Pritisak u gumama

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

#270
Zavisno od okolnosti,standardne 185/65 15 (185/70 14) mogu lepo da se voze na pritiscima od 1,8 do 2,5.Fabrika
daje preporuku koja je neka srednja vrednost.I niži i viši pritisak od propisanog imaju i prednosti i mane.
Svako može da prilagodi pritisak svom načinu vožnje,pod uslovom da ne ide u ekstreme i ne ugrožava bezbednost.
Jedan off.Ne mislim da inženjere treba baš uvek bezuslovno slušati.Valvoline (njegovi inženjeri) za moju staru Dačiju kao
prvu preporuku daju ulje gradacije 0W30!!!Naravno da ih neću poslušati.

Andrix

Ja sam isprobavao i manje pritiske od propisanih, na sadasnjem autu nema razlike. Na ranijem je imalo ali mozda zbog meksih guma. A za gradaciju ulja mi je lako, znam opseg temp.gde zivim i tako kupujem.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

Pa da, prosto ko pasulj, recimo kao rimsko pravo.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ljuba_Zemun

Prekosutra krećem put Grčke.Krovni kofer,sadnja sedišta izvađena,auto će biti,kao i do sada,pun"do čepa",ostajemo oko 40 dana. Na vratima preporučen pritisak u gumama na otvorenom i u gradu 2.2 napred, 2.0 nazad.Do Dojrana 570km,noćenje,sutradan nastavak.Koji pritisak u gumama"naduvati", veći,manji,preporučeni ?

Zoran

Proizvođači guma savjetuju uvijek veći pritisak, nego proizvođači vozila.
Sam procijeni. Ja divam na 2,5 uvijek.
Sam svoj gazda - vazda.

maestral5747

Jedno iskustvo od danas. Vozim majčin Sandero 3 na prvi servis i odlučim ga prije toga oprati i provjeriti gume.
Gume bile 1,8 prednje i 1,7 zadnje, a naljepnica na štoku kaže 2,4 i 2,3. I ja se još čudim što se nekako ljuljuška na neravninama.
Štod je još gore nisam kontrolirao ni jednom od kupnje prije godinu dana, uaaaa

Andrix

#276
Citat: Ljuba_Zemun poslato 22.05.2023. - 14:12Prekosutra krećem put Grčke.Krovni kofer,sadnja sedišta izvađena,auto će biti,kao i do sada,pun"do
Ja sam na tom Sanderu po gradu duvao 2.0 sve, a kad krenem na put po propisu 2.2/2.0, zbog vecih brzina, opterecenja vozila...
Sada na Loganu 3 sam nasao merku, po gradu 2.2 sve a na otvorenom 2.3 sve iako pise uvek 2.4/2.3.
Ti bas ne zuris, i ja cu na leto preko Dojrana zbog granice, mislio sam prvo isto da nocim ali sada se opet premisljam. Jer od Dojrana imam 130 km do destinacije...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

Nakon što sam stavio ljetne gume na Logana MCV, nakon par desetina kilometara upalila se lampica pritiska u gumama, resetovao postavke, pogledao vizuelno, vidim gume ok.

Nakon povratka sa puta, svratim na pumpu da provjerim, vulkanizeri naduvali na oko 2,6, jedna guma sletila na 2,4 pa se zbog toga upalila lampica.

To mi bilo malo previše, pa sam slično Zokiju, sve spustio na oko 2,4-2,5.

Auto se ok ponaša, dobro leži na cesti...gume su stare 5 godina, došle su na novom autu, moguće da imaju pređenih 17-18 hiljada km, za sada, šara dobra...

Veterinar

Sve su to nijanse. Moj izbor bi bio preporuceni pritisak, ujutru, dok je hladno.

Loganovac

Ljudi, kad biste znali koliko greše ti manometri...
Jok, po gradu 2.3 a na putu 2.4!  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Zbog svakakvih manometara zato uvek proveravam sve gume+copa, bar da bude ujednacen pritisak.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

silent

Citat: Ljuba_Zemun poslato 22.05.2023. - 14:12,ostajemo oko 40 dana.

Најбоље занимање на свету је - пензионер!  :respect: 

Свака част, уживајте у путовању! :ziveli:


Citat: Loganovac poslato 23.05.2023. - 07:11Ljudi, kad biste znali koliko greše ti manometri...

Ја сам зато узео овакву справицу, чисто за дуплу проверу. И за дивно чудо, нисам приметио одступања, мада увек проверим налепницу на манометру, као потврду да је скоро извршено баждарење.


MitarMrgulic

Koliko otprilike košta ovakva spravica, nije loše imati...

silent

4-5 евра, на Алиекспресу.

maestral5747

Po meni najveća opasnost je od niskog pritiska, guma se tada pojačano grije.
Što se tiče preporuka proizvođača, a kod mene su na naljepnici bočno na vozačkim vratima, to je kompromis udobnosti i sigurnosti.
Najbolje bi bilo kao u F1. Nakon odvožene duže ravnice mjeriti temperaturu rubova i sredine gume. Ako nisu jednaki guma je ispuštena ili prepumpana. Zaključite sami koja kombinacija je koje.
No takve gume s jednakom temp. su dosta više napuhane od preporuka i neudobnije te jače pati ovjes, ali se barem gume jednako troše po cijelom profilu i najbolje drže cestu.
Za svakodnevnu vožnju dovoljno se držati preporuka proizvođača, a ovo gore samo za picajzle  :evil: