Za one s toroidnom bocom - kako ste riješili problem rezervne gume?

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Citat: maestral5747 poslato 19.06.2023. - 18:35kod mene pumpa i set za krpljenje original, a nadodao još šarafciger i vijke za krpanje, onu tekućinu ne mislim koristiti


A-klasa W169 koju trenutno vozim ima smanjeni rezervni točak po širini/visini ali je obim identičan (oko 620mm) kao kod normalnih 15" točkova. Nakon ugradnje plina i postavljanja boce u ležište rez.točka više ga nije moguće vratiti u gepek, jednostavno ne staje ni po visini ( tipa da se napravi nosač za njega na naslonu za leđa zadnje klupe) ni horizontalno. Za sada je u gepeku set za popravku pneumatika +kompresor+asistencija i moram naći način da u vozilu bude taj originalni rezervni točak. Ako ne za po gradu, za putovanje van grada obavezno. 

Veterinar


Mare

Nabavio sam točak, 155/65/14.


Imam dve dizalice u alatu i neće biti problem rotirati napred/nazad. Jer je 14" i nisam siguran da može stati napred.
Nadam se da će tu da stoji samo za ukras.

nik

Nema veze da li može da ide 14 napred, uvek je bezbednije staviti "ćopavca" nazad, posebno kada je prednji pogon.

PS: Nisu ti neophodne dve dizalice, ako ode prednja, staviš prvo "ćopu" nazad, pa onda zameniš prednju.

Andrix

ja sam resio kupovinom copavca i dizalice + kit za cepovanje sa trakicama + dobio sa kolima kompresor sa onom tecnoscu sto se puni guma. Copavac 15-tica moze komotno da se uspravi u gepeku, i negde cu ga iskombinovati kad krene pakovanje za put ili iza vozacevog sedista. Dizalica, prva pomoc nesto alata ono za krpljenje i punjenje gume je stalo u one dve rupe pre boca. Sa leve strane, gde je nosac dizalice, sam vezicama pricvrstio pp aparat i trougao. Inace dizalica sa kljucem moze da stane u copavac ali mi ja takav bio pretezak za manipulaciju po gepeku. Copavac /opran/ prvo stavio u veliku crnu kesu a posle sam nabavio namensku kesu /aliex/.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

dekiv68

Leti u gepeku imam normalni točak sa zimskom gumom, a zimi točak normalne dimenzije sa letnjom gumom i kompresor sa tečnošću za krpljenje. Ključ za šrafove na točkovima sam dobio uz auto, a dizalicu koristim iz punta na koju sam morao da zavarim dva parčenceta cevi dimenzija 5x5 mm da ne bi oštetio ispust na sajtnama.
Kada mi treba celokupan prostor gepeka rezervni točak stavim iza mog sedišta

LeNgenda

Imam u torbi u gepeku Sonaxov sprej za krpljenje i to je to.

Ako idem na dalji put sa detetom, u krovni kofer stavim normalan točak.

Naći Renault ćopavac za 4x100 je alhemijski zadatak. Kupiti VW ćopavac, širiti centralnu rupu i opet je star bar 15 godina, a ne može da se uspravi iza naslona zadnjeg sedišta.

Dakle, sprej, AMSS i eeeeventualno točak u krovnom koferu.

Točak u kabini je veći rizik nego da sat-dva čekamo AMSS bilo gde ako sprej ne radi posao.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

dekiv68

Zašto je točak u kabini rizik ako stoji uspravno na podu iza vozačevog sedišta

Andrix

Ja nasao iz prve reno copu 15, jeste stariji ali deluje ok - da nije koriscen. Stavljao sam i ja zimsku gumu u rezervi samo je sada nisam dobio zbog plina.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Mare

Obična felna 14", sa gumom 155/65/14 menja 125/75/15 - prečnik oba točka iznosi 556mm.
155/65/14 je lakše naći nego gumu za ćopavac.

LeNgenda

Citat: dekiv68 poslato 24.06.2023. - 14:47Zašto je točak u kabini rizik ako stoji uspravno na podu iza vozačevog sedišta


Pa ti zamisli točak od 15 kg ispod detetovih nogu ili na metar od njega.

U kabini što manje prtljaga, po mogućstvu ništa.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Andrix

Jeste tako, ali samo ako dodje do velikih udaraca ili prevrtanja. Tada je i puna flasa vode je opasnost. A suncobran ipak stavljam popreko u gepeku, da ne proleti napred....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Ako je rezervni točak mnogo manjeg prečnika,da li na to reaguju ABS i ESP,čak i na zadnjoj osovini?

MitarMrgulic

Kako ovo čitam, sve sam bliže onim inžinjerskim riješenjima citroena, zastave i sl. koji su rezervni točak smještali u prostor oko motora...ili onim opcijama sa donje strane gepeka, kao što sam imao u Meganu...sad kad bolje razmislim, Megan je prodat nakon 11 godina i 125 hiljada km, NITI JEDNOM nije aktiviran rezervni točak...problem sa ispuhivanjem gume, bio možda 1-2 puta, nagazili smo na šaraf i ekser, pa je polako opadao pritisak u gumi, da smo unutar 24 h primjetili da ispuhuje i u oba slučaja, na točkovima stigli do vulkanizera i sanirali inekcijom...

Mislim da inžinjerima Dacie ne bi bio problem da nađu riješenje i za vozila sa rezerovarom za LPG, samo da hoće, ali oni kao i drugi proizvođači, tvrdoglavo insistiraju na ovom setu za krpljenje...

Na novom Crosslandu mi također došao set za opravku, iako realno u prostoru ispod gepeka ima prostora za točak, pa sam našao neki rezervni manjih dimenzija, sa Citroena Picasso, da stoji za svaki slučaj.

Točak i dizalica plaćeni 100 km (50 eura), na otpadu za francuska vozila...

maestral5747

ja riskiram jer mi se ne drži pun gepek skalamerije. Do sad se isplatilo, za dalje ćemo vidjeti. Spray ne bih koristio jer poslije možeš baciti tu gumu, ni jedan vulkanizer je neće čistiti od tog sr..a.
Pumpa original Dacia i ovo s linka za sada. Nisam još koristio, kolega s foruma jest par puta i još uvijek vozi

https://www.aliexpress.com/item/1005003950984398.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.68.1c381802uotkQe