Potrosnja benzina dok radi na TNG

prethodna tema - sledeća tema

madridista

pozdrav drugari,
juce sam ugradio lovato sistem i sad kad se motor zagreje na 30stepeni komp automatski prebaci na gas, to sve radi kako treba medjutim danas posle jedno 2km voznje od prebacivanja na plin upalila mi se rezerva za gorivo???? nije mi jasno odkud to sad??

Keka

Najverovatnije si bio vrlo blizu rezerve i u toku voznje se gorivo "buckalo", nivo je pao u krivini i zato je upalio rezervu.

To sto si ugradio gas nije razlog da nemas bar 10-15 litara benzina u rezervoaru, zdravo je za pumpu
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


madridista


sandero1.4mpi


slavko_bgd

Citat: žac poslato 04.02.2014. - 18:08
@Slavko_bgd, ja stvarno ne znam kako funkcionisu plinski uredjaji, osim onog na sporetu  :D, a i pravo da vam kazem, prvi put cujem za taj naizmenicni rad motora... 1benzin-3plin na odredjenim obrtajima, pa me zanima, prem da mozda i predpostavljam, cemu sve to....sta znaci taj naizmenicni rad plin-benzin samom motoru?

Namena kontrolisanog ubrizgavanja benzina tokom rada na gas je:
-sprečavanje koksovanja benzinskih injektora, pogotovo kada je motor stariji i troškari ulje;
- snižavanje temperature izduvnih gasova u nekim režimima i pri visokim optrerećenjima, koja se kod nekih konverzija mogu javiti a što za posledicu može imati oštećenje ventila i/ili klipova;
- poboljšanje performansi motora prilikom ubrzavanja (na primer kada se koristi metan za pogon motora)
- zaštita motora za koje se iz iskustva zna da ne trpe dugotrajno forsiranje tokom vožnje na gas,
- eliminacija problema u radu motora u nekim slučajevima, na primer povremeno gašenje motora na leru kada se aktivira neko veće opterećenje tipa ventilatora, klima-kompresora i slično;
- zadovoljenje normativa izduvnih gasova kada to nije moguće postići tokom rada na gas usled konstruktivnih ograničenja uređaja i delova uređaja, i
- da se omogući uopšte korišćenje pogona na gas kod motora sa direktnim ubrizgavanjem benzina (GDI, FSI i drugi).

Ovo što smo jasho i ja radili na svojim motorima sa uključenjem benzina je čisto preventiva koja nije obavezna za naše motore ali ne može da škodi. Sa kontrolerom koji nas dvojica imamo na vozilu možemo da:

-uključimo rad motora na benzin ciklično, cilindar-po-cilindar. Ovom strategijom se postiže malo troškarenje benzina, čišćenje benzinskih dizni, malo smanjenje temperature sagorevanja u cilindrima i mala korekcija trimova ako postoji odstupanje;
-ubrizgamo benzin istovremeno sa gasovitim gorivom. Ovom strategijom dopunjujemo cilindar benzinom na primer u režimu ubrzavanja. Ova strategija se retko ili nikad ne koristi za tng ali vrlo često se koristi za metan. Zašto? Metan traži više vazduha u cilindru, odnosno siromašnijom smešom postiže se veća snaga motora. Da bi se eliminisalo povećanje temperature u cilindru (i povećanje NOx-a) u tim režimima - cilindri se dopunjuju kratkotrajno benzinom;
-potpuni prelazak na benzin. Ovom strategijom se štiti motor u režimima velikog opterećenja od svih negativnih posledica koje može izazvati forsirana vožnja na gas. Ima na primer i motora kod kojih se javlja veliki pad snage u vršnim opterećenjima pri radu na gas, pa se i to eliminiše jednostavnim uključenjem ubrizgavanja benzina. Ili se na primer povratak na prazan hod pri usporavanju odvija na benzin (cut-off i ubrizgavanje pri usporavanju) dok se prazan hod i dalje odvija na gas. Ili: motor hoće da se ugasi na leru> obrtaji opadnu ispod zadatih > kratkotrajno ECU prebaci na benzin i kad se rpm stabiliše ECU ponovo pređe na rad na gas. Itd,itd,itd...

Ideja cele priče sa aktiviranjem benzina tokom korišćenja gasovitih goriva je da se postigne perfektan rad motora, eliminišu potencijalni, unapred poznati ili uočeni postojeći problemi a da potrošnja benzina bude kontrolisana i što je moguće manja.


Loganovac

Jesi otvorio staru temu, ali svaka ti čast za to!  :hall:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Hvala druže. Video sam da ima tema sa perfektnim naslovom, pa rekoh-da je iskoristim... :ziveli:

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

zac

Hvala Slavko, savrseno si objasnio!!!  Svaka cast  :to: :ziveli:

Branislav-NIŠ

Pitanje za Slavka:

Koji su to kontroleri koje vi imate,i dali je ovakvo štelovanje uslovljeno markom ugrađenog tng uređaja.

lakistrike95

Citat: Branislav-NIŠ poslato 05.02.2014. - 22:07
Pitanje za Slavka:

Koji su to kontroleri koje vi imate,i dali je ovakvo štelovanje uslovljeno markom ugrađenog tng uređaja.

+1

slavko_bgd

Imamo široku paletu kontrolera i ne bih vas zamarao njihovim oznakama, nazivima i verzijama. Mogućnost aktiviranja benzina ne zavisi od marke(brenda) nego od kontrolera i njegove namene. Kontroleri za motor se prvo biraju prema emisionom standardu pa zatim prema ostalim osobenostima vozila/motora. Kontroleri gasnih uređaja koji se ugrađuju na Euro5 i novije motore po pravilu imaju ranije pomenute mogućnosti, a koje se koriste od slučaja do slučaja.

Hteo bih da naglasim jednu stvar, vrlo bitnu za nas koji vozimo Renault motore na gas: kod ovih naših "običnih" motora u principu nema potrebe za aktiviranjem benzina jer ovi motori spadaju u grupu motora izuzetno pogodnih za tng.  Znači, za normalnu upotrebu automobila potreban je benzin za startovanje, grejanje uređaja i odlazak na pumpu kad nestane gasa. Ideja vožnje na gas je štednja na gorivu a Renault i Dacia vozila su odlična za to. Potvrdilo ih je vreme.

Branislav-NIŠ

Hvala na odgovoru,moram da priznam majstor si svog zanata.   :aplause:

slavko_bgd


jasho

#14
Citat: Branislav-NIŠ poslato 06.02.2014. - 13:00
Hvala na odgovoru,moram da priznam majstor si svog zanata.   :aplause:

Cuj majstor :to: Gospodin Inzenjer  :aplause: