ASR

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Od ta posla nema nista.

Boqy

ASR se aktivira kad se pređe ~1500rpm, ne sećam se tačno koji su obrtaji, ispod toga dozvoljava proklizavanje.
Tako je na automobilima novije proizvodnje, činimi se da čak ni Talisman nema isključivanje ASRa, a Clio valjda nema odavno isto.

saša61beograd

Klješta su stariji izum od ASR-a.Kad je počela njegova masovna primena bilo je polemike da li je štetan ili koristan.Sad je odlučeno da je koristan,pa prihvati ili ostavi ili klješta u ruke.Sve se prilagođava prosečnom korisniku-idiotu u prosečnim uslovima,a po regulativama EU.

Lazar@

Asr kao asr je prilicno glup sistem...sprecava proklizavanje tockova  :ne:


ali asr u kombinaciji sa abs-om i dinamickom kontrolom stabilnosti je jako mocna stvar(kod dzipova ima jos i aktivna kontrola protiv prevrtanja)


Kad taj citav "ekosistem"  radi bukvalno moze da izvodi cuda koja inace nisu moguca...U slicaju podupravljanja ili predupravljanja moze da smanji ili poveca snagu motora, i da potpuno nezavisno koci bilo koji od 4 tocka i samim tim pravi "anker" da bi vozilo vratilo u normalnu putanju... bukvalno moze da napravi razliku izmedju zivota ili smrti u slucaju gubljenja kontrole nad vozilom...

MitarMrgulic

#19


Upravo tako...ne bi se u EU insistiralo na tim standardima, da oni nisu važni zca sigurnost...

Mitre,
Nema potrebe u potpunosti navoditi post neposredno iznad Vašeg, jer podrazumeva se da na njega i odgovarate i sa kolegom pretnodnikom komunicirate.

slavko_bgd

#20
Citat: kiconix poslato 02.05.2018. - 07:50
Od ta posla nema nista.

Apsolutno tačno.  :dobro:

Citat: saša61beograd poslato 02.05.2018. - 09:16
Klješta su stariji izum od ASR-a.Kad je počela njegova masovna primena bilo je polemike da li je štetan ili koristan.Sad je odlučeno da je koristan,pa prihvati ili ostavi ili klješta u ruke.Sve se prilagođava prosečnom korisniku-idiotu u prosečnim uslovima,a po regulativama EU.

Ja kao prosečan korisnik-idiot ću težiti da u budućnosti posedujem automobile sa što je moguće više elektronike i pomoći u vožnji.
Jer karting je za poznavaoce prilika. 
Inače, ASR nije obavezan prema EU regulativama. Kao što (još uvek) nije BSW, LDW-LDA, EPA, HSA, HDC, DFM, ITD*. 
TPMS jeste obavezan. Uskoro će još neke stvari biti obavezne ali... ima dana. I nije tema.




*ITD = I Tako Dalje :)

Veterinar

U pokušaju da okrenem auto pod ručnom na ledu pozitivno sam se iznenadio funkcionisanjem ovih mehanizama. E sad, kao što postoje situacije u kojima bi auto zakocio pre bez ABS nego sa njim (kočenje na pesku npr.), tako verujem da bi se u nekim, izuzetnim situacijama, lakše krenulo iz mesta bez kontrole proklizavanja (pomenuta rizla na asfaltu npr.). Svakako smatram sve te asistencije pozitivnim.

Vladan P

Konstatovali smo da je ASR pozitivna stvar koju je dobro posedovati.
Konstatovali smo i da bi bilo zgodno da u  (retkim i već pomenutim) momentima kada smeta možemo isključiti tu opciju.
Ima li neko ideju kako to najlakše uraditi?


Zajedno smo skupa !

kiconix

Ako nema fabricki prekidac, nikako.

Lazar@

Vadjenje osiguraca, ali mislim da onda ode i abs :ne:

Samo Duster 4x4 ima mogucnost gasenja elektronike, dok je na 4x2 isto kao kod sandera/logana

szs

Ne vidim poentu isključivanja ASR osim ako je neispravan, pa ako smeta onda...  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

kiconix

Moze da pomogne, ja imam taster u Skodi.
E sad, stvarno ne vidim svrhu da obogaljis auto zato sto ima ASR.
Inace kosrisna stvar, Veterinar je to lepo objasnio na primeru abs-a.

Loganovac

J*beš ti to auto koje ne može da se potpiše po vrućem asfaltu!  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ivan-bgd

Узбрдо по снегу ASR ми је био од изузетне помоћи на фиату стилу.

saša61beograd

Citat: slavko_bgd poslato 02.05.2018. - 21:40
Apsolutno tačno.  :dobro:

Ja kao prosečan korisnik-idiot ću težiti da u budućnosti posedujem automobile sa što je moguće više elektronike i pomoći u vožnji.
Jer karting je za poznavaoce prilika. 
Inače, ASR nije obavezan prema EU regulativama. Kao što (još uvek) nije BSW, LDW-LDA, EPA, HSA, HDC, DFM, ITD*. 
TPMS jeste obavezan. Uskoro će još neke stvari biti obavezne ali... ima dana. I nije tema.




*ITD = I Tako Dalje :)
Kako su krenuli možda i ovaj naš "ITD" dođe na red.Broj kombinacija je ogroman,ali je ipak ograničen.Recimo internal traction disorder.Nema nekog smisla,ali dobro zvuči.