Kompletni remont alternatora (zamena lezajeva i kolektora rotora)

prethodna tema - sledeća tema

pjovan

svaka cast kod nas bi rekli "da ti se pozlatat racete". Tako dobro si ovo opisao da bi i mala beba sama uradila remont na alternator :respect:

zac

Rasturanje se vrsi sa zadnje strane, odviju se 4 zavrtnja M5 (gedora br.8) zatim se rastavi tako da stator ostane na zadnjem aluminijumskom poklopcu zajedno sa diodnom plocom.
Za odvajanje diodne ploce od statora ce vam trebati jaca lemilica (moja je od 150W) zbog velikog alu. hladnjaka koji poprilicno odvodi temp. pa je sa malim lemeilicama namenjinim za elektroniku prosto nemoguce odlemiti. Provera dioda se vrsi kada je diodna ploca rastavljena od statora, po potrebi se zameni (na slici ja sam menjao jednu neispravnu diodu)






Sledeca radnja je odvrtanje matice na rotoru koja drzi remenicu i ventilator za hladjenje alternatora. Remenicu pazljivo svuci a sa njom i sve podloske koje se nalaze na osovini (raspored zapamtiti da bi se pravilno mogla montirati remenica sa ventilatorom)
Posle skidanja remenice i ventilatora, radapcigerom sa osovine svuci lezaj zajedno sa prednjim poklopcom alternatora!





Zatim prelazimo na skidanje starog kolektora. Da bi sacuvao zice koje se leme na kolektor, u fabrickoj duzini, praktikujem da odsecanjem, pomocu malog bonseka, jednog malog komada sa kolektora zajedno sa zicom, te onda lako od tog komada razlemim zicu. Posle razlemljvanja obe zice od kolektora potrebno je izmeriti odstojanje samog kolektora od masivnog celicnog dela rotora. To rastojanje je bitno da bi nam novi kolektor legao bas gde treba i da cetkice klize po sredisnjem pojasu na bakarnim stazama.Svlacenje starog kolektora se vrsi malim radapcigerom.
Nov kolektor se nabija na osovinu do mere starog. Nabijanje vrsiti plasticnim cekicem preko starog kolektora!



















hobbista

Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Posle postavljanja novog kolektora vrsi ze zalemljavanje zica rotora za njega (dve zice, jedna na jednu stazu kolektora, druga na drugu)
Da se, usled centrifugalne sile zice ne bi otkinule, iste se lakiraju spec. lakom za rotor (ja sam koristio obicnu lak farbu) , a moze i kalafonijumom rastopljenim u alkoholu....prem da vise verujem laku.

Dok se lak susi sledi ciscenje aluminijumskih poklopaca (ja ih peskiram staklenim prahom) i statora. Stator i diodnu plocu slobodno perite blagim rastvorom nekog deterdzenta i vodom...ove komponente su inace vodootporne. Posle pranja dobro susenje i montaza. Prvo je potrebno spojiti stator sa diodnom plocom, pa je potrebno provuci tri zice statora kroz zadnji poklopac alternatora, zatim zalemiti diodnu plocu i usrafiti je za poklopac.

Sledi montaza zadnjeg lezaja na rotor, i montaza prednjeg lezaja u prednji poklopac. Rotor nabiti kroz prednji lezaj, montirati ventilator, podloske i remenicu...stegnuti navrtku. Komplet rotor sa poklopcem i remenicom spojiti kroz stator za zadnji poklopac. Zavrnuti zavrtnjeve M5. Montirati regler i alternator je spreman za eksplataciju!











Ako je upustvo sturo, slobodno pitajte sve sto vas zanima!!!   :wave: