Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Isto H4. Ne znam kako je na restilizovanoj verziji (od kraja 2016. god.).

Lazar@

Osram Fog Breaker 2600k  :D
ako cemo da se zuti, nek se zuti do kraja  :zloca:



kiconix

Tebi je stvarno dosadno.

Keka

#618
Da ne spominjemo sto je ovo ilegalno.

CitatČlan 47
Glavni farovi na motornim vozilima na ĉetiri ili više toĉkova, osim na vozilima vrste Tm, i na
motornim vozilima na tri toĉka koja su šira od
1,3 m moraju biti ugraĊeni i izvedeni kao dva ili
ĉetiri glavna fara, od kojih dva za kratko svetlo. Glavni farovi na motornim vozilima na dva
toĉka i motornim vozilima na tri toĉka, koja nisu šira od 1,3 m, kao i na invalidskim motornim
kolicima, moraju
biti ugraĊeni i izvedeni kao jedan glavni far ili dva glavna fara, od kojih jedan
za kratko svetlo.
Jedno  ili  više  simetriĉno  postavljenih  svetala  za  osvetljavanje  puta  na  biciklima  i  mopedima
moraju biti izvedena i priĉvršćena na prednjoj strani vozila.
Motocikli s tri toĉka i ĉetvorocikli
koji su širi od 1,3 m moraju imati dva svetla za osvetljavanje puta simetriĉno rasporeĊena prema
uzdužnoj vertikalnoj ravni vozila.
Svetla za osvetljavanje puta na motornim vozilima koja na ravnom putu ne mogu razviti brzinu
kretanja  veću  od  30  km/h,  na  zaprežnom  vozilu  i  na  turistiĉkom  vozu  mogu  biti  ugraĊena  i
izvedena samo kao kratka svetla.
Svetla  na  zaprežnom  vozilu  i  motokultiva
toru  moraju  biti  izvedena  kao  najmanje  jedno  belo
svetlo  postavljeno  na  prednjoj  strani  vozila  tako  da  je  svetlost  koju  daje  vidljiva  samo  za
uĉesnike u saobraćaju koji se nalaze ispred zaprežnog vozila i kao najmanje jedno crveno svetlo
postavljeno  na  zad
njoj strani vozila tako da je svetlost koju daje vidljiva samo za uĉesnike u
saobraćaju koji se nalaze iza zaprežnog vozila.
Svetlost glavnih farova mora biti bele boje.
Unutrašnje ivice svetlećih površina farova kratkog svetla moraju biti jedna od druge
udaljene
najmanje  0,6  m,  a  spoljne  ivice
-
najviše 0,4 m od boĉno najisturenije taĉke vozila osim kod
vozila vrsta T i C.
Udaljenost gornje ivice svetleće površine farova kratkog svetla ne sme biti veća od 1,2 m, a
udaljenost donje ivice svetleće površin
e ne sme biti manja od 0,5 m od površine puta, osim na
vozilima  vrste  N
3
,  T  i  C  kod  kojih  je  maksimalna  dozvoljena  visina  gornje  ivice  svetleće
površine farova 1,5 m.
Svetlost  koju  daju  ureĊaji  iz  stava  2.  ovog  ĉlana  mora  biti  bele  boje,  a  udaljenost  svet
leće
površine tog svetla od površine puta ne sme biti manja od 0,4 m ni veća od 1,2 m.
U glavne farove mogu biti ugraĊena prednja poziciona svetla.
Kada se ukljuĉe duga svetla za osvetljavanje puta, mora automatski da svetli kontrolna plava
lampa na kont
rolnoj tabli vozila.
Glavni  farovi  moraju  biti  povezani  tako  da  prelaz  sa  svetlosti  dugog  svetla  na  svetlost  kratkog
svetla i obrnuto bude istovremen i putem iste komande.
Glavni  farovi  moraju  biti  elektriĉno  povezani  tako  da  se  ukljuĉuju  istovremeno  sa
prednjim
pozicionim   svetlima,   zadnjim   pozicionim   svetlima,   gabaritnim   svetlima   i   svetlom   zadnje
registarske tablice.
Odredba  stava  5.  ovog  ĉlana  ne  odnosi  se  na  vozila  koja  su  proizvedena,  odnosno  prvi  put
registrovana pre 1. oktobra 1982. godine kod koji
h mogu biti i žute boje

Cak i proizvodjac to lepo kaze:

CitatBetter sight in fog, rain and snow

With up to 200% more yellow light and up to 60% more light compared to standard lamps, FOG BREAKER ensures better sight, even under the most challenging weather conditions like fog, rain, snow and sandstorm. These products do not have ECE approval. This means they must not be used on public roads in any exterior application. Use on public roads leads to cancellation of operating license and loss of insurance coverage. Several countries do not allow sale and use of these products. Please contact your local distributor for information on the availability in your country.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


lovac

#619
Zašto bi bilo ilegalo? Ovo je samo malo žućkasto - belo.
Po istoj logici ilegalni bi bili farovi sa ksenonskim sijalicama, koji daju skoro plavo svetlo. Novije LED osvetljenje takođe ''bije'' prema belo - plavom...  :write:

Zakon je nedorečen!

Belo je sve od 3000 Kelvina pa sve do 6000.
Da je u zakonskoj regulativi lepo napisano da svetla moraju sijati između 4000 - 5000 K, ovo bi bilo ilegalno!

Samo jedan primer iz običnog života: kada kupuješ LED sijalice, one koje isijavaju svetlost 3000K su toplo bele, a koje isijavaju 6000K su hladno bele.

Zaključak: zakonska regulativa je bez veze napisana (pisali je neuki), i u rukama neukog policajca može da bude kobna za vozače.

I još jedno lično pitanje: da li tokom noćne vožnje više smeta svetlo dolazećeg automobila, koje naginje ka toplo beloj, ili ono koje naginje ka hladno beloj?
Meni lično više smetaju farovi belo - plave orijentacije, tj, oko 6000 K i više.

MitarMrgulic

Sjecam se nekad tamo '80-ih, na svim autima iz Francuske, kao i autima za francusko trziste, bez obzira koji je proizvodjac, pa cak i VW i Mercedes, bili su zuti farovi... znam da mi je to kao djetetu bilo neobicno...

Ne znam kakva je zakonska regulativa kod nas u BiH, bas su pogledati, znam samo da naprijed po zakonu, ne smije biti svjetala crvene boje a nazad ne smije biti bijele (osim osvjetljena tablice i rikverc svjetla).

kiconix

Pa vidi ovako, ovo sto ti imas je zuto, koliko je to u K, ne znam ali da je zuto, zuto je.

speedo

Citat: MitarMrgulic poslato 16.12.2018. - 16:17
Sjecam se nekad tamo '80-ih, na svim autima iz Francuske, kao i autima za francusko trziste, bez obzira koji je proizvodjac, pa cak i VW i Mercedes, bili su zuti farovi... znam da mi je to kao djetetu bilo neobicno...

Negdje sam pročitao da su Francuzi od "žutila" odustali upravo zbog lošeg osvjetljenja.

Lazar@

#623
Pazi, toliko je ilegalnih stvari da je ovo 0

Sijalice jesu zute, mozda 30-35% zuce od obicnih( a ovo 200% mogu da okace macku o rep, reklamni materijal)

E sad, u pitanju je obicni halogen(nije ksenon ili led da baca u nebo)sa blago zutim staklom, farove sam oborio, nikome ne smeta...
obicna vs cool blue intense vs fog breaker


Kad gledas u far, i nije toliko zut(jer imam bijelu poziciju koja je dosta jaka pa "razbija" zutilo)

Na asfaltu jeste dosta zuci snop, a razlika po kisi i losem vremenu je drasticna...

Ne svijetle one nista jace od ostalih, ali nekako zuta boja dosta dalje baca na mokrom asfaltu nego bijela-plava...
Isto vazi i za maglu...Po snijegu je bolji "kontrast" pa prije uocis rupe-led i ostalo


Niko mi jos nije blicao, prolazio sam pored patrola bez problema...Vidjecemo za dalje

Planiram da ih vozim tamo do kraja februara.

kiconix

Okreni, obrni, zuto.
Jbg.

MitarMrgulic

Upravo tako, najbolje se razlika vidi bas na tvojoj slici, razlika izmedju farova i ulicne rasvjete iznad, koja je bijela :)

Ako tebi pomaze sto se tice vidljivosti, razumijem razmisljanje i to mi je ok.

lovac

Za ilustraciju koliko je  ''belo'' širok pojam.
Kako bi se naš zakon mogao protumačiti prema ovim slikama  :conf:


Keka

#627
Citat: lovac poslato 16.12.2018. - 15:21
Zašto bi bilo ilegalo? Ovo je samo malo žućkasto - belo.
Po istoj logici ilegalni bi bili farovi sa ksenonskim sijalicama, koji daju skoro plavo svetlo. Novije LED osvetljenje takođe ''bije'' prema belo - plavom...  :write:

Zakon je nedorečen!

Ilegalno je zato sto zakon tako kaze. Ilegalno je zato sto proizvodjac nije uradio homologaciju tog proizvoda, jer zna da je ilegalan. Zato ga prodaje kao offroad varijantu i to lepo naglasi. Ilegalno je zato sto postoje ustanove i strucnjaci za procenu sta je OK, a sta nije OK, a ne da svako tumaci kako mu odgovara (setimo se kuknjave oko kazne za pojas).

Ksenoni i LED sijalice su takodje ilegalne u farovima koji nisu konstruisani za to. Vrlo jednostavno.

Zakon je sasvim dorecen. U H4 far ide homologovana H4 sijalica. Ne kineski ksenon, LED ili offroad varijanta.

Citat: lovac poslato 16.12.2018. - 15:21

I još jedno lično pitanje: da li tokom noćne vožnje više smeta svetlo dolazećeg automobila, koje naginje ka toplo beloj, ili ono koje naginje ka hladno beloj?


Najvise smeta svetlo nadolazeceg automobila koji ima nabudzene sijalice koje nisu homologovane.

https://www.autobild.de/artikel/h4-lampen-test-14146557.html



Ako te opet zaustave i kazne, nemoj da kukas.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


astmario

Ili nabavis naocare sa zutim staklima i dobijes isti privid veceg kontrasta i preglednosti koji imas sa tim sijalicama ;)

lovac

Znam da na forumima nije preporučljivo upustiti se u diskusiju sa moderatorima, ali, pokušaću još jednom da dokažem svoju tvrdnju.  :hm:

Keka, molim pogledaj moj prethodni post i vidi šta je sve definisano kao ''belo'', i svoj prethodni post, gde si citirao zakonsku odredbu vezano za boju sijalice u auto faru.

Bela boja je je sve od 2700 do preko 6000 K. Pa čak i šire od toga!
To je veoma veoma širok spektar!

U našem zakonu piše ''belo''.
Koju ''belu'' će naš zakon da prihvati kao ''belu''? Onu od 2700 ili onu od 6000 K? Koja ''bela'' boja je po našem zakonu homologizovana?

Ovim što sam gore napisao hoću samo kazati koliko je naš zakon nedorečen. A ta nedorečenost veoma često ide u korist trgovcima gde obična raja kupuje sijalice (i ostalo), a na teret nama običnim potrošačima, prepuštenim u ruke samovoljnog policajca, koji tumači nedorečeni zakon na svoj način (često sa rukama u džepovima).

Keko, nemoj se osećati lično prozvanim, jer moja diskusija nije uperena protiv tebe, ni sada, ni onomad kada sam popio kaznu za pojaseve (kad si već to spomenuo) - već sam i tada i sada hteo skrenuti pažnju da je naš zakon o bezbednosti saobraćaja tako traljavo napisan, da ga se može tumačiti svakojako. Kako se kome prohte!

I što je najtužnije - najbahatiji uvek prođu lagačke, a mi sitna raja često na.ebemo!

Eto, posle ovog mog posta spreman sam i na   :ban:
Pozdrav!