dnevna svetla - LED DRL

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

#285
Mislim da smo ti Loganovac i ja računali da je jačina struje ( proporcionalno i jačina svetla da tako kažem) u rednoj vezi po sijalici 1/4 u odnosu na paralelnu vezu.
Možda su te zato policajci pitali o čemu je reč jer se na oko vidi da imaš nešto ali da to nije to.
Šteta što se više od Peje ne može nabaviti onaj njegov DRL, meni je bio na svim automobilima do sada (12 godina) na sijalicama dugog svetla i nikada nikakav problem. A stvarno je komforno kada čovek ne razmišlja da li je upalio svetla po danu i kada ne mora da svako malo vrti prekidač.

Citat: Loganovac poslato 12.01.2023. - 15:27
Viđao sam po vozilima u saobraćaju tu varijantu da se ista sijalica koristi kao dnevno svetlo i migavac. Meni to izgleda bzvz, a trebalo bi staviti prst na čelo da li je to funkcija migavca ili je lajt-šou kad sijalica samo menja boju umesto da se pali i gasi - ja to ne doživljavam kao uključen pokazivač pravca. JBG.

Prema homologacijama koje regulišu tu oblast (UN ECE), dozvoljeno je da se jedan izvor svetla koristi za dve funkcije. Npr xenon za kratko/dugo svetlo ( elektromagnet i promena žiže u faru), LED pozicija i dnevno svetlo (promena intenziteta) i dnevno-pokazivač pravca (promena boje i treptanje). Uslov kod ovog poslednjeg je da kada radi pokazivač pravca na toj strani mora biti isključeno belo DRL. Čak je dozvoljeno i homologuje se ono "dinamičko" aktiviranje migavaca.  Neko smatra da je to čak bezbednije i uočljivije nego "obični" migavci a nekome je to fora. Isto kao što se može homologovati stop-svetlo da u slučaju urgentnog kočenja treperi određenom frekvencijom, jer je neko zaključio da je tako bezbednije. Ima svega...

Citat: saša61beograd poslato 13.01.2023. - 08:35
Meni se dopada ovo rešenje jer je jednostavno.Pitam se samo koliko se ovo greje kad radi kao dnevno svetlo.Na starom Loganu je prostor za sijalicu migavca i pozicije mali,pa je i hlađenje malo,predpostavljam.Drugo,pitanje tehničkog pregleda i njihovog tumačenja legalnosti.To se lako rešava zamenom sijalica pred tehnički (ja vadim sve led sijalice pred tehnički).
Jeste kao lajt-šou,ali toga i još luđih stvari sad ima na mnogim novim automobilima,pa kao takvo ipak prolazi.


Generalno, LED se daleko manje greje od "filament" (žarna nit) sijalica i to ne bi trebalo da bude problem. Za razliku od H1/H7/H4 LED zamena koje imaju hladnjak/ventilator, ova izvedba koju komentarišemo koliko vidim nema nikakav hladnjak. I ima dole na jednoj fotografiji da u "belom" režimu na 13.1V "vuče" 0,34A struje, što mu dođe nešto manje od 4,5W. Dakle reda veličine klasične pozicione sijalice. Ako nema CAN-BUS emulaciju može izazvati uključenje signalizacije neispravne sijalice na vozilima koja imaju takav tip kontrole ali to kod Dačije svakako nije problem.
Slažem se da je ovo rešenje dobro zato što je jednostavno i mislim da je zakonski dozvoljeno kada se isključuje belo osvetljenje dok radi pokazivač pravca.
Meni se ovo dopada...

Zoran

Koliko me pamet služi, mislim da je Fićo kontraš naprijed imao dvopolne sijalice za poziciju i žmigavac bijele boje  :ne: .
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Bile su nekada sijalice prednjih svetala žute boje, sedišta su bila bez naslona za glavu, vozila su bila bez pojaseva itd. Ali propisi su se mnogo promenili od tada do danas, to nije tema. I ne voziš Fiću "kontraša" :)

Loganovac

Da podsetim, CAN emulacija je zapravo paralelni otpornik koji ima ulogu da potroŝi razliku snage između obične i LED sijalice kako bi sistem u toku provere detektovao struju koja odgovara originalnoj sijalici.
Manja ili veća struja aktiviraju greŝku. Dakle, taj otpornik mora da disipira ugrubo najmanje 70% snage originalne sijalice ŝto nije malo. Zato je u onom metalnom jućiŝtu sa rebrima za hlađenje.
Dakle, sa CAN balastom nema uŝtede energije prelaskom na LED.
Toliko.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

maestral5747

Citat: slavko_bgd poslato 14.01.2023. - 13:45

Šteta što se više od Peje ne može nabaviti onaj njegov DRL, meni je bio na svim automobilima do sada (12 godina) na sijalicama dugog svetla i nikada nikakav problem. A stvarno je komforno kada čovek ne razmišlja da li je upalio svetla po danu i kada ne mora da svako malo vrti prekidač.


Poljaci to još uvijek imaju u ponudi, meni radi na scenicu več 3,4 godine bez greške
https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/

silent

Јао, како је ово добро! Да ли шаљу за Србију? Посетио сам њихову Ebay страницу, али нисам нашао ни један производ...

maestral5747

meni su poslali u HR, direktno sa njihove stranice, nisam išao preko ebay. Imaju i na nekom njihovom sajtu Alegro.pl, se zove