Unutrasnje dodatno osvetljenje

prethodna tema - sledeća tema

LeNgenda

Kako da vezem davce za zadnja vrata na plafonsko svetlo onda?
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Aleks

Ja sam uzimao struju sa prekidača prednjih vrata,  provlačio sam žice kroz sajtne.  Masu dobiješ preko šrafova kojim ušrafiš prekidače zadnjih vrata u lim i to je to. 

LeNgenda

Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

nik

Polako sa ta premošćavanja da ne dodje do varničenja.
Ako sam dobro shvatio, ti imaš ugrađene originalne prekidače u zadnjim vratima, a koji su vezani za alarm, ali ne i za instalaciju aktiviranja unutrašnjeg osvetljenja?

Glavno pitanje ovde je na koji način su vezani prekidači na zadnjim vratima za instalaciju alarma (da li i kod alarma daju samo signal da je došlo do kontakta sa masom ili na neki drugi način), jer je evidentno da su oni vezani samo za instalaciju alarma, ali ne i unutrašnjeg osvetljenja. Bilo kakvo kačenje novih provodnika (premošćavanje sa prekidača na prednjim vratima ili, kao što je to fabrički vezano za instalaciju prekidača na 5-tim vratima) može da izazove kurcšlus sa instalacijom alarma na zadnjim vratima.
Prekidač u vratima nema nikakav šraf kojim je vezan za lim/masu, već ima dvopolni konektor sa kojeg jedan provodnik vodi na masu, dok drugi vodi na UCH (pin 40 za prednja, pin 30 za zadnja vrata i gepek). Iz navedenog razloga, postupanje pod pretpostavkom da nadnadno ugradjeni prekidači na zadnjim vratima koji aktiviraju alarm daju pri otvaranju spoj sa masom, bez provere šeme ugradjenog alarma, je pomalo (malo više) kockanje. Šta ako su isti povezani da provode plus (to omogućuju jer su izolovani u odnosu na karoseriju).

S obzirom da već imaš instalaciju koja povezuje pin 30 UCH sa prekidačem u gepeku (pali ti se kabinsko svetlo), ja bih na tvom mestu raskačio alarm, postavio dodatne vodove za povezivanje prekidača u zadnjim vratima za ovaj vod i drugi na masu (što sam i uradio na svom autu Logan 2006. Ambiance paket opreme).
Alarm tek potom povezati na apgrejdovanu instalaciju u skladu sa uputstvom za instalaciju.

Suviše je nepoznanica da bih ti dao bilo kakav konkretniji savet šta da radiš sa postojećim instalacijama bez sagledavanja na koji način su povezani zadnji prekidači za alarm.

kiconix

Citat: kiconix poslato 28.12.2018. - 08:55
Predpostavljam da je prilikom ugradnje alarma stavljen i davac na zadnja vrata posto fabricki nije bilo.
Jos nismo dobili odgovor.
Koliko se secam taj paket opreme nije imao prekidace za zadnja vrata.

LeNgenda

Pazi sad, pocetne podatke sam izneo napamet, a tek malopre sam zaista probao.

Na zadnjim vratima postoje prekidaci. Otvaranjem se ne pali kabinsko svetlo, NITI se aktivira alarm, sto sam malopre utvrdio. Makar je to slucaj za zadnjim levim vratima, probacu i desna.

Ne znam kako je auto dosao iz fabrike jer je alarm ugradjen pre preuzimanja.

Peta vrata pale kabinsko svetlo, a provericu da li aktiviraju alarm, sto bi svakako trebalo da cine.

Mislim da cu da odsrafim te zadnje prekidace da vidim da li je uopste nesto povezano na njih.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

kiconix

E to je muka.
Mislim da su to samo fals prekidaci bez zica.
E sad, alarm koji ne aktiviraju zadnja vrata, pa majku im.

LeNgenda

Zamisli tu deset godina staru reklamaciju...  :bonk:

Definitivno, ti zadnji prekidaci ne deluju, a postoje, upravo sam sve proverio.
A uz to im je i zastitna guma odavno otpala i prilicno su korodirali.

Kome se obratiti da to ispovezuje i da radi? Ako neko zna kako i hoce, neka pusti PM.

Ja cu da ih odsrafim sutra i da utvrdim da li neke zice uopste dolaze do njih i kakve.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

kiconix

Naravno da od reklamacije nema nista ali taj bezobrazluk  :ha:
Bejzbolka pa na salter.

nik

Druže, samo jedna konsultacija. Da li govorimo o Sanderu I i o ovome. Ovde nema šta da korodira (sem kontakata). Kada se skine gumena kapica, unutra se vidi plastični klin i plastično kućište. Skida se veoma teško, posebno ako je hladno i ako se skida prvi put. Potrebno je pritisnuti žabice i izvući prekidač na spolja (žabice se sa unutrašnje strane lima, ali postoji minimalan prostor da se pritisnu spolja).

Inače, povezivanje je najmanji problem, potrebno je provući dva provodnika od svakog (jedan na masu, a drugi na provodnik koji vodi od prekidača u gepeku do UCH i prolazi pored sajtne sa unutrašnje leve strane vozila).

LeNgenda

Da, Sandero mk1 i prekidac koji u osnovi jeste takav, ali oko plasticnog klina postoji duguljasta horizontalna metalna obrubnica koja je usrafljena sa dva srafa u prag i sve je to bilo zasticeno gumenom kapicom koja je sve to pokrivala, ali se vremenom pokidala i otpala, a metal je korodirao.

Znao sam da je trebalo da slikam dok je bilo svetla danas. Probacu da potrazim na netu, a ujutru cu svakako slikati.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

LeNgenda

Poruka za porukom.

Tek sad kad sam slikao, uvidjam kakva je ovo budzevina, a i ocito je aftermarket prekidac.

Preko svega ovoga je bila gumena zastita koja je vremenom otpala.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

nik

 :ha: :ha: :ha:

Auuuuu, brate. Ovo je stvarno bezobrazluk, ko god da je ugradio. Skidaj to što pre i zaštiti probušenu limariju. Dripci su ladno isekli zaštitni plastični čep i izbušili limariju i nabudžili prekidač od Jugića. Sramota.


kiconix

Kukuuuuu.
Sad je jasno da fabricki nisi imao zadnje prekidace.
Moj savet ti je da nadjes original (polovno ili novo) i da umetnes na svoje mesto.
Rupe od ovog karabudzenja saniraj sto pre.
Najveci popizditis je sto su ovo radili u ovlascenom  i naplatili papreno.

Aleks

Na isti način sam i ja ugradio zadnje prekidače samo što sam ja to odradio dosta pedantnije tako da korozije nije bilo ni posle 12 godina.
Sećam se da su u to vreme dva prekidača u ovl.  servisu koštala kao ceo alarm,  oko 20+ € komad .