Dacija Logan 1.5 DCI 75 konja paket Laureate

prethodna tema - sledeća tema

glavonja3

Nasao sam ovaj model iz 2017.-te koji je koriscen kao taksi u jednom manjem gradu. Koriscen je u gradskim uslovima ali i za razvozenje po selima preko i dobrim i losijih puteva. Vozaci su bili poprilicno fini, ali ipak je to sluzbeno vozila pa se zna kako se takva vozila koriste.

Presao je 170 hiljada i odrzavan je u ovlascenom servisu po principu 20 hiljada mali servis a veliki na 100 hiljada. Sipan je 5w30. Promenjen je dvaput set kvacila, kao i dvaput komplet plocice i diskovi a same plocice su menjanje jos cesce. I to je sve od odrzavanja, ostalo je gledano da se ne menja pa ima dosta sitinica nisi u dobrom stanju.

Spolja auto je ocuvano, nema ogrebotina jer je bio pod autofoljom stalno. Iskrzane su pomalo ivice vrata, ponegde nesto na retrovizorima. Korodiralo je malo jedno leziste maglenke. Skroz je beo, samo je malo po retrovizorima ima crna linija i sredina izmedju prozora vrata.

Sta je uocljivo da je dosta korisceno auto? Keder na suvozacevim vratima je propao, papucica kocnice je s desne strane dosla do metala, volan je s leve i gornje strane gladak jer se od koriscenja sastrugala tekstura. Rucica menjaca je na sjajnom delu pomalo iskrzana. Pojasevi su odlicni. Fabricke presvlake su odlicne jer su preko njih bile druge koje su skinute pre prodaje. Tockic kod suvozaca je otpao tj. slomile se plasticna zvezda unutra.

Jos mana pa da predjem na lepe stvari. Maglenka odnazad ne radi, konzola nije osvetljena, dugo svetlo ne moze da bude stalno ukljuceno (ne hvata rucica), jedna guma pogresno montirana INSIDE je napolju, zabica na poklopcu rezervoara ispod sedista je polomljena. Gepek slabo hvata, pa se moar jace zalupiti.

Auto ima dosta opreme, sto je meni veliki napredak posle mog prethodnog baznog modela. Ipak najveca promena je motor, ranije benzin sada dizel. Iako imaju isto konja, razlika je povelika: zvuk, vibracije, ubrzanje, okretaji, potrosnja. Sve ovo je bolje nego u prethodnom modelu. Ubrzanje je bas povelika razlika, krece od malih obrtaja a moze da se pojaca do meni nepoznatih granica. Posto imam kompjuer stalno pratim trenutnu potrosnju i ucim kada motor najmanje trosi. Tu se vidi i cut-off rezima kada je potrosnja 0.0 l/km. Prosecna je sada ispod 5 litara i smanjujem je pomalo kako vise vozim.

Ima daylight, ima maglenke napred i pozadi. Ima one fine mekane brisace. Tezi je 150 kg nego moj benzinac pa je osecaj kocenja drugaciji. Servo koliko je koristan toliko mi i smeta, prejak je u obicnoj voznji a u manevrsisanju savrsen. Mozda mi samo treba navikavanje na njega... Ima i neke sisteme protiv proklizavanja ali to ne znam kako da proverim kako radi. Ima start stop koji mi uopste ne nervira a mogu ga lako ukljuciti ili iskljuciti na dugme pored rucne. Ima ECO mod, koji mi vise trosi nego ja a auto je tromo pa ga drzim stalno iskljucenim. Volan se podesava po visini kao i sediste koje sam podigao do kraja da mi pogled bude slican kao kod starih kola. I pojasevi se mogu podesiti po visini. Klupa se preklapa sa jednim ili dva sedista, sve lagano na dugme na njihovoj ivici.

Radio sa CD-om i USB-om, cetiri zvucnika, ispod volana je "daljinski" za njega. Osvetljenje prtljaznika i napred pretinca. U vratima su mesta za odlaganje jer je ispred suvozaca vazduzni jastuk. Ima bocne vazduzne jastuke. Odlagaliste za sitnice na vrhu konzole. Dva prikljucka za struju napred i nazad da mogu i sa zadnje klupe da nesto "pune" ili "pale". Klima (nisam probao). Daljinsko zakljucavanje, centralna brava. Zimske gume neke turske, 15 inca, obicne ratkapne na celicnim felnama. Imam obicnu rezervnu gumu u gepeku. Ukrasi u boji po vratima i centralnoj konzoli. Putni racunar. ISOFIX za decu.



bocca


Veterinar

Uzivaj u vožnji. Verovatno je zustrije kocio prethodni vozač, jer dci fantastično koči (motorom), ali ovaj vozač to nije praktikovao. Otud tolike zamene pločica, oguljena pedala...  Neki brdovit kraj?

glavonja3

Hvala.

Nije brdovit kraj, ima pomalo ali to nije nista posebno puno da bi opravdalo toliko menjanje plocica i diskova.

Loganovac

U zdravlju da se vozite!
Dva outa menjan set kvačila na 170.000 km?  :ces:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dekiv68


bocca

Mali off, kada smo kod kočnica i kvačila. Ok, vozim kao baba ali 230000km i kvačilo je i dalje fabričko. A kočnice posebna priča. Jednom menjane pločice, diskovi nikad, doboši i paknovi nikad!!!
Tu može da se desi da u ovlašćenom skidaju sve ranije nego što treba, zbog predviđenih intervala i da uzmu pare. Kasnija ugradnja više nema taj fabrički kvalitet i...

speedo


Zoran

Kontrola proklizavanja se najlakše proba na usponu ako je jedan  prednji točak na ledu a drugi ima dobar grip.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Zašto misliš da drugi treba da ima dobar grip?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Citat: Loganovac poslato 15.02.2021. - 10:34
U zdravlju da se vozite!
Dva outa menjan set kvačila na 170.000 km?  :ces:

Više vozača i česta gradska vožnja... pa opet, kvačila su dobacila do skoro 90 000 km po jednom setu....

Kod auta koja vozi više vozača, kvačilo i mjenjač najviše stradaju...

glavonja3

Citat: glavonja3 poslato 14.02.2021. - 23:39
Maglenka odnazad ne radi, konzola nije osvetljena, dugo svetlo ne moze da bude stalno ukljuceno (ne hvata rucica), jedna guma pogresno montirana INSIDE je napolju, zabica na poklopcu rezervoara ispod sedista je polomljena.

Izvinjavam se, greska je do mene, dugo svetlo radi ispravno nego je u pitanju konjski refleks - naucio sam drugacije na staroj Daciji. Trebalo je gurnuti rucicu od sebe, a ja vuko ko vo ka sebi da uhvati stalno... Dobro je da nije krahirala rucica... Treba citati uputstvo (:rtfm:)...

Zoran

Loganovac, jer ako je sistem ispravan sigurno ćeš uspjeti savladati usponu.
Ako je led pod oba točka možeš uspjeti ili ne. Svejedno ti je dali imaš controlu proklizavanja.
Slično kao sa ABSom
Sam svoj gazda - vazda.