Skoro tri godine imam Daciu Logan i niko ni na kakvom servisu ne spominje zamenu antifriza. Ako antifriz ne mora da se menja ja bih bio jako :lux:. Ali, to verovatno nije tako. Kakva su vaša iskustva? Kada ta zamena mora da se obavi?
Pise u servisnoj knjizi 4 god ili 90.000km, sta pre istekne. Ja bi trebao ove godine da zamenim, u servisu je oko 4000 din.
I preporucljivo je uraditi u servisu zbog specificnog nacina luftiranja sistema.
Inace je diskutabilno koji se antifriz koristi. Iz fabrike vozilo stize sa zelenim antifrizom, u servisnoj knjizici je preporucen Glaceol typ R, koji je nemoguce naci kod nas, a prica se da je paralela ovom antifrizu Elf (Total) Glacielf tj. G12 koji je crvene boje i menja se na 5 godina, dok se obicni menjaju na 3 godine.
GLACEOL RX tip D ( ELF/TOTAL Glacelf Auto Supra Organic) (http://img43.imageshack.us/img43/3178/glaceolrxtipdfront.th.jpg) (http://img43.imageshack.us/my.php?image=glaceolrxtipdfront.jpg). Samo da ispravim Keku nije R nego D :woo-hoo:. Bitno je ovo što je Keka rekao,a to je da mora G12 zbog aluminijumskog hladnjaka i glave motora. Većina proizvađača ima antifriz koji zadovoljava ovaj kriterijum i rok trajanja od četiri godine. Treba vodite računa pri kupovini antifriza o njegovom roku upotrebe, jer on gubi karakteristike (antikorozivne, tačka mržnjenja,itd) bez obzira da li se nalazi u originalnom pakovanju ili u sistemu za hlađenje. Znači ako na pakovanju piše rok upotrebe do aprila 2012.g. tada morate da izvršite zamenu. Nije preporučljivo mešati antifriz različitih proizvođača i poželjno je imati podatak koji je antifriz u sistemu zbog eventualnog dolivanja. Ja sam ranije imao naviku da odlepim etiketu sa pakovanja i nalepim je na vidljivo mesto u blizini hladnjaka. Ja ću pred zimu izvršiti zamenu, jer će tada automobilu biti četiri godine.
Ja sam kod sekulica uzeo 1l za dolivanje i bio je plave boje,Totalov...a u sistemu neki fluorescentno zuto-zeleni...il kakav vec.
Gde može da se kupi odgovarajući antifriz (GLACEOL RX tip D) za DACIU?
Kad smo kod dolivanja antifriza, meni su u Hit autu, u januaru, prilikom redovnog servisa dolili u sistem neki Wurth(nadam se da sam dobro napisao) antifriz, jer mi je malo curelo na crevima posle ugradnje gasa. On je G12 i crvene je (odnosno vuce na roze) boje.
Inace, kada sam u njihovoj prodavnici rez. delova, pre redovnog servisa, pitao koji je antifriz odgovarajuci za Logana 2006. godiste, upravo zbog dolivanja, rekose da oni imaju Valvoline G12, i da to moze da se sipa slobodno.
E sad budi pametan sta raditi....
Ja uglavnom nisam imao problema zbog dolivanja razlicitih antifriza.
Ajde ako se zeznu malo kod dolivanje, al ako im oteras auto na zamenu pa uprskaju stvar..... :conf:
Kod mene je originalno narandzasti, dolivao sam elfov, ista boja g12. Taj su mi dolili i kod Zive u Pancevu.
Meni su ovaj prodali:
(http://img29.imageshack.us/img29/5645/dsc02253w.th.jpg) (http://img29.imageshack.us/my.php?image=dsc02253w.jpg) (http://img29.imageshack.us/img29/6267/dsc02255a.th.jpg) (http://img29.imageshack.us/my.php?image=dsc02255a.jpg)
Kod mene je bio zeleni originalno, a za dolivanje su mi u I.M. prodali Valvoline, koji je crvene boje. O nekim brojevima ne bih mogao govoriti. Do sada sam dosuo oko 1.5 dl tog antifriza, promenio je boju celokupne tecnosti i nemam pojma kako funkcionise u motoru. Tacka mrznjenja je O.K., ali sve ostalo mi je nepoznato. U prolece su sve promeniti.
Ja mislim da se ne smeju mešati antifrizi različitih boja jer može doći do neke hemijske reakcije.
Nije tačno.
Pre par nedelja sam nesto svratio do master groupa u rumenackoj u ns i usput ih pitam za zamenu antifriza jer mi uskoro istice 4 god i lik mi rece da nema potrebe jos da ga menjam. kaze da ga kontrolisem i dok je tacka mrznjenja iznad -30, nema realne potrebe za menjazom :ces:
Ima potrebe, jer antifriz gubi karakteristike posle četiri godine i to one antikorozivne. Da ne pominjem što može oštetiti gumena creva, dihtuge...
Ponekad treba sa rezervom saslušati majstore.
istina, antifriz gubi karakteristike poslje četiri godine - one antikorozivne!!
pri mjesanju anfriza nece doci do kemijske reakcije, ali nije preporučljivo to radit.... posebno ne dolijevati pola jednog- pola drugog....
OK, jasno mi je da antifriz mora biti G 12 ili G 12+ standarda ali i dalje ne mogu da saznam kolika kolicina treba prilikom zamjene antifriza? Da li je neko radio zamjenu i moze li pojasniti proceduru (tj. da li je raditi kod "svog majstora" ili ici u ovlasteni servis) te koja kolicina antifriza je potrebna?
(http://img87.imageshack.us/img87/7928/fluidi1.th.png) (http://img87.imageshack.us/i/fluidi1.png/)(http://img169.imageshack.us/img169/2048/antifrizzam1.th.png) (http://img169.imageshack.us/i/antifrizzam1.png/)(http://img508.imageshack.us/img508/2489/antifrizzam2.th.png) (http://img508.imageshack.us/i/antifrizzam2.png/)(http://img23.imageshack.us/img23/8360/antifrizzam3.th.png) (http://img23.imageshack.us/i/antifrizzam3.png/)(http://img22.imageshack.us/img22/5677/antifrizzam4.th.png) (http://img22.imageshack.us/i/antifrizzam4.png/)
(http://img169.imageshack.us/img169/9743/antifrizzam5.th.png) (http://img169.imageshack.us/i/antifrizzam5.png/)(http://img121.imageshack.us/img121/7850/antifrizzam6.th.png) (http://img121.imageshack.us/i/antifrizzam6.png/)
Obratiti pažnju na razlike u postupcima između 1.4/1.6 8v i 1.5dci motora.
Hvala! Iscrpno i detaljno!
Dakle, prilikom zamjene ide samo pripremljeni antifriz(destilovana voda dodata) odnosno kako kazu Glaceol RX...
merio sam danas temp antifriza i kaze oko -18 -17 pa me zanima da li je to alarmantno jer sam letos ocigledno razblazio destilovanom vodom?
jel mogu da dolijem 100%antifr ili da menjam komplet sve?
Samo dolijes 100%.
@ madridista: koliko ti je star antifriz i koje je boje?
pa star je od kupovine okruglo 4 godine i zelenkaste boje :huh:
Da završim ono što je Keka počeo, ako je star 4 godine, obavezno ga menjaj, nemoj samo da dolivaš.
Ovaj Loganovac samo otima :aplause:
Moje pitanje je bio uvod u ovaj odgovor, zato sto se zeleni menja na 3 godine, crveni na 5 godina. Znaci treba zameniti kompletan antifriz novim, po mogucnosti crvenim (Total Glacielf Supra).
super....on je oko 450din? a koliko litara ide sveukupno za komplet promenu antifriza?
4,5 bez klime, 5,5 sa klimom
ja se ovih dana upustam u detaljnu zamjenu antifriza, pa cu vam javit svoje iskustvo i dozivljaj :to:
@krle: pa ti si kralj (citaj: hvala za one gore slike i upustva!) ! :ziveli:
Ja sam pre neki dan zamenio antifriz. Sipao je 3l antifriza i 2l destilovane. Uzeo sam Elfov antifriz i na njemu pise da se menja na 5 godina. Iako je isti takav bio sipan i u fabrici, u servisnoj knjizici pise da se menja na 3 godine.
Cisto informativno, u kom servisu si bio i koliko je to zadovljstvo kostalo?
u Reno Sava. Da me ubiješ ne mogu sad da se setim koliko je tačno koštalo. Čini mi se da je oko 1800 dinara.
hmm kod markovica na magistrali je 900 zamena, plus 4.5l antifriza koji je oko 450din :huh:
Ja danas zamenio.
(http://www.dodaj.rs/t/1B/V2/3V3VS7EU/1/dsc02977.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1B/V2/3V3VS7EU/1/dsc02977.jpg)
ja sam prosli tjedan zamjenio antifriz, dakle 100% novi...
uzeo sam Total-ov 3litre, kostalo me oko 35eura....
zamjenu sam izvrsio u svom dvoristu :to:
sam postupak i nije toliko kompliciran koliko se cini....
dolje kod hladnjaka ima jedna mala cjevcica koja sluzi bas za ispustanje anftifriza, dakle, otvorite nju, pustite motor da radi kako bi istekao sav antifriz(sto vise to bolje), kada izade, dolijete vode u posudu za antifriz(kako biste isprali posudu i same kanale i crijeva).... kasnije samo zacepite cjevcicu, i dolijete novi antifriz koji se zavisno o modelu mora razblaziti sa vodom....
to bi otprilike bilo to....
ps: neznam dali na novim motorima ima ta cjevcica kod hladnjaka, ali mislim da bi trebala bit...
:to:
A luftiranje?
e ,da luftiranje,
dakle, kada stavite novi antifriz i upalite motor, motor ce povuc odredenu kolicinu antifriza, maltene cijelu posudu, tada otvorite posudu i nadolijete jos antifriza... i naravno pripazit da kolicina ne bude ni na max niti na min, meni je sad negdje izmedu 3/5 i 4/5 bocice(od min do max).
spreman sam za -30 :woo-hoo:
Pa za luftiranje s otvori prozor, valjda :lau:
Dario, vrati se jednu stranu nazad, tj. ovde. Imaš li ti šraf za odzračivanje? http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=228.msg4598#msg4598
imam, ali ja to radim na svoj nacin... :D :to:
Citat: DarioGTI poslato 18.11.2009. - 18:52
pustite motor da radi kako bi istekao sav antifriz(sto vise to bolje)
Jel ti stvarno pustas motor da radi bez rashladne tecnosti? :doh: :c0:
Sad cu da napisem nebulozu na parodiju rada bez antifriza, mi smo jednom poslusali jednog maistora kako da operemo motor pre zamene ulja tako da je posle toga zavrsio kod drugog maistora da ga otvara a mi ga poslusali, mislim komentar je suvisan, kaze on kad ispustis ulje sipaj 5L benzina neka radi na kratko i tako saperes motor iznutra i ispustis i sipas novo ulje i to je to, rec je o Volvu 340GLD tako da se cuo samo 1sec i :amen: i malo je falilo da dodje :pop: tako da je tada to zezanje kostalo 1300DM ajmo sada malo me trpajte :mojeovce: :whistling:
Off:
Davide, molim te, koristi malo više tačke. Rečenice su ti predugačke, pa gube smisao :to:
Niste se dobro razumeli sa majstorom! Ne sipa se benzin nego nafta. I motor se ostavi da radi na leru par minuta. A sve to se radi pred otvaranje motora (generalnu)!
Znao sam da me nesto zeznuo ali skupo je kostala zezanciija...
Radio sam veliki servis pre par dana. Menjana je naravno i vodena pumpa i antifriz. Od tad mi auto gubi rashladnu tečnost.Majstor kaže da su se verovatno napravili vazdušni čepovi, da dospem destilovane, biće to ok. Prvo sam dosuo više od pola litre i nivo je opet opao. Dosuo sam još jednom isto toliko i opet je malo opao. Moram još malo provozati auto da vidim kako će se ponašati. Interesuje me vaše mišljenje, šta je razlog tome?
Nije sistem ozracen, za svaki slucaj, pogledaj pre voznje ispod kola, ako ima baricu- curi.
Jak je to majstor kad nije odzračio sistem. I ne preteruj sa destilovanom, moraćeš onda pre zime da meriš tačku smrzavanja.
Logi, gde si radio taj servis?
Pošto auto nije u garanciji nisam radio u ovlašćenom servisu, već u jednom servisu u Vrbasu. Taj servis je ok, barem do sada je bio. Prepostavio sam da nije ozračio sistem. Da li sad nešto treba da se uradi?
Naravno, treba da se izluftira. Ako nisi sasvim siguran kako se to radi, idi do nekog servisa koji zna. To je 15 minuta posla.
Sada mi se nivo povecao do max i tako stoji vec dva dana. Oticicu do nekog servisa, nema mi druge.
Da bi se sistem potpuno odzracio, prvo treba ispustiti vazduh na sisi, a potom je potrebno da se pri radu u leru bar tri puta aktivira ventilator hladnjaka.
Posle predjenih 8000 km sa Sanderom primetio sam da mi je antifriz na minimumu.
Presao sam posle toga 2000 km i morao sam da sipam destilovane vode, oko 2l, i opet mi je tecnost na minimumu. Cini mi se da nije u redu da toliko potrosi, u cemu moze da bude problem.
Nije normalna tolika potrošnja tečnosti.
Na osnovu iskustva članova foruma i iskustva mog prijatelja verovatno neka šelna nije dobro pritegnuta prilikom ugradnje TNG pa dolazi do curenja tečnosti.
Oprezno sa stezanjem selni jer se moze dogoditi da prsne plasticna cev-nastavak.
Pravac OVLASCENI servis!
Peja
Svaka cast. Upravo su mi rekli da neka selna nije bila dobra. Zato sam izgubio toliko tecnosti.
Da li mogu ovaj antifriz da koristim za dosipanje?
http://www.fam.co.rs/index.php/products/view/serbian/86
http://www.fam.co.rs/uploads/files/TI-FAM%20ANTIFIRZ%20Long%20LIFE.pdf
Sve zavisi koji ti je antifriz sada u sistemu: zuto-zeleni ili crveno-narandzasti. Ako je narandzasti, onda mozes, ako je zeleni, onda ne mozes.
Žuto-zeleni-fluoroscentni :). Jel znamo tačno koji antifriz sipaju u fabrici?
Znamo.
Zna i search :nami:
Znaju i servisna knjizica i uputstvo za upotrebu.
Evo antifritza sa sve slikama.
(http://img254.imageshack.us/img254/3178/glaceolrxtipdfront.th.jpg) (http://img254.imageshack.us/i/glaceolrxtipdfront.jpg/)
(http://img205.imageshack.us/img205/3613/glaceolrxtipdback.th.jpg) (http://img205.imageshack.us/i/glaceolrxtipdback.jpg/)
Neko je poslao pitanje u Daciu, da li može ovaj da se meša sa Total Glacelf antifrizom. Ovako glasi odgovor:
We thank you for your message and for the trust you put in us by appealling to our services.
As regards the aspects you presented we inform you that for the cooling system of the Logan vehicle, Dacia recommends the use of " Glaceol RX type D ", according to the Warranty Book.
Since Dacia does not recommend a coolant made by Total ( France ), we are not aware of its properties.
We are kindly asking you to keep contact with our local representative for all information, as you could find in them the best partner for understanding your needs.
Ne znam zašto takav odgovor... kao da ih je neko pitao za antifriz koji se pravio 70ih u Sudanu :).
U svakom slučaju, na dosta mesta pročitah da je "zamena" 100-procentni Glacelf Auto Supra ili već razređeni Coolelf Auto Supra -37°C.
(http://img140.imageshack.us/img140/6964/glacelfautosupra.th.jpg) (http://img140.imageshack.us/i/glacelfautosupra.jpg/)
(http://img832.imageshack.us/img832/9995/coolelfautosupra.th.jpg) (http://img832.imageshack.us/i/coolelfautosupra.jpg/)
Očekuje nas najhladnija zima u poslednjih 1.000 godina"
Blic
Ruski prognostičari predviđaju da će ova zima biti najhladnija u Europi i delovima Rusije u poslednjih 1.000 godina, prenosi Dnevnik.hr.
Prognostičari se pozivaju na slabljenje Golfske struje koja donosi topao vazduh preko Atlantskog okeana kao suprotnost vetrovima s Arktika koji putuju prema Europi i Rusiji.
Mišljenja su različita. Naučnici su zabrinuti zbog smanjenog strujanja poslednjih godina, a neki stručnjaci kažu da bi to čak moglo pomoći u borbi s globalnim otopljenjem, prenosi Time.
Golfska struja je u poslednje dve godine usporila i sada se kreće brzinom dva puta manjom nego što je bila do pre par godina.
Naučnici veruju da će, kada se Golfska struja potpuno zaustavi, nastati novo Ledeno doba.
Meteorolog Stu Ostro skeptičan je oko najavljene 'milenijske zime'. 'Ova se prognoza čini kao nagađanje i senzacija bez potvrde', rekao je Ostro.
'Precizni podaci o rekordnim temperaturama nisu dostupni niti za poslednjih 1.000 godina', dodao je Ostro.
koj antifriz rekoste? :ha:
Nadam se da nisu posmatrali Indijance...
(Indijanci su pitali vraca kakva ce zima biti, a ovaj im je, znajuci da je prosla bila topla, rekao :" Imacemo straaasno hladnu zimu! "
Indijanci se dali u posao, naubijali bizone, nasusili losose, a tek medvedji prsuti (mmmm..). Medjutim, zima bese topla. Opet.
Iduce zime, Indijanci upitase vraca isto pitanje, a on im odgovori :" Imacemo straaasno hladnu zimu! ". To je po vracu bilo logicno, s obzirom da hladne zime dugo nije bilo. Indijanci pobise bizona i bizona, nasusise losose, posebno oblozise vigvame... Topla zima. Pretopla.
Naredna zima se priblizavala, a vrac nije zeleo vise da posmatra kako njegov ugled u plemenu pada. Otisao je u najblizu hidrometeorolosku stanicu i pitao kakva ce zima biti. Receno mu je :" Imacemo straaasno hladnu zimu! Ovako hladno nije bilo 1000 godina!"
Vrac na to priupita :"Da li ste sigurni u to?, a na pitanje je dobio sledeci odgovor :"Kako ne bismo bili sigurni!? Indijanci se vec dve godine pripremaju za ovu zimu!!!"
S obzirom da nismo Indijanci, ne moramo pobiti bizone, susiti losose..., dovoljno je sipati Glacelf Antifriz.)
P.S. Hehehe. Total mora da mi plati za ovu reklamu. Nemam antifriz koji sam kupio u TTD-u u blizini. Procitacu za koji dan njegov naziv.
Citat: Vihor poslato 19.10.2010. - 18:21
Mišljenja su različita. Naučnici su zabrinuti zbog smanjenog strujanja poslednjih godina, a neki stručnjaci kažu da bi to čak moglo pomoći u borbi s globalnim otopljenjem, prenosi Time.
Pitanje je kojeg su kalibra ti naucnici a za Milutina Milankovica znamo, elem, kako je rekao Milutin tako ce i biti! :lazy: :2023: :lazy: :2023:
Kupio danas litar Glacelf Auto Supra - narandžasto-crvene boje, i dolio 0.3L. Tako da mi je sada u rashladnom sistemu multivitamin :D
(http://www.madeinserbia.net/photo/c223_p848m.jpg)
Na koliko km se menja antifriz? Posto pisem sa mobilnog a nisam kod kuce, neznam da li mi je menjano ili ce se menjati. Posto ide ta hladna zima pa...
Ma pusti indijance i ostale "indijance" koji ufuravaju hladne zime. Kakva će zima biti čuće se a ti imaš nov auto sa godinu dana starim antifrizom. Što bi rakao Kiconix: "Voziiiiiiii!"
Vozi jos duuugo. Mislim da je u servisnoj knjizici pisalo na 90000 ili 4 godine. Nisam to ispostovao, menjacu na narednom servisu, na 130000 km.
ukoliko neko zna bio bih mu zahvalan kada bi mi objasnio gde se kod dacie logan 1.6mpi ispusta antifriz iz bloka motora posto nisam uspeo da pronadjem? auto je izasao iz garancije tako da nemam nameru da ga vozim po ovlascenim servisima da me oderu!!!! unapred zahvalan
vlada nis :lux:
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=228.0
opet vas molim potrebno mi je objasnjenje gde se ispusta antifriz iz bloka motora???? HVALA :help:
U prethodnom linku, na drugoj strani, imaju slike iz uputstva koje je postavio Krle.
Kaže:
Otvorite:
- rashladni sustav u visini donje cijevi hladnjaka hlađenja pomoću alata (Mot. 1202-01) ou (Mot. 1448) ,
- ekspanzijsku posudu i vijak za odzračivanje kako biste ispraznili sustav.
Nema klasični šraf na bloku. Na donje crevo na hladnjaku izlazi (skoro) sva tečnost.
Nakon ispustanja antifriza crevo se vrati i sistem se napuni vodom, potom opet ispusti i tako nekoliko puta ispere.
Jel tako rade i ovlašćeni?
Na mom automobilu nisu ispirali sistem . Mislim da za tim još nema potrebe.
Keka nije naveo da je posle ispiranja potrebno čitav sisitem "produvati" vazduhom pod pritiskom kako bi se sva voda izbacila iz sistema.
cao,,meni je antifriz na -minimumu- e sad jel treba da ispustm ili samo da dolijem,,sipao sam prosle god? ge 12 je upitanju,onaj narandzasti :D hvala ..danas mi je u prodavnici nudio prodavac neki -ge 12 -za opele i kaze mi da slobodno dodan,nisam uzeo
Loganovac kaže sipaj šta ti padne pod ruku.
Zoran
Loganovac to ne kaze.
Loganovac verovatno kaze dospi bilo koji ali da je G-12.
Njegov post na prvoj stranici ove teme...
:banghead: Svako pismen može da pročita šta je Loganovac napisao na prvoj strani ove teme - napisao sam da nije tačno da ne smeju da se mešaju antifrizi različitih boja jer dolazi do reakcije - ne dolazi, ja sam pre dve godine dolio i još uvek nema reakcije, ne pričam napamet. A malo sam i guglao. Kojim jezikom to da objasnom Zoranu?
Loganovac - prijatelju, za mene jedan experiment vrijedi više nego nečiji doktorat. Znači ja podržavam tebe i cijenim tvoje experimente sa antifrizom. Ja koji to nisam znao sada sam bogatiji. Ja nisam ništa pisao protiv tebe, nego sam napisao da ti tvrdiš da može u šta ne sumljam jer je stvar provjerena od strane tebe.
Zorn
Citat: Zoran poslato 06.11.2010. - 21:48
Loganovac kaže sipaj šta ti padne pod ruku.
Zoran
:banghead: :banghead: :banghead:
Pa jel o tome sad pričaš? Kakav eksperiment? Pitao sam u dva servisa, rekli su mi da može bilo koji
G12, boja nije bitna. Ne eksperimentišem ništa sa ovim kolima, samo sam poslušao savet servisera i to sam i napisao. Dakle boja, Zorane, boja nije bitna. Nisam nikada rekao da sipaš šta ti padne pod ruku. Jel ti to namerno radiš?
Ja sam ipak Bosanac... Hvala na pojašnjenju, smanji doživljaj.
Zoran
:Smiley: :ziveli:
Meni su svojevremeno rekli u servisu da može bilo koji G12. Znam da su u HIT-u za dolivanje koristili Valvoline crvene boje, a i ja sam isti takav koristio do prošle zime za dolivanje. Utrošeno oko 0.3 l, bez posledica. Sada u sistemu imam Total.
Pre dve godine dosuo crveni Valvoline u smesno-zeleni. Kupio Total kojim cu uskoro zameniti stari.
Citat: svetislavsavic poslato 13.12.2010. - 11:51
Ja sam auto (Stepway) kupio u Septembru.Supruga je preuzela auto, na servisu su joj rekli da dospe rashladne tečnosti.
:badmood: Molim te napiši o kom servisu se radi. Kakav je to serviser koji ti kaže da dospeš rashladnu tečnost? Ili ga mrzi da se pomeri?
Dakle, ne mogu da razumem da neko plati licencu i obuku da dobije naziv "ovlašćeni" i onda zaposli ovakve majstore :bonk:
Kao što piše u temi, bitno je da je antifriz sa oznakom G12. Trebalo bi da ima svaka radnja sa auto delovima (pogotovo radnja sa Renault delovima).
Imamo temu koja je namenjena za takve stvari pa neka čovek iznese svoje primedbe
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=354.new#new
To mi izgleda ovako " Gospođo sa automobilom je sve u redu, samo morate doliti antifriz". Bezobrazluk :ljut: :banghead:
Pre preuzimanja automobila oni su morali uraditi nulti servis gde su u obavezi da ,između ostalog ,provere sve tečnosti i izvrši dolivanje.
Ja sam zamenio antifriz u ovl. servisu posle 4 godine. Tada me je kostalo oko 15eur. Sipali su mi crveni Valeo koji se takodje menja na 4 godine ili 90k.
Društvo antifriz G-12 se menja na 4 godine i nemojte da vas neko laže tipa ima -30, isto jer on to i može da ima ali posle 4 godine on dobija svojstvo kao kiselina i polako počinje da nagriza ne creva to je mala stavka nego sve aluminijumske delove gde prolazi a vi sada pomislite šta to.... Evo ukratko ponaša se ako na primer pomešate G-12 sa G-11 ili običnim. To ni po koju cenu bolje doliti destilovanu vodu nego to uraditi. Žao mi je što nisam pre godinu dana kada smo kod drugara skinuli glavu auta kojoj je antifriz upropastio sve kanale i ona je mogla samo da završi na otpadu. Ljudi to su bili verujte krateri. Verujte ako već menjate sami i niste sigurni šta je u njemu bilo bi bolje da isperete sistem sa destilovanom vodom pa onda sipati nov G-12. Da ne zaboravite kada to radite neka vam obavezno bude otvoren mali hladnjak za grejanje da bi i kroz njega prošla voda za ispiranje. Posle toga možete sipati koji želite G-12/ GM ili Swagov ili Totalov... Nebitna je marka samo je važno da je antifriz G-12. Pozdrav društvo i izvinite što sam bio malo možda dosadan...........
Pa zar kroz mali hladnjak ne prolazi antifriz non-stop, a klapnom se menja toplo-hladno?
Prolazi.
mislim, prolazi stalno, a u kolima regulises samo gde i kroz sta da cirkulise vazduh, na ladama ima ta slavinica koja uglavnom curi a kod dacija mislim da nije taj sistem.
Treba da menjam antifriz, i sad mi nije jasno je l treba da kupim 4,5 (5) litara ili 3 litre? Video sam da su nekima na velikom servisu naplatili 3 litre a nekom 5. Da li u slučaju sa 3 litre ostatak sipaju destilovanu vodu i koliko je to pametno?
Poz
Nije pametno ni da sipaš "čist glikol", 100% koncentrovan antifriz. Treba ga razrediti u propisanom odnosu sa destilovanom vodom tako da se dobije odgovarajuća temperatura mržnjenja - najčešće se sa 1:1 dobija -400C, što je i više nego dovoljno. Dakle, 3l se odnosi na koncentrovan antifriz.
Hvala.
Upravo sam danas zvao za servis i dogovorio i zamenu kompletnog antifriza, zamena će koštati 3300 RSD. :badmood:
Ako ti je auto van garancije, to uradi sam, i ustedeces, sigurno. :wave:
Uh, dranje! Ja sam, doduse, zamenio kod drugara pre par dana. Cena: antifriz + destilovana voda + par piva posle obavljenog posla! :ziveli: :wave:
Cena: antifriz + destilovana voda + par piva posle obavljenog posla= ?
=3.300? :D
Cena: antifriz 1300rsd za 3l+150rsd destilovana voda+150rsd pivce je 1600kinti sto je mnoogo manje od 3300 kinti koliko coveku traze u servisu i to bez piva. :wave: :wave:
Zamenio antifriz za 2500 RSD. Servisi su čudo :hihi1:
Upravo sam zvao jedan servis u SD i tamo ako kupiš ulje i filter kod njih u prodavnici, zamena je besplatna a za antifriz naplaćuju 0.5h tj. oko 600din, naravno antifriz kupiš također. 1l elf ulja W5-40 sintetičko košta 640din a antifriz je 380 slovenački a 480 Totalov. Pitam se da li da zbog 600din sve to radim sam?Nadam se da zamenu antifriza rade po proceduri i da stvarno ispiraju sistem?.
Šta mislite da li da im kupim ulje i neka ga zamene a ja da se bakćem oko antifriza? kolke su šanse da nešto zabrljam, pre svega mislim oko skidanja i vraćanja creva. 600 din su ipak 10 piva :zloca:
Kruševački antifriz g 12 zamena na 5 g košta u radnjama 400din da li je Ok?
Ja licno ne bih eksperimentisao sa uljima i antifrizom domace proizvodnje. Mozda gresim... :ne:
Raspitaj se po radnjama, ja sam kupovao totalov.
http://www.lavauto.rs/elektronski-katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1021&category_id=75
@boban66
Ukoliko dolazis do Bgd u Profaco-u imaju akciju za ulje Elf Excellium NF 4l 1820din, a antifriz Total Glacelf je 340 din. Provereno prosle nedelje.
http://www.profaco.rs/
Ne znam zasto mislite da je bolji Totalov antifriz od 340 din, od domaceg koji je skuplji, kao sto mi ne ide u glavu i to, zasto je taj Elf tako jeftin, kad 1 litar Castrol-a 5W40 kosta od 800 do 1200 din. :ne:
"Nisam dovoljno bogat da bi kupovao jeftine stvari"
Nije ovo jeftino nego je to prva ruka, firma koja uvozi elf ulje. Čitaj Žac malo temu od početka :hihi1: :hihi1: :hihi1:
A ko ti brani da kupis Castrolov, slobodno.
Sto se mene tice mozes i neki domaci da sunes u svoj auto.
Dok sam vozio Logana u taj auto je sipano samo Elf ulje i Totalov antifriz.
Da li neko ima argument, da domaci antifriz nije dobar?
A mozda je i bolji od tog Totalovog, cuvena firma, culi smo za nju pre "par" godina.
:to:
Ja verujem da jeste, vidjao sam alu glave posle domacih antifriza.
Zato sipam strane, posebno preporucene.
Moram samo da napomenem da pricam iskljucivo o G12 antifrizu.
Citat: kiconix poslato 10.12.2011. - 23:46
Ja verujem da jeste, vidjao sam alu glave posle domacih antifriza.
Iz razloga sto ljudi nepostuju preporuke proizvodjaca o vremenskom intervalu zamene, isto bi se desilo i sa bilo kojim antifrizom koji se termicki obradjuje duzi niz godina.
Ljudi kako hocete, ja vam tu nista ne mogu. :ne:
Ja priznajem da sam bio mnogo aljkav što se tiče antifriza . Ulje sam menjao svake godine ,nekad je bilo pređeno samo 4-5000km , ali antifriz nisam menjao. Njegov nivo je uvek bio konstantan, nisam dolio ni gram.Tek pre 20 dana sam pročitao na našem forumu da antifriz menja hemijska svojstva nakon 4-5 g i da može da oštete motor a cena zamene je smešna. Znači ubi me neznanje.
Iskoristiću lepo vreme ovih dana da to sam obavim a ako bog da to ću i da snimim pa ćete da to vidite na You Tube. Naravno ako nešto ne zeznem pa zbog psovki ne uvedem autocenzuru :ranting:
Mislim da nije los Deltin antifriz po BASF tehnologiji.
Ja mislim da ne treba sve baš biti strogo precizno. Treba voditi brigu o svom ljubimcu ali kada se sjetim ispuštanja rđave vode iz traktora u kantu pa ujutru je naspem opet nazad u traktor jer je to puno bolje nego sipati svako jutro sa česme sa novim kamencem.Koliko sam puta preorao slankamenački i krčedinski atar zajedno sa Kalakačom sa tomprljavom vodom u motoru. Moj G 12 će biti u motoru najmanje 200 000 km pa sta bilo da bilo.
Svako je slobodan da radi sa svojim vozilom onako kako smatra da je najbolje, ovakve postupke ne bih preporučio ostalim članovima Foruma.
Citat: Zoran poslato 11.12.2011. - 16:13
. Moj G 12 će biti u motoru najmanje 200 000 km pa sta bilo da bilo.
Zorane sa mojom potrošnjom kilometraže treba da, po tvome menjam antifriz svakih 50 godina :ces:
Moram nesto da dodam. Zokijevu teoriju deli i moj mehanicar koji mi odrzava kola. Na svom primeru se drzi te teorije jer antifriz u svom automobilu nije nikad menjao (a uvezao je 123-ku 98-me). Proverava tacku smrzavanja i tvrdi mi je menjanje antifriza fore proizvodjaca. Meni je ostavio na biranje da li hocu ili necu da menjam antifriz.
Kakva se šteta može naneti ukoliko se antifriz redovno menja ? Iz mog iskustva, nikakava.
S druge strane, poznate su mi situacije kada se sa zamenom kasnilo i kada je ubrzo po zameni došlo do otkaza nekog
dihtunga ili semeringa na vodenoj pumpi.
A što je s antikorozivnim učinkom antifriza, koliko znam ako se ne mjenja na vrijeme, gubi ,pored ostaloga, svojstva protiv stvaranja korozije, pa se dogodi svašta... :ne: Ili sam u krivu? :conf:
Ja sam vozio mercedes 123 D desetak godina i ne sjećam se da sam ga ikada mijenjao a prešao sam oko 400 000 km. Samo da znate da modričin G 12 se mijenja na 240 000 km - tako piše na ambalaži (mislim da nije potrebno da slikam ali ako želite će angažujem Miroslava...).
P.S. svaka korozija je vidljiva golim okom - ako se pojavi crvena ili smeđa boja normalno zamijeni.
Kada bi svi automobili bili kao Mercedes 123...
Bitan je vremenski resurs u godinama , kilometraža je manje - više nebitna.
Neka Miroslav uslika do kada je rok trajanja antifriza u originalnom pakovanju ( ako to postoji) i da li je pored kilometraže iskazan i vremenski rok trajanja.
Neko za četiri godine može preći 250 000km , a neko 50 000km.
Dario je rekao veoma bitnu stvar, "antikorozivna svojstva".
Ja smatram da nekorišteni antifriz ima trajnost kao med ili rakija. Bez obzira šta tamo pisalo.
U trgovinama se može naći "med" na kome piše rok trajanja. :Smiley:
Koliko znam, u ovnovi antifriza je glicerol, a on sam po sebi nije agresivan na metal, e sad za ostale komponente antifriza nisam siguran. Mislim da je ipak preterano drzati predugo antifriz u kolima, nije on toliko skup da ga je tesko promeniti svake 4-5 godina.
Ja svoj sistem za hladjenje, cesto ispiram kisnicom u Krcedinu (svako leto), do duse na Loganu tek planiram dogodine. Smeta mi kada je antifriz "prljave boje", em prlja ekspanzionu posudu em i ceo rashladni sistem. Tako da savetujem zamenu onako kako propisuje proizvodjac, na 4 godine. :wave:
Citat: žac poslato 12.12.2011. - 21:35
Smeta mi kada je antifriz "prljave boje", em prlja ekspanzionu posudu em i ceo rashladni sistem. Tako da savetujem zamenu onako kako propisuje proizvodjac, na 4 godine. :wave:
Na svu sreću kod mene je antifriz star 6 g ,kao nov,nezamućen ,bez ,,prljave boje. Otkud da se stvori korozija ako je zatvoren sistem i nije bila voda unutra??
A sa cime je razredjen antifriz? Uljem? :Smiley:
Potaknut diskusijom reših da malo bolje pogledam. I ima šta da vidim. Kada sm otvorio posudu s antifrizom na dnu se vidi malo taloga s nekim Al ljuspicama, a on je odnekud to morao da skine :((http://www.dodaj.rs/t/41/125/412N4eNR/sam2009.jpg) (http://www.dodaj.rs/?41/125/412N4eNR/sam2009.jpg)(http://www.dodaj.rs/t/1q/Wm/1eDcQCXA/sam2010.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1q/Wm/1eDcQCXA/sam2010.jpg)
Ali mnogo mi je veći problem, šelne, kako se skidaju to još i kako tako ali da ja bez original alata stavim istu takvu :banghead:
slikao sam ovu kod posude iako znam da se skida ona na hladnjaku ali one su iste po tipu(http://www.dodaj.rs/t/1w/G1/1k29dm6t/sam2005.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1w/G1/1k29dm6t/sam2005.jpg)
Da li mogu one klasične šelne za creva da se koriste mesto ovih? mislim one što ih zategnem šrafcigerom ili ključem.
Kolko ja vidim ipak će to majstori da odrade za 600din.
Kod mene su fabricke drugacije selne koje se stezu i popustaju specijalnim alatom (koji imaju u servisu), lici na pistolj za silikon, ali je na sajlu.
Uvek mozes da stavis obicne selne umesto ovih, ali ce onda u servisu znati da je neko cackao.
Pa šta ako znaju, nisam više u garanciji a uvek mogu da ih nabedim da je neko u drugom servisu to skarabudžio :whistling:
Važno je da te šelne lepo stegnu i da ne curi antifriz. I onako ga menjam tek za 5g.
Onda udri i pazi da ispostujes proceduru luftiranja kako treba.
Citat: boban66 poslato 13.12.2011. - 13:39
Pa šta ako znaju, nisam više u garanciji a uvek mogu da ih nabedim da je neko u drugom servisu to skarabudžio :whistling:
Važno je da te šelne lepo stegnu i da ne curi antifriz. I onako ga menjam tek za 5g.
Pa šta takve i ima da bude briga ko je prethodno radio na autu ? Oće'l da ga kupe pa ih zato briga il im žao što se ne pretplatiš samo na njih ? Ako je urađeno pošteno i pedantno onda mogu samo da :aplause:
Ništa bolje od stare dobre šelne od 10 dinara :hihi1:
Citat: Keka poslato 13.12.2011. - 13:34
Uvek mozes da stavis obicne selne umesto ovih, ali ce onda u servisu znati da je neko cackao.
Možda nije čačkao,možda je nešto uradio bolje nego oni.Ako im se ne sviđa moj auto,otići ću neki drugi od stotinak servisa za Reno u Srbiji.Ja mogu da ne održavam auto,ali oni moraju da jedu.
Te obične šelne mogu da budu jako loše,proklizaju kod stezanja.
Upušite zrak pod tlakom u sustav kroz otvor ventila ekspanzijske posude za maksimalno pražnjenje vode
piše u upustvu. Koji ventil ? imam samo poklopac i kada ga skinem otvor je veliki, ne vidim nikakav ventil. Zna li neko na šta su mislili??
Citat: boban66 poslato 13.12.2011. - 11:47
Kada sm otvorio posudu s antifrizom na dnu se vidi malo taloga s nekim Al ljuspicama, a on je odnekud to morao da skine
Da li mogu one klasične šelne za creva da se koriste mesto ovih? mislim one što ih zategnem šrafcigerom ili ključem.
Ljuspice od aluminijuma su verovatno opiljci od obrade glave motora koji su se "otkacili" od odlivka i zavrsili u rashladnom sistemu. Za njih se ne sekiraj. A sto se tice selni, naravno da se mogu staviti obicne, ali ne kupuj na buvljaku, vec u nekoj specijalizovanoj radnji za takve stvari, na primer neki bolje opremljen "srafko", i trazi prokronske, kvalitetnije su od obicnih i ne korodiraju. Nesto su skuplje, mislim da je selna od
fi 50-80 mm oko 90-tak dinara.
Ventil imas na najvisljem crevu i sluzi za ispustanje vazduha iz sistema, kroz njega mozes dunuti pumpom, da izadje sva tecnost.
Danas svratih do Kompresora da uzmem litar antifriza,jer mi je potrosio 2-3dl za 10000km. Litar GLACEOL-a RX TYPE D 770 din.! :banghead: Kazu mora taj zbog garancije. :badmood:
Svasta cu jos da cujem.
Svratis u YBC u Profaco platis 350 din litar i ko ce te pitati da li si sta dolivao.
Znam za Profaco i TOTAL-ov antifriz,imaju i ovi u ponudi,al' kazu mora ovaj.Valjda zbog boje?! Prije par godina na sluzbenom loganu,na redovnom servisu su mi dosuli TOTAL-ov narandzasti. Primjetio sam da lance za snijeg koje sam u TEMPU platio 1600din, kod njih su 2600. Izvinjavam se zbog :offtopic:
Citat: žac poslato 13.12.2011. - 19:10
Ljuspice od aluminijuma su verovatno opiljci od obrade glave motora koji su se "otkacili" od odlivka i zavrsili u rashladnom sistemu.
Ventil imas na najvisljem crevu i sluzi za ispustanje vazduha iz sistema, kroz njega mozes dunuti pumpom, da izadje sva tecnost.
Opiljci su možda i od pumpe? a misliš li na ovaj ventil?
(http://www.dodaj.rs/t/3y/J5/4b2maBEs/sam2006.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3y/J5/4b2maBEs/sam2006.jpg)
Citat: shole poslato 13.12.2011. - 19:59
Danas svratih do Kompresora da uzmem litar antifriza,jer mi je potrosio 2-3dl za 10000km. Litar GLACEOL-a RX TYPE D 770 din.! :banghead: Kazu mora taj zbog garancije. :badmood:
Pa nije baš za lupanje glavom u zid.Auto je potrošio samo 2dl za 10000km,onda 770din nije nikakav trošak,to je koncentrat.I ja sam ovo kupio u Kompresoru i sad ne moram da mešam antifrize 4 godine,do zamene i još će da preostane.U celom Bg-u sam samo kod njih ovo našao i nisam ni pitao pošto je.
Samo me čudi što su mi tražili lične podatke kad sam ga kupio.Pa onda na kasu u prizemlje a tamo red.Ukupno,jedno 20 minuta,taman koliko mi je trebalo da na Yugu zamenim komplet antifriz sa sve ispiranjem sistema i to na ulici.
Citat: boban66 poslato 13.12.2011. - 20:16
misliš li na ovaj ventil?
(http://www.dodaj.rs/t/3y/J5/4b2maBEs/sam2006.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3y/J5/4b2maBEs/sam2006.jpg)
Da, to je taj ventil.
Citat: boban66 poslato 13.12.2011. - 20:16
Opiljci su možda i od pumpe?
Ne verujem da je od pumpe, da toliko zaribava i tare metal o metal, vec bi procurela i gubio bi vodu. :ne:
Bar se nadam da je tako. :ces:
Citat: žac poslato 31.01.2012. - 18:18
Ja auto odrzavam sam, ali do sada nisam menjao rashladnu tecnost, niti sam dolivao antifriz. U dva navrata sam dolivao samo destilovanu vodu, do sada nekih 300-400ml. Planiram sledece godine da zamenim stari antifriz, ali se jos nisam odlucio, kojim.
Ako do sada nisi dolivao nista, sigurno taj manjak mozes doliti dest. vodom, mala kolicina vode mu nece preterano smanjiti tacku mrznjenja. :wave:
Moj skroman doprinos. Pređeno već 1000km ,nivo antifriza 2 mm ispod max.
Bobane, svakako cu se setiti tvog tutorijala. :to:
Na Z-101 za 27god. korsantin 40 sam samo dolivao! Za to vreme nikakvih curenja na hladnjaku nije bilo. Što se creva tiče menjana su: 3x gornje i 2x donje crevo hladnjaka. Samo jednom sam morao da promenim tečnost pri pucanju donjeg creva hladnjaka jer nisam bio u situaciji da je pokupim. Auto sam prodao komšiji pre 2 god. i znam da u tom delu nije ništa menjao. I tada su bila oprečna mišljenja.Presudio je savet očevog ispisnika.Čovek je u školi predavao motoristiku, praktičnu nastavu automehaničarima i imao automehaničarsku radnju. Jasna mi je razlika između instalacija Z-101 i Logana i zameniću rashladnu tečnost ali mi je teško poverovati u priče o koroziji i lošem uticaju na gumena creva. :ces:
Fleksibilan sam sto se rokova zamene antifriza tiče, ali ne mogu da se ne setim komadića ekspanzione posude u rashladnoj tečnosti, kao i sledeće situacije... Pre nekoliko godina kupio sam Valvoline antifriz za eventualno dolivanje. Bacio sam novce, jer mi nije bio potreban, a i - iscurio je u velikoj meri. Za četiri godine koliko je proteklo od odvrtanja čepa, antifriz je na čudan način "pojeo navoj" na boci, kasnije je propala kesa kojom je bio prekriven čep, a gumica koja je držala kesu se raspala. Gumica se rastezala kao žvaka pod prstima. Da li je to uobičajen uticaj antifriza ne znam, ali meni lično je to bilo zanimljivo.
Da li pricas o fabrickom antifrizu, zatecenom u autu pri kupovini ili...
Ne, kupio sam antifriz od kojega sam za dolivanje iskoristio 50 ml, a opisao sam sta se desavalo sa koncentrovanim antifrizom u boci.
Ne misliš valjda ozbiljno da na osnovu tvog iskustva sa poklopcem, kesom i gumicom za tegle treba da zaključimo da je rashladna tečnost agresivna u toj meri da možemo ostati bez hladnjaka,gumenih creva,.... :-)1
:doh: A ja pomislio navoj na ekspanzionom sudu, ako je u ambalazi, onda nije cudno kada je 100%-tni antifriz u pitanju. Tako se ponasa kada mnogo ostari, vidjao sam to.
Ne, ne mislim ozbiljno. Video sam kakvo blato ispada iz rashladnog sistema i više puta se uverio da majstor trecinu prihoda ubire od popravke, zamene i pokušaja čišćenja malih hladnjaka. Lično bih kod benzinca menjao ekspanzionu posudu i antifriz na velikom servisu i to smatram manjim troškom u odnosu na one muke koje sam vidjao kod drugih. Sa dizelašem sam drugačije razmišljao i antifriz sam menjao na 140000, što je bila moja logika. Opet, zbog vidjenog, kod benzinca se vodim drugačijom logikom.
Dodatak. Mada na ambalažama piše da bi trebalo praviti takvo i takvo razređenje antifriza, majstori ne vode mnogo računa o tome. Kod mene je majstor sipao 3 l antifriza. To je bio koncentrat. Nije ispirao sistem od starog antifriza, niti je iscurio sav stari antifriz. To znači da je rastvor rashladne tečnosti žešće koncentrovan u sistemu. Destilovanu vodu sipao je veoma malo pri odzračivanju, jer nije bilo potrebe. Tako je rečeno. Što se tiče rada motora pri odzračivanju, čekanja da se uključi ventilator i sl. - o tome nije bilo ni govora. Doduše, znam da je paljenje ventilatora kod dizelaša veoma teško postići, jer sam samo jednom uspeo na silu to da izvedem kad je bila visoka dnevna temperatura i vreo motor. Iskreno, nisam mario mnogo za sve ovo, na velikom servisu na 180000 bih (možda) menjao fabričku vodenu pumpu, pa bih menjao ponovo antifriz na drugom mestu. Pišem zapažanja, jer sam bio posmatrač. Doduše, destilovanu vodu sam doneo ja, a s obzirom da se u druge sipala destilovana voda za koju je bilo potrebno otići napolje sa praznim balonom, mislim da je u druge motore sipana česmovača. Uvek budite uz majstora.
Na flasama 100%-tnog antifriza uglavnom stoji upozorenje "Ne koristiti koncentracije veće od 70%, ni manje od 30% ". Verovatno je agresivan i na plastiku u vecim procentima. :ne:
Šta sprečava vodenu pumpu da procuri? Nekakav gumeni deo?
Da gumeni semering. Ovako nesto...
Hm. Ekspanziona posuda i gumeni semering su isti ili slični kod benzinca i dizelaša. Posude se krune samo kod benzinaca, a pumpe procure mnogo češće u odnosu na dizelaše. Nekoliko stepeni razlike u radnoj temperaturi može biti jedini razlog za probleme sa posudom, jer sve ostalo funkcioniše po sličnom principu. Po logici stvari benzinci teže višim obrtajima, pa je i vodena pumpa benzinaca "aktivnija", ali je to ipak relativno jer mnogi vrte turbodizelaše više nego što neki vlasnici teraju u obrtaje svog benzinca, pa svejedno procure pumpe benzinaca. Ja sam izneo svoja zapažanja o uticaju koncentrovanog antifriza na običnu gumicu i čep ambalažne boce. Opet, tokom vremena i pri zagrevanju rashladne tečnosti njeno dejstvo na plastične i gumene delove je možda radikalnije. Celokupno moje pisanije je puko filozofiranje laika, tako da nema potrebe da me neko napuderiše ako sam nešto lupio. Ostajem pri stavu da kod benzinca nikakvo trajno dolivanje antifriza ne dolazi u obzir, a ako neko bude imao priliku da vidi kakva tečnost izlazi iz demontiranog malog hladnjaka nakon 100000 km verujem da će se složiti sa mnom.
Kod zamene antifriza neka količina uvek ostane,ako se ne izduva kompresorom.Nemam kompresor, zato sam uvrteo u glavu da sipam isti onaj koji je sipan fabrički (da ne mešam različite) a to je Glaceol rx tip D,žuto-zeleni.
Imaju ga u Kompresoru,zvao telefonom pre neki dan,nisam pitao pošto je.Neko je skoro plaćao 770din litar koncentrata (od toga se pravi do 2,5l razređenog).Uz iskustva sa Foruma,i Rajin savet o odzračivanju (hvala još jednom!) to je sledeći posao na Logiju.
Sada mi je vreme za veliki servis (ulazim u petu godinu sa 55.000km) i zamenu pumpe i antifriza ali... "Lubaznošću" Reno-Dačije u prve tri godine sam dva puta menjao zupčasti (zbog curenja ulja) pa od svega sledi samo antifriz.I da se nadam da neće procureti pumpa,da su španeri ok,i da su mi stvarno svaki put zamenili zupčasti (linijski jesu,to se vidi).
Iz sopstvenog iskustva:
Menjan (kobajagi) zubcasti, spaner i vodena pumpa. Sve ovo zbog curenja semeninga na bregastoj (u garanciji)
Na 78k pumpa rikavela, kad je skinuto sve, imalo je sta da se vidi.
Menjan samo zubcasti, pumpa i spaner ostali stari.
Toliko o Kompresoru.
@ Saša
Da sam na tvom mestu, ja bih ipak odradio taj veliki servis.
Kojim alatom a da nije specijalni Renoov se moze skinuti selna sa creva pri ispustanju antifriza? Ili kojim 'metodom'? Mozda je preseci?
Mislim posle da stavim selnu na srafciger. Koja velicina odgovara za Logan 1.4MPI bazni model?
Preseci staru i stavi novu šelnu sa vijkom. To rade i ovlašćeni servisi jer nemaju fabričke šelne!
Citat: glavonja3 poslato 27.08.2012. - 11:46
Kojim alatom a da nije specijalni Renoov se moze skinuti selna sa creva pri ispustanju antifriza?
Dovoljno velika klesta ce odraditi posao i selna bi trebala da ostane ponovo upotrebljiva.
Pre neki dan zamenjen fabricki antifriz sa Totalovim. Blok, hladnjak i ekspanzioni sud isprani filtriranom kisnicom iz par puta, sipao sam kisnicu i palio motor da se sistem skroz ispere...postupak ponavljan sve dok nije izlazila skroz cista voda.
Pri izlivanju starog antifriza primetio sam sitne cestice-opiljke ili ??? , izlazili su i u toku ispiranja sistema.
Totalov antifriz sam razblazio u odnosu 1/1 , navodna zastita do -37oC
Selnu nisam menjao...uspesno je vracena fabricka.
Mozes li malo da pojasnis kako si 'ispirao pa palio motor'? Koji redosledom, sta je bilo zatvoreno/otvoreno i sl. I da, koliko je stalo tecnosti?
Neko je već pominjao opiljke u antifrizu.Verovatno su aluminijumski,zaostali još od mašinske obrade glave u fabrici.Nije dobro,ali mislim da ih svi imamo u sistemu,neko primeti, neko ne.
Da li je neko izmerio tačnu količinu antifriza koja izađe na donje crevo hladnjaka?
Evo da pojasnim.
Otvorio sam ventil za ispustanje vazduha (na gornjem crevu ka grejacu kabine), otvorio cep na ekspanzionom sudu, zatim skinuo donji suspleh ispod motora i skinuo donje crevo hladnjaka. Ispustio sam antifriz u veliki lavor i video opiljke... nisam izmerio kolicinu koja je iscurela, ali bilo je oko 4 l , nesto se prelilo i preko donjeg veznog lima, pa ne znam tacnu kolicinu.
Zatim sam navukao crevo na hladnjak (bez selne) i nalio u sistem cistu vodu, zatvorio ventil za vazduh, ukljucio motor i sacekao da otvori termostat. Svukao ponovo crevo i ispustio vodu. Postupak sam ponovio 3-4, puta sve dok nije izlazila potpuno cista voda. Auto mi je bio nagnut ka napred (na nagibu) tako da mislim da je veci deo iscureo i iz grejaca kabine.
Kada sam nalio nov antifriz, stalo je tacno 4.7 litara. Ostalo mi je 1.3 litre za dolivanje.
Planiram zamenu antifriza pa se preslišavam.Molim da me ispravite ako grešim:
1.otvoriti čep sa plast.posude i odvrnuti "sisicu" na crevu ka grejaču.
2.smaknuti donje cervo sa hladnjaka.Šelna se može skinuti pomoću tankog šrafcigera.Vraća se spec. klještima.Zato stavljam običnu šelnu koja se steže.
3.kad isteče,vratiti crevo hladnjaka i stegnuti šelnu.
4.nalivati antifriz dok ne poteče na "sisicu".Zavrnuti sisicu.Napuniti plast.posudu do vrha i zatvoriti.
5.odzračivanje:upaliti motor,držati na 2500o/min dok tri puta ne aktivira vent.hladnjaka.Nivo antifriza pada na oko pola plast.posude.Gotovo?
Ispiranje,produvavanje i ostale finese,otom-potom.Zanima me da li je osnovna procedura ispravna.
Zameni mesta 1 i 2 - manje će da te okupa kada skineš crevo.
Ja ne punim posudu do vrha, već oko 1cm preko maksimuma.
Hvala! :ziveli:
Ne znam za 1,4mpi, ali na 1,5dci ima dve "sisice" za liftiranje.
Posle 5 god. i 66.000km zamenio sam antifriz.Kupio sam Renoov fabrički Glaceol rx tip D u Kompresoru,880 din.litar koncentrata.Ispustio sam "x" litara jer je osim u posudu teklo na sve strane,a nešto je završilo i u mojim patikama,dok sam duvao u creva plast.posude.Skinuo sam i oprao plast.posudu,ali je ipak ostala malo mutna i žućkasta iznutra.
Od 2l koncentrata napravio sam 4,5l,a stalo je 4,2l,ukupno posle odzračivanja i hlađenja motora;tačno na pola između min i max,gde je bio nivo starog. Znači da je nakon ispuštanja u sistemu ostalo nešto preko 1l,pretpostavljam u grejaču kabine i na dnu hladnjaka.
Umesto fabričke šelne stavio sam onu koja se steže šrafcigerom.Po Žacovom savetu kupio sam prohromsku (na buvljaku su 100-250 din) za prečnike od 35-50mm (crevo je 40mm).
Nalio sam 1cm preko max (po savetu Hobiste) i počeo odzračivanje.Upalio sam motor (i cigaru) i sačekao da digne na četvrtu crticu.Zatim sam stao pred motor i sajlom gasa držao neke srednje obrtaje i netremice gledao u posudu i ventilator.Nakon prvog paljenja ventilatora nivo u posudi je počeo da pada,a nakon trećeg je bio blizu min.Tu je,otprilike, bio i posle sat vremena,kad se motor ohladio..Dolio do sredine između min i max ,utvrdio da je sve suvo i nadam se, završio sa ovim.
Za ispiranje i detaljnije pražnjenje sistema nisam imao ni vremena,ni strpljenja.
U starom antifrizu,bar onome što sam uspeo da uhvatim,bila je lepa količina nekog trunja,već pominjanih opiljaka.
Ps.Gledajući motor odozdo,bez zaštitnog lima,sa radošću sam utvrdio da nema curenja ulja kod razvoda!Ostaje mi problem sa vlažnom manžetnom do menjača.
Nastavak:dan posle zamene,dosta sam vozio po gužvama u centru i uveče,kad se motor ohladio, vidim da je nivo dodatno opao oko 1cm.Dolio još oko 2dl.
Danas popodne,posle vožnje,kad se motor ohladio sve na isto nivou;predpostavljam da se sistem potpuno odzračio tek juče prilikom kreni-stani vožnje kad je ventilator dosta radio.
Nakon jutrošnje vožnje,na vreo motor,napravio sam probu:potezanjem sajle gasa turirao sam motor i tada je na gornje crevo koje ulazi u posudu,na visokim obrtajima išao mlaz antifriza,pun,bez mehurova.Predpostavljam da je ovo pokazatelj da u sistemu više nema vazduha.
Možda je moj 1cm veći od tvog :ne:
:D
Meni se nivo spusti (obično) malo ispod polovine. Ne volim prvo sipanje do čepa jer u tom slučaju ne mogu da vidim šta se dešava sa tekućinom.
Najbitnije je da je sve u redu :to:
Sandero 2 1,2 16v 2013. prešao oko 4000, nivo antifriza spao ispod opt, zelene je boje, serviser iz renomirane mnogo kritikovane kuće,imenom i prezimenom,kaže da je u hladnjaku fabrički GLACEOL G12, iz informacija preko GLACEOL G12 je crvene boje a isti G11 je zelen. ŠTA SAD ? Najmanje želim da me sutra "driblaju" u servisu kada dodje vreme servisa a u stvari želim da znam sa kojim navedenim (ili odgovarajućom zamenom) da dopunim posudu.
Idi kod njih i reci im isto to...da je antifriz G12 crven..i da ti nije jasno zasto je tvoj zelen...ako je neadekvatan, zahtevaj zamenu. :ne:
Dospi taj decilitar-dva što fali (destilovana voda) i ne mlati se po servisima i ne dangubi vreme bespotrebno. :kava:
Idi u Kompresor,kupi litar Glaceol-a rx tip D (fluo-zelene boje).To je onaj koji je fabrički sipan u motor,tako će ti reći i u Kompresoru.Razblaži ga pola-pola i dolij koliko treba (na pola između min i max,na hladan motor).Onda u servisu nema šta da dolivaju.
Oznaku "G" 11 ili 12 nisam video ni na pakovanju antifriza (pomenutog fabričkog Glaceola), ni u uputstvu za mog Logana.U pitanju je neki nemački standard,dok Francuzi to ne koriste (imaju neko svoje obeležavanje nivoa kvaliteta u koje se nisam udubljivao).Uopšte,sa antifrizima stvar nije tako jednostavna i jednoobrazna kao sa uljima.
Dolivaj onaj koji je u motoru,a kad budeš menjao antifriz,za koju godinu,možeš da uzmeš Totalov koji je mnogo jeftiniji.
Znaš koji je u motoru,znaš gde može da se kupi,zaboravi filozofiranje o boji antifriza.
Nivo antifriza mi je na dnu posude. Curelo na racvi, stegao sam selne i vise ne curi. Izmerio sam jacinu antifriza krstenim "instrumentom", pokazuje -35. Da li cu ga "oslabiti" ako dolijem dest. vodu do propisanog nivoa? Cenim da fali oko 0.5l.
To je oko 10% ukupnog antifriza.Oslabićeš ga sigurno,ali verovatno ne presudno.Antifriz ionako ide 33-50%,verovatno ćeš ostati u tom dozvoljenom intervalu.
Uvek ga možeš kasnije pojačati dolivanjem koncentrata.
Ja bih kupio Glacelf Autosupra, pomešao sa demi-vodom i sipao.
http://www.profaco.rs/proizvodi/rashladne-tecnosti/glaceelf-autosupra.html
Svratio danas u AK Francuz, dolio 0.5l koncentrata, cena 291.00din. Za par dana izmericu jacinu. Hvala svima na savetima. :wave:
:offtopic:
Juce podignem haubu da bacim pogled na motor i imam sta da vidim - nema cepa na posudi za rashl. tecnost! :( Pre 10-ak dana kada sam merio jacinu antifriza zaboravio sam da vratim cep. :bonk: Pogledah malo bolje u "rupu" ispod akumulatora i nekako ga ugledah skroz dole u braniku :lux:. Jedva sam ga dohvatio! Nikada mi se nesto slicno nije desilo.... godine valjda.... :ces:
Meni se to u tvojim godinama nije dešavalo. :hihi:
Ni meni :Smiley: :laugh:
Taman posla da se vama dvojici tako nesto dogodi! :c1:
Pre dva dana sam menjao antifriz na loganu 1.6. Presao nekoliko kilometara od majstora do kuce. Danas da proverim nivo rashladne tecnosti , ona je 4-5 cm ispod neke zelene crte na posudi za rashladnu tecnost. Sta znaci ta zelene crta, min ili max, i da li da dolivam destilovanu vodu i koliko? Hvala
Ne znam za zelenu crtu, ali znam da postoje MIN i MAX oznake na posudi za dolivanje tečnosti (ekspanziona posuda). Tečnost se doliva na hladan motor do oznake MAX. To što je nivo opao posle zamene rashladne tečnosti normalna je stvar, izbacio je vazduh. Treba doliti rashladnu tečnost (Glacelf G12 ili kompatibilnu). Nije problem doliti destilovanu vodu u manjoj količini, ali treba imati na umu da se time smanjuje svojstvo otpornosti ka zamrzavanju, odnosno povećava temperatura smrzavanja tečnosti, a umanjuju se i antikorozivna svojstva rashladne tečnosti. Dakle, može par decilitara, ali ipak preporučujem da nabaviš litar rashladne tečnosti za dolivanje.
Hvala Loganovac, sad sam proverio nivo je kod oznake min, dolicu ipak 2-3 dl destilovane vode!
Da vas pitam, posto sam totalni laik, a da mi se ne smejete :Smiley:
kako da ispustim tecnost iz hladnjaka, da je zamenim? Ili da dolijem antifriz. Mislio sam da izvucem jednu manju kolicinu, samo ne znam odakle... pa da izmerim koliko nisku temperaturu podnosi.
Ako si toliki laik, ne diraj sam, posle treba da se izluftira sistem. Prepusti nekome ko zna sta radi.
Zar ne bih mogao samo da dolijem, za pocetak, cist antifriz?
Merenje temperature mozes da uradis bez vadjenja tecnosti. Uzmes nesto kao sa slike, kosta par stotina, i gurnes u posudu sa antifrizom:
(http://www.autoalati.rs/sites/default/files/imagecache/product_full/termekek/4292.jpg)
A nemam to... imam spric od injekcije, pa sam njime mislio da izvucem malo i izmerim (u zamrzivacu :laugh1:)
Tako sam radio i sa prethodnim autom. A drugi problem je sto ne znam ni koje je, odnosno gde je tecnost za hladjenje :ne:
Mozes kontrolisati u zamrzivacu...to je oko -18*C Tako sam i ja nekada merio...to je mozda i pouzdanije od ovij jeftinih plovaka.
Kako mislis gde je tecnost za hladjenje??? :ces:
Nisam znao tacno, ima vise posuda :cekicem:
Skinuo sam jedan pdf, proucio, malo se edukovao i vise necu postavljati glupa pitanja :lau:
Ato...haha//nisam odma shvatio... Ekspanziona posuda se nalazi sa leve strane motornog prostora...ili ti kad otvoris haubu sa desne strane iza akumulatora. :wave:
Kada sam preuzeo nov Sandero nivo antifriza je bio tačno na toj zelenoj crti, flomasterom povučenoj.
Ili je crta povucena tacno na nivou antifriza?
Da
Tokom leta mi je opadao nivo tečnosti, pa sam dolivao destilovanu. Merio sam danas, -10 pokazuje.
Da li će biti nekih problema ako sipam 1L Totalovog G12, ili moram da menjam celu količinu?
I ako smem da sipam, kako najlakše da izvadim litar tečnosti?
Pitam iz tog razloga, jer me je danas jedan lik istripovao da ne bi smelo da se doda litar koncentrata, jer kako reče, može da skine neku rđu odnekle i da propiša hladnjak i može da se s**be vodena pumpa. :ne:
Ne, izvuci meračem antifrizA u više navrata aspiriraj oko pola litre i dodaj G12, pa proveri. Ja sam tako. Fantazije oko rdje neka te nebrinu. Kad budete radili veliki servis menjaces sve što treba.
Ja sam 1 litar koncentrovanog antifriza dolivao dok motor radi a crijeva na hladnjaku stiskao i puštao da se što prije izmješa sva količina. Nije bilo problema ali mislim da koncentrovani antifriz nije bezazlen...
P.S. Prethodno sam na tanko crijevo ispraznio posudu.
Da li se rashladna tecnost na bazi glikola moze koristiti kao koncetrat?
Ne, rashladna tecnost na bazi glikola kao koncentrat ne nudi dovoljan prenos toplote i zastitu od korozije.Da bi se optimizovao prenos toplote i druge funkcionalne osobine uvek mora biti razblazen sa kvalitetnom vodom, pozeljno deminiralizovanom u odnosu 50:50 sa koncetrovanom rashladnom tecnoscu. Glikol (koncetrat) uvek treba razblaziti do 30:70 prekoracenje ovog odnosa moze ugroziti osobine rashladne tecnosti.
izvor: http://www.coolantexperts.com/faq
I dalje ne znam sta mi je ciniti. Iskustva sa jedne strane i ovaj tekst sa druge. Ima li neko jos neki savet?
Citat: drzarkod poslato 26.11.2014. - 16:05
... izvuci meračem antifrizA u više navrata aspiriraj oko pola litre i dodaj G12, pa proveri.
Citat: Zoran poslato 26.11.2014. - 16:24
P.S. Prethodno sam na tanko crijevo ispraznio posudu.
Sve ti je već rečeno. Ne brigaj da će koncentrat nešto da za*ebe. Dok dodje iz ekspanzione posude do vodene pumpe preko donjeg voda iz hladnjaka već će da se pomeša. Ne treba praviti nauku od prostih stvari. Neće da izjede motor i hladnjak za minut.
Ono upozorenje iz teksta se odnosi na bambuse koji bi sipali čist koncentrat u motor misleći da dobijaju bolju stvar nego kada je razredjeno sa vodom kao da se radi o rakiji, a ne o antifrizu (nažalost i takvi postoje, čak jednog takvog lično poznajem koji je to uradio na Jugu).
Hvala ti kolega! Malo sam se iscimao kad sam procitao to o izjedanju hladnjaka i cega sve ne, pa sam zato mislio otici u servis, ali necu da mi se i tamo ismevaju :Smiley:
Danas cu sipati antifriz u ekspazionu, posto je i nivo dosta nizak, a evo i temperature polako odlaze u minus... :kava:
Hvala drugari, sad mi je kanda lakse.
Danas će da sevne kilce Totalovog G12.
:hat:
Pozdrav,
meracem antifriza sam video da moze do -17C, da li da zamenim antfriz u celom sistemu ili da dodam samo ( i koji? ) ? Hvala! :)
E jbg, pa ne može tako s neba pa u rebra! Da si samo prelistao ovu temu našao bi sve odgovore na ovo pitanje, ali ajde...
Dakle, kolikje star auto, koliko je prešao i kad si zadnji put menjao rashladnu tečnost? Dalje, da li si je nečim razređivao, -17 izgleda kao malo više razređena... Normalno se tečnost menja svake 4 godine, a doliva se adekvatna G12. U skladu sa prethodnim trebalo bi odrediti da li je za zamenu ili je samo previše razređena. Zavisi i čime je razređena, sve osim destilovane vode odmah izbacuj iz hladnjaka. Malo smo raspravljali i oko procedure dodavanja koncentrovane (nerazređene) tečnosti u sistem, uopšte nije toliko naivnan problem...
Renoov orginalni antifriz, tj. Glaceol RX tip D u pakovanju "Renault boutique" dolazi spreman za sipanje, međutim navodi se da je do -21 C. Ono što kod mene izaziva sumnju jeste upravo ta temperatura, da li je dovoljna za ovdašnje prilike?
Meni je na Kopaoniku bilo minus 29...pa ti vidi....
S obzirom da će antifriz biti u autu 4-5 godina, zna li iko koliki je rok trajanja antifriza, tj. koliko najviše star antifriz smije biti prilikom kupovine?
Piše ti na ambalaži koliko se smije koristiti u vozilu. Najduže što sam viđao je 240 000 km ili 5 godina. Recimo kod nas ima Permant u toj varijanti (G12).
Nisam mislio u vozilu, već da li mogu kupiti antifriz proizveden npr. 2010 (znači star 5 godina)?
Narode, da li moze da se sipa bilo koji g12+ antifriz, ima ih raznih i svi su razlicite boje? Ima Fam, Nisotec, Wurth... Ovo mislim pre svega ukoliko coveku nije pri ruci Totalov ili oridjidji renault. Ima li tu nekih razlika?
Pa nećemo svakih par godina isto da postujemo jer nekog mrzi da malo potraži podatak! Pisali smo o tome, i to baš u ovoj temi.
Saj da procitam od prve :offtopic:
Pa trebalo bi da se razlikuje taman toliko koliko se razlikuje npr. BMB95 na NIS u odnosu na onaj sa OMV ili Luk oil. :ne:
Da li je g12+ antifriz obavezan za Dačije?To ne piše u uputstvu za održavanje (barem ne u mom),a ne piše ni na pakovanju originalnog Glaceol RX tip D koji je sipan fabrički i koji se prodaje u ovlašćenim servisima.
Mislim da je g12 ili g11 oznaka vezana za WV motore i da ne važi za Reno-e.
A ako se baš insistira na g12 mislim da je dobro rešenje FAM-Kruševac,njihov antifriz g12 viđam svuda po supermarketima,sigurno je originalan i dobro napravljen i nije skup (i nije neki sumnjivi no name).
G12 mora da se sipa, nije vezan samo sa vw grupaciju.
Zasto mora da se sipa G12 ???? :ne:
Taj G12 je antifriz novije generacije, kao ekoloski je, ima antikorozivna svojstva, dobro odvodi temperaturu, nije agresivan na alluminijumske hladnjake. itd itd... Svi do sada antifrizi su slicnih karakteristika, sem mozda ekoloski, bili su nerazgadiviji i mozda otrovniji..al ito mi kao potrosaci ne znamo....
Sto se tice samog motora, semeringa u vodenoj pumpi, gumenih creva, hladnjaku....njima ne smeta bilo koji, pa ni stari korsantin...ali je bitno ne mesati razlicite vrste rashladnih tecnosti...
Ipak nisam pristalica sipanja starih vrsta rashladnih tecnosti bas zbog te ekologije, zbog koje su i nastali.... to je jedna sitnica koju mozemo da ucinimo za prirodu, naravno, pod uslovom da nas proizvodjaci ne lazu.
Na tebi je izbor. :wave:
Stariji antifrizi iz doba celicnih hladnjaka su se menjali na 2 godine, G11 na 3, G12 i 12+ na 4-5 godina uz neku prosecnu godisnju kilometrazu. Nije samo ekologija u pitanju... Ima dosta objasnjenja na netu da sad ne prepisujemo. I loz ulje je gorivo, i Uk2 je takodje kociono ulje, postoje jos uvek mineralna motorna ulja, voze ljudi i na zejtin.... jbga...
Samo mala ispravka, celicni hladnjaci nisu postojali.. ranije su se proizvodili od mesinga i bakra... sace je bilo od bakarnih cevi sa bakarnim lamelama, a kadice mesingane, u odnosu na danasnje plasticne. Ti stari hladnjaci su se mogli popravljati i po 100 puta ako procure...let lampa u ruke i zakrpis...danas to nije tako jednostavno. :wink:
Sto se tice roka izmene, da, stariji su se cesce menjali...
Lapsus, htedoh reci da su bili skroz metalni i da su ostavljali vise prostora za popravke.
vazi, ce da gledamo FAM-ov ovoga puta
@Žac
Ne mora, kao i sve ostalo.
Ja sam viđao glave motora posle sipanja svega i svačega, meni je to dovoljan motiv da sipam ono što se preporučuje.
Koliko se sećam preporuka je g12.
Ima dosta stručnijih judi od mene koji su to propisali.
Naravno, ko voli nek izvoli, sipajte ljudi šta god hoćete na svoju ruku.
I ja smatram da je bolje sipati kvalitetnije pogotovo sto se menja na 4/5 god
Citat: kiconix poslato 24.01.2015. - 19:12
@Žac
Ne mora, kao i sve ostalo.
Ja sam viđao glave motora posle sipanja svega i svačega, meni je to dovoljan motiv da sipam ono što se preporučuje.
Koliko se sećam preporuka je g12.
Ima dosta stručnijih judi od mene koji su to propisali.
Naravno, ko voli nek izvoli, sipajte ljudi šta god hoćete na svoju ruku.
Ok...a kako izgleda glava sa drugim antifrizom...mi smo Moskvica na cistu vodu vozili 20 000 km...nista mu nije bilo...ne razumem... :ces:
i ja s eslazem za bolje, skuplje, samo kazem da mu nece poci krv ako s esipa i stari tip antifriza...
E jbg.
Pa nije moskvic i renault ili vw isto. I ja sam Lajku terao svako leto na vodu.
Probao sam i Audija na vodu ali je stalno falila u posudi dok nisam sipao g12. Za 100kkm nisam dolio nista.
A sad ako hoces da teras inat teraj, ja tu ne mogu nista. :ne:
Citat: hibernacija poslato 24.01.2015. - 19:57
I ja smatram da je bolje sipati kvalitetnije pogotovo sto se menja na 4/5 god
Upravo tako.A najkvalitetnije je ono što sipaju u fabrici,a to je Glaceol rx.A na njemu nema oznake G12!Koliko se sećam,nema je ni na pakovanju Totalovog antifriza koji se često sipa (Profaco).
Problem je što antifrizi nemaju jasno označenu klasifikaciju kao što imaju motorna ulja.I nije uvek ono najskuplje i najnovije istovremeno najbolje - znam da su ljudi u Zastave sipali skupa,sintetička ulja,pa posle morali da menjaju semringe i gumice.
Od kako vozim Logana koristim samo Glaceol i ne zanima me koji mu je G i da li antifrizi smeju da se mešaju.
http://www.technolub-total.rs/total-maziva/25-tecnosti-za-rashladne-sisteme-vozila/154-total-glacelf-auto-supra
"Sadrži 100% organske aditive." :wink:
Šta je tu problem?
Citat: žac poslato 24.01.2015. - 17:04
Svi do sada antifrizi su slicnih karakteristika, sem mozda ekoloski, bili su nerazgadiviji i mozda otrovniji..
:wink:
Sličnih karakteristika jesu, utoliko što se smrzavaju do određenog minusa. Ono što ih bitno razlikuje su antikorozivna svojstva prema različitim materijalima (to navode svi proizvođači, najčešće se radi o aluminijumskoj vodenoj pumpi) kao i osobina da manje ili više ostavljaju depozite u rashladnom sistemu. U izvesnoj meri postoji i pitanje efikasnosti odvođenja toplote.
Antifriz je vrlo otrovan,a inače ima slatkast ukus.Da bi sprečili da ga neko (ili nešto) greškom popije od skoro se antifrizu dodaje sredstvo koje mu daje gorak ukus.Možda je ovo korisno,ali me pomalo podseća na one tupave EU norme i upozorenja namenjena idiotima (kao kad na plastičnoj kesi stoji upozorenje Do not eat!).
Možda je off ili neozbiljno,ali još jedan komentar:u moje vreme antifrizi su bili u elegantnim i ozbiljnim bojama,plavi i zeleni.Onda sam otkrio Renoov Glaceol u fluo-zeleno-žutoj boji.Pondnošljivo.Ali ona ludačka pink-roze boja u kojoj FAM-kruševac pravi svoj G12 je po meni nedopustiva sramota za jedan ozbiljan porodični auto kao što je Logan!Kao da im je Barbika glavni tehnolog tamo u Kruševcu.
:Smiley:
eeee, nekad je i benz bio zelen i mnogo ukusniji, a kako znas da je bio slatkast ??
Citat: saša61beograd poslato 25.01.2015. - 10:46
Upravo tako.A najkvalitetnije je ono što sipaju u fabrici,a to je Glaceol rx.A na njemu nema oznake G12!Koliko se sećam,nema je ni na pakovanju Totalovog antifriza koji se često sipa (Profaco).
Totalov antifriz je G12+ - piše na pakovanju. http://s61.radikal.ru/i174/1107/dd/bac452155351.jpg
Što se tiče kvalitete - različiti brandovi sipaju različite antifrize. Ista stvar sa kao i sa uljima i ostalim dijelovima u automobilu.
U nedoumici sam - da li da uzmem Total Glacelf Auto Supra (7€/l) ili Glaceol RX Type D(7.5€/l). Oba su koncetrati. Nekako više naginjem na G12(+), pošto ga je lakše naći u prodaji, nego Type D, a vjerujem da je i kvalitetniji.
Rimad, za te pare sam viđao i Ravenolov antifriz, samo 1,5 l dođe, a također ispunjava tip-D specifikaciju.
Kad sam ja bio u ovoj dilemi,odlučio sam se za Glaceol.Prilikom zamene antifriza u sistemu uvek ostane neka količina starog (po mom iskustvu skoro 1 l,odnosno skoro 20%).Da bih izbegao mešanje,kupio sam Glaceol.Verovatno antifrizi mogu da se mešaju,ja to nisam hteo.Sada u sistemu imam čist Renoov Glaceol,odnosno mešavinu svežeg i starog u odnosu 4 preme 1.
Kupio sam i litar koncentrata za dolivanje;ako je sve ispravno i ništa ne curi,ovaj litar je dovoljan za dolivanje sledećih 35 godina!Šalim se,utrošiću ga na leto kad budem radio veliki servis.
Total je kvalitetniji od Glaceola onoliko koliko je Pežo kvalitetniji od Renoa,a to je već filozofsko pitanje.
@speedo
Hvala na informaciji.
@saša
Ma upravu si ti, što se tiče kvalitete. Ako se ne varam Arteco proizvodi Glaceol RX Type D - da li je bolji ili gori ne znam, ali mi se ne sviđa tajnovitost oko Glaceola. Jutros sam gledao pakovanje - nema ni datum proizvodnje, ni kako se miješa, ni na koliko se mijenja - ništa, sastav vrlo slabo. Samo piše da maksimalno u omjeru 2.5:1 se miješa sa vodom.
A imao sam i saobraćajnu nekada ranije, pa mi je majstor sipao novi antifriz - mislim da ni sam ne zna šta je nasuo.
Dolio sam malo, u razmeri 1:1, pa reko' ajd' da slikam Totalov Glacelf:
(http://s2.postimg.org/s6ajdaqjp/Glacelf.jpg) (http://postimg.org/image/s6ajdaqjp/)
Dakle, zadovoljava standard G12+
Međutim, u tabeli nije dato kolika je temperatura smrzavanja za minimalnu koncentraciju od 28,5% koja bi odgovarala odnosu 2,5:1 koji je definisan kao limit.
To bi ti bilo negdje oko -15*C, jer za Permant G12 i G12+ je limit 2:1(-18*C).
Znam Zoki, samo kažem da ne piše u tabeli, a može se mešati u tom odnosu.
Mogu li se antifrizi mešati? Konkretno u autu mi je ovaj Totalov Glacelf autosupra, ali bih trebao dodati, a sam mislio ovaj NIS Long life 40, trebao bi da je G12+ sa organskim aditivima kao i ovaj?!
Ja bi rađe uzeo litar Glacelfa i ne bi razmišljao.
Fam/ov .310 din da li je dobro resenje za kompletnu zamenu?
Total G12 je oko 450din. Mala razlika u ceni za nesto sto se menja na 4 godine ili 90.000km.
Tvoj auto, ti odlucujes...
Trazio sam Total G12 ali ga u Boru nema bas :ranting:
Citat: VladaLuger poslato 08.10.2016. - 14:10
Fam/ov .310 din da li je dobro resenje za kompletnu zamenu?
Mislim da FAM ima kvalitet, mogu da potvrdim za njihova ulja za trimere, kosilice i testere, mnogo su bolji od nekih izvikanih brendova , ja bih uzeo njih ili NIS ali isperi sistem! :welcome:
G12+ se menja na 5 godina.
imas i wurth i febi pakovanja po 1.5l g 12 oko 700 dinara. :to:
Rođaci, primetio sam na novom Dusteru da mi je antifriz oko 1 cm ispod minimuma. Antifriz je žute boje. Auto je star svega 6 meseci.
Šta mi je činiti :40: i otkud manjak antifriza u novom autu?
Hvala svima na odgovoru
Jel ima negde tragova curenja? Možda je neki spoj labav pa je dovoljno samo pritegnuti šelnu. Proveri i da li je pritegnut čep na posudi.
Ubeđen sam da je nešto banalno i da nema mesta sekiraciji.
Kod mene je bila ista situacija na sanderu.Nigde nije curelo niti sada curi.Pogledaj antifriz posle vožnje.Tj kada se auto ugreje.Tada se nivo antifriza podigne.
@ajgor bejzik
Ako je vozilo u garanciji, ja bih svratio do ovlascenog servisa.
meni je ista situacija na oba auta, i nigde ne gube antifriz, za dustera sam 100% siguran da je dopunjen na max kad sam ga uzeo, i posle nekog vremena sam primetio da je opet na tom nivou oko minimuma, nema nigde tragova curenja... nemam nikakvo logicno objasnjenje....
Ima par svedocenja na forumu, ukljucujuci i moje, da se par meseci nakon kupovine nivo sa zelene crte povucene flomasterom spusti oko minimuma. Na prvom redovnom servisu su meni dolili malo destilovane i naredne tri godine, do prve zamene antifriza, nivo nije mrdnuo.
Jeste malo smesno, ali sest meseci od kupovine nivo na crti i onda preko noci padne na minimum, da, i meni se desilo.
Naravno, obavezno se uveriti da nema curenja, posebno plinadzije.
Hvala na odgovrima! Nigde ne curi, bar ja ne vidim! :)
Idem do ovlašćenog servisera....biće da je malo za dosuti!
Verovatno se izluftirao u medjuvremenu. Doliti destilovane vode do max na hladno, nema potrebe za servisom.
Bio u servisu....dolili su malo antifriza i rekli da palim da me ne gledaju:Smiley:
Bio sam u Sr.Kamenici - jako fini ljudi u servisu!
Pre nekih par dana zamenjen antifriz posle pet godina. Auto ima 82000 km sto znaci da je zadnjih pet godina presao samo 22000 km. Sipan g 12+ koji se menja opet na pet godina. Usput promenio i termostat jer sam imao problem sa nedovoljnim brojem crtica odnosno pokazivao samo dve. Naravno posle zamene sada ponovo pokazuje cetiri kada se zagreje
Od prvog dana koristim isključivo Renoov Glaceol rx tip D.Za dolivanje sam ovih dana naručio i dobio u Hit-u litar tog antifriza u Reno ambalaži.33% rastvor,do -21,takav se verovatno nalazi i u sistemu svih novijih Reno-a i Dačija kupljenih kod nas.To je najniža dozvoljena koncetracija,zato dolivanje destilovane vode u novije automobile mislim da nije pametno.Cena ovog razblaženog je 600 din,koncentrat je oko 1000 din.Sve ovo ima i u Kompresoru,bar je tako bilo do sada.
Na netu sam iskopao podatak da ovaj originalni Renoov i Totalov glaself G12+ proizvodi isti proizvođač (Arteco,Belgija) i da imaju istu formulu,samo im se razlikuje boja.Oba su OAT,sa organskim ihhibitorima korozije i oba su G12+.Tip "D" kod Glaceola je Renoova oznaka za G12+.Znači da se mogu mešati i zameniti jedan drugim,čak i bez ispiranja sistema.
U sve ovo nisam bio siguran pre 7-8 godina,zato sam za antifriz dao nešto više para nego što je moglo.Nema veze,bar u Loganu i posle svih ovih godina imam nešto što je original,by Renault.
Nivo antifriza pratim u milimetar od prvog dana i dolijem godišnje (na 13-14.000 km) oko 100ml.
Osim Glaceola i Totala ne bih koristio ništa drugo.Možda je to greška,ali ne bih "talasao" bez potrebe.
Jel su i Glaceol i Totalov antifriz žute boje :conf:, oba?
Žuto-zelen (Glaceol) i crven (Total).
Ostalo mi je pola litre Glacelf auto supra antifriza (koncentrovanog) u originalnoj ambalaži, ali je iz 2012. godine, ima punih 5 godina.
Da li ga (razblaženog 1:1) mogu koristi za dolivanje (jednom godišnje 100-150 ml)? Ima li antifriz uopšte rok trajanja dok je u ambalaži?
Ja bio u sličnoj dilemi pre par meseci, nisam hteo da rizikujem.
Kapitalisti će početi stavljati rok trajanja na sve pa čak na med i rakiju.
Ja bi to bez trunke savjesti upotrebio. Valja 100 %.
Citat: silent poslato 28.08.2017. - 16:17
Ima li antifriz uopšte rok trajanja dok je u ambalaži?
Ima,5 godina,mislim da piše negde na ambalaži.Znači da mu je istekao rok trajanja.Galcelf-a ima u svakoj prodavnici delova,nije skup,ja bih kupio nov.
Danas otvorim haubu i vidim da mi je nivo rashladne tecnosti malo ispod minimuma :c:
Auto je prvih 5 godina odrzavan u ovlascenom servisu, ali ne znam je li ikad antifriz mijenjan/ jesu li dolivali destilovane vode itd...
Na svoju ruku ga odrzavam zadnje dvije godine i nikad nisam dolivao ni antifriz ni destilovanu vodu jer nije bilo potrebe...
Destilovane vode nisam imao ali sam imao 2x1L antifriza sto su me castili u jednoj prodavnici...U pitanju je drecavo rozi G12 100% marke Viskolgroup.
Ne razblazuje se, ima sertifikate vw,audi,skoda,porsche...napravljen za alu hladnjake
A u autu je u boci isto bila neka rozikasta tecnost, samo ne bas toliko drecava pa se nadam da nisam izbrkao :ne:
Mada sam dolio samo 150-200ml cisto da se tecnost popne na sredinu(ni na max ni na minimum) :ne:
Kako se ne razblažuje 100% antifriz?
G12 antifrizi se u principu mogu mešati.
Citat: Lazar@ poslato 12.11.2017. - 20:27
Danas otvorim haubu i vidim da mi je nivo rashladne tecnosti malo ispod minimuma :c:
Auto je prvih 5 godina odrzavan u ovlascenom servisu, ali ne znam je li ikad antifriz mijenjan/ jesu li dolivali destilovane vode itd...
Na svoju ruku ga odrzavam zadnje dvije godine i nikad nisam dolivao ni antifriz ni destilovanu vodu jer nije bilo potrebe...
Destilovane vode nisam imao ali sam imao 2x1L antifriza sto su me castili u jednoj prodavnici...U pitanju je drecavo rozi G12 100% marke Viskolgroup.
Ne razblazuje se, ima sertifikate vw,audi,skoda,porsche...napravljen za alu hladnjake
A u autu je u boci isto bila neka rozikasta tecnost, samo ne bas toliko drecava pa se nadam da nisam izbrkao :ne:
Mada sam dolio samo 150-200ml cisto da se tecnost popne na sredinu(ni na max ni na minimum) :ne:
Jesi radio veliki servis? Proveri vodenu pumpu?! :ces:
Citat: jasho poslato 13.11.2017. - 08:51
Jesi radio veliki servis? Proveri vodenu pumpu?! :ces:
Jesam, jesam...na 70tak hiljada kilometara(iliti 5 godina starosti)
Sad sam na 100k.. :lazy:
Ma i ja sam imao fenomen variranja nivoa tecnosti od minimuma do maksimuma :D Nebitno gledam li na hladan motor ili ne :D
Medjutim sad je bila ispod minimuma pa sam dolio 150-200ml antifriza...ta kolicina ne bi trebala da pravi problem posto ga nisam razblazio?
Nisam napunio bocu do na max, nego do sredine...Tako da mogu dodati jos malo destilovane vode, ako treba da razblazim? :D
100% antifriz je maltene čist glikol. Ima neverovatnu moć penetracije i maltene nema šelne koja će ga zadržati u sistemu. Pored toga, značajno je umanjen efekat hlađenja u odnosu na vodu. Dakle, razblažuje se obavezno, za naše uslove 50:50.
To što si u posudu dolio 150-200ml nije kritično, samo si povećao koncentraciju u samoj posudi i to ne na 100% jer se pomešao sa litrom već razblažene tečnosti. Moja praksa: odmah razblažim destilovanom vodom 50:50 i čuvam u boci za dolivanje. Naravno, označim markerom da je razblažen.
Citat: Veterinar poslato 28.02.2018. - 22:16
I kod mene je tako, ali nisam hteo da razređujem antifriz nego sam (iako je skup) kupio originalni koji ide kao fabrički. Za 36000km sipao sam oko 0.5 l ukupno, ali o tome možemo i u nekoj drugoj temi.
Nisam izbegavao varijantu kupovine Antifriza, medjutim u servisu im je verovatno bilo lakše da dosipaju destilovanu vodu uz obrazloženje da mu neće biti ništa :glare:
Taj originalni koji si kupio, pretpostavljam da ne iziskuje naknadno mešanje sa destilovanom? Da li si ga sipao u praznu posudu ili si samo dopunio postojeći?
Zavisi,originalni Glaceol se prodaje i razblažen (do -21) i kao koncentrat koji se obavezno razblažuje sa 50-60% vode.
Kupio Renault (ubeđen sam), već pripremljen, do -18 ide, navodno je fabrički taj, što bi se i po boji reklo. Nisam hteo da sipam bilo šta drugo (čak ni destilovanu), jer je auto u garanciji i želim da situacija bude 100% čista ukoliko se ikad desi ikakva sekiracija...
I ja sam za dolivanje kupio Renault u Hit autu,samo mislim da je do -21 stepen i sigurno je to isti onaj Glaceol koji se fabrički sipa u nova vozila.Ranije,u Kompresoru sam uzimao Glaceol na kome je pisalo "Reno butik".
Bilo bi zanimljivo proveriti kolika je koncentracija onog koji se sipa u fabrici.Ako je razređen do -21 onda nikakvo dolivanje vode ne dolazi u obzir!Noćas je u Somboru bilo -22!!!
Za rusko tršište sigurno stavljaju jaču koncentraciju,za ostatak Evrope možda ovaj do -21.Zbog uštede,oni tako vole da uštede.
Ja mislim da su meni na prvom servisu dosipali malo onog crvenog pa se boja promenila nije više fluorescentno žuto-zeleni. Na računu stoji da su dolili 0,2l Glaceol ali mislim da su dolevali od onog Total Glacelf Auto Supra G12.
Negde na netu naišao sam na podatak da se i Glaceol i Glacelf prave u istoj fabrici (Arteco,Belgija) i da su zapravo ista stvar (osim boje).Zašto to nije jedan isti proizvod,iste boje i imena,razlog je možda neka politika Reno-a i Pežo-Sitroen-a.A oba ih pokriva Total,za koga taj Arteco pravi antifriz.Luda kuća.
Originalni je žuto-zeleni Glaceol RX tip D (to je onaj tip D što se navodi u servisnoj). Razblažen do -21 ili koncentrat koji pola pola sa vodom daje -35 ako sam dobro upamtio. Litar bi trebao da bude dovoljan između dva intervala velikog servisa za povremeno dosipanje. U ovl. servisima vjerovatno sipaju Motrio antifriz koji je crvene boje.
Ne meni su u Reno Sava dosuli taj žuti fluoroscentni
Do sada sam menjao antifriz na 3 godine, (Glacelf Autosupra, narandžasti). Kočionu tečnost isto, ali o tome u odgovarajućoj temi http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1357.60
Godišnje ne prelazim puno, 8-10.000 km.
Taj period mi deluje prekratak, ima li smisla da ga pomerim na recimo 5 godina, može li to imati neke negativne posledice?
https://www.profaco.rs/proizvodi/rashladne-tecnosti/glaceelf-autosupra.html
Period upotrebe Više od 650000 Km ( 8000 h ) pređenih Km u kamionima , Više od 250,000 km ( 2000 h ) pređenih Km u automobilima.
Preporuka je da antifriz treba menjati ili nakon pređenih navedenih kilometara ili nakon 5 godina , u zavisnosti od preporuke proizvođača vozila.
Zamenio sam antifriz.Od velikog servisa je prošlo 4 godine,a tada mi nisu ispustili sav,nego samo koliko je isteklo zbog zamene pumpe,tako da to i nije bila prava zamena.Drugi razlog je što sam konačno prešao na Total glacelf auto supra,umesto Renoovog Glaceola (koji se može naću samo kod ovlašćenih servisera i otprilike je 4 puta skuplji od Totalovog !).
Postupak je bio ovakav:
-ispustio sam stari na donjem crevu hladnjaka.
-skinuo sam creva sa grejača kabine i odatle i iz donje rupe hladnjaka plastičnim crevom i špricem izvukao oko 2-3 dl starog antifriza.To su "džepovi" odakle antifriz nikad ne isteče.
-vratio sam creva bez stezanja šelni i nasuo u sistem oko 5 litara destilovane vode.Pustio sam da motor radi i provrti to oko par minuta.Voda koja je istekla imala je blago žutu boju od starog antifriza.Sve sam to ponovio,pa ispustio.
-opet sam špricem i crevom izvukao šta je moglo iz hladnjaka i cevi grejača (sad je to bila,manje-više čista voda)
-vratio sam creva,stegao šelne i nalio novi antifriz (50%)dok nije počelo da preliva na "sisicu" na crevu prema grejaču.Zavrnuo sam "sisicu" i dolio malo preko maximuma i upalio motor.
-Kad je ventilator počeo da se pali sajlom gasa sam turirao,a nivo je lagano padao,odradio sam jedno 5-6 paljenja ventilatora.
-nivo se zadržao otprilike na pola između min i max i tad sam ostavio da se motor ohladi
-posle par sati vidim da je ekspanziona posuda prazna.Dolio sam oko pola litra do polovine i krenuo da se provozam.Kad sam se vratio još par puta sam sačekao da se upali ventilator,uz turiranje motora.Verujem da je ovim odzračivanje gotovo,ali mislim da će kad se sve ohladi,biti potrebno doliti još malo.
Zamenio sam šelne na crevima grejača,umesto onih fabričkih na "klik" stavio sam obične,na stezanje,prohromske.Ovo sam uradio je bilo nekih belih tragova na crevima koji govore da je bilo nekog sitnog curenja.
Total antifriz (koncentrat) sam platio 420 litar,a na sajtu Totala piše da ima zvanični apruvel po Renoovm Typ D.
Zvuči kao dobro odrađen posao! :to:
Kako mi je nakon 2 godine od dolivanja nivo antifriza pao ispod minimuma na prelivnoj posudi opet sam pročitao celu temu.
U uputstvu za rukovanje i osnovno održavanje piše da se koristi rashladna tečnost Glaceol RX Type D- Kako navedenu tečnost ne mogu da nađem u radnjama na teritoriji Beograda molim za savet po sledećem:
1. Gde se može nabaviti predmetna rashladna tečnost
2. Koja zamenska rashladna tečnost može da se dolije bez posledica, u smislu mešanja sa postojećom.
Drugim rečima da li je neko u Glaceol RX Type D dolivao Total Glacelf Auto Supra ( https://tektion.rs/ulja-i-maziva/maziva-i-tecnosti-za-vozila-i-mehanizaciju/tecnosti-za-zastitu-i-hladjenje-motora/total-glacelf-auto-supra-1lit./ ) bez posledica, nakon nekog vremena
Doliti vodu. Nekada je bila destilisana, danas je demineralizivana. Provozati lEmuzinu i kad se ohladi proveriti tačku mržnjenja.
Ne mora sve u istom danu.
U međuvremenu, naći će se nešto odgovarajuće.
OK Raja sad dolijem destilovanu, ali šta ću u novembru-decembru :conf:
Malo odvadiš pa doliješ Antifriz 100
Nemoj, molim te!
Bolje odmah sipaj bilo koji razblaženi (-40) G12.
Glaceol RX imaš da kupiš u ovlašćenim servisima. Ja ssm.uzimao u Kompresoru i Reno Savi. Imaš koncentrat,100% i već pripremljeni za dolivanje.
Da. Ima u ovlascenim.
Ja sam kupio 1L pre oko 3 godine ...mislim da je cena bila oko 1000 dinara/L, za 100% ...znam da je bilo skuplje ali je bilo barem isto sto imam u sistemu.