Pomoć oko merenja ulja u motoru

prethodna tema - sledeća tema

sphex

Drugari,

imam problem sa merenjem nivoa ulja u motoru. Elem, glupava šipka ili "žličica" tj. merač nivoa ulja me baš nervira od samog početka.
Evo poslednjih fotki:
umazana:

obrisana:

i opet...


Gledam ja sad gde ima najveću zapreminu ulje, tj gde se najviše nakupilo, i nekako je to bliže max, čini mi se svaki put da je tako kad merim (recimo na tri nedelje do mesec dana), ali sa ovako umazanom šipkom ne smem i da tvrdim 100%. Možda je prvih par puta bilo sve ok, ali na to sam već zaboravio.
Sva pravila za merenje sam ispoštovao kao i svaki put: znači hladan motor, preko 12h nije vožen, garažiran, parkiran na ravnom, tvrda podloga betonska.
I svaki put isto.
Ta  :ljut: plastična šipka je nekako previše isavijana i dok je ja izvučem napolje, zakači kanal i jednostavno se umrlja predpostavljam. Ili je to, ili nešto nije u redu ovde.
Ej da, prešao malo više od 9000 km, motor benzinac 1,4 do sad nisam na servis išao...možda je krajnje vreme  :glare:

Šta me savetujete?
we brake for nobody!

Loganovac

Vreme je za servis ako je napunio godinu dana, bez obzira na kilometražu.
Što se očitavanja sa šipke tiče, ja se nekako trudim da je nateram da klizi samo jednom stranom po zidu one cevi u koju se gura da bi druga strana ostala nerazmazana, pa tu očitavam nivo. Par puta, pa uporedim.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sphex

Nije još godina, biće na leto. Tako da čekam ili to ili 15000 ili da odem ranije, hmm?

Da znači strpljenja treba. Mislim pokušavao sam, ali nekako uvek pri kraju mi zadrhti ruka jer tad je najviše izvučena, jedino da pridržim drugom rukom sredinu šipke kad izvlačim pa da bude stabilnija. Malo im je ta šipka bezveze rešenje, zar ne? Ili je to prosto tako...

A sa ovih mojih fotki, nema poštenog očitavanja?
we brake for nobody!

Raja

Ništa se ne brigaj. Lepo se vidi gde je umrljana a gde je potopljena. Okreni i naličje pa pogledaj i proveri.

Aleksandar NS

Na prvoj slici se bolje vidi nivo ulja. Nivo je do dela gde je sipka celim obimom masna. Kod drugog proveravanja je cev kroz koju sipka ide vec bila zaprljana, pa je zato i teze ocitati.
Kao sto @Loganovac kaze na godinu dana ili na odredjenoj kilometrazi se ulje menja, pa koja od ta dva uslova se pre ispune.
Moj savet je da ako za pogonsko gorivo koristis benzin BMB95 zamenu ulja radis na 10.000km ili godinu dana (koji uslov se pre ispuni), ili ako vozis na TNG zamenu radis na 15.000km ili godinu dana.

sphex

Hvala vam.
Da gorivo je BMB95. Hvala za savet. Iako mislim da u knjižici piše na 15000 km (ili godinu dana). Ali nekako mi je daleko to, sad sam već na 9000+ pređenih, još 10ak dana i eto 10.000....
A ako gledam ove moje fotke, znači da je i posle 9k ulje pri maksimumu.....hmm, moram sutra da proverim još jedared lepo, pre nego se odlučim za servis, tj zamenu ulja. Mislim da mi je u početku kad sam merio bilo malo više od polovine na pokazivaču, tj šipki.

p.s. i još nešto, o tome sam već pisao u tuđoj temi link o čudnom zvuku kad stisnem papučicu gasa negde između 2000-2500 obrtaja, pa neko reče da su to svećice.
A da kojim slučajem to ne bi moglo da bude do ulja, lupam onako? Jel ima kod vas takvog zvuka?
we brake for nobody!

Keka

Nivo ulja je dobar. Ono sto me brine je boja ulja. U prvi mah sam pomislio da vozis dizelku.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


sphex

Keko, na to sam zaboravio, suviše tamna boja zar ne?
we brake for nobody!

Keka

Cini mi se da jeste suvise tamno.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


sphex

Pa ništa, najbolje je da ga ja oteram na prvi servis, pa neka vide šta je. Popisaću šta sam sve primetio pa se nadam da će to sve i proveriti pri pregledu.
Izgleda da ga ubi ova moja "gradska" vožnja....
we brake for nobody!

nik

Citat: Keka poslato 14.02.2011. - 14:00
Cini mi se da jeste suvise tamno.

Mislim da nema razloga za paniku, boja je sasvim normalna za benzinca, a to što smo mi koji vozimo na LPG navikli na čisto ulje posle 15 kkm je naš problem. :lazy:

Povećano prljanje ulja kod vozila sa tečnim pogonskim gorivima je posledica spiranja gareži iz cilindara pri prolasku dela goriva u tečnom stanju izmedju klipa i cilindra u karter, što gas radi u mnogo manjem obimu (mislim na kupljenje prljavštine, ne na količinu gasa) i ne taloži se u ulju već kroz "iberlauf" ide na ponovno sagorevanje zajedno sa uljnim parama. Svojevremeno sam čitao studiju koju je radio Mercedes o uticaju gradske vožnje na ulje u motoru gde je u ispitnom vozilu koje je korišćeno u gradskim uslovima (8-10 kraćih relacija dnevno uz usputna zaustavljanja) procenat goriva u motornom ulju dostizao i do 25%  :fiju: što je veoma loše po motor. Savet je bio, što mnogi i od ranije praktikuju, da se motor povremeno u toku dana "produva" na malo većim obrtajima bez nekog povećanog opterećenja (autoput npr) da bi se povećala temp. i uskomešalo ulje u motoru i samim tim potpomoglo isparavanje nakupljenog goriva.

Gledajući ovo gore tvrdnja Aleksandra NS zvuči opravdana,

Citat...ako za pogonsko gorivo koristis benzin BMB95 zamenu ulja radis na 10.000km ili godinu dana (koji uslov se pre ispuni), ili ako vozis na TNG zamenu radis na 15.000km ili godinu dana

međutim, nažalost nije tačna. Ono što ulje u motoru benzinca-dizelaša trpi zbog prisustva goriva u istom obimu se kod motora na gas viša temperatura sagorevanja gasa odražava na kvalitet ulja koje ostaje naizgled čisto, ali se brže razgrađuje usled povišene temperature i gubi svojstva podmazivanja (povećanje temperature sagorevanja najviše pogađa sistem razvođenja radne materije u motoru koji se opet hladi u najvećem stepenu upravo motornim uljem).

Lično mislim, a i tako radim na mom Loganu, da je interval od 15 kkm ili godinu dana sasvim dovoljan. Ne zaboravi da je fabrički interval na zapadu za iste motore 30 kkm. Već je zbog navodno lošeg goriva, puteva, semafora, žena vozača... nerealno spuštenza 50%  i nema potrebe za izigravanjem, kako se kaže, većeg katolika od Pape (izvinjavam se vernicima-katolicima).

I da ne davim više par saveta za kraj:
1. Vozi i ne razmišljaj mnogo,
2. povremeno produvaj makinu i
3. nivo ulja očitavaj sa strane šipke prema kabini, lakše se očitava (ne razmazuje se toliko).

Ajd' uzdravlje.


sphex

hehe, mudro zboriš ;) Učim, učim polako:
1. Vozim i razmišljam mnogo, prvi mi je auto da je moj ;) pa otud i sva ova briga;
2. Produvavam je recimo pa svaki drugi dan na otvorenom, preko 2500 obrtaja baš na autoputu (od 90-110 km/h)
3. hoću

fala!
we brake for nobody!

saša61beograd

1.Kad sam kupio Logana šipku za ulje sam finom šmirglom matirao (sa jedne strane) da bi se nivo bolje video ali nisam ništa naročito postigao.
2.Nik,slažem se sa svim tvojim savetima.
3.Moderna ulja su "predimenzionirana" i sigurno rade posao godinu dana ili 15000km,a crna boja sigurno nije merilo stanja ulja.
4.Gradska vožnja,naročito kratke vožnje,"kvare" ulje,i ceo auto uostalom.

dovla

Nemoj se tripovati.

Oil change intervals for all the petrol engines that power Logan MCV are just 30,000km.
Ovo je sa http://renault-dacia-logan.com/dacia-logan-mcv-engines.php

Još jednom: "auto treba da služi Vama, ne Vi njemu".

Keka

Moram da se umesam, iako mozda gresim. Ako tamna boja potice od spranih produkata loseg sagorevanja (cadj), onda bi tamna boja (i ulje puno cadji) i te kako trebalo da znaci nesto.

Iako sad vozim na TNG, meni je ulje bilo zuto/tamno zuto i kad sam vozio samo na benzin. Ono sto nije do sada nigde receno, a smatram da stoji, jeste da boja ulja u eksploataciji zavisi delom i od samog ulja.

U svakom slucaju treba ispostovati propisani servisni interval od 15.000 km ili godinu dana, sta pre nastupi, i nema brige.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!