Dacia Lodgy 1.6 2015. Ambiance

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Pa, ideja je takva. Ne prepravka, samo dodavanje madraca, kao u Loganu. U njemu moze troje malih da spava ili jedna odrasla osoba i dvoje dece.

Erazmo

O toj adaptaciji auta u kuću putujuću - maštam od kad sam video prvi Volvo karavan... :D

Veterinar

U proteklih šest dana prešao sam nešto preko 600 km sa Lodgijem. Prevazišao je moja očekivanja. Drago mi je što nije samo moj stav da je dobar primerak u pitanju, nego i stav stručnjaka.
  Ugradio sam dva vida zaštite, danas postavio keder oko motornog prostora, postavio sam navlaku na volan i malo se još bavio enterijerom, odrađen servis plinskog uređaja...
Potrošnja po komputeru je 8.3, a realna 8.55 litara plina i nešto malo benzina (toplo vreme, duge relacije).

Zamerki nije bilo. Interesantno je da pokazivač benzina u rezervoaru opada prilikom vožnje na plin, a kad dođe do rezerve, vrati se na staro (2/3 rezervoara ima). Interesantno mi je da se zadnje gume duvaju na 2.9, a prednje na 2.4.  Ja stao na pumpu, proverio pritisak u zadnjoj gumi, a na manometru trojka. Bio sam malo nasekiran, dok nisam video vrednosti na vratima.  :to:

MitarMrgulic

Drago mi je da si zadovoljan autom...

Pritisak u gumama je čudna stvar i rezultat inžinjerskih akrobacija...vjerovatno zbog dužine i visine vozila, a naročito putnika i tereta, zadnji točkovi trpe nešto veće opterećenje.

Potrošnja je ekstra, to bi bilo kao diesel koji troši oko 4,5 l u prosjeku, prema mojoj računici :)

Gdje kupujete taj keder i ima li on neke mjere i standarde koji se moraju tražiti, da bi se uklopili na lim na rubu motora?

Veterinar

Ja sam kupio nasumično pre godinu i po kedere neke slupane Alfe, a ispalo je da su odgovarajuci. Za 200 din, na limundu, vredelo je rizika. Dva kedera vrata bila su dovoljna za tri motorna prostora.  :dobro:

Erazmo

Dodatni keder motornog prostora? Zbog? Buke?

Veterinar

Mozda. Zbog prskanja ispod haube po motoru, kada se, recimo, voziš po kiši iza autobusa... Na Sanderu sam tako sprecio i lupkanje koje je pravila hauba.

Veterinar

Nakon prvih 1500km utisci su odlični. Na ravnom (i neravnom) nema krckanja plastike, cvrčaka i sl. Međutim, krckanje je dosta primetno prilikom silaska sa ivičnjaka, karoserija se solidno uvija. Za razliku od MCV-a sa kojim sam se vozio bespućima, ovaj auto nije za to. Veliko međuosovinsko rastojanje povećava šanse nasukavanju na neravnom terenu. Ništa specijalno bitno nisam napisao, ali budući vlasnici Lodgija bi to trebali da imaju na umu.
  Prosečna potrošnja plina za prve dve nedelje vožnje je 8.2 l/100km, neznatno više nego što bord kompjuter pokazuje. Radi se o mešovitoj vožnji, bukvalno je 50% grad, a 50% van grada (prosečna brzina 33km/h).
  Za razliku od Logana MCV koji ima "kanal" kojim se kreće čelo pokrivača prtljažnog prostora pre konačnog fiksiranja, Lodgijev pokrivač to nema. To znači da se pokrivač ne kači tako lako u svoj usek i moraju obe ruke da se koriste za to. Osim toga, na MCV-u rolna iz koje se izvlači pokrivač stoji dobro pričvršćena i deo je police iza zadnjeg reda sedišta. Kod Lodgija (u verziji sa sedam sedišta) rolna stoji u svojim ležištima (formirana okrugla mesta na plastici u unutrašnjosti automobila, sa leve i desne strane), ali se jako lako izbije iz svog ležišta prilikom manipulacije kabastim teretom u prtljažnom prostoru, što dovodi do čvoruge ili oštećenja plastike (ogrebotine). Plastika se grebe i prilikom vraćanja mehanizma (rolne) na svoje mesto.

Veterinar

Nakon drugih 1500km utisci i dalje odlični. Uvijanje karoserije o kojem sam pisao je primetno u toj meri da se vrata zatvaraju lakše ili teže zavisno od toga da li je neki točak na nagibu ili ne.
Verujem da bi većini vozača bilo zgodnije ako bi rucica menjača bila postavljena na visu poziciju (kao što je kod Pande ili Xsare Picasso) jer ubacivanje u peti stepen prenosa zahteva odvajanje leđa od naslona (u mom slucaju, oko 1.8m sam visok /nizak).
Kako se vise vozi ili po lokalu ili na duzim relacijama sa uključenim klima uređajem, potrošnja je sada nepunih devet litara plina / 100km, sto i dalje smatram odlicnim za vozilo tih dimenzija/mase/tog ceonog otpora.

Veterinar

Danas spremljen detaljno za letnju sezonu uzivanja. Kako se vozi kao porodični i pošto zbog beba klima gotovo uvek radi, a puno rada bude u mestu, prosecna potrošnja od 9 l plina je odlična. Urađen servis i nastelovani ventili kod našeg prijatelja Hobbiste, ubačena navigacija, a uz kofer na krovu i ogroman prtljažnik nece biti problema da se smesti nas petoro (dvoje mališana u sedištima), dvoje kolica, kreveti na rasklapanje, tinejdzerske potrepstine i bespotrepstine i sl.

kiconix

Pisi Daciji da naprave nesto vece od ovoga.

bocca

Srećan put!
p.s fasciniran sam potrošnjom plina za taj motor, toliki auto...

acalisse

U subotu sam se vratio sa puta.
Lodgy pun da puniji ne može.
1.5dci - 140km/h + klima za 6.5l/100

Vladek

Lijep auto, a potrošnja od 8-9 L plina je odlična s obzirom na veličinu.
Wartburg 353 (1987) 2000. - 2003., Daihatsu Charade (1990) 2001. - 2010., Renault Thalia (2003) 2010. - 2019., Dacia Logan MCV (2019)...

Veterinar

Da. U poslednje vreme prosečna potrošnja je oko 9.5 l plina na 100km, ali imao je mnogo rada u mestu (takve su bile okolnosti), uvek smo vozili sa bar troje (do petoro) odraslih osoba plus bebe sa opremom, a i krovni kofer (pun) je uvek gore, na krovu. U koferu se kreveti na rasklapanje, rezervni točak i dosta (za nas) neophodne opreme. Mislim da sam fotografiju iz priloga već postavljao. Za 11 meseci, koliko je kod nas, prešli smo 12000km (sada je na 78000km) i prezadovoljni smo. Ima samo 83ks, ali to nije nikakva smetnja, auto se vozi normalno, shodno mogućnostima motora i karoserije.