Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

Bata83

U vecini slucajeva su Pezo i Citroen u pitanju, vozio 207 sam pa cu napisati iz mog iskustva. Suma,brdo stalno 3-4 brzina i pocela nesreca da smrdi na ulje. Kod pomenutih vozila je plasticni poklopac ventila koji se naravno iskrivi od toplote i maleni dihtung koji se nalazi na dekli slabo radi svoj posao.
Katalizator se nalazi odma kod izduvne grane (tesko ga ukrasti) a nikako nije dobro jer se sliva ulje u tom predelu, na sve to jos dodate usisnu granu koja je od plastike i eto rezultata.  Posle te moje voznje i smrada ulja prao sam motor u prolece i leto

Lazar@

Citat: Loganovac poslato 29.07.2022. - 05:54
A kako prokuvaše onoliki? To stanje ostavlja fizička oštećenja ma motoru.
Bicu mozda i malo previse surov, ali takva vozila i treba da izgore.
Pu ne daj boze, desi se i da se zapali novo auto iz salona...

Ali ova sto su gorela i kuvala na autoputu su totalni neispravni krsevi koji ugrozavaju bezbjednost ostalih ucesnika.
Mozes misliti kako koci i skrece i kakve su gume.


Sir Oliver

Hvala svima na odgovorima, svako u svojoj mogućnosti i po nekom svom iskustvu.
Od 2002. idem kolima u CG, prvo sa Yugom, pa sa Cliom i od 2011. svake godine Loganom.
Od 2017. vučem kamp prikolicu koja natovarena ima oko 1200-1300 kg, uključena klima, nas troje u kolima. Nikada, ni na jednom vozilu, nisam imao problema sa temperaturom uz kanjon.
Ovde sam hteo da cujem misljenje nekog iskusnijeg vozaca, koji stalno vuce prikolicu, kako voziti na tako dugom usponu....
Generalno,  čika Raja je napisao nesto sto se u potpunosti slaze sa nekim mojim višegodišnjim iskustvom vuče prikolice... oko 3000 obrtaja i polako uzbrdo, brzina nije bitna. Najvaznije je, kako neko napisa, rad  vodene pumpe i "prokrvljenost" rashladnog sistema.
Javljam se krajem avgusta, sa utiscima.  :ziveli:
I drink to make other people more interesting.

Zoran

#258
Ja sam juče vukao uz Bradini prikolicu 700 kg bruto. Čim sam krenuo na uspon uključio sam grijanje na Max, temperatura motora sa 88 je podizala se do 97 °C. Kolona je stala nakon 2 km, počelo je kreni-stani, jedno 5 puta i izdvojio sam se na parking jedno 2 sata. Stanje se popravilo i put sam nastavio.
Meni je jednostavnije upaliti grijanje nego riješavati pregrijavanje. Jako puno je bilo skupih automatika, kojima su se pregrijali konvektori.
U protekla 3 dana sam prešao 1500 km sve sa prikolicom čak i do 1250 kg u brutu.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Hlađenje je kao i uzgon na krilima aviona: ako nema brzine, nema ni hlađenja niti uzgona :D

Sir Oliver

#260
Kao sto sam i obećao, evo izveštaja sa novog MNE auto puta.
Učesnici su bili: Logan 1.6MPI 90ks, Adria kamp prikolica 1979. godište, teska cca 1200kg (moram da napomenem da je dosta teskog tereta, sto ce reci, 4 stolice, kamperski stocic, dve lezaljke od kojih je jedna  ona velika bela na preklop (ima je brat bratu 30 kg mamu joj...) i jos neke sitnice stalo u gepek, mikrotalasna kod nogu suvozača), sin Luka izvrnuo se na zadnjem sedistu od koga sam mu napravio krevet, tako da cim smo izasli na magistralu iz kampa u Buljaricama i poceli da se penjemo uz brdo ka Čanju, on je zaspao kao pokosen, i na kraju ja sa svojih 130kg žive vage.
E sad, kad sam objasnio kompletnu tezinu kompozicije, moram priznati da sam se od samog starta premisljao da li da idem auto putem ili na kanjon kojim sam godinama isao, sa ukljucenom klimom, moram da napomenem. Kako su dani prolazili, u glavi mi je stajalo obećanje koje sam vama dao i za pocetak je pala odluka da ne krecem na put pre 21h, sto zbog spoljasnje temperature, sto zbog turista i domacih stanovnika koji se vikendom spuste na more i naprave haos na magistrali.
Kako sam poceo da pisem, omasio sam temu i otisao u putopise, a tu je Veterinar neprevazidjen.
Elem, da se vratim na temu...
Priznajem, prekrstio sam se kad sam sa kruznog toka
krenuo ka naplatnoj rampi, isto tako i kad sam uzeo karticu uz ono poznato aj pomoz Bože!
Krece se, prva i druga su isle do preko 4500 obrtaja,  tako da je 3 i cetvrtu lepo prihvatio. Isao sam izvesno vreme tom brzinom dok nagib nije poceo da se pojacava, gde je auto isao trecom na nekih 3000 obrtaja. Inace, vozio sam u rasponu od 2750 do 3250, u zavisnosti od brzine, kada sam presaltovao itd...
Podelicu auto put na 4/4.
Prva cervrtina je bila ova koju sam opisao i moram priznati da je podnošljiva, nazalost nisam od preznojenosti i gledanja u crtice sa temperaturom zapamtio koliko je duga deonica, al recimo neka bude 10km...
Na red dolaze zajedno druga i treca četvrtina koje traju otprilike 23-24 km, koje pocinju posle velikog mosta sa vetrobranom. Kada se sidje sa tog mosta, ubrzo krece nagib, otprilike bubanj potoka, koji sam zbog solidnog zaleta dobar deo gazio u trećoj,  jer kada sam morao da spustim u drugu, povratka nije bilo. Lažem, u par tunela nije bio toliki nagib, pa sam mogao da vratim u treću, ali vec pri izlasku iz tunela aj u drugu i polako... poslednja cetvrtina je najlaksa za voznju gde se islo cetvrtom, a ponegde ku*čevito i petom.
Sto se tice vozila, skidam kapu Logiju, odradio je posao muški... namucio se jeste, ali je odradio bez greške, bez ijedne podignute crtice, stajalo je 4 crtice od kada sam krenuo pa do kuće.
Moram da vam objasnim odakle ove sumnje u meni prema autu koji je, rekao sam vam, isao uz kanjon sa klimom bez ikakvih problema. Prosle i ove godine par puta mi je u razlicitim situacijama otisla temperatura na 6 crtica, ali na vrlo kratko, odmah vrati na 4. Odem kod forumskog kolege Hobija, prikaci ga na komp, sve ok otvara termostat kada treba, pali ventilator kada treba. Verovatno zeza pin koji salje na tablu, ovaj drugi je dobar. Ja poneo da zamenimo deo, kaze on sistem radi kako treba, malo će psihu da ti zeza, ako ti ne smeta, teraj... Bila neka vrućinčina, bilo mi žao i njega i Sukija a i mene... mislim se, idem, vazno je da sistem radi. E zbog toga je reseno da se krene kuci po ladovini i ono preznojavanje sa pocetka auto puta.
S obzirom da ovoliko nisam pisao ni u skoli, da zavrsavam polako...
Auto put je profesionalno i besprekorno uradjen, bez i jedne zamerke. Zahtevan je, ozbiljna uzbrdica od 20 i kusur kilometara nije za potcenjivanje, ali sve sto vam treba da ne osetite put od PG do Mateseva je ispravan auto. Jer, ko na put bilo gde krene sa neispravnim autom nije normalan, slozicete se.
Da ponovim, Dacia je odradila muski posao, poprilicno zahtevan na koji je odgovorila sa 5+ To je ona, ima toliko snage koliko ima, ne moze brze, jace, bolje... ali ide i ne posustaje. Svaka cast kolima, samo to mogu da kazem, bolje su podnela tu deonicu nego ja, umorio sam se kao da sam ja na ledjima vukao prokolicu. I jeste tacno da je najbolje voziti na nekih 3000 obrtaja i da na papucici imate makar jos pola gasa. Cinilo mi se da tad najbolje zvuci motor iliti diše. Polako ali sigurno, kako rece čika Raja.
Dok sam ciguljao drugom uz crnogorski bubanj potok, setim se reci naseg uvazenog clana, koji mi je jednom prilikom rekao: "kola su da se voze normalno, ako hoces da vuces prikolicu kupi traktor". E pa dragi moj doktore plinske problematike iz Batajnice, Logan se pokazao dostojan traktoru... isterao je bez problema celu deonicu auto puta, a isao je cak i malo brze od njega.  :hihi1:
Na kraju, jos jednom sve pohvale za auto put, treba ga koristiti. Na necije potencijalno pitanje da li se kajem sto sam isao u povratku kuci tuda, odgovor je NE. Do tog momenta nisam znao bas do kojih krajnjih granica sam spreman da "gonim" svoj auto, i do kojih granica je on spreman da izdrzi bez i jednog problema.
Na jos neko necije potencijalno pitanje, tipa da li bih opet isao Loganom novim auto putem, odgovor je opet jedno veliko NE. Godinama je isao bez problema i za sebe i za mene uz kanjon, nisam uopste gledao kada krecem, da li je vrucina, kisa itd... On je stvoren za magistralu i blaze uspone, ili vece a krace uspone, nije za ovo.
Zao mi nas bilo, majke mi...  :)
Nadam se da sam pomogao nekom kamperu, kojih ovde i nema bas puno, ili nekom ko nesto treba da tegli prikolicom iz MNE ka SRB.
:ziveli:
I drink to make other people more interesting.

kiconix


slavko_bgd

@SirOliver

profo, ti ne prodade taj tvoj traktor još uvek?  :respect:

:friends: :ziveli:

Sir Oliver

Nisam moj doktore, a posle ovoga tek necu. Ima samo 147000 predjenih, greota...
A ovo nisam napisao u prethodnom postu, otkacio ja prikolicu u selu, popio kafu sa mojima, pokupio osnovne pinkle iz prikolice i krenuo sa Lukom kuci. Kad izadjoh na put, ne smem da pipnem gas, ali bukvalno. Logan sav srecan, na vrh gasa, istripovao da je M5 ide k'o blesav... ja poceo da se smejem...
:ziveli:
I drink to make other people more interesting.

Zoran

Ja sam svog vozio za Trebinje uz Žegulju, sa prikolicom 1250 kg + 150 kg u gepekt. Jedva drugom izvuče.
Dobar dan iz Stojčića.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Čitam ovo i prisećam se kako sam pre skoro 40 godina Fićom (troje unutra) šlepao Forda, valjda Granadu ako se dobro sećam, sa još troje unutra. Jednom po ravnom iz Banata, oko 60km, jednom po homoljskim brdima, nekih 40km.

Sve si lepo napisao, svaka čast! Samo ne razumem zašto ne bi opet išao autoputem - jedino ako nije zbog onog znojenja...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Sir Oliver

Ma znojenje je bilo vise zbog crtica temperature, da se ne pojave. Jer, kada sam isao na more, isao sam na Lazarevac, Lajkovac pa na auto put. Negde uz neki uspon pre isključenja za Takovo, vrv neki obronak Rudnika, lagano trecom uzbrdo, nas troje, klima i on upali 6 crtica... trajalo malo duze nego inace ali je ubrzo vratilo na 4. Ma i to 4-6  zezanje je resivo, nego... znas kad nekako osecas da nije to. Mozemo i mi da nosimo 100kg na ledjima, necemo umreti,  al nije to to.
Logi po Zlatiboru i Zlataru ide bez problema, jesu veliki usponi, ali nisu dugi. Skoro nikad drugom. Tvoja zujalica od 105 konja i 16v bi dosta bolje podnela ovaj put, al jbg... ja imam ovo sto imam pa moram da cuvam i hendlujem najbolje sto znam.
I drink to make other people more interesting.

dekiv68

Odličan prikaz Sir Oliver, ali mene više zanima kretanje nizbrdo sa kamp prikolicom. Ako možeš par rečenica o stepenu prenosa i broju obrtaja pri spuštanju sa svih ovih brda i planina koje si prošao. Ja bih se više znojio nizbrdo nego uzbrdo  :ziveli:

Andrix

 :kava: Bravo, ode cela kafa na citanje. Ja sam proteklih dana sarao po Srbiji, od BG do Srebrnog jezera, Vrsca, Zlatibora. Moj auto je idealan za magistralu i puteve toga tipa, gde idem 50-90 km/h i to sve 5-tom. A obrtaje drzim na min...oko 2000, ali kad se ide u preticanje dodjem i do 4500 obr. A-put sam isao sa nekih do 3500 o, a opet u preticanju sam znao da ga malo produvam i do 140+ km/h, i tada nisam smeo da gledam obrtaljku. U svakom slucaju uvek posle takog putesestvija gde idem na oko 3000 + obrtaja auto posle u gradu je zivlji. Generalno ne volim velike obrtaje ali takav je trenutno sklop /nema se za bolje/ ispod haube da iziskuje vece obrtaje /3000+/.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Sir Oliver

 :ziveli:
@dekiv68
Nizbrdo sa kamp prikolicom koja ima ispravnu i podmazanu naletnu rudu (kocnicu) je veoma prosto za voznju. Za ne daj boze, tu je ona da kada malo nabodes kocnicu pocne da koci. Koliko ti pritisnes kocnicu, toliko ona koci.
E sad, poenta je da kocis motorom koliko god mozes, a kad ona pocne da te gura lagano, stisnes lagano na vrh papucice kocnicu, tek toliko da ona ne aktivira rudu, odnosno kocnicu na prikolici, jer nije bas preporucljivo da desetine kilometara bude aktivirana kocnica kod prikolice, odnosno da te ona koci. Ona koci sto bi se reklo "za ne daj Boze". Kada se pojavi nesto na putu ili malo ostrija krivina. A da, jos jedna stvar... sa njom uvek kociti pre krivine, nikako u krivini, jer se ruda (kocnica) nece aktivirati, pa postoji sansa da vas prikolica izgura sa puta.
Da se vratim na auto put i ponasanju auta i prikolice...
Na pocetku auto puta iz pravca Srb put je lagan, na dosta delova morao sam gas da dodajem. Sada na red dolaze ona druga i treca cetvrtina koja nizbrdo ne deluje mnogo strasno, jer na celoj toj deonici ne znam da li sam 4 ili 5 puta spustio sa 100km/h na 80. Bas nigde nisam dozvolio da se aktivira kocnica na prikolici. Ako se i posumnja da se aktivirala, samo na kratko dodas gas i ako se ne cuje zvuk "tup tup" znaci da nije ni aktivirana, ako se cuje opet znaci da je deaktivirana kocnica. U svakom slucaju lako se kontrolise. Da ne duzim, veoma je prosto nizbrdo, veliki deo auto puta koci motor i auto i prikolicu. Četvrtom sam isao celom deonicom auto puta nizbrdo.
I drink to make other people more interesting.