Dacia Sandero Stepway 1.6 na testu Blica

prethodna tema - sledeća tema

Munze

Preuzeto sa : Blic.rs

"Dačija" je "sanderom" pokazala da "logan" nije bio "lucky shot" već da su Evropljanima stvarno potrebni jednostavni i povoljni automobili, lagani za održavanje. "Sandero" se ekspresno probio do kupaca, međutim izostao je bum među mlađim vozačima, koji su tražili nešto više.

Na odgovor se nije dugo čekalo i predstavljen je "sandero stepvej", hrabro najavljen kao prvi rumunski SUV. Naravno, u pitanju je bio samo marketinški trik jer se iza "stepveja" krije našminkani "sandero", izdignut od zemlje za dodatnih 20 milimetara.

Dosta hroma

Vizuelno, "stepvej" deluje atraktivnije i originalnije od klasičnog "sandera" zahvaljujući izmenjenim branicima, proširenim blatobranima, svetlima za maglu, krovnim nosačima i dosta, dosta hroma (izduvna cev, brave na vratima, pragovi, retrovizori, zaštitne letvice...). Sve to izgleda jako lepo, a što je važnije, ne "izbija" puno novca iz džepa potencijalnih kupaca. Na žalost, za razliku od sveže spoljašnjosti, enterijer je ostao identičan. Ne postoji čak ni nalepnica od 50 dinara sa "buvljaka" da vam kaže da ste za volanom "stepveja". Šteta! Propuštena je lepa prilika da se sa nekoliko detalja stvori prijatan ambijent. "Stepvej", kao i "sandero", ima sve što je neophodno za vožnji i ništa više od toga. Prtljažnik "hvata" vrlodobrih 320 litara, što je dovoljno da zadovolji potrebe tročlane porodice, dok se obaranjem naslona sedišta zapremina povećava na 1.200 litara. Zamerka je što se preklapanjem ne dobija ravno dno. Takođe, rezervni točak se nalazi ispod automobila.

Cena 8.999 evra

U vožnji na putu gotovo da nema razlika u odnosu na klasična "sandero". "Rast" od 20 milimetara je nedovoljan da bi se pronašla neka pohvala ili zamerka. "Stepvej" je tvrdo podešen, ali nije neudoban. Upravljač bi takođe mogao da bude za nijansu brži. Vibracije u kabini se ne osećaju u gradskoj vožnji, odnosno pri nižim brzinama. Tek pri brzinama većim od 80 kilometara na sat pojačava se nivo buke. Testirani model pokretao je provereni 1,6-litarski benzinac sa 87 konja. Benzinski "stepvej" je za skoro 1.400 evra jeftiniji od modela sa oznakom 1.5 dCi i pokazao se kao ispravno rešenje. Na otvorenom putu, potrošnja retko prelazi 6 litara na 100 kilometara, dok se u gradu kreće od 9 do 11 litara.

Može i dizelaš

Pre silaska sa puta u prirodu ne bi trebalo da zaboravite dve važne stvari - ,,sandero stepvej" ima klirens od samo 17,5 centimetara i, što je još važnije, nema pogon na sve točkove. Razlog je naravno visoka cena pogona 4x4. ,,Sandero" bi tako postao za 2.000 evra skuplji, teži i trošio bi više, a to nikome nije potrebno. Nikome ko ne želi da potroši više od 9.000 evra. Da bi se kupci ipak ohrabrili na ,,off road" vožnju, motor ,,stepveja" je zaštićen sa donje strane i to poklopcem od metala. Poklopac štiti i od visokih ivičnjaka u svakodnevnoj gradskoj vožnji, što olakšava parkiranje. Na zemljanom putu ,,sandero" se predstavio kao čvrst i stabilan automobil. Iskreno, ostavio je mnogo bolji utisak nego na asfaltu. Blatnjav put i bare nisu predstavljali veći problem za ,,stepvej", ali prilikom uspone ne smete da preterujete. Prednji točkovi znaju da izgube kontakt s podlogom, a onda ste, bez sistema 4x4, prepušteni sreći i snazi benzinskog motora. ,,Sander stepvej" se nudi i sa 1,5-litarskim dizel agregatom (70 KS) po ceni od 10.384 evra. Klima i CD/mp3 uređaj sa dva zvučnika su deo standardne opreme, kao i metalik boja. Vazdušni jastuk za suvozača se doplaćuje 225 evra, dok bi za kožom obloženi volan trebalo dodati još 57 evra.

Dačija sandero stepvej 1.6

DIMENZIJE
Dužina 4.020 mm
Širina 1.746 mm
Visina 1.534 mm
Međuos. razmak 2.588 mm
Prtljažnik 320 l
Težina 980 kg
MOTOR
Zapremina 1.598 kubika
Snaga 87 KS
Obrtni momenat 128 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 11,5 sekundi
Maks. brzina 174 km/h
Potrošnja 7,2 litara
Cena 8.999 evra

Autor : Aleksandar Pijevac

Daniel

Danas sam video jednog u komsiluku toreador red..... bas dobro izgleda :dobro: :hall:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

Veterinar

Nisam siguran da je klima u standardnoj opremi.

Keka

Sad gledam na sajtu, klimu su prebacili u dodatnu opremu.
Standardna oprema, u odnosu na ambiance, je metalik boja, alu felne 16", crna maska oko farova, "hromirane" kvake, retrovizori i pragovi, rub maske, hromirana izduvna cev i svetla za maglu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!