Kupovina nove Dacije

prethodna tema - sledeća tema

zaki

Zanimljivi su komentari ispod tog teksta. Većinom komentarišu vlasnici brendiranih lešina koje je nekad davno vozila baba sa kraćom desnom nogom ili oni koji nisu pogledali sadašnje cene novih  vozila kao što je neki lik koji se hvali da je svoju korsu novu u ful opremi platio 10k e.
:-)1

zaki

Jel može neko od vas koji je skoro kupio novi auto da objasni kako ide procedura. Da li pregledate auto pre nego što potpišete, kako ide sa vađenjem tablica, da li auto ostaje na placu kod njih ili uzimate probne tablice.

kiconix

Dobijes papire i ides po tablice ili varijanta B, das njima ovlascenje i cekas da te pozovu.
Pregledas auto da vidis ima li nekih ostecenja i to je to.

vm

moj slucaj preuzimanja auta:
sve zivo potpises i onda vidis auto. padala kisa, bilo hladno: gledao sam ga tri minuta
goriva u autu ima da se predje sto metara, al tu je odma pumpa (sipao za 500 dinara, i na putu do servisa da kupim/stavim zimske gume, sipao na 'pravoj' pumpi)
dao ovlascenje, i oni izradili tablice i saobracajnu (gledajuci cene po drzavnim sajtovima: ugradili su se oko 4 500 dinara)

zaki

Čekaj, ako sam dobro shvatio potpišeš i izvršiš transfer novca pa tek onda možeš da pogledaš auto, a ako je slučajno oštećen u transportu ili je prešao 1000 km, jbg. šta da se radi

MitarMrgulic

Heh, ja sam nekad 2012. godine, bio prinuđen platiti i AMS šlep cca 50 KM (25 eura), za prevoz novog auta do tehničkog pregleda udaljenog brat-bratu 400-500 metara, jer oni neće da voze auto bez tablica niti izađu na cestu.

Kad sam kupio Logana 2018. nisam imao tu "obavezu", znači BiH je ipak napredovala u tih par godina.

Sačekao da u MUP-u budu tablice, pa sa njima kod koncesionara, koji mi je zakačio tablice i poželio sreću, potpisao prijem auta, a da nisam dobio ni patosnice ni set obavezne opreme, jedino jedan privjesak sa logom Renaulta  :bonk:

U autu bilo goriva na strogom minimumu, tako da sam molio Boga da dobacim do prve pumpe udaljene 2-3 km.

Ne znam daju li sada koncesiorani nešto kao poklon, kada su vozila poskupila prilično :):)

Mare

Citat: zaki poslato 17.12.2021. - 09:31
Jel može neko od vas koji je skoro kupio novi auto da objasni kako ide procedura. Da li pregledate auto pre nego što potpišete, kako ide sa vađenjem tablica, da li auto ostaje na placu kod njih ili uzimate probne tablice.

Kada je auto stigao u salon, bio je oblepljen folijom i sunšerima po branicima i vratima. Volan i sedišta bili u celofanima. Čepovi od felni bili u gepeku. I takvog sam ga video kada sam dolazio po dokumentaciju za registraciju. Bio je parkiran na parkingu iza salona (Sekulić u Novom Sadu, Vojvode Stepe).
Registrovao ga, otišao u NS. Za ta dva dana, auto je opran i bio je izložen u salonu. Došao sam u salon, montirali tablice i zalepili nalepnicu. Upoznali me sa ostatkom dokumentacije i sa osnovnim karakteristikama i funkcijama vozila - komande, svetlosna signalizacija, kako se resetuje TPMS i ostalo. Pregledali sve, celu karoseriju i ostalo.

Nakon toga, otvorili mi izlog, pozdravili se  i odvezao sam se do prve pumpe i zatim kući.

Capriolo

Tako to i treba organizovati kako su oni to uradili - na svečan način za kupca, da ga bukvalno izvezeš iz salona, sa pozicije koja je za to namenjena.

szs

 Od 2011 sam uzeo 4 nova auta i uvek je bilo tako
Kompresor, Hit, Toyota 2x
Tablice, osiguranje, pokloni i
Bukvalno sa mašnicom na haubi (nije figurativno nego PRAVA)
Ima ovde ljudi koji su to videli i koji mogu da potvrde
Ima doista i onih koji su pukli za moje pare jer su bili glupi i bezobrazni kao Dacia na sajmu 2019 ... ali ako znaš da si VELIČANSTVO kupac i tako se ponašaš...dobiješ i bolje i više kod pravog prodavca
Oni drugi neka glodju koske dok ne nauče
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

Nije bilo skoro, ali ono što je izvesno - da bi uplatio moraš da imaš profakturu, da bi ti dali profakturu moraju da imaju broj šasije (VIN), dakle tačno se zna koji auto kupuješ. Tvoja je stvar ako si po uručenju profakture otrčao u banku umesto da tražiš da prvo pogledaš auto.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

milorads

Svako ima svoje razloge/dileme za i protiv kupovine bilo kog automobila. Ja sam napravio odluku i nisam zazalio (za sad) za novi stepway sa trenutno 6 meseci i oko 15000 km predjenih (benzin+plin)
Sto se tice kvaliteta vozila sa svim manama vec sam znao za vecinu stvari pre kupovine tako da tu nije bilo iznenadjenja ni neocekivanih stvari.
Moja, doduse manja iskustva vezano za automobil.
1. auto zadovoljava sve moje potrebe (odlazak na more, planinu, autoput, lokal, dimenzije... udobnost)
2. prodajni salon u Preljini (Cacak) izasao u susret od probne voznje pa do kupovine i isporuke za sve stvari. Jedino negativno iskustvo lose izmesten OBD port sto su otklonili za pola sata u servisu u Kragujevcu (najblizi servis)
3. Imao sam jednu reklamaciju vezanu za fabricki lose postavljen keder na zadnjim desnim vratima (strcao je napolje za 2-3mm i tu malo jace culo strujanje vetra). To je otklonjeno u Jagodini (ovlasceni servis za sat vremena (isporuka novog kedera je trajala malo duze zbog letnjih odmora...)
4. provericu situaciju sa akumulatorom na godisnjem servisu posto mi trenutno zbog redje voznje (zimi po gradu sada redje radi start-stop).Nakon duze voznje start-stop radi normalno.  Inace akumulator vergla 2-3 puta vise kada pali na plin (valjda je tako podesen, dok na benzin pali momentalno)


zaki

Gde mu se nalazi OBD priključak i ako smeš da kažeš nešto više oko  tog izmeštanja.
Kakvi su ti utisci oko parkiranja, posebno bočnog zbog širine vozila, meni je to najveća briga, znam ja i tenk da popenjem na vučni voz ali me je strah zbog baš malo mesta ispred zgrade.
Prilikom prve registracije da li novi auto mora da ide na tehnički.

milorads

Citat: zaki poslato 28.12.2021. - 17:07
Gde mu se nalazi OBD priključak i ako smeš da kažeš nešto više oko  tog izmeštanja.
Kakvi su ti utisci oko parkiranja, posebno bočnog zbog širine vozila, meni je to najveća briga, znam ja i tenk da popenjem na vučni voz ali me je strah zbog baš malo mesta ispred zgrade.
Prilikom prve registracije da li novi auto mora da ide na tehnički.
Obd je levo ispod osiguraca i izmestanje je ustvari presecanje i preplitanje  kablova sa stavljanjem standardnog serijskog porta (sa racunara koliko mi se cini kao adapter do pravog prikljucka koji treba da sakrijes :). Mislim da ponovo kupujem auto da ne bi to ponovo radio :) Kasko ce zavrsiti posao za ne daj boze. Sape i ostale tantavice bi mi ubile udobnost ulaska i izlaska iz auta.
Parkiram ispred zgrade takodje ali mi je ulaganje u senzore i kameru bila prava stvar posto sa senzorima (ima i napred i pozadi) uz kombinaciju kamere moze da se uparkira 10 puta lakse. Prednji senzori dobro dodju a nazad su neophodni posto su sada i na daciji smanjili stakla pozadi. Senzori lepo daju zvuk iz zvucnika  nazad levo  ako je recimo prepreka sa zadnje leve strane pored vizuelne slike.  Imao sam pre renault twingo i hyndai getz kojima nisu trebali ti dodaci mada sa senzorima staje tamo gde getz nije stajao (twingo je neprevazidjen:). Auto je dosta sirok sto je prednost na putovanjima i sto se tice stabilnosti/udobnosti ali za grad je bolje bilo da je malo uzi (mada sam se brzo navikao na malo vecu sirinu i ne bih menjao za nesto sa manje mesta u kabini).

zaki

#373
Našao sam i odgovor na netu o pitanju da li novo vozilo ide na tehnički pregled, maglovito sam se sećao da sam to negde pročitao pa kako mi u tom trenutku to nije bilo interesantno i zaboravio.
Sad sam se i setio da su mi u jednom salonu rekli da će oni obaviti tehnički pregled da ja ništa ne brinem oko toga.
:-)1

    Član 264.

    Redovni tehnički pregledi su godišnji i šestomesečni.

    Redovnom godišnjem tehničkom pregledu vozilo se podvrgava pre izdavanja saobraćajne dozvole, odnosno izdavanja registracione nalepnice. Ovaj tehnički pregled se može izvršiti do 30 dana pre podnošenja zahteva za registraciju, odnosno nakon isteka roka važenja saobraćajne dozvole.

    Izuzetno od odredbi stava 2. ovog člana novoproizvedeno vozilo nakon registracije se podvrgava sledećem redovnom tehničkom pregledu nakon dve godine.

Novoproizvedena vozila ne moraju u prve dve godine od dana prve registracije da idu na tehnički pregled. Prilikom prve registracije u MUP-u vlasnici novih vozila prilažu Potvrdu o saobraznosti koju im izdaje proizvođač vozila i u koju su uneti svi podaci o vozilu. Uz ovu potvrdu prilaže se i COC – dokumet koji sadrži tačne tehničke podatke o vozilu, koje obezbeđuju proizvođač vozila ili uvoznik vozila.

Potvrda o saoraznosti je isto što i registracioni list, a uvoznici su dužni da popune Potvrdu sa tačnim podacima. U suprotnom su zaprećene visoke kazne koje se kreću u rasponu od 200.000 do 600.000 dinara.

Da bi bilo jasnije navešćemo vam primer. Ako ste vaše vozilo kupili 2020 godine onda je vaše vozilo oslobođeno obaveze odlaska ne tehnički pregled 2020 i 2021 godine, a prvi tehnički pregled za vaše vozilo obavljate tek 2022 godine kada vam ističe registracija za vozilo.

Zoran

U teoriji sam bio oslobođen tehničkog pregleda prve dvije godine ali u praksi sam morao uraditi i ta dva pregleda. Njihov izgovor sam zaboravio, vjerovatno je trebalo još nekakav papir da urade.
Sam svoj gazda - vazda.