Pakne

prethodna tema - sledeća tema

dsit

Na kojoj kilometrazi se u proseku menjaju pakne na zadnjim tockovima. Prednje plocice sam menjao na 60.000 i mogle su komotno jos 10.000.
Trenurno imam 83.000km pa reko da vidim s vama jel neko mozda menjao i na kojoj km?

kiconix

Ako si plocice menjao na 60k paknove ces na 160k.

krle

    Znači ... samo  :driver:      Zamena pakni je malo komplikovana, jer je potrebno odviti zavrtanj na glavčini i demontirati doboš zajedno sa ležajevima. Prilikom montiranja potreban je moment ključ, kako se ne bi pretegli ležajevi zadnjeg točka.Ista procedura je i prilikom zamene sajle ručne kočnice koja je, kao i paknovi, samopodešavajuća.  Ona se podešava samo prilikom ugradnje. Naknadno dotezanje, prema uputstvu, nije preporučljivo.

dsit

Ok, thanks. Pretpostavio sam da dosta traju, obzirom da ima valjda i onaj razdelnik sile kocenja pa da zadnje ne koce uvek punom parom vec u zavisnosti od opterecenja. Znam da je stric ranijih godina uvezao fiat bravu sa nekih 95.000 km i da je jos imao fabricke pakne.

DarioGTI

Supernova od mog starog ima 160 000km i jos uvijek ima fabričke pakne na zadnjim točkovima,

na prednjim su mjenjani diskovi 1x , a plocice - vise neznam kolko puta....

prednje plocice se jako jednostavno mjenjaju, za doboš kočnice neznam...
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Keka

Regulator sile kocenja imaju modeli bez ABS, modeli sa ABS nemaju regulator sile kocenja na zadnjim tockovima, pa ce verovatno pakne krace trajati
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

Prema dosadašnjim iskustvima članova foruma sa zamenom disk pločica, mislim da nema bitnije razlike između vozila opremljenim sa ABS-om ili bez njega. Bitni su bili uslovi vožnje (pretežno gradska, mešovita, itd.  )  i stil  samog vozača (koliko se koči motorom, itd). Isti efekat očekujem i sa paknama, znači bez bitnije razlike. Teoretski gledano ABS je u prednosti,jer on    preuzima ulogu regulatora sile kočenja (umesto petog cilindra ) na zadnjim točkovima i to mnogo bolje i efikasnije. Zbog  inertnosti u reakciji sistema sa mehaničkim regulatorom trošenje pakni  bi trebalo biti veće nego sa ABS-om. Međutim praksa je nešto drugo, pa će vreme reći svoje. 

Keka

Pricamo o paknama....kod modela sa ABS pakne ce kociti i kod praznog automobila isto kao da je pun, dok ce kod modela bez ABS pakne slabo kociti, pa bi trebalo da traju duze.
Slazem se da je teorija jedno, a praksa drugo. I u medicini 2 i 2 obicno nije 4  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


FAN 5

pa trebale bi da izdrze 160 000 ali sve zavisi od stila voznje  evo kod mene su na 120 000 zrele za zamenu i to ko kupuje da zna da imaju dve vrste sto su ugradjivale u logane  i razlikuju se u kacenju i sirini , jedna vrsta je lucas sistem  a druga ima bosch sistem   :ziveli:

Keka

Pored stila voznje, vreme trosenja pakni zavisi i od kocionog sistema koji je ugradjen. Kod vozila sa ABS-om, ne postoji peti cilindar i zadnji tockovi uvek koce isto (uslovno receno maksimalno u zavisnosti od pritiska na papucicu kocnice). Kod vozila bez ABS-a, postoji peti cilindar koji kod praznog vozila umanjuje kocionu silu na zadnjim tockovima, te smanjuje trosenje pakni.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Na R4 nikada ih nisam promijenio a prešao sam 200000 km a disk pločice 3 ili 4 puta.

                                                                                                      Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.