Duster 4x4 kako funkcioniše pogon

prethodna tema - sledeća tema

Capriolo

Mogu da ga zovu kako hoće (od brenda do brenda, svako da neki svoj trgovački naziv), ali, tako isto funkcioniše "Haldex".

slavko_bgd


@Zoran: 

Tako je.
Centralni diff omogućuje izbor prednja ili zadnja ili obe osovine, sa ili bez fizičke blokade diferencijala izabrane osovine. Taj vid razdele pogona je namenjen "ljutim" terencima i veštim vozačima ( osim ako upravlja elektronika) i taj vid razdele pored svih svojih terenskih prednosti ima nedostatke na drumu. Ali ti si "old school" i ti to znaš pa neću dužiti dalje.

Ovo kod SUV vozila kao što je i Duster je tehničko rešenje koje prvenstveno daje udobnost vožnje vozila (SUV i pogon napred) a omogućuje po potrebi terenske karakteristike (4WD). Time što se bira samo 2WD ( ili dok se odvija vožnja 2WD u Auto modu) postiže se nerasipanje energije na nepotreban pogon zadnje osovine. Time što se od 0%-50% po potrebi "dodaje" pogon zadnje osovine (Auto mod) postiže se bolja dinamika vožnje u otežanim uslovima, npr iznenadnog naletanja na klizavo ili "plesanje" automobila na klizavom. I to radi samo vozilo, gotovo trenutno, bez uticaja vozača. "Lock" mod je pogon 50% -50% napred-nazad ali bez blokade diferencijala levo-desno kao kod klasičnih terenaca. Razdelu pogona levo-desno radi ABS jedinica tako što koči točak koji nema trakciju  da bi se pogon preneo na stranu odnosno točak iste osovine koji ima trakciju. U suštini to je isto kao i ESP, samo je programiranje drugačije.

silent

Верујем да овакав начин блокаде диференцијала кочењем изазива брже трошење плочица, а и грејање кочница. Као и она опција успоравања приликом кретања низбрдо, заборавио сам како се тачно зове (hill descent control?)

Овде се види како функционише тај електрични актуатор:




Zoran

Odličan je to pogon, kome treba i može platiti... Mislim da je prijeko potreban vozilima elektro-privrede, šumarstva, vodovoda. Nije baš podesan da bude jedini auto u kući za svakodnevnu upotrebu, izuzev ko živi u planini...
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar


Zoran

#20
Evo moj primjer. Varijanta 4WD kada je isključen na otvorenom putu troši skoro 1 l/100 km više od vozila koje ima samo 2WD.
 Za mojih 50 000/ godinu to je 500 Eura. Za 10 godina to je 5 000 Eura.
Kada bi dao zimskoj službi 100 Eura/ godišnje da mi očiste put do kuće oni bi bili presretni...
 Izvor Automobile catalog Duster 1.6 16V , godina 2013.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

#21
Citat: silent poslato 01.01.2024. - 10:48Верујем да овакав начин блокаде диференцијала кочењем изазива брже трошење плочица, а и грејање кочница. Као и она опција успоравања приликом кретања низбрдо, заборавио сам како се тачно зове (hill descent control?)


Verujem i ja da je tako. Ali birajući između toga da vozilo ostane zaglavljeno i toga da se pločice malo potroše i zagreju a da vozilo prođe dalje, ja bih uvek izabrao ovo drugo. Naveo sam to kao primer kod vozila koja to imaju umesto klasične mehaničke blokade diferencijala. Kadjar npr ima tu opciju i u pogonu 2WD, funkcija se zove "Extended grip". HDC radi kao tempomat na nizbrdici: održava brzinu vozila motorom a kočnice koristi po potrebi. Mislim da je HDC je dobra opcija, pogotovo kombinaciji sa AVM (Around View Monitor) opcijom. 

Ideja svih ovih "tehno-čarolija" je da SUV vozila namenjena prosečnim korisnicima mogu ponekad da siđu sa puta ili da se bezbedno izvuku iz nekih nezgodnih situacija na putu. Nije to loša priča i nije to loše imati...

silent

Слажем се потпуно, то је једноставно решење за повремене ситуације када се захтева блокада диференцијала, (евентуално) чешће мењање плочица је мала цена за такву погодност.

Zoran

To je radio jedan moj poznanik prije 45 godina u oranju sa IMT 533 jer mu nije radila blokada diferencijala.
 To je super rješenje,samo ne treba puno forsirati.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Imao je manuelni "Extended grip" na 533-ci? :)