Dacia N1, laka komercijalna vozila

prethodna tema - sledeća tema

sds21

Kupis vozilo kao fizicko lice. Napravis ugovor sa firmom gde ga ustupas firmi na koriscenje. Tipa 20.000 dinara za godinu dana, platis porez 20% na dati iznos. Kasnije gorivo, gume, servisi i sve ostalo vezano za auto placas preko racuna firme, osim registracije i osiguranja. Po racunu ukoliko si u sistemu pdv-a imas odbitak za pdv i to je to. Jednostavnije od lizinga preko firme, kredita, saobracajnih kazni koje se pisu i firmi i tebi kao fizickom licu. :ziveli:

Veterinar

#31
Ugovor postoji. Porez placam mesecno. Gorivo ide na trosak firme, ali se ne odbija PDV jer nije dostavno vozilo i nije registrovano na firmu.

Veterinar

Na lakim komercijalnim vozilima po pravilu mogu da se vide nalepnice u smislu dva ograničenja brzine, 80 i 100 km/h. Ne pronalazim pouzdane zakonske odredbe na internetu, pa me zanima  da li je neko u dovoljnoj meri upoznat sa ovim pravilima?
  Od kupovime LKV me odbilo to što bi potencijalne kazne mogle da budu mnogo više (ali, kad razmislim, ne planiram da pravim gluposti, ni čovek se ne ženi sa ubeđenjem da će da se razvede), ali i ograničenje 100km/h za koje verujem da važi na autoputu. Puno vremena provodim na autoputu i odgovara mi standardno ograničenje. E sad, ako je 100km/h ograničenje za autoput, za šta je 80km/h? Van naselja je svakako to ograničenje, nema logike da se stavlja nalepnica. Put rezervisan za saobraćaj motornih vozila?  :ne:

Zoran

Treba ti još PP aparat, tehničkoexplatacione karakteristike iz ministarstva, periodični tehnički pa tek onda naljepnice, lopatu sam zaboravio i vreću pijeska zimi
Sam svoj gazda - vazda.

shole

Pre neki dan procitah da se ukida to ogranicenje za vozila nosivosti do 3,5t. Poslednjih 10 god. ne izlazim iz dostavnog vozila zbog posla(trenutno dokker sa uredno zalepljenim nalepnicama),i nikad me nije niko zaustavio zbog brzine na auto putu a uglavnom vozim preko 100 km/h zavisno od opterecenja vozila. Cak mi je prosle godine jedan saobracajac rekao "postuj ogranicenje na autoputu i niko te nece zaustaviti..." I da,auto se vodi na firmu... @Zoki kod nas osim pp aparata(kontrola na pola godine) za varijantu koja Veterinara interesuje,zimi ne treba ni vreca pijeska ni lopata,a ni periodicni teh.pregled. Nece on voziti kamion...😀

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

#36
Citat: Veterinar poslato 14.06.2018. - 09:59
Na lakim komercijalnim vozilima po pravilu mogu da se vide nalepnice u smislu dva ograničenja brzine, 80 i 100 km/h. Ne pronalazim pouzdane zakonske odredbe na internetu, pa me zanima  da li je neko u dovoljnoj meri upoznat sa ovim pravilima?
  Od kupovime LKV me odbilo to što bi potencijalne kazne mogle da budu mnogo više (ali, kad razmislim, ne planiram da pravim gluposti, ni čovek se ne ženi sa ubeđenjem da će da se razvede), ali i ograničenje 100km/h za koje verujem da važi na autoputu. Puno vremena provodim na autoputu i odgovara mi standardno ograničenje. E sad, ako je 100km/h ograničenje za autoput, za šta je 80km/h? Van naselja je svakako to ograničenje, nema logike da se stavlja nalepnica. Put rezervisan za saobraćaj motornih vozila?  :ne:

ZOBS
Član 45**
Brzina kretanja vozila na putevima prema vrsti vozila ograničava se na:
1) 80 km/h - za autobuse i autobuse sa priključnim vozilom za prevoz tereta kao i za teretna vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kg, ali nije veća od 7.500 kg, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena brzina 100 km/h,

Znači, nalepnice po ovom članu ZOBS-a "nose" teretna vozila kategorizacije N2* do 7500kg .

*N2 su vozila za prevoz tereta čija je NDM od 3500kg do 12000kg. Član 8 POPMIPVITUZVUSNP :D
(PRAVILNIK O PODELI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA)


Veterinar

 :to:

To mi se sviđa. Ako se ne varam, laka komercijalna vozila su N1, svakako sa najvecom dozvoljenom masom ispod 3500kg. Tom logikom nalepnice na vozilo tog tipa ne moraju da se postave. Mene je zbunilo to što, po pravilu, viđam komercijalne Dokkere i Sandero sa nalepnicama ograničenja brzine.

svrle

Citat: slavko_bgd poslato 14.06.2018. - 19:26
ZOBS
Znači, nalepnice po ovom članu ZOBS-a "nose" teretna vozila kategorizacije N2* do 7500kg .

Ja bih samo da dodam.
U ranijim verzijama ZOBS-a, recimo onom iz 2005 (mislim da sam njega gledao), u clanu 48 je pisalo

"Član 48
Na putevima brzina kretanja ograničava se za sledeća vozila:
1) na 80 km na čas - za autobuse i autobuse sa lakom prikolicom kao i za teretna motorna vozila čija najveća dozvoljena masa nije veća od 7.500 kg;
....
...
Motorna vozila iz tač. 1), 3) i 4) i priključna vozila iz tač. 3) i 4) stava 1. ovog člana, koja su registrovana u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji, osim vozila oružanih snaga Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, moraju na levoj polovini zadnje strane na vidnom mestu imati oznaku u obliku kruga žute boje, oivičenog crvenom ivicom, u kome je crnom bojom ispisan broj koji označava najveću dozvoljenu brzinu kretanja tih vozila."

U aktuelnom ZOBS-u ovaj poslednji pasus vise ne postoji. Barem ga ja nisam video.
Ako je tako, onda po ZOBS-u obaveza imanja ove nalapnice vise ne postoji, generalno.
Mozda je to definisano nekim drugim propisom...mislim da nije...treba proveriti...

Raja

Veterinar, što ne vikneš Agenciju za bezbednost saobraćaja, možda oni znaju pravi i potpun odgovor?

slavko_bgd

Citat: Veterinar poslato 14.06.2018. - 22:36
:to:
Mene je zbunilo to što, po pravilu, viđam komercijalne Dokkere i Sandero sa nalepnicama ograničenja brzine.

Do nedavno u čl.45 je stajalo:
1) 80 km/h - za autobuse i autobuse sa priključnim vozilom za prevoz tereta kao i za teretna vozila čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 7.500 kg, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena brzina 100 km/h

po tom članu sva laka teretna vozila N1 su bila obuhvaćena tim ograničenjem. Ranije citirani član 45 je od pre par sedmica na snazi. Po novom članu 45 nema ograničenja brzine za N1 mase m<3500kg, ako dobro razumem taj član. A zaista, besmisleno je da jedan putnički automobil M1 koji je proizveden ili prepravljen na N1 pri čemu je NDM ista za obe kategorije bude ograničen brzinom prema kategoriji vozila. To je moje mišljenje a treba ga proveriti sa nekim pravnikom.