Rezerva

prethodna tema - sledeća tema

dsit

Koliko u proseku prelazite sa rezervom dok vam ne nestane gasa? (navedite samo i koju zapreminu boce imate)

slavko_bgd

120-130 km, rezerva oko 9 litara, boca 33l.
Imam indaikator na prekidaču...

hobbista

Delimično je obrađena tema u http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=628.0

Boca 41l, sipam 33l (počinje ventil da lupa), mogu da pređem nešto manje od 300km, rezerva se pali na pređenih 160km +/- 10 (kada ostane nešto manje od pola rezervoara). Što se mene tiče, taj merač služi samo da bi mi svetlucale lampice u kolima (deci je to zanimljivo).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

dsit

Meni je boca 55l a kad sam se vracao s mora s rezervom sam presao gotovo 200 km...to mi,sto kazu, malko mnogo...

kiconix

Boca 53l, stane 42, a predjem od 70-100 km sa rezervom.

Keka

Boca 65, stane 52, rezerva se pali posle nekih 500 km od punog rezervoara, stane 40-45 litara gasa. Nisam ga nikad vozio toliko da nestane gasa. Znaci rezerva mu je 10-15 litara.

Ali pitanje je da li bi poslednjih 1-2-3-4-5 litara u boci davalo dovoljan pritisak da gasni ECU dozvoli rad na gas  :ces:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Dalo bi, provereno. I teoretski posmatrano, dok god ima tečne faze u rezervoaru, pritisak pare odgovara dijagramu koji sam ranije postovao. Znači, nije u pitanju pritisak, pitanje je da li cev multiventila dohvata tečnu fazu, jer kad nivo tečnosti padne ispod nivoa cevi u rezervoaru kroz cev će početi da se doprema gasna faza u reduktor (isparivač). Motor će i dalje raditi jer se senzor pritiska ionako ne nalazi na strani visokog pritiska (tečna faza) već u samom gasnom rail-u, gde vlada redukovan pritisak gasne faze, reda desetine milibara. Ispada da možeš da "osušiš" rezervoar, što se i u praksi pokazalo. Nekoliko puta mi se desilo da vozim na "Božju pomoć" i samo čekam kad će da zapišti. Međutim, nikad nisam dočekao, a u rezervoar tada stane 42-45 litara do tandrkanja (inače je 53 litara zapremine, Stako, isti kao Kićin).
Kad sam već tu, rezerva je relativno velika, redovno više od 10 litara, znači mogu da pređem još 90-150km. Ko zna, možda i više, kažem da nikad nije zapištao...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Mislim da je pritisak u railu malo visi, reda 1,0-1,2 bara.....mozda i gresim....
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ne grešiš, ja sam pogrešio.  :bonk:  Pritisak je 120-150 kPa, odnosno 1,2 do 1,5 bar. Međutim, to ništa ne menja, pritisak u rezervoaru je veći od ovoga sve dok ima tečne faze i dok ne zazimi... Leti možeš da izvučeš i poslednju kap tečne faze tako što će još u rezervoaru da ispari i da ode u reduktor u obliku gasa.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Raja

Ja vozim dok se ne isprazni ceo rezervoar TNG-a i nepočne da pišti. Tada predjem na benzin do sledećeg punjenja gasom. Ne znam da li ovakav način eksploatacije šteti TNG uredjaju.

markonikolic83

Nista mu ne fali,ne smes samo da ostajes bez benzina zbog pumpe,a plinu to ne steti nista.

ppejic

Kada se "trajno" upali crvrna, vozim jos 70km u strogo gradskim uslovima.

Peja

Keka

Citat: Raja poslato 09.12.2009. - 11:28
Ja vozim dok se ne isprazni ceo rezervoar TNG-a i nepočne da pišti. Tada predjem na benzin do sledećeg punjenja gasom. Ne znam da li ovakav način eksploatacije šteti TNG uredjaju.

Nije preporucljivo. Ne vidim razlog zasto bi to radio.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

@RAJA:

Važi za sve sekvencijalne uređaje: nema nikakve smetnje ako se boca prazni do kraja.

Kod ranijih uređaja stare tehnologije nije bilo preporučljivo prazniti bocu u potpunosti iz sledećih razloga:
a) kada sistem povuče gasnu fazu pada naglo temp u boci i javlja se kondenzacija koja izaziva koroziju, a moguće je i smrzavanje gasa ili instalacije u ekstremnim slučajevima;
b) sa gasnom fazom motor može da radi do neke granice,ali radi u siromašnoj smeši.Siromašna smeša izaziva detonacije u cilindru i tako razara razvodno-klipni mehanizam. Moguće su i detonacije u usisnoj grani.

Svi sekvencijalni uređaji imaju senzor pritiska koji ne dozvoljava rad ispod minimalno dozvoljene vrednosti i konstruktivno je predviđen da automatski prebaci na benzin u slučaju bilo kakve anomalije.

Tako da samo vozite i uživajte!

Pozdrav svima!

krle

#14
Senzor detonacije bi trebao ovu pojavu da spreči, pod uslovom da je uvezan na plinski ECU. U svakom slučaju ECU za benzin će odraditi posao.