:38
U tehničkom uputstvu za svaki auto piše koliko ulja ide u motor. Za Logana 1.4 ne piše da li je to maksimum ili sredina. Ja sam podrazumevao da je fabrički 3,3l preporučena sredina a ispostavilo se da je to max. i to sa pretpostavkom da je motor unutra suv kao barut. To je neodgovorno od strane proizvođača.

1) Sredina nije preporučena
2) Motor bi trebalo da bude "suv kao barut" kad se naliva novo ulje
3) Normalno je da se ulje puni do maksimalnog nivoa, kao i sve ostale tečnosti jer je takođe normalno da motor troši ulje u izvesnoj meri. Posledica toga je da se ulje na ispravnom motoru ne mora dolivati do sledeće zamene.
4) Neodgovorno je od tebe što "podrazumevaš" umesto da se raspitaš.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

glavonja3

Citat: Loganovac poslato 26.10.2018. - 08:57
3) Normalno je da se ulje puni do maksimalnog nivoa, kao i sve ostale tečnosti jer je takođe normalno da motor troši ulje u izvesnoj meri. Posledica toga je da se ulje na ispravnom motoru ne mora dolivati do sledeće zamene.

Nikad nisam punio do maksimuma ulje u moju Daciju za skoro 200 hiljada, uvek sredina. Takodje nikad nije trosio ni kap ulja tj. nikada nisam primetio ni najmanje smanjenje nivoa ulja sa tri vrsta ulja (gradacija/proizvodjac).

Loganovac

Teoretski nije moguće da motor uopšte ne troši ulje. Normativi potrošnje razlikuju se, ali koliko znam nijedan proizvođač motora nije deklarisao da apsolutno nema potrošnje ulja. Takođe znam da je više puta prijavljivano da nivo ulja vidno ne opada do sledeće zamene posle desetak-petnaest hiljada kilometara - to ne umem da objasnim. Možda auto ne stoji potpuno horizontalno u oba merenja, šta li...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Citat: Loganovac poslato 26.10.2018. - 11:27
Teoretski nije moguće da motor uopšte ne troši ulje. Normativi potrošnje razlikuju se,
Tačno
Svaki proizvodjač deklariše i potrošnju ulja. Samo što to obično javno ne objavljuje običnim korisnicima već samo servisima.
Potrošnja ulja svakog motora je deklarisana kroz isporučen KW
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella