Dacia logan 1.0 SCE MitarMrgulic

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

5.   Enterijer

Kao što rekog maloprije, enterijer Dacie je klasični renaultovski, sjedišta su slična, podizači prozora itd. Ambiance oprema ima elektro-podizače za prednje prozore i ,,kurbla" ručku za zadnje. Mislim da ima u doplati da su sva stakla na struju, ali meni to ne treba, da ne mogu djeca handriti zadnja stakla 

Sjedišta su dobro ugođena, imaju dobro bočno držanje, jedino moju ukućani kažu da nazad nije baš udobno, kao Renault kojeg imamo, što je i za očekivati s obzirom na razliku u klasi i cijeni.

Ima par detalja koji nerviraju, a to je da nema svjetla na plafonu iznad zadnje klupe, nema svjetla u pretincu kod suvozača, ne podiže se sjedište vozača po visini, pa si osuđen na fabričke mjere i ,,rumunske" omjere ergonomije i visine, ali to je nešto sa čim se može živjeti, kad se navikne.

Ambiance nema putni računar, nema mjerenja prosječne potrošnje, a što je interesantno, nema ni pokazivača temeprature rashlasne tekućine.

Svjetlo instrument table je narančasto, ablender je klasični, kod Dacie su duga svjetla ,,ručicom od sebe" a blicanje je ,,ručicom prema sebi".

S obzirom na veliki izbor kočionih i voznih asistencija, ima dosta lampica na tabli mjerač obrtomjera i kilometar sat su analogni, a mjerač goriva je podjeljen na 8 ,,kockica", pa nije vozač siguran u koja je doba sa gorivom, s obzirom da nema putni kompjuter, ali kad se upali ,,crvena", sve je jasno.

Opruge pojasa su dosta jake, pa kad se otkopča pojas, prilično zna udariti u karoseriju ako se ne pridrži.

Volan je ok, dobro leži u rukama, pedale su dobro podešene.

Ono što je svjetla tačka, definitivno je audio sistem, sa radio / cd i usb opcijom, sa komandama na volanu, dobim zvučnicima, tako da i vizuelno i zvučno, dosta dobro izgleda.

U osnovnoj Ambiance opremi ne dolazi već se mora uplatiti a košta oko 450 KM.

Ključ kod Dacia Logana MCV nema ,,skakavac" opciju, već je otvoren, ,,nožić" ključa strši, što će biti malo neobično nekom ko je navikao nositi pravougaone ključeve po džepovima.

Centralna brava radi dobro, daljinsko otključavanje također, tako da ove opcije rade svoj posao na ovom autu.



6.   Motor, mjenjač  i potrošnja

U mojoj Daciji je, kao što sam već rekao, 1,0 Sce motor, sa tri cilindra i 73 KS.
Ovaj motor nema turbo punjač niti plivajući zamajac, nema pdf filter i sve ono što komplikuje moderne motore.

Radi uglađeno, kao pravi benzinac, prilično je tih na smaforu, kada se turira, dobije dosta piskav zvuk.

S obzirom da sam dugo čekao na vozilo, a interesantno mi je bilo odakle baš ovaj motor i koncept, malo sam pratio Renault i Dacia forume, kao i web portale u Europi, ali i  brazilske i južno američke web stranice, interesirao se i doznao slijedeće.

Naime, nakon uspjeha legendarnog 1,2 benzinca u Renault autima, (vlasnici Clia i Kangua znaju dobro o kojim se motorima radi), koji su veslali po 500 000 km bez velikih problema, Renault management je shvatio da je kod njih problem blago veća potrošnja, jer u gradskoj vožnji hoće popiti po 9-10 litara.

S obzirom da je downsizing aktuelan u auto industriji, a i eko norme sve strožije, smislili su projekat kako da naprave malu benzinsku zujalicu, koja će radit posao, a neće pretjerano trošiti.

Zadatak su dobili inženjeri i stručnjaci u Airton Sena kompleksu u Brazilu, koji vodi ekspozitura Renaulta za Južnu Ameriku.

U ovaj motor stavljeno je dosta inovacija, koje mogu biti dobra strana a mogu rezultirati i promašajima, jer se o ovom motoru neće moći puno znati ni čitati, dok ne navrši 10-ak godina eksploatacije i okrene po 200-300 hiljada km.

Uglavnom, 1,0 Sce u sličnoj opciji, ide u Twingo i Renault Kwid koji ide na indijskom tržištu, nema ga puno u Renault grupaciji, ide u Dacie Sandero, Logane itd.

Od inovacija, osim da je skinut jedan cilindar, je i to da je varijabilna bregasta, koja se podešava radi bolje iskorištenosti goriva, klipovi su grafitni, uljna pumpa je varijabilna, ne pumpa ulje uvijek isto, već po potrebi i obrtajima.

Razvodni mehanizam i ugađanje ventila je postavljeno sa lancem i lančanicima.

Uglavnom, Renault kaže da troši oko 10% manje od starog 1,2 benzinca, što bi trebalo značiti da u ljutoj gradskoj vožnji ne bi trebao ići preko 8 l benzina.

Obrtni moment mu je dosta nizak, oko 97 Nm (poređenja radi većina benzinaca ide na preko 110,  diseli SDI su na 130 a TDI na 200 i više Nm) što se osjeti u smislu da nema jak trzaj i startnost kada kreće iz mjesta, mora se malo zavrtiti i tek tada pokaže polet i startnost.

Uglavnom, onome ko ne vuče prikolicu ili veliki teret neće značiti, a kome treba ,,vučna mazga" i auto za prevoženje građe i vodoinstalaterskih cijevi, neka zaobiđe ovaj auto ili neka ne očekuje previše.

Mjenjač je podešen tako, da su brzine dosta niže i indikator mijenjanja brzine, već na 55 km/h zasvijetli sa se prebaci u 5-u. Dobra je stvar što se gradom može krstariti u 4-5 brzini, sa drugom se može nastaviti ako se auto jedva kotrlja, a 3 ,,grabi" već od 30 km/h.

Ovaj motor je na 3000 obrtaja, u 5-oj otprilike na 90-95 km/h, tako da je dobar za krstarenje, ali ako se hoće preko 120, treba ga solidno zavrtiti.

Mislim da mu je max brzina negdje oko 160-170 km/ h, što je ok, jer kod nas, teško gdje da može brže.

Deklarirna potrošnja je 6,5 litara u gradskom režimu vožnje, u šta iskreno ne vjerujem i uvijek na fabričke podatke dodam litar ili dva.

Za ovo moje iskustvo i vozanje, mislim da se potrošnja kreće oko 6,5 l neke srednje potrošnje,  više prema 6 ako ima otvorene vožnje i ceste a  više prema 7-8 ako je više vožnje u gradu.


MitarMrgulic

#1
7.   Opći utisak

Izgleda da su Renault i Dacia, shvatili ono što su radili VW i Škoda / Seat, pa prave auta sa provjerenom tehgnologijom za pristojne novce.

U nekoliko riječi ovaj auto se može opisati- za solidne novce-dosta dobra muzika.

On je daleko od top modela vw-a, bmw, audi, forda i ostalih proizvođača, ali nije ni nisko budžetno smeće, kakvo su nekada bile Zastave, stare Lade ili Škode itd., da se niko ne naljuti.

Uglavnom, omjer cijena auta i apetiti fabrika i kompanija, su u zadnje 2-3 decenije porasli, tako da nema više onih Dacia od 12-14 hiljada KM, kakve su bile nove u ponudi prije nekoliko godina.

Danas je najjeftiniji Sandero benzinac, koji kreće od 16 000 KM, pa do Dustera koji dobace i preko 30 000 KM.

Poređenja radi, kada se vratimo u prošlost, Golf 2 je nov koštao oko 16-20 hiljada KM, ovisno o benzin / diesel varijanti i opremi, tako da se danas većina modela iz Dacie nalazi u okviru te cijene, ali ne može se sve tako relativno gledati jer je npr. Golf 1 bio oko 11-12 hiljada KM, Mercedes 132 je nov bio 19 hiljada DEM, a mislim da su vozila iz Zastavinog programa, Stojadin i Yugo, bili negdje oko 7-8 hiljada DEM, kada bi se kurs preračunao u dinare, tako da se za jednog golfa2 mogla kupiti otprilike 2 yuga.

Uglavnom, na Logan MCV postoji fabrička garancija od 3 godine i 100 000 km (mnogi poznati proizvođači ne nude toliko), koja se za 360 KM može produžiti na 5 godina i isto toliko kilometara (da budemo pošteni, rijetko ko će sa malim benzincem prelaziti 20 000 km godišnje pa stići do te cifre), što je značajna hrabrost fabrike.

Auto je dosta udobno, izolacije je ok, ali daleko je od nekih super udobnih limuzina.

Uglavnom, kome treba auto da sluša i služi a da ne košta puno, uz nešto manji konfor, sasvim je ok, za sve ostalo, tu su visoko-budžetne limuzine 

8.   Održavanje i troškovi

Kod Dacia Logan MCV predviđeni servisni intervali su na 20 000 km ili jedne godine, pa šta prije nastupi, a iskreno vjerujem da će vozači benzinaca, prije dostići vremensku granicu nego dobaciti  te kilometre.

Dacia servisi sa uljem i filterima nisu skupi i mislim da idu do oko 200 KM (100 eur), što nije neka velika stavka za održavanje na godišnjoj razini.

Nema zupčasti remen, već se ventili razvode lancem, tako da nema famoznog velikog servisa koji je sa intervalom od 4 godine ili 60 000 km, ,,ubijao" vlasnike novih Renaulta i Dacia iz godišta oko 2010. pa na ovamo.

Vjerujem da se lanac mijenja ako prozuji, ali znajući iskustva drugih vozača auta sa lancem, to se ne desi nikad ili se desi najranije na 150-200 hiljada km.

Uglavnom, fabrički predviđeno održavanje nije puno zahtjevno ni skupo.


Eto drugari, ako ste raspoloženi, čitajte   :too:

Sve što vas zanima, ako nisam pomenuo, slobodno pitajte  :ziveli:

Zoran

#2
Čestitam za prezentaciju
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

#3
Odličan pregled kompletnog automobila. Nadam se da će služiti mnogo godina bez problema.

Zapala mi je za oko jedna stvar - ablender. U ranijim verzijama i blicanje i paljenje dugih svjetala bilo je u jednom smjeru - prema sebi, izgleda da su probali nešto da poprave po tom pitanju (imajući na umu da je ablender volio da crkne).

saša61beograd

#4
Odlično napisano,hvala na trudu.Želim ti puno lepih kilometara i nadam se da će se mali Sce dobro pokazati  i da će se Sce društvo na forumu uvećati.

Ayrton

#5
Citat: speedo poslato 21.03.2018. - 21:48
Zapala mi je za oko jedna stvar - ablender. U ranijim verzijama i blicanje i paljenje dugih svjetala bilo je u jednom smjeru - prema sebi, izgleda da su probali nešto da poprave po tom pitanju (imajući na umu da je ablender volio da crkne).
Bravo, Speedo, to je i meni "upalo" u oko. :to:
Mitre, hvala na opširnom opisu novog vozila. :aplause:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Veterinar

#6
 :aplause:

Imam ablender koji isto tako funkcioniše i već je menjan u garantnom roku. Kod novih Dacia, od prošle godine, sirena je prebačena u volan.

MitarMrgulic

#7
Hvala drugari na lijepim riječima :)

Zna li neko, onaj natpis Dacia na pragovima prednjih vrata, je li to zavisi od opreme, ide li na sva vozila ili kako?

dekiv68

#8
Citat: MitarMrgulic poslato 10.03.2018. - 17:48
Pozdrav,

Moj Logan MCV 1.0 sce, je danas bio prvi put na auto-putu :)

Porodična vožnja, uglavnom 20-30 km, sasvim se lijepo ponaša na cesti ide dosta dobro, oko 3000 obrtaja, on je na oko 95 kmh u petoj brzini, ja ne volim preko 110 na auto-putu, tako da mi je sasvim ok.

Zvučna izolacija je dobra, dosta stabilno drži cestu, uglavnom sve ok :)
Vidim mnogo lep prilaz na postovima ispod i od sveg srca čestitam.
Samo da uporedim sa 0,9 TCE LPG, na 2500 obrtaja na ravnom Sandero ide oko 105-108 km/h. Vet može da kaže za Logana MCV sa istim motorom

Veterinar

#9
Isto je to. Obrtomer se ponaša slično kao kod dci 65. Dakle, na oko 128km/h je na 3000 o/min.


Inače, na modelima sa trokrakim volanom brisači imaju tri brzine.   

Goky

Ja sam letvicu praga naručio iz kataloga dodatne opreme. Prema cenovniku od 01.05.2016.g. koštalala je 27,77E (cena je sa PDV-om).
Sada vidim da u katalogu imaju i za zadnje pragove.
Pogledaj slike na http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8935.75.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba