TNG i prosečna potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

liu29blok

Moguće da nešto nije kako treba, sad ne mogu da dočekam drugo merenje .. ne znam u čemu je fora, dve glave teško da su pogrešile u običnoj računici..

Keka

Nije problem u matematici, nego u nacinu racunanja. Kao sto rece Loganovac, jedini nacin je da se potrosi puna boca, vise puta, i izracuna prosek. Metode racunanja sa sipanjem za crvenu su netacne.

Za 110 km/h 6 litara TNG (ekvivalentno 4.6 litara BMB, ako primenimo koeficijent koji daje fabrika u katalogu) je nerealno malo. Za brzine 80-90 km/h OK, ali 110 pa MCV sa aerodinamikom na nivou fasadne cigle...

Pogotovo sto je fabrika deklarisala potrosnju na otvorenom na 6,4, a sigurno ga nisu testirali pri 110 km/h, vec na maksimalno 80 km/h.

Verujem da je 1.2 stedljiviji od 1.4, a narocito od 1.6 motora u rezimima malog opterecenja, ali pri takvim brzinama tom motoru to predstavlja odredjeni napor, narocito kad uzmemo fabricki deklarisane prenose u menjacu, vidimo da se tada vrti na ~3500 rpm, dok se moj pri istoj brzini vrti na 3000 rpm, a potrosnju ni u snu ne mogu da spustim ispod 7,5-8 litara TNG na 100 km.

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3272.msg140140#msg140140
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


liu29blok

Onda je moguće da je prosečna brzina bila manja? Slažem se da je najbolje uzeti prosek više merenja, to ću i da uradim, ali kako prosek brzine da uzmem? Ja sam rekao oko 110km, ali možda je i manje pa sam dobio bolju potrošnju? Board kompjuter ne pokazuje trenutnu potrošnju i prosečnu brzinu jer je fabrički ugrađen plin i nemam te opcije.

Keka

Jao!

Suvise se opterecujes nebitnim stvarima, pogotov sto svi znamo da je
Citatna ovim prostorima prosecan nijeznik 20 cm, a prosecna potrosnja ispod 5 litara
. Osim u strogo kontrolisanim uslovima, nemoguce je u realnoj voznji odrzavati konstantnu brzinu dovoljno dugo da bi taj podatak bio merodavan, osim ako neko ne insistira na tome. Kad kazes pri brzini 110, onda se pretpostavlja da si vozio 500 km brzinom 110 km/h, a ne da si vozio 70 km/h, ali si cak dva puta preticao brzinom od 110 km/h. Dalje, prosecna brzina predstavlja odnos predjenog puta za odredjeno vreme, i kod mene konkretno retko kad BC pokazuje vise od 60 km/h.

Sipaj pun rezervoar do tandrkanja, resetuj kilometrazu, vozi dok ne ostanes bez plina (prebaci na benzin), ponovo sipaj pun rezervoar do tandrkanja. Ocitas kilometrazu, ocitas na racunu koliko si sipao, podelis i dobijes prosecnu potrosnju. Pri tome kazes vozio sam 1) sve u gradu 2) mesovito 3) sve na otvorenim lokalnim putevima 4) cepao sam ga 120 na autoputu.

Jednostavno, zar ne?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Mislim da je realnije dati prosek na 5000 km. I ja jedva cekam sledece merenje.

Turbo

Bojim se da ce na sledecem merenju potrosnja biti jos manja. :)

drzarkod

Ja sam na putu od 2000 km imao toliko razlicite  ali u zavisnosti od uslova na putu, brzine, opterecenja...npr najmanja potrosnja je bila po Halkidikiju domacim gasom 500 km sa prosekom oko 7.5, najvisa autoputem kroz Srbiju nasim gasom ali brzinom 150 plus minus 10 km na sat kada sam trosio 15 l tng. Sve u svemu prosek je bio oko 10 l tng grubom racunicom.

liu29blok

Oficijelni podaci potrošnje 1.2l motora za Dacia Logan MCV za plin 6.4/7.7/10.0,
a za benzin su (put,miks,grad): 5.0/6.0/7.8 litara,
tako da je moj rezultat od 6.1 veoma realan, za potrošnju van grada.
Baš sam pažljivo vozio i pazio na pravovremeno menjanje brzina!
Prešao sam 201km za 12.21l plina, računica je jasna, ne razumem zašto se neki rugaju, kao da hoću nešto da slažem,
nemam ništa od toga, samo hoću što tačnije da utvrdim potrošnju!
Evo potrošnje sa Dačija sajta, ništa nije izmišljeno!
http://www.dacia.rs/modeli-dacia/novi-logan-mcv/karakteristike.html

hobbista

Citat: Keka poslato 18.06.2014. - 14:05
... ali 110 pa MCV sa aerodinamikom na nivou fasadne cigle...
Nemoj zezati, to se odnosi na stari MCV. Ovaj novi ima bolju aerodinamiku.

@liu29blok:
Nije u pitanju ruganje. Prati potrošnju pa ćeš se uveriti da nije toliko mala (iako bi svi mi voleli da jeste).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

bmiillan

nisi obratio pažnju da je u pitanju FASADNA cigla, koja je ipak glatka tako da ima
manji koeficijent otpora od obične cigle  :Smiley:
nemoj na silu uzmi veci cekic

kiconix

#550
Ako misliš na mene, ne rugam se. Dok sam vozio na plin, najniža potrošnja koju sam zabelezio je bila 7.5 do Crne gore i nazad a da nisam nigde presao 80. Kao što pravac kaže, potrošnja zabeležena na uzorku od 1000 i kusur km. Najviše bih se radovao i zbog tebe i zbog drugih (sadašnjih i budućih) vlasnika Dacie da ta potrošnja ostane na tom nivou posle par hiljada km. Do tada ostajem veoma skeptican.

silent

@ liu29blok:

Je l' to auto sa fabrickim plinom?

DarioGTI

Možda ste se jednostavno zeznuli prilikom zapisivanja brojeva...

Meni na SN potrošnja na autocesti može biti 7.5L, a može biti i 12.7L. Zavisi gdje sipam plin, putne brzine, uzbrdice ili ravnice...

Nekidan sam došao iz Njemačke u Osijek, išao sam ja, gepek pun stvari, i SuperNova naravno ( :D). Po autobahnu sam bio uglavnom na 135, sa naletima na 140, vrlo rijetko 150 (svega 3-4 puta, vrlo kratko, nakon nizbrdica), potrošnja bila 9.7L. Zatim, sipanje opet u Njemačkoj, i onda maltene do izlaska iz Austrije, vožnja 130kmh, vrlo rijetko nalet na 135 (opet nizbrdice), potrošnja 6.9 (tu sam nekih 50ak km na benzinu jer sam ostao bez plina, i onda radovi na pumpi gdje sam planirao sipati, pa sam morao čekati iduću. Tako da je realno bilo oko 7.5-8L). Zatim sipanje u Austriji, i dalje kroz Austriju po ograničenju, kroz Sloveniju isto tako. U Sloveniji sam imao djelomično vožnju po običnoj cesti, do 80kmh jer je bilo puno kamiona. Od ulaska u HR držim 150 cijelo vrijeme tamo negdje prije Nove Gradiške, sipam opet punog, ovoga puta vidim 8.8L prosjek, idem dalje do Osijeka, dakle možda 150km autoceste preostalo za prevalit, i dalje 150km/h. Ostatak je vožnja kroz Osijek u narednim danima, umjerena, po propisima, i dobijem potrošnju od 12.73L (dakle trećina rezervara je bila po AC, ostatak u gradu). Nešto je rijedak taj Hrvatski plin...

Tako da, i ja dobijam šarolike brojeve.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

bocca

Ajde da se i ja malo umesam, posto i sam redovno pratim potrosnje i imam nekih iskustava. na ovom malom uzorku veliku razliku moze praviti i to "malo benzina" sto se potrosi. Ako sam dobro razumeo ti tih 200km pravis za nekoliko dana. ako svaki dan pored jutarnjeg palenja imas i jos nekoliko u toku dana, pa sve to puta 5 ili 7 dana, tu je vec potroseno i nesto benzina. ja kad sebi pratim potrosnje svaki dan skidam po 2km zbog benzina. npr. sipam u ponedeljak 12 litara i zapisti sledeci ponedeljak posle 200 km. ja tada potrosnju racunam na 185km ako je zima ili 190km ako je leto a u zavisnosti i od rezima svojih voznji tj broja palenja. kod tebe se tako vec priblizavamo cifri od 6,5 l/100km sto je znatno prihvatljivije. pozdrav svima!!!

liu29blok

@Bocca
najmanje 6 paljenja do 10 ... kako se toga nismo setili..