Provera/zamena kočione tečnosti

prethodna tema - sledeća tema

Raja



Citat: silent poslato 20.03.2019. - 21:58
Menjao sam do sad kočionu tečnost na 3 godine, ali kao i za rashladnu, čini mi se da je to nekako prekratko? Može li ona da izdrži 5 godina bez nekih posledica? Ili makar 4 :)

Po uputstvu za održavanje, kočiona tečnost se menja na 90000km ili na četiri godine.

speedo

U mom uputstvu stoji 90.000km ili tri godine. I za kočionu i za rashladnu tečnost.

Raja

E sad, kako biti pametan i kom uputstvu čovek da veruje? Možda je najbolje uputstvu sa same ambalaže proizvoda ako je uopšte naveden rok upotrebe korišćenja.

miki-bgd

Mozda posle izvesnog vremena da se svrati do servisa, oni imaju aparat za proveru kolicine vlage u ulju.

Mada su meni posle 2 godine od zamene krenuli da nagovestavaju da bi trebalo da menjam, a ne prelazim godisnje nista specijalno. Doduse, nisam dobio (a ni trazio  :doh: ) konkretnu informaciju o stanju mog ulja, samo preporuku da je za zamenu.


Po netu ima da se nadju testeri, npr kao ovaj na slici. Ali kod kocionog sistema ne bih se zezao sa jeftinim kineskim meracima...

bocca

Svakako se ne hvalim ali još nisam menjao kočiono ulje. Na sledećem servisu na 195000 km menjam diskove (prvi put) pločice (drugi put) i ulje. To mi dolazi negde početkom leta, taman pred put na more.

Keka

Nije Dacia, ali po servisnoj knjizici intervali za zamenu ulja su prvi put nakon 3 godine, posle svake dve, bey obzira na kilometrazu.

Drugo, bitnije, kolicina...Pored ulja u posudi, treba zanoviti i ulje u cevima, ABS-u i cilindrima, a to nisu male kolicine.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

Evo sad gledam listu održavanja za Renault Generation, proizvođač je propisao zamjenu za brake fluid (kočiono ulje), na 120 000 km ili 4 godine.

Normativ je  DOT 4+ ISO CLASS 6 Norme Renault 05-30-006

Nešto razmišljam, da je sasvim dovoljno, mijenjati na svakih 5 godina, jer rijeko ko u tom periodu napravi preko 100 000 km i da je čovjek miran :)

kiconix

Ne.
Sasvim je dovoljno dati 500 dinara na 4 godine i ne misliti o tome.
Izmisljate rupu na saksiji za smesne pare, pa to se popusi na dnevnom nivou.

MitarMrgulic

Ma hoću ja zamijeniti, ali mi se ne ide maksuz na servis zbog toga, a nervira me jer mi niko na 9 dosadašnjih servisa nije predložio da se to uradi, pa imam auto koje puni 7 god. u maju, a nikad nije mijenjana kočiona tekućina, niti je rađen servis klime, iako je 8 od 9 ovih servisa bio na ovlaštenim servisima kod 2 Renault Dacia Nissan zastupnika.

Zanimalo me je baš što to ne preporučuju da se radi, kao i filter goriva. Promijenio ja na svoju inicijativu na 50 000 km, nikad niko nije predložio od servisera da se uradi (valjda ima one neke senzore, koji jave kad je pri kraju), ali da ne idem u Offtopic...

kiconix

Ima.
Kad ostanes bez ulja upali lampicu.
Kad ostanes bez freona nece da upali kompresor.
Ljudi, ne odrzavaju servisi vase automobile nego vi sami.
U servisnoj sve pise pa ko voli nek izvoli.

Loganovac

Kakav je to pristup, samo automehaničari treba da voze automobile? Ako čovek redovno tera auto u ovlašćeni servis s punim pravom očekuje da će vozilo biti servisirano u svemu prema servisnoj knjižici u kojoj "sve piše". A znaš i sam da ne piše baš sve, koliko znam recimo štelovanje ventila nije propisano... Da na pominjem kako se menja kočiono ulje (samo u rezervoaru).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Druze Loganovac, upravo o tome govorim....

Klijent sam ovlaštenih servisa, odvezem, posteno platim, dovezem i neću da razmišljam. Čak sam i nagodna mušterija, ako je nešto preporučeno, ne izbjegavam radi troška, smatram da auto zaslužuje brigu i pažnju.

*bes ti taj servis ako ja za njima moram provjeravati sarafe, provjeravati ulje na šipku i pratiti kad treba mijenjati filter goriva :)

kiconix

Upravo i ja o tome pricam.
Kakva sam iskustva imao kod ovlascenih, hteo ili ne, postao sam mehanicar.
Druga je stvar sto kad bi radili sve po propisu u 80 posto slucajeva bi im vlasnici mamicu pominjali a o racunima na kraju ne bih ni raspravljao.
Balkan.

dekiv68

Ni na jednom od 4 auta koje sam imao, a kupljeni su kao novi nisam namenski i preventivno menjao kočionu tečnost (što možda nije pohvalno). redovno sam vršio kontrolu nivoa, a tečnost sam dolivao samo pri korektivnom održavanju kada sam odzračivao kočionu instalaciju.
Na puntu, a pretpostavljam da je tako na svim autima sa hidrauličkim kvačilom, sam pri zameni jednog od cilindra kvačila (nakon više od 90.000km) morao da dolijem skoro celu kanticu kočionog ulja (isti je fluid i za kočnice i za kvačilo).
ni na 1 od 4 auta u poslednjih 28 godina nisam imao problema sa kočionim sistemom

kiconix