Stepway potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

drzarkod

ja se zaneo....ali vozio sam na Mcv. Šalim se...ovo me interesuje zbog menjača koji mislim da su isti... :ne:

supercuber

Citat: drzarkod poslato 01.12.2013. - 13:54
Ovakva je i moja potrošnja pri datim uslovima. Koliki su ti rpm pri tim brzinama?

Ne obracam previse paznju , ali ne idem preko 4000.
Uglavnom oko 3500 o/min.

Daximus

Evo da i ja dam svoj komentar. Potrošnja mi je trn u oku od kako vozim Stepway-a. Najmanja ostvarena potrošnja na plinu na otvorenom magistralnom putu na relaciji Golubinci-Pančevo bila mi je 8.5L. Pre neki dan sam nabavio obdII konektor, vezao ga na android i počeo da pratim stanje. Po gradu je stanje bilo blago rečeno šokantno. Kao da vozim tenk. Trenutna potrošnja od 9 do 75L. Nulu sam mogao samo da sanjam, u cut off-u padne na 5.5. I danas krenem po brata na aerodrom. Sav srećan... da malo isteram na otvoren put pa da vidim stanje. Naravno pre puta sipam 24.47L, na satu 248km, otprilike moja standardna potrošnja. Poništim i krenem. Kad se auto lepo ugrejao i na dužem putu počeo sam da dobijam bolje rezultate. I dođoh do prosečne potrošnje od 9.4L. Ok, nije neki rekord ali dobro. Odem na pumpu da natočim i da vidim koliko laže. Posle pređenih 79.1km stalo je u bocu 5.97L. Kad preračunam izađe 7.54L/100km. Ja u čudu, sav srećan. Ovo mi je rekord. E sad ostaje da vidimo da li je to greška na točenju plina ili je stvarno moguće. Pratiću dalje pa ću javiti. Dosta sam pročitao na forumu i rukovodio se savetima forumaša ali je odlična stvar što u svakom trenutku vidiš šta radiš. Preporučio bi svima koji nemaju bord. Pozdrav

Ljuba82

To je otprilike to. Na otvorenom nikad nisam uspeo da spustim ispod 8 litara TNG-a /100 km. Grad 10...ili cak za nijansu vise.

zac

Najvise utice stil voznje, saltajte ne vreme..

bocca

aj nam malo pojasni, ili neko drugi, ako zna, o tom konektoru. gde se kupuje, koliko kosta, ko to moze da postavi...? hvala unapred

Loganovac

Citat: Daximus poslato 22.12.2013. - 00:10
Pre neki dan sam nabavio obdII konektor, vezao ga na android i počeo da pratim stanje. Po gradu je stanje bilo blago rečeno šokantno. Kao da vozim tenk. Trenutna potrošnja od 9 do 75L. Nulu sam mogao samo da sanjam, u cut off-u padne na 5.5.

Nemoj slepo da veruješ podacima koje si dobio. Baš kao što trenutna potrošnja u cutoff režimu mora da bude tačno 0 jer se tada fizički prekida dovod goriva isključenjem dizni, nije moguće ni na koji način da se popne čak na 75 litara/100km. Pola od toga bi možda i moglo da se nekako svari i to sa gasom u patosu...
Skrenuću pažnju po hiljaditi put i na činjenicu da motor informaciju o potrošnji ne meri, već je izračunava na osnovu vremena otvorenosti benzinskih dizni, tako da se pri vožnji na TNG u priču još umeša i mapa plinskog uređaja koja može uveliko da utiče na ove podatke jer ECU i dalje upravlja ubrizgavanjem menjajući vreme otvorenosti benzinskim diznama koje plinski kompjuter prema mapi takvoj kakva je presreće i prosleđuje plinskim diznama. Dakle, sa stvarnom potrošnjom od recimo 8L/100km pokazivanje može da bude 5L ali i 12L/100km. Naravno, ovo će imati i neke druge konsenkvence, dosta smo pisali o tome u delu Foruma koji se bavi problematikom korišćenja alternativnih goriva.
Interesantno bi bilo da neko vreme voziš na benzin, bar pedesetak kilometara, pa da onda pogledaš šta taj android kaže u vezi potrošnje...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

vujanovgoran

Citat: bocca poslato 22.12.2013. - 10:01
aj nam malo pojasni, ili neko drugi, ako zna, o tom konektoru. gde se kupuje, koliko kosta, ko to moze da postavi...?

:offtopic: zove se interface OBD II Elm327, kosta oko 2000,00din, ima ga po internetu, dobijes CD sa programom koji mozes instalirati na racunaru, i-phonu, androidu i sl, ukljucuje se na utikac za dijagnostiku koji se kod Daciuja nalazi u pretincu ispred suvozaca, moze se povezati pomocu kabla, bluethuta i sl, zavisi od uredjaja koji nabavis.
Koristi search ima dosta toga o obd II.  :wave:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

miki-bgd

Malo da osvezim temu. Isao sam veceras na relaciji Pancevo-Beograd-Pancevo, sve vreme upaljen Torque, pa evo sta sam primetio.

Najpre bih da kazem, tacnije da potvrdim ono sto je neko rekao preko nekoliko meseci da auto najbolje radi u intervalu od 2000 - 2400 obrtaja, u smislu potrosnje, ali i fino ubrzava. Na 1500obrtaja sigurno nije bolja potrosnja jer ide na oko 9l ako vozite konstantno, tj ne ubrzavate, dok konstanta voznja na intervalu od 2000 do 2400 ima jako malu razliku u potrosnji (sto mi je cudno) i krece se od oko 6 do oko 6.5.

Ka Beogradu sam se trudio da vozim sto pazlljivije i optimalnije, bez naglih ubrzavanja. Brzina oko 60. Od pancevackog mosta sam isao poenkareovom ulicom, pa oko kalemegdana, preko Brankovog mosta do blizu Studentskog grada, sve ukupno 27.6 km i kaze mi program da je potroseno 2.5l.
U povratku sam vozio ostrije, sa jacim ubrzavanjima vozio sam autoputem 100 a i na jednoj deonici do panceva  isto 100, isao sam autoputem do Sava centra,  pa opet preko Brankovog ali ovog puta kroz despota Stefana, i potrosena je bila 2.1l, za 26.6 km.


Vreme voznje je u dolasku 45min, u odlasku 30 min.

Jos samo da dodam da je u odlasku motor bio skroz hladan, i da je popio 0.3l za nekih mozda 2km, dok je bio hladan.

drzarkod

Miki i šta si zaključio....

miki-bgd

Pa cilj mi je bio da vidim ima li velike razlike izmedju lagane voznje i onako kako ja vozim, u smislu ustede goriva. Ali i da vidim kolika je razlika u vremenu putovanja Mada, posto nisam isao istim putem tamo i nazad moram jos malo da testiram.

Ono sto sad znam je da cu se truditi da ne spustam obrtaje ispod 1900, jer kao sto rekoh, najekonomicnija voznja je oko 2200, po torque.

Sto se tice ubrzanja, ona su glavni potrosac u gradu, ali nemamtacnu informaciju. Neko moje razmisljanje je da je bolje da vozim izmedju 2000 i 3000 obrtaja, pa blizu 3000 da menjam brzinu - ako obrtaju padnu na 1500 onda se motor vec muci za neko ubrzanje, a i treba mu vremena, dok sa 2000 poskoci za tren  :too:

drzarkod

Hvala na zakljucku.... :friends: a i mala ti je km za uzorak. Mislim kad bi zagrejan vozio do 3500 rpm u nizem stepenu i menjao da bi ti padalo na 2500 rpm u visem i onda odrzavanje tih obrtaja da bi to bilo najekonomicnije. Meni Torq pokazuje za 1.6 16 v vecu potrosnju u petoj na 2000 rpm pri konstantnoj voznji sa 5 oro u kolima nego na 2750 rmp sto je u petoj oko 9o km/h. Zoki je sve to dobro objasnio kao i Slavko....cinjenica je da nije dobro gusiti motor ni po potrosnji ni po pitanju ocuvanja motora.

miki-bgd

 :ziveli:

Posto cu dosta cesce voziti na toj relaciji, bitno mi je da vidim sta je najbolje za istu. Sto se tice obrtaja, isprobacu i vece obrtaje da vidim kakvo je stanje.

Citao sam sta su ljudi pisali po pitanju potrosnje, i nekim ostalim osobinama, pa znam na sta da obratim paznju.

Citatcinjenica je da nije dobro gusiti motor ni po potrosnji ni po pitanju ocuvanja motora.
:friends:

Keka

Ne znam kako taj Torque radi, ne razumem i protivno je zakonima fizike, ali meni BC pokazuje najmanju trenutnu potrosnju pri konstantnoj brzini ako vozim 60 km/h petom brzinom (4,5-5,0 l/100km). Sve brze od toga podize potrosnju, u zavisnosto od uslova puta, vetra, podloge itd.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Ljuba82

#164
Što je i meni potpuno logično. Idealno u gradu ubrzavam do 2500...a onda u petoj kruziram na 60 km/h...tj nesto manje od 2000 obrtaja (1800 npr). Tako mi je nekako najbolje po osecaju, ali i zvuku motora. Vec ispod 1700 obrtaja mislim da se muci motor. Sad verovatno zavisi i od motora, menjaca i modela. Miki probaj konstantno da ides u petoj neko vreme prvo na npr 2500, a onda recimo na 1800 obrtaja, pa uporedi. Bas me zanimaju rezultati. Ovi rezultati koje si naveo se verovatno odnose na medjuubrzanja, tj potrošnja se eksponencijalno povećava posle 2500 rpm.