Felne

prethodna tema - sledeća tema

Boka

Danas sam malo gledao druge aute sa alu felnama i dosao do zakljucka da su na mom loganu alu felne previse uvucene unutra, da bi auto izgledao mnogo lepse da je et 38  a ne 47 koliko je na mojim alu felnama fabrickim. Cisto da pomenem da moja rezervna celicna felna ima ET 50. Naravno, govorim za 15 felne.

nik

Retko koji auto serijski ima ET manji od 37 ( najčešće reda >42) jer je onda točak više izbačen što dovodi do povećanja opterećenja (veća poluga) najviše na ležajevima, a i na ostalim elementima oslanjanja, kao i posebno negativan uticaj kod elemenata upravljačkog sistema na prednjoj osovini zbog povećanja otpora pri okretanju (najbrže stradaju spone), što skraćuje vek opterećenih elemenata (koliko-veoma teško proceniti), a što nije u interesu proizvodjača jer je bitno da istekne garancija bez reklamacija.

Ko već želi da preuzme rizik, može distancerima da reši problem (nisam više siguran, ali mislim da povećanje traga točkova može bez problema da ide do 3%).

ppejic

42-37 = 5mm

Ja sam za zimske gume namenio sirinu 185. Letnje su 165, razlika je 20mm ili ti 10mm u sirinu. Oce li mi stradati lezajevi i ostali elementi oslanjanja zbog toga?

Peja

Veterinar

Sto bi? Cenim da se preko 90% Logana vozi sa 185/65 15. Ono sto ne razumem je sto placas skuplju gumu kad bi uza svakako imala vise smisla kao zimska?

kiconix

Nema se, moze se.  :whistling:
Salim se, nece biti problema za tu dimenziju, ali kao sto rece Veterinar, zasto skuplju?

ppejic

Obrisacete offtopic

Za 14" felnu je homologovana dimenzija 165/80/R14 i 185/70/R14. Kako ne mogu naci u Nisu 165 zmsku....

Veterinar


kiconix


nik

Citat: ppejic poslato 23.09.2010. - 14:15
Oce li mi stradati lezajevi i ostali elementi oslanjanja zbog toga?

Ako su ti ostale iste felne (sa istim ET) onda ti se trag točkova nije promenio (trag točkova je rastojanje izmedju sredine točkova na jednoj osovini, što u tvom slučaju nije menjano, samo je guma šira i na jednu i na drugu stranu po 10mm, dok je sredina ostala na svom mestu) tako da je opterećenje elemenata trapa u smislu povećanja poluge u suštini ostalo isto. Ono što je najviše opterećeno u tvom slučaju je sklop upravljanja (kilavi krajevi spona) zbog većeg otpora zakretanju točka i delimično ostalih elemenata oslanjanja zbog povećanog otpora kotrljanja.

U suštini si doveo uslove eksploatacije na nivo koji imaju vozila sa 185/65-15 pa će i trajnost elemenata da bude na istom nivou. Koliko je veći otpor okretanju osetićeš najviše prilikom parkiranja (ako nemaš servo) i to je jedina negativna posledica stavljanja 185-tice (ja već skoro 2 godine vozim letnje 185 i mogu ti reći da pri malim brzinama i u mestujeste napornije, ali se pri većim brzinama ne oseća, ali zato je osećaj stabilnosti i držanje pravca neopisivo bolje).

Loganovac

#84
Ajde neko ko bolje poznaje alu felne neka odgovori da li bi imalo smisla proširiti centralnu rupu sa 55 na 60mm, odnosno da li bi to značajno oslabilo felnu? Zapala mi je za oko ponuda na Limundu, ne znam da li da licitiram...

http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i-Moto/Rezervni-delovi/Gume-i-Felne/EXTRA-ALU-FELNE-4x100-15-ICE-6JOTA/1833806/Posmatraj
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

Ja bih to ucinio da sam na tvom mjestu. Jedino treba pronaci dobrog tokara koji ce to znati prosirit kako treba, i treba vidit dali sama felga tj srce felge ima "mesa" za prosirivanje!

Cijena je odlicna za 15ice od 6jota, i jos ako su stvarno u takvom stanju kao sto pise, onda je stvarno super cijena!

I jako ce ljepo sjest na Logišu  :aplause: :ziveli:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

krle

 Ne preporučujem ovakav zahvat.   

Loganovac

 :place: Nažalost, moram da se složim.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

#88
Ček, ček, ljudi. Ne jurite sa konstatacijama.
Rupa ne mora da se buši celom dubinom felne, već može (a i trebalo bi zbog očuvanja originalnog ukrasnog čepa) samo da se "skine" koliko je dovoljno da se smesti centrirajući prsten (oko 3mm) što neće ugroziti izdržljivost centra felne. Na kraju krajeva to bi značilo da su i felne sa oriđiđi otvorom od 60,1mm nesigurne.
Da sam na tvom mestu ja bih to pazario.

Loganovac

Ne razumem... kakav centrirajući prsten, on se postavlja kad je rupa u felni veća nego što treba, ovde je problem što felna sa otvorom 55mm ne može da naiđe na glavčinu sa rukavcem od 60mm. Znači, trebalo bi skinuti po 2.5 materijala u poluprečniku. S obzirom da je felna projektovana tako kako jeste, ovo će je sigurno oslabiti. Da li je ovo slabljenje značajno ili nije - možemo samo da nagađamo, a ja nisam voljan da nagađam. S druge strane, oriđiđi felne sa otvorom 60mm zasigurno imaju za toliko povećan prečnik centralnog "cilindra" felne, nisu one nastale obradom felne od 55mm već su projektovane i izlivene sa rupom 60mm.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.