Felne

prethodna tema - sledeća tema

zac

Ok, ali ja nikada nisam video da glavcina lezi diraktno na feni preko centralnog otvora, evo i na mom Loganu ne lezi...lezi dok ne zategnem zavrtnjeve i dok se felna ne centrira....kada je stegnuto, ima lufta izmedju glavcine i felne sigurno par desetih...da nije tako oljustila bi se  valjd farba na centralnom otvoru felne...ali nije i dalje stoji posle 5.5 godina.  :ces:

staracstol

i opet,
http://www.alloyguide.com/pcd.php

Spigot size is a bit trickier....the spigot is the bit in the centre of the hub that you rest the inside centre of the wheel on whilst aligning the studs and screwing back the wheel nuts. On generic after market wheels, the spigot hole inside the wheels is a lot bigger than the spigot on the car. So what you need to do in this case is fit spigot locating rings. These are just rings of aluminium or hard plastic, that fit over the spigot on your car and then have a proper fit with the spigot hole on the wheel. If you don't have the spigot taking all the weight of the car, chances are you'll break one or more studs when you drive the car hard or have to brake hard. Remember the wheel nuts are simply there to hold the wheel on, NOT support the weight of the car. Also, as there is nothing to centre the wheel, you'll notice the wheels go in and out of balance because as you drive around, they'll move around on the hub.

saša61beograd

Decenijama frencuski automobili nisu imali centralnu rupu na felni!
Sve drže šrafovi,preciznije, trenje između glavčine i felne koje,pritiskom, prave šrafovi.
Internet je pun "neproverenih glasina" na svim jezicima sveta.

zac

Bas razmisljam i gledam po netu, a i ovo sto je postavio drugar @staracstol, i ne mogu da verujem da se tocak oslanja centralnim otvorom na glavcinu...u masinskoj skoli nas nisu ucili tako...  :ne:

Ima tu par nelogicnosti, ako je istina da se felna centrom oslanja na glavcinu, postavlja se pitanje, cemu konusni zavrtnjevi???? , onda bi obican zavrtanj sa podloskom pridrzavao tocak...zar ne?  :ne:
Drugo, sta znaci aluminijumski ili plasticni prsten koji navodno sluzi da na njemu lezi tocak...pa to su mekani materijali, zamislite silu izmedju ivice felne i tog prstena pri brzini 150 km/h i udarca o rupu...pa ta plastika ili al. bi se istisnuli od pritiska od nekoliko desetina tona na tako maloj povrsini, a tocak bi krenuo da se okrece po elipsi....

Da se felna stvarno oslanja centrom na glavcinu, onda bi u centru trebala da bude caura (biksna) duzine bar nekoliko centimetara (30-40mm) a glavcina bi morala biti fino obradjena, kao recimo osovina elektro motora koji se vrti u kliznim lezajevima..... samim tim zazor izmedju caure i glavcina ne bi smeo biti vise od par mikrona.....

Izvinajvam se svima koji misle drugacije, ali smatram da nema govora o tome da tezinu vozila nosi felna preko centralnog otvora...jednostavno konstrukciski nije tako  projektovano...to se vidi iz aviona...nesto drugo je na F-1 sa centralnim zavrtnjem...treba videti njihou felnu, to jest centralni otvor.

Po meni, taj centralni otvor sluzi samo radi lakseg montiranja tocka...da ne drzite felnu rukom u vazduhu... posto na mnogim automobilima danascice ne postoji trn za navodjenje felne, kao kod Zastave...recimo.

Zoran

Šarafi nose sve ako su propisno stegnuti. Ako se otpuste u vožnji može biti od koristi taj dio što prolazi kroz centralni otvor na felgi.Jednostavno imate više vremena da uočite problem i da se bezbjedno sklonite sa puta.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

To je Zoki vec drugi padez, ovde se tvrdi da centralni otvor nosi celokupnu masu vozila, a srafovi pridrzavaju felnu za glavcinu... naravno zategnuti zavrtnjevi... a ja pitam, cemu onda konusi na zavrtnju?

Loganovac

Ne mogu da verujem da se opet vraćamo na staru raspravu - kome posle svega i dalje nije jasno čemu služi centralni otvor i šta nosi težinu vozila, može slobodno da veruje u šta god hoće.

Po netu se svašta piše, mudrost je kritički se odrediti prema svakoj informaciji. S druge strane, mašinstvo je nauka, a mašinci tvrde upravo ono što je žac učio u školi.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bmiillan

pitanje je da li je pazio na casu  :Smiley:
nemoj na silu uzmi veci cekic

Aleks


Dexterslab

 :offtopic: Obozavam ovaj forum i to koliko se ljudi potrude oko necijeg problema! Svaka cast!
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

Zoran

Kupljene 3 felne od Senica 6Jx15, ET43. Sada imam dvije garniture po 4 komada. Čelične naravno.
Sam svoj gazda - vazda.

Zee

Kad vec pomenu Scenic-a, kako bi legle 16" sa istoga na Logana??
:hihi1:

Zoran

Danas izgubljene dvije ratkapice jer felne nisu baš  identične  :bonk:.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

E jbga...  :(

drzarkod

skuplja pita od tepsije.... bas mi je zao :(