Felne

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Citat: Dachaa poslato 13.10.2012. - 02:06
Pa ja imam iste takve felne samo 15ice  :too: A ove 17ice su jos bolje  :woo-hoo:
samo racunaj da sa 17' neces moci preko 150kmh na auto putu,jedino nizbrdo  :wave: mozda sa cipom,a fabricki tesko,jer je dosta veca guma od fabricke,veci otpor pri kotrljanju a i samim tim sto je felna veca siguran sam i da je teza

staracstol

@Lazar: Jel imas ti neko naucno utemeljenje za ovu racunicu il je to tvoje misljenje? Veca felna ne znaci veci tocak pod obavezno a ti pricas o vecem tocku. Da bacim i primer: Logan ima 165/80/14 ako mu stavis 205/45/17 tocak je manji za 3,3mm. Snaga se gubi na "otpor kotrljanja" i na "krivljenje" pneumatika. Znaci siri pneumatik ima veci otpor kotrljanja ali ima i nizi profil pa nema toliko "krivljenja". Jos jednom, tocak koji ste dobili na kolima je projektovan da donese maksimalni profit proizvodjacu automobila, ne idealne performanse vama.

Dachaa

Danas sam isao da probam felne i felne su prelepe,sad cekam da vidim da prodam ove moje,pa da prelomim ili ove plave ili one sive.  :)
Dacia Logan 1.5 dCi - (2005-2013) :(

Lazar@

@staracstol moje misljenje 
ipak mislim da to nije bezbjedno za nase puteve, 185-65-r15 vs 205-45-r17...auto hoce bolje da lezi i da izgleda,bice malo sporiji ali ako uletis u bilo kakvu vecu rupu sa profilom 45  :cekicem:

Mada sam i ja razmisljao da ako kupim one 15' fino sredim 16 i prodam ih i uzmem 17' za ljeto  :lux: ali to su pusti snovi nema se $

Dachaa

Ja ni sa mojim 15icama ne ulecem u rupe i pazim da izbegavam sto vise,znam naletece neka rupa koju necu da vidim ali ipak mora da se pazi maksimalno..
Auto ce biti stabilniji u krivini sa sirom gumom nego sa uzom samim tim je i bezbedniji,bice malo sporijii ali nema veze,ne trkam se ja ni sa kim.. :to:
Dacia Logan 1.5 dCi - (2005-2013) :(

Lazar@

ja sam sa fabrickim aluminiskim 195-55-r16  posle 5k km(znaci auto star pola godine-godinu) uletio u rupu i iskrivio obadvije felne na desnu stranu...Felne ispravlene kao nove,ali mi se tek sad posle godinu dana pojavila kila na gumu(na side wall) valjda kako sam je nabio  :ljut:

Dachaa

Ove moje felne presle sigurno oko 70.000km ako ne i vise,hvala Bogu nikad nisam naleteo na takvu rupu pa da ih iskrivim...  :ne:
Dacia Logan 1.5 dCi - (2005-2013) :(

stalker

#457
Ja sam od kolege sa Renault foruma kupio vrlo povoljno aluminijske felge 6,5 J 15 koje su  izvorno bile na Renaultu 19.
Zlatne su boje ali ima mali problem jer je jedna bila oštećena pa je nabavio istovjetnu ali druge boje. Sada moram ovu bijelu farbati u zlatno ili sve 4 u neku drugu boju.
Najbolje bi bilo da ih pjeskarim i onda lakiram ali za to će mi trebati vremena i novca a ja sam planirao na njih staviti zimske gume jer već imam originalne Dacia alu felge na kojima su ljetne gume.
Zanima je li netko ručno brusio i lakirao sprejem jer navodno se može i na taj način postići solidan učinak. Nisam perfekcionist nije mi stalo isključivo do izgleda ni da mi netko zavidi na lijepim felgama. Ja sam praktičar i zanima me samo da imam felge koje će ispunjavati svrhu. Naravno ne bih ni da imam dvije felge potpuno različite boje.
Molim savjet ako je netko radio nešto slično.



www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

staracstol

Ja sam za Z101 "brusio" felne onim brusnim kao sundjerom sto jako lici na zhimu sto se stavlja u namestaj. Neznam kako se to tacno zove, pravi ga 3M Scotch. Lepo se savija i zalazi u coskove. Brusio sam da napravim mat podlogu za novu boju. Farbao sam Sonax sprejom za felne koji je drugciji od obicne farbe u spreju jer nanese kao deblji sloj koji sakrije sve sitne imperfekcije. Izgledalo je kao da su fabricki ofarbane i nisu mi ljudi verovali da sam ih sam farbao. Kasnije sam sa drugarom istim postupkom radio felne od Fiesta XR2 i izgledale su extra al smo potrosili taj felna sprej (neki drugi proizvodjac) na cetiri felne a zaboravili smo rezervu. Nju smo isto tim brusili ali smo je farbali obicnim sprejom i nije bila ni prineti ovim sto su dobile felna sprej boju.

Keka

Posle tih sprejeva hoce na celicnim da izbije rdja, pa je upitno koliko se isplati zezanje sa obzirom na kvalitet spreja.

Ja bih pre uradio peskiranje i farbanje kod farbara.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Jel ima neko iskustva sa peskiranjem alu felni, aluminijum je mek, pretpostavljam da može doći do ozbiljnih oštećenja ako se ne nabode prava granulacija i brzina snopa?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

Tako je! Nestrucnim peskarenjem mogu da se ostete ne samo predmeti od aluminijuma vec i od celika. To odgovorno tvrdim jer u mojoj bivsoj firmi postoji profi masina za peskarenje koja se koristi u serijskoj proizvodnji i znam na kom principu radi i sta sve moze.
Mnogi "majstori" koji nude usluge peskarenja na prvom mestu ne koriste kvarcni pesak, vec, verovali ili ne - najobicniji za malterisanje.  :fiju:
Znaci: iskljucivo kvarcni pesak, odgovarajuca granulacija, dobra masina sa preciznim podesavanjima pritiska mlaza i naravno vesta ruka.
Sta da vam kazem - oprez!  :wave:

speedo

Citat: stalker poslato 14.10.2012. - 22:10
Zanima je li netko ručno brusio i lakirao sprejem jer navodno se može i na taj način postići solidan učinak. Nisam perfekcionist nije mi stalo isključivo do izgleda ni da mi netko zavidi na lijepim felgama. Ja sam praktičar i zanima me samo da imam felge koje će ispunjavati svrhu. Naravno ne bih ni da imam dvije felge potpuno različite boje.
Molim savjet ako je netko radio nešto slično.

Jesam ja...zapravo, staru boju nisam skidao nego sam "matirao" da se nova bolje uhvati za površinu. Preko nove farbe (iz spreja) dvije "ruke" bezbojnog sjajnog laka...S obzirom da me koštalo koliko i 4 spreja (negdje oko 20€) veoma sam zadovoljan učinkom...farbao sam, napolju. Obično u farbarama imaju mali milion nijansi pa se odgovarajuća može naći uz malo truda... Od pripreme za sav posao farbanja skinuo sam stare gume, ventile i dobro oprao felge...

zac

#463
Citat: Loganovac poslato 15.10.2012. - 07:09
Jel ima neko iskustva sa peskiranjem alu felni, aluminijum je mek, pretpostavljam da može doći do ozbiljnih oštećenja ako se ne nabode prava granulacija i brzina snopa?

Nemam iskustva konkretno sa Al felnama, ali mi na poslu koristimo alate za izradu dioptriskih sociva od neke Al legure...alati moraju biti idealno cisti da bi njihov radius ostao precizan, a to postizemo peskiranjem u maloj peskari. Peskiramo sa kvarcnim prahom, tacnije prahom od stakla. Staklo se takodje izradjuje od kvarcnog peska, ali mu je struktura meksa, pa samim tim ne ostecuje povrsinu aluminijuma...cak ni meksih materijala.
Granulacija mu je jako fina, slicno je brasnu... Mislim da bi takav prah bio idealan i za felne.  :to:

stalker

Nakon malo kalkulacija, odlučio sam posao povjeriti profesionalnom autolakireru. Za 100 E će mi ih lakirati u srebrnu boju.
Jedino što će ih ručno pobrusiti jer nema stroj za pjeskarenje.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com