Vazduh u instalaciji za hlađenje motora

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Ta institucija koja treba da te zastiti ti je i dala atest, a mozda nije trebala....

Kad ces ti nama vise reci ko je taj "majstor"?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Raja

Keko, nema žurbe. Ja se sa ovim bakćem dve godine. Danas su me žestoko pokolebali u servisu Eko Luka u Beogradu gde su mi rekli da je sve korektno urađeno , kao i oni su tako ugrađivali do pre godinu dana. Interesuje me da mi se javi još neki ponosni vlasnik Logana kome je isparivač ugrađen ispred desnog koša u gornjem desnom uglu motornog prostora, gledajući iz vozila.  A institucija koja mi je dala atest je  Mašinski fakultet u Nišu prof. dr Aleksandar Stefanović. Neće  čovek imati čega da se postidi ako je sve u redu. Je li tako?

VeDuS

Sad znamo profesora ali "majstora" ... ne ?!
Mislim ako se ne stidi profa sto bi "majstoru" bilo neprijatno? :wink:

Keka

Bas sam blesav  :bonk:

Raja hoce da mu mi kazemo da je sve super i da treba da klokoce  :lau:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Keka

 :offtopic:

I onda je mrmot zavio cokoladu u foliju........
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ovo što si napisao za Eko Luka servis i majstor Slavka je tipično za nas Srbe. Ne znamo mi za preventivu, guraj dok ne crkne...  :ranting:

Kakva glupost "da li se pregrevao kada? -ne. Da li penje temperaturu na 5.-6. crticu?-ne. Da li troši vodu?-ne." - vozi Miško.

Ja pitam:

1. Jel treba da klokoće - ne.
2. Jel možete da ozračite instalaciju - ne.
3. Kad pregreje, hoćete li da mi remontujete motor za DŽ - ne. Kome onda ja da j... m... kad se to dogodi?
4. Zašto više ovako ne ugrađujete isparivač - JBMLGa  :mad6:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Raja




Majstor koji je ugradio sistem je servis Euro gas KoleW u to doba na Novom Beogradu u Ulici Tošin Bunar 164 potom preseljen u Zemun u naselje Altina Ugrinovački put 74d.
Kačim i sličice. Da se zna!

Keka

 :ha:
1. Boca je nepropisno postavljena! Treba da bude na teleskopskim nosacima ili u kolevci (celicni ram), a nikako direktno zasrafljena na pod.
2. Nisi naveo koji ti je uredjaj ugradjen, ali majstori su stavili Turski multiventil (Emegas) koji vazi za golo go.no.
3. Da li ti imas indikaciju kolicine gasa u kabini?
4. Creva za luftiranje su nesrecno postavljena, moglo je to i lepse, i da manje smeta.
5. Ne mogu najbolje da vidim sta pise na boci, koje godine je vrseno ispitivanje, ko je proizvodjac i kolika je zapremina (sto dovodi u pitanje kvalitet, sigurnost i rok upotrebe boce), ali odokativno nije ispod 50 litata, a sraf provucen kroz "debeo" Loganov lim sigurno nece zadrzati 50 kilograma u slucaju sudara.

Profesora koji ti je dao atest i te kako treba da bude sramota! Da ne budem na kraj srca, u NS su prolazile i mnogo gore instalacije  :cool:

Rajo budi ljubazan pa uslikaj dizne i gasni kompjuter, kao i prekidac u kabini i okaci ovde.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


vesko78

I meni se isparivac nalazi u tom delu auta, manje-vise na istom mestu. Jeste postavljen nize od prelivne posude, ali ne mnogo. Nemam nikakvih problema u radu LPG sistema, presao vise od 20.000 od ugradnje, jedino mi je malo curela rashladna tecnost na spojevima, ali je to reseno dotezanjem selni.

Raja



Prve dve sličice su gasne dizne a postavljene iza filtera za vazduh, gasni kompjuter (gledanje prilagoditi pošto je "pogled" iz kabine) i prekadač.
Uredjaj koji mi je ugradjen je Landi model LIO2. Pročitao iz "certificato d origine". Prvi put čujem od tebe za indikator količine gasa u kabini, boca je bugarska sa atestom bez prevoda kao što ni za jedan drugi papir nisam dobio prevod.
Vesko78, po kilometraži bih rekao da ti je ugradnja izvršena pre oko dve godine? Možeš li navesti bar približno period ugradnje i da li si radio u istom servisu kao i ja.

Keka

Landi LI02 je model isparivaca, a ne ceo uredjaj.
Indikacija nivoa gasa na prekidacu u kabini postoji kod svakog cestito ugradjenog uredjaja. Na tvom kabinskom prekidacu postoji u samom vrhu 5 diodica koje bi trebale da sijaju i zavisnosti od kolicine gasa, i to skroz levo crvena (rezerva) a ostale zelene. Posto ti na multiventilu nije ugradjen davac nivoa gasa, pitao sam te da li imas to ili ne.

P.S. Dizne su takodje nepropisno postavljene (ne sme na firewall).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


vesko78

CitatVesko78, po kilometraži bih rekao da ti je ugradnja izvršena pre oko dve godine? Možeš li navesti bar približno period ugradnje i da li si radio u istom servisu kao i ja.
Gas sam ugradio prosle godine  pocetkom jula (i presao prilicno za godinu dana).
Nisam radio u istom servisu kao ti.
Inace sparivac mi je Tomasetto kao i multiventil, a kompjuter je poljski AC STAG 200.
Za sada sve radi kao sat.
Instalacija je fizicki postavljena dosta slicno kao kod tebe (mislim na polozaj isparivaca i filtera), dizne su pricvrscene ispod filtera za vazduh, na usisnoj grani. Secam se da je majstor je prilikom ugradnje vodio racuna da mi ne iscuri tecnost za hladjenje tako sto je necim zatvorio creva kad ih je presekao, i sa tim nisam imao problema,( osim vec navedenog curenja na selni sto sam naknadno resio).
Inace sto se tice papira boca je imala atest na turskom (jer je turska Atiker) a isparivac mislim na engleskom i to mi je overeno u servisu prilikom ugradnje. To su mi trazili na atestu i uzeli fotokopije istih.

Raja

Keko, ispade da na mom autu ništa ne valja. Zašto dadoh 820 evrića plus atest, plus registracija? Može li da se desi neki "vatreni pozdrav" ili ne dao Bog nešto gore? Za indikator gasa u kabini te nisam najbolje razumeo, sada kapiram da si me pitao za pokazivač nivoa gasa rezervoara a koji se nalazi u kabini (pokazivač). Nije to to , ovo moje čudo služi da uključim-isključim gas kao i da pokaže lampicom da li je auto na gasu ili benzinu. Ni o kakvom pokazivaču nivoa goriva (gasa) u rezervoaru nema govora. Što se tiče gasnog kompjutera pretpostavljam da je i on Landi, trebalo bi da se vidi na sličici kada se uveliča a u papirima koje imam ne mogu da se snadjem.  Ne parlam italijanski a prevod nisam dobio.

Keka

Rajo, Landi je dobar uredjaj, ali nije najsrecnije (i po zakonu) namontiran, i nije ti kompletan uredjaj Landi nego se majstor malo igrao sa Turskim delovima.
Ne bi trebalo da bude  :fire: ali ja bih promenuo multiventil i stavio neki krsten sa davacem nivoa gasa pa da lepo u kabini vidis koliko imas goriva i svakako premestio isparivac i dizne na bolje mesto.

No, ako si ti zadovoljan sa ovim kako jeste, onda nema potrebe da bilo sta diras, pobogu imas atest od profesora da sve valja  :too:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Raja

Znači, reinstalacija isparivača i dizni kao i reatestiranje, kao i ponovna doregistracija, kao i pravo i potpuno ozračenje i onda... nema više "Ljatif Klokoći"... i nema više crnih misli šta ako vazdušni čep prouzrokuje štetu na motoru od hiljadu, dve ili tri hiljade evra. Pa ko će tek to da plati?

Hvala Vesku78 očekujem da se još neko javi. Ako sam jedini, to potvrdjuje da instalacija nije dobro uradjena tj. ozračena još prilikom ugradnje.

Pošto je prošlo mnogo vremena od ugradnje ( dve godine) savetujem svima koji imaju bilo kakvih problema sa majstorima bilo koje branše da se o d m a h obrate pismeno Inspekciji kao i Sudu časti Privredne komore koja je mesno nadležna. Oni naše probleme lako rešavaju pa onda majstori čupaju kosu. Ne košta ništa a mnogo je korisno.