Dacia - razvojni put

prethodna tema - sledeća tema

sandero1.4mpi

Mali osvrt na samo poreklo imena Dacia
Sam naziv Dacia znaci Zemlju gde su ziveli Dacani i potice iz vremena Rimskog carstva I njihovog osvajanja oko 106 g.n.e.  kada su ih osvojili Rimljani.
Ime Rumunija proisteklo je od naziva grada Rima (Roma) ili od imena Istočnog rimskog carstva, samim tim imenom su Rimljani obelezili svoju koloniju.

Istorija automobilizma u Rumuniji datira od 1906.god kada je izasao prvi auto casopis
"Revista Automobila" (Auto Magazin)


, a sisitem registracije se pominje vec 1908.god.Registracija se odnosila na vlasnika vozila,a ne na samo vozilo,tj. ako bi vlasnik promenio vozilo zadrzao bi registarski broj za drugi autoTablice nisu bile standardnih dimenzija ,vec su se rukom upisivala na parce tablice).Prvi broj 0 u istoriji Rumunskog automobilizma je imao Rumunski Princ  George V. Bibescu i vozio je Mercedes 75 HP



Dacia, rumunska marka automobila, danas u vlasništvu Renaulta osnovana je 1966. godine u mestu Pitesti pod imenom Uzinei de Autoturisme Pitesti. Godine 1968. potpisan je prvi ugovor sa Renaultom o proizvodnji modela
Dacia 1100    
je spoj automobila tog vremena
Fiat "850", NSU "Prinz", ZAZ "966", Skoda "MB-1000", itd): motor pozadi ,cetiri cilindra tecno hladjena, 46 KS, 133 km/h.


prema modelu Renault 8 do 1965 kasnije je izasao model R10 proizvodio se u Bugarskoj i do 1975 u Spaniji

R10


, a 1968. godine počinje se proizvoditi model
Dacia 1300 (Umedjuvremenu su proistekli modeli 1210,1310,1410)

1210-1185 cc. sa 48KS
1310-1289 cc. sa 54KS
1410-1397 cc. sa 63KS

Modeli 1300,1310,1410 i Station vagon(kao MCV) su imali i motor u Dizel varijanti od " VW "Golf", 1.6 turbodizel, 70KS.

Sedan i Station Vagon sve do 1980.g Ovaj model je imao jako veliki i pozitivan odjek u javnosti pogotovo u Americkim medijima.



prema modelu Renault 12



Lastun Dacia 500 Ovaj model je napravljen sredinom 1980-ih sa dva cilindra ,vazdusnim hladjenjem,499cc i 22.5KS tada s pravom nazivan Urban-car
sa potirsnjom od 3.3L/100km i maksimalne brzine 106km/h




Ova hatchback  Dacia druge generacije 1310ice(koja se je pravila od 1983-1989),ali sa malim izmenama spoljasnosti sto je kasnije i iskorisceno na trecoj generaciji 1310ice koja se proizvodila od 1989-1993god. nosi ponosno simbolican naziv "Liberta" konstruisana posle revolucije 1989.god.Uradjena je u limitiranoj seriji



PIck-Up double-cab 4x4 sa primarnim pogonom na zadnje tockove takodje nazivana i Gamma u poslednjoj godini proizvodnje.Prebacivanje na pogon 4x4 se vrsi elektronski.
1302 pick-up (1973–1982)
1304 pick-up (1979–2006)
1305 drop-side (1985–2006)
1307 double cab (1992–2006)
1307 king cab (1992–1999)
1309 estate-derived pick-up (1992–1997)

1410

4x4


Daci "Star" je restilizovani sedan iz 1991.god. Napravljen samo prototip,nazalost nikada nije usao u serijsku proizvodnju.




S'obzirom na to da je Dacia uvek realizovala konkurentske verzije,pa je tako i ovaj put  zadala parametre po kojima ce se drugi voditi:
-Dacia "1410 Sport Turbo"
-Dacia "Liberta" rally
-"Sport" group C
-"1310" at the Acropolis Rally 1985

Spotr turbo



Liberta rally


Sport Jump


Acropolis 1985

Ocigledno, novac nije bio nisti za zapadne automobile i trud u takmičenjima, svejedno, bio je divan.

Da cia je realizovala model (1975-1983) vsoke kategorije "Dacia 2000"  bila je proizvedena za Ljude Rumunske "Nomenklature"
cak je i Renault napravio po toj licenci Renault20.




Nastavljam da obradjujem TemuTrenutno nemam vremena
Sve do 1995. godine Dacia proizvodi modele prema licenci Renaulta, a te godine sa proizvodnih traka silazi model Dacia Nova, prvi samostalno razvijeni automobil marke Dacia. Godine 1999. Dacia postaje deo grupe Renault, a sledeće godine izlazi model Dacia Super Nova, prvi zajednički razvijeni model Renaulta i Dacie. Godine 2003. počinje se proizvoditi model Solenza, a 2004. Dacia Logan, sa kojim danas Dacia ambiciozno nastupa na svetskom tržištu.