Koji auto najbolje drži cenu kao polovnjak?

prethodna tema - sledeća tema

bind

Nemci kažu Dacia

Ukoliko ste mislili da, recimo, neki Volkswagen najbolje drži cenu, prevarili ste se. Šampion dolazi iz Rumunije!



Barem kada se gleda nemačko tržište, gde se već 18 godina sprovodi istraživanje tržišta polovnih automobila koje organizuju Auto Bild i Schwacke.

Analiza preostale vrednosti automobila obuhvata vozila stara tri godine sa do 60.000 pređenih kilometara, a radi se o čak 350 modela raspoređenih u 13 različitih segmenata.

Apsolutni pobednik u svim klasama je - Dacia Sandero Stepway TCe 90 sa ostatkom vrednosti od 66%. Jedini model koji u tome može da mu konkuriše je Tesla Model S, pobednik u segmentu električnih vozila skupljih od 40.000 evra.

Ponos nemačke auto-industrije odbranili su Porsche (911 Carrera) u segmentu sportskih automobila, Mercedes u luksuznom (S klasa) i kombi segmentu (V klasa), BMW u višoj klasi (Serija 5) i Volkswagen sa Golfom u nižoj srednjoj klasi.

Spomenimo još Toyotu RAV4 2.5 Hybrid u segmentu kompaktnih SUV modela. Ono što je zajedničko većini je da benzinski modeli preovlađuju, a dizel opcija ostaje zanimljiva tek u segmentu kombija i luksuznih vozila.


Izvor: https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2021&mm=12&nav_id=2072517

Capriolo

Statistika cena na tržištu polovnjaka u Nemačkoj nema veze sa Srbijom.
Ako na sajtu "Polovni automobili" u parametre pretrage podesite:
a) starost 3 godine,
b) do 75 hiljada km,
c) "kupljen nov u Srbiji" i
d) cena "do 20.000 evra", r
rezultati pretrage će izbaciti mnogo jače cene od onih koje se pominju kao prosečne cene u Nemačkoj, a imaćete u ovoj pretrazi i dosta polovnih vozila koja su oglašena i sa 80% od nabavne cene.
https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/pretraga?sort=price_desc&price_to=20000&year_from=2018&year_to=2018&city_distance=0&showOldNew=all&without_price=1&mileage_to=75000&bought_new_in_Serbia_male=1

Loganovac

U pitanju je cena po kojoj je vozilo prodato, ne cena na oglasu. Bar 80% oglašenih cena "nisu fiksne".
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

U tekstu na B92 ne piše nigde da je to prosek cena po kojima je realizovana prodaja.

Veterinar

Dacia i tamo i ovde veoma dobro drži cenu. Pojedini modeli svakako, poput Dustera ili Stepwaya. I opet pojam rentabilnosti. Ko je kupio Dustera u paketu bliskom osnovnom ili ko je kupio Stepwaya po ceni oko 9000 evra, nakon deset godina moze da proda očuvan primerak za 40% nabavne cene. Mislim da je Lada Niva u sličnoj kategoriji.

Loganovac

Citat: Capriolo poslato 13.12.2021. - 22:52
U tekstu na B92 ne piše nigde da je to prosek cena po kojima je realizovana prodaja.

:bonk:

Pa dobro kolega, piše "vrednost", a vrednost nije ono kad Ciga na pijaci kaže "Paaaaa ja ga cenim 15 'iljada evra", nego kad ga na kraju proda za 9.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Ovo se odnosi na Nemačku,a tamo su stvari malo drugačije nego ovde.I odnosi se na drugu generaciju,koja je poslednja koja je imala smisla.Ko god ovde ima Dačiju druge generacije,savetujem mu da je ne prodaje.Nikad više neće biti automobila koji su bili tako jeftini,solidni,zahvalni i isplativi kao Dačija druge generacije,sa bilo kojim motorom i bilo koja verzija.Ne pratim cene polovnjaka,ali verujem da će i ovde dobro držati cenu.

kiconix

Au bre Sasa, to ima smisla ako neko odluci da do kraja svoje vozacke karijere ne menja auto.
Za nas kojima je taj kraj daleko, ja bih da promenim bar jos 10 komada.

Capriolo

Svako je slobodan u odluci na šta će da troši svoje pare, koliko od toga će da troši na kola, da li će kola da menja češće ili redje, da li će da kupuje nova i polovna. Sve ima neke svoje prednosti.
A kada bi u Srbiji cene polovnih vozila starih 3 godine i sa do 60 hiljada km bile onakve (niske) kako ih prikazuje naslovni tekst sa B92, verujem da bih bio u velikoj dilemi da li i dalje da kupujem nova kola.
Ali, mislim da u Srbiji nema polovnjaka te starosti i kilometara po tim cenama.
Tri godine star RAV4 hibrid ili Mazda CX-30 ( kupljeni novi u Srbiji, sa do 60 kkm ), za 57% od cene novih ? Nema za te pare ni duplo starijih primeraka.
Istih parametara karavanski Superb 2,0 TDI 4X4 za 50% od cene novog?
Sve to za kupce polovnjaka u Srbiji ima, ali samo u bajci.

MitarMrgulic

Slično je i u BiH...

Uglavnom, auta tek nakon starosti od 7-8 godina i 150-200 hiljada kilometara, dođu na oko 50-55% novonabavne cijene, a sa nekih cca 10-11 godina, tu su negdje na 40-ak %,  a kad dođu na 14-15 godina starosti, padnu na negdje 1/3 cijene ili manje.

Meni je uvijek bio best buy pogodak, kada bi se moglo naći auto sa 4-5 godina starosti i <100 000 km na satu, za nekih 1/2 cijene novoga.

Gotovo nikada na oglasima nije ta opcija, ili je starost malo veća ili kilometraža ili je cijena dobro iznad navedenog procenta.

Moguće je, eventualno kod nekih auta više klase, koji novi koštaju 30 + hiljada eura, pa im dosta brže ide amortizacija.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.