Zimske gume

prethodna tema - sledeća tema

Logan1.4MPI

miki ne znam, bacio sam racun

loganovac, svake dve godine = svaki cas ?
vodio sam se fotografijom sa (recimo) ovog linka http://blog.olx.ba/wp-content/uploads/2013/04/s-felgom.jpg
davno citao u SAT plus, a ako Alvirovic tako kaze...  :kava:

VaskezNS

Citat: Loganovac poslato 14.11.2016. - 15:16
I što bi ih svaki čas balansirao kad nisu skidane? Tek kad osetim vibraciju.

Mene je nedavno manager u Agrohimu pokušao da ubedi da je potrebno balansiranje i bez presvlačenja gume sa felne. Ja mu kaz'o - A što, da se možda nisu disbalansirale od 6 meseci ležanja ?
A on sa spremnim odgovorom - A koliko se potroše za sezonu, čitav mm sigurno !
Dalje nisam hteo, da mu kažem da ne vozim BMW drifting, da se guma manje-više troši ravnomerno, da se disbalans oseti...al pare mu nisam ostavio.

Kakogod, balansiranje im je najslađa para - 300 din za 2 min posla po točku. Zato i nagovaraju ljude  :gun:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Lazar@

Imam jedno pitanje

Veci ili manji pritisak guma za voznju zimi?

Imam na stepveju sve 4 zimske gume,  naprijed su dobre, pozadi lose( sara oko 4mm), a kako je stepway nizi naprijed, sigurno 65% tezine pritiska prednje tockove, a 35% zadnje(lupam brojeve, ali situacija jeste takva)...

I osjecam po vlaznom putu i po blatu da nekad zadnji kraj hoce da me prestigne...znam da sam zreo za nove gume, ali da li se nesto moze ispraviti pritiskom?
Naprijed vozim 2.3bara, pozadi 1.9bar...

Neko kaze da kad je guma nova, da je treba pumpati jace jer su kramponi dublji i meksi, a kad se potrosi da se pumpa manje, jer kramponi postanu manji i tvrdji?

Loganovac

Sve su to kafanska naklapanja. Pritisak treba držati u granicama preporučenog, a gume menjati na vreme i gotova stvar. Podsetiću na studiju Michelin-a koji je posle niza testova preporučio da se bolje gume montiraju na zadnje točkove, bez obzira da li su pogonski ili ne.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Raja

...A montiraju se na zadnje točkove zbog boljeg držanja pravca i prilikom kočenja po klizavoj podlozi. E sad, da li jeste ili nije, nemam pojma. Ja "bolju" šaru stavljam napred.

Logan1.4MPI

Citat: Lazar@ poslato 15.11.2016. - 08:21
I osjecam po vlaznom putu i po blatu da nekad zadnji kraj hoce da me prestigne...

dzak cementa u gepek  :Smiley:

Ayrton

Citat: Raja poslato 15.11.2016. - 10:03
Ja "bolju" šaru stavljam napred.
I ja. (I letnje i zimske!)
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Zoran

Za amatere je sigurnije nazad da su bolje gume. Za vozače koji se znaju snaći kada auto počne bočno proklizavati, bolje je da ima bolje gume na pogonskoj osovini.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Možda je baš ovo prava mera.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ljota

Da, koliko vidim, svi su profesionalci!?  :conf:

glavonja3

Jedno pitanje (nemojte me odmah naruziti): mesec dana vozim zimske Tigar gume sa obrnutim smerom rotacije. Sta mi se moze desiti i zasto?

Keka

Mozes da dobijes batine zato sto si mesec dana lenj da premestis leve tockove desno i obrnuto.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


miki-bgd

Ako ides unazad, onda nista  :Smiley: :crazy:

Kanalici na gumi prvenstveno sluze za odvod vode, da se ne desava proklizavanje usled aqua planinga.


Najocigledniji primer je formula 1 - gume za suvo i za mokro:


Sto se tice snega nemam pojma. Ima neke logike ali da ne lupam.




Zoran

Može ti se desiti da u nekoj kritičnoj situaciji zaplešeš i završiš u kanalu...
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Potvrdjujem. Upravo ovo mi se desilo neki dan, srecom bez sletanja sa puta. Pocela je prva kisica, isao sam nizbrdo na nekom lokalnom uskom putu pored sumice i posle jake krivine auto se zanosilo prvo na jednu pa na drugu stranu te sam ga jedva smirio. A kanal je bio blizu... Epilog: sve zamenjeno i na svoje mesto stavljeno, jer je lep danas dan.