Sta vam se dopada, a sta ne na vasoj Daciji?

prethodna tema - sledeća tema

leotar

Par komentara vezanih za ono sto se meni licno svidja i ne svidja za mog Sandera (ili sto prijateljica kaze: Dacia Sanremo). Kazem opet meni licno, a ne bazirano na tudjim iskustvima ili auto magazinima i da se ogradim odmah – bazirano na osnovu 750 km. Vidjecu kako ce biti poslije par godina. Naravno, uvijek mi se namece poredjenje sa ostalim autima koje sam imao/vozio. Probacu da budem detaljan i potrazim dlaku u jajetu (da ne kazem - picajzla), ali kome drugom osim vama ima vajde ovo pricati  :ne:. Osim stvari koje mi se dopadaju i ne dopadaju, uveo sam i novu kategoriju koju sam nazvao "pa sta znam...". Elem! Prvo cu krenuti od stvari koje mi se svidjaju:

-   Vrlo racionalno auto. Sta mislim pod tim? Vidi se da je moderan i nove generacije, ali opet nije toliko upadljivo i vristece. Odlicne proporcije, niti prevelik za grad ni mali za duzeg puta. Upada u oci visinom (sto se u Hercegovini cijeni, jel), ali ne nezgrapnoscu kao npr. Logan I.  :nami:  Funkcionalnost i zbog 5 vrata. Gepek odlican, veliki, ali... (ovo "ali" cu u ono sto mi se ne svidja). Izgleda dosta fino i, sto mi je najdraze, ljepsem polu je lijepo auto.  :too: Visok klirens je samo dobra stvar na nasim putevima (i parkinzima). Ne znaci da ce ici na njivu po krompir, ali neka se nadje, za ne daj Boze.
-   Sva vrata se lijepo i siroko otvaraju (ima "ali" i ovdje) i pristup unutrasnjosti je komotan. Dijelom i zbog visine, ne mora se saginjati ili izvijati.
-   Unutrasnjost je funkcionalna. Ima sve sto treba i to je to. Neke stvari traze malo privikavanja (ventilacija, tasteri za prozore), ali poslije 10-tak dana to vec prelazi u automatizam. Mnogo mi je draze sto su pedale, mjenjac, sjediste i sajba na svom mjestu. Prostor unutra dosta veliki u visinu, pa daje osjecaj da je kabina jos prostranija. Kamo srece da imaju stakleni siber, cak i kao paprenu dodatnu opremu! Zahvaljujuci nedostatku suvozackog vazdusnog jastuka i polici umjesto toga, ima dovoljno mjesta za odlaganje. Doduse, sredisnji naslon za ruku bi jos bolje legao, em radi komfora, em radi dodatnog pretinca. Retrovizori su mi sjajni, veliki i daju dobru sliku, pa ih ne treba cesto podesavati. Odmor za oci nakon Alfinih "puskarnica".
-   Centralno daljinsko radi i sa 20 metara, iz dzepa! Pritom sve izgleda za klasu skuplje, a unutrasnje svjetlo koje se pritom pali i sporo gasi kod zatvaranja vrata je cisti sex.  :headbang:
-   I love the smell of new car in the morning! (mislim da sam sa ovim dosta rekao)
-   Iako su testovi popljuvali siceve, meni su sasvim OK. Dovoljno veliki za mene (192 cm), dovoljno meki (ali ne premeki) i cak imaju neku crkavicu od bocne podrske na naslonu. Sasvim dovoljno da ne mislim o "pozadini".
-   Instrumenti pregledni, danju-nocu. Dobro je sto i displej pod jakim suncem se dobro vidi, kao da ima onaj negative face kao na satovima. To sto ne vidim uvijek gornji dio instrumenata i displeja ce biti pod "ali"... Odlicni farovi, narocito oborena svjetla (ili sam ja uvijek vozio neke sa frljavim farovima)
-   Nevjerovatno meke pedale, pogotovo kvacila. Kao sto mi rece prijatelj: tebi je kvacilo "tvrdo" kao gas u mene. Isto tako, mjenjac  pri normalnoj voznji kao vruc noz kroz puter. Moze i jednim prstom  :driver:
-   Motor tiho radi, pogotovo kada se zagrije, pa se stane na semaforu. Kod 100-110 km/h najveca buka je od Continentalki dok je buka od "sjece vazduha" vrlo niska. Svaka cast za one sto su se igrali aerodinamikom na autu. Auto deluge utegnuto i kakva god da je podloga (asfalt, makadam lezeci), ne cuju se nikakvi cvrci. Dobra zastita motora sa donje strane. Zasad, za razliku od nekih clanova, nisam primjetio nikakvo tandrkanje brisaca.
-   Duzi hod kocnice mi je smetao prvih par stotina km, narocito nakon Alfinih sa kracim hodom ili Citroenovih on-off kocnica. Medjutim, kada sam posteno legao na kocnicu, a i kasnije par puta shvatio sam da su upravo – sjajne! Cini mi se da sve one cake o EBD i BA pored ABS-a stvarno rade i sad imam poveliko povjerenje u njih.
-   Odlicna ventilacija. Brzo zagrije unutrasnjost, ventilator dovoljno jak, odmagljivanje brzo (osim zadnjih bocnih stakala). Za hladjenje cu morati da sacekam ljeto.
-   Nakon prelaska iz nervoznog 16v motora, lijenost 8v me odusevljava. Bez ikakvog stresa ide 3-com tamo gdje je prije bila 2-ga. Opet da kazem, ne volim mrcvarenje motora niskim obrtajima (citaj: sve ispod 2000 rpm). Kad sam kod motora, ne znam da li se nekome drugom ucinilo kao i meni, ali me zvuk motora nesto neodoljivo podsjeca na Renault 4/5.  :to:
-   Jednostavno auto brate! Ima sve sto ti treba i na kraju shvatis da to sto ima – je to sto ces i da koristis. Razne dzidze-bidze su tu da se igras 7 dana ili da impresioniras "rodjaka iz provincije". Ostalo je ono sto ti najvise i jedino treba kada si ti sam u autu, a to je najvaznije. Sto je jos vaznije – radi! Ono cega nema, nece se ni pokvariti. Plastika jeste obicna, tvrda, ali nema onaj kineski smek sto dismr i ne cini ti se da ce se raspasti preko lezeceg. Mislim da je, duhovno, ovo auto pravi nasljednik Renaulta 4! Dovoljno malo, a dovoljno veliko i funkcionalno, ima sve neophodno, moze i van puta, a i slicno zvuci  :to:
-   Cijena! Dobiti sve ovo, ovako upakovano, novo, za nekih 6.800-6.900 EUR brzo mi ucutka svaku zelju da previse kritikujem. Tacno ono sto nismo imali na nasem trzistu. Zapadno upakovan i odradjen proizvod po cijeni istocnoevropljanina. Dosada je bilo jeftino, ali traljavo ili "plati, pa se klati".

Sad ono sto mi se ne svidja ili bolje reci "ali" jer sam upravo opet pogledao cijenu:

-   Vrata. Jedino mi odgovaraju kada sjednem unutra i zatvorim ih. Vanjske rucke nekako jeftino izvedene, vrata lagana (svi primjete), ne ostavljaju dojam sigurnosti, a i zvuk zatvaranja nije bas prestizan. Nadam se samo da su inzinjeri za sigurnost odradili svoje kao sto kazu, za ne daj Boze.
-   Gepek. Bolje da su ostavili go lim, a nama da se snalazimo sta da stavimo kao podlogu jer bi sve bilo bolje od one ponjave (kako drugacije da je nazovem) koja se cini kao da ce se raspasti poslije 6 mjeseci.
-   Zvuk kamencica. Odavno nisam bio u autu u kojem se zvuk kamencica sa puta toliko cuje. Kada sam, po preuzimanju auta, prvi put presao preko asfalta posutog kamencicima – skoro me zaboljelo.
-   Kod pazljive voznje, mozda nikome nece trebati... ali zaboga zasto izostaviti vazdusne jastuke?! Znam koja budala sjedi za mojim volanom, ali ne znam koja mi dolazi iz suprotnog pravca. Evo dobro, ne trebaju za koljena ili vazdusne zavjese, ali bar 2 prednja. Tja!
-   Da se bar moze podesavati volan po visini, ne mora po dubini. Dao bih ono sexy gasenje svjetala za to. Normalno kada se namjestim, ne vidim gornji dio intrumenata i displeja, a ako se namjestim tako da ih vidim – sam sebi smjesno sjedim i ne bih tako mogao dugo.
-   Iako sam strastveni pusac i pusim gdje stignem, Sandero je jedina nepusacka zona kod mene. Trudicu se da tako ostane. Ipak, smeta mi sto pepeljara nema osvjetljenja. Cak i 24 godine star Citroen BX je to imao.
-   Smeta mi sto uvijek moram proturati ruku nekuda i pritiskati taster ako hocu da vidim parcijalnu kilometrazu. Mogli su vala smanjiti sat (ili ga izbaciti), a ostaviti ukupnu i parcijalnu kilometrazu istovremeno. Nije neka nauka, ali su i mnogo stariji, analogni isntrumenti to imali. Rekoh ja da cu biti picajzla  :hihi1:
-   Vec sam to pisao na forumu, ali da ponovim. Nemoguce da jedna osoba vrati rezervnu gumu u svoje leziste.
-   Volan ima fin materijal na prvi dodir, ali ako su ruke previse suve ili mokre – kliza. Pogotovo ako se treba motati jednom rukom. Mogli su vala odmoriste za lijevu nogu da obloze necim i da ga podignu par cenata.
-   Posto sam i ranije vozio Francuze, sirena na lijevoj rucici nije novost. Novost je to sto zvuci kao kod Fice (neko vec primjetio) i sto mi je sama rucica nekako pipava. Desavalo se na pocetku da kod davanja zmigavca ili sirene da ablendujem ili nekako upalim maglenke. Kod brzeg ablendovanja rucica mi redovno ostane zaglavljena na duga svjetla. Kamo srece da su izveli kao kod nekih drugih: od sebe duga, ka sebi ablendovanje.
-   Prekidac za recirkulaciju vazduha nije bas najsrecnije rjesen. Ako vec nije klizni ili dugme, onda su bar mogli onaj hepek da okrenu sa gornju stranu prekidaca ventilatora. Ovako mi se skoro redovno desava da kada pokrenem taj prekidac, aktiviram i ventilator, nekako palcem.
-   Za tu klasu malo poskupa dodatna oprema.
-   Mali pretinci u vratima. Kaseta ispred suvozaca je OK, ali... nema osvjetljenje i kod zatvaranja se rucica mora ponovo povuci (nije da mi puno smeta, ali mi skace po zivcima kada "neuki" suvozac uporno pritiska vratanca  :cekicem:).
-   Znao sam da nije super stedljiv, ali potrosnja... Koliko vidim, po gradu mi se krece oko nekih 10 litara i to vrlo pazljivom voznjom i bez klime. Koliko bi tek bilo da ga gonim... Samo se nadam da ce to malo da spadne kasnije.
-   Lijevi A stub nekada blokira pogled kada skrecem ulijevo taman koliko ne treba!

"Pa sta znam" kategorija, stvari koje samo primjecujem, a niti su mi OK niti sustinski smetaju:

-   Zvuk motora. Rekao sam da podsjeca na starije Renaultove (dobro, 1.4 8v i jeste stariji Renaultov). Nekada mi zvuci OK, a nekada nekako "plehano". Sve u svemu, daleko od bilo kakvog "rasnog" zvuka. Ako se bude ponasao kao na pomenutima Renaultima, nece biti zime.
-   Oblik zadnjih vrata. Uz sve duzno postovanje, stilizovana su kao rumunski zatvor. Nikako da se naviknem. Mnogo mi se vise svidja oblik kao na Loganu. Mozda je to samo meni tako, ali...
-   Primjetio sam da mi predala kvacila malo cijukne, ali samo iz 3-ce i 4-tu. Isto tako, nekada kada pustim gas ili je asfalt malo naboran, cujem vibracije koji dolaze iz desnog poklopca zvucnika cini mi se.
-   Kod kupovine, dobio sam na poklon Dacia privjesak za kljuc koji uopste ne izgleda lose (nije ni lose uradjen iako je Made in China). Caka je sto mi stalno lupka po armaturi ispred kljuca dok vozim. Znaci, nije falinka jer se to skidanjem privjeska lako uklanja (ili ga samo prebacim preko kljuca kada upalim auto).
-   Nedostatak mjesta da se ostave/postave stvari koje trebaju vec mi sve to negdje lezi po autu: trokut, prva pomoc, prsluk, sijalice...
-   Stvar navike, ali mi ponekad nedostaje Alfino potezanje, lezanje i direktniji upravljac, ali kao sto rekoh – stvar navike.

Eto, trudio sam se da budem realan. Rekoh da cu govoriti u svoje ime. Kao sto se vidi, dobrih strana ipak ima nesto vise. Kod losih strana sam isto htio da budem realan, bez onoga "nikako ne mogu da idem 160 km/h u trecoj" ili "mana mu je sto nema DVD sa 2 ekrana unutra". Uglavnom si iznad stvari za koje mislim da bi fabrika mogla malo da se otvori, a sto ne bi drasticno diglo cijenu auta. Samo da napomenem da je Sandero novije proizvodnje tako da ima one plasticne zavjesice na prednjoj strani zadnjih blatobrana, a i produzenu rucicu lijevog brisaca (ni blizu haube kada se dize). Da zakljucim na kraju: koliko para toliko i muzike, mada ce orkestar odsvirati i par stvari gratis.  :lux:

Jelenko


scepo

#182
Citat: leotar poslato 21.03.2010. - 19:33

-   Nedostatak mjesta da se ostave/postave stvari koje trebaju vec mi sve to negdje lezi po autu: trokut, prva pomoc, prsluk, sijalice...


Da ti jednu dilemu riješim  :to: , ja sam sebi uzeo komlet baš lijepo upakovan , unutra trokut,prva pomoć,sijalice,kanap za vuču i to je lijepo upakovano i ima onaj čičak da ga možeš u ćošku gepeka zakačit i zahvaljujući tom čičku bude fixiran . To sam zadovoljstvo platio 22 eura na Lukoil pumpi  :jea:

Edit: Užasava me kad zatvaram gepek kad čujem kako zazvoni  :fiju: , to izgleda jer je rezervni tocak dolje koji drzi metalna šipka pa se on čuje   :banghead: , može li se to kako riješit  :conf:

leotar

#183
Citat: scepo poslato 21.03.2010. - 20:40
Da ti jednu dilemu riješim  :to: , ja sam sebi uzeo komlet baš lijepo upakovan , unutra trokut,prva pomoć,sijalice,kanap za vuču i to je lijepo upakovano i ima onaj čičak da ga možeš u ćošku gepeka zakačit i zahvaljujući tom čičku bude fixiran . To sam zadovoljstvo platio 22 eura na Lukoil pumpi  :jea:

Edit: Užasava me kad zatvaram gepek kad čujem kako zazvoni  :fiju: , to izgleda jer je rezervni tocak dolje koji drzi metalna šipka pa se on čuje   :banghead: , može li se to kako riješit  :conf:

To sam vec gledao kod nekoga i svidja mi se, a narocito ta cicak traka, pa ono stoji fiksirano. Samo... sta da radis sa skoro novim stvarima?  :ne: Sto se tice tog zvecanja, jesi probao da zavrnes malo onaj sraf sto drzi rezervnu?


Postovi koji su iznad, ne quote-uju se!     kiconix


Boka

Leotar: Zvuk kamencica i rizle koji koji se cuju i mene ubija u pojam a takodje i ablender koji je kao kod golfa 2 i smeta mi kad hocu da nekome blicnem ja rucicu ablendera povucem vise i ukljucim dugo svetlo. Mnogo je bolje resenje kao sto si reko duga svetla gurnes rucicu napred a ablendovanje povuces rucicu nazad odnosno prema sebi. U poslednje vreme mi dosta smeta sto se gas sporije vraca odnosno obrtaji a znam da tu zadrsku regulise ecu, vise volim stari karburatorski sistem. :ne:

david

Bas si se potrudio  :friends::aplause: ima stvari koje si naveo i kod mene ali da nesirimo temu svakako si dosta rekao. Svaka cast...

Ksi

Bogami, svaka čast na ovoj recenziji  :hall:


Sada je jedina stvar koja me nervira na mojoj daciji... ŠTO JE JOŠ NEMA!!!  :cool: :cool: :cool:

Jelenko

 :offtopic: Ksi - Ko ceka taj doceka,bez nerviranja.  :-)1....eto dabogda dosla sutra.....   :hall:

leotar

#188
Hvala vam. Nije bas bilo predvidjeno ovoliko, ali rekoh: bolje sve u komadu nego u 10 postova. Kasnije cu samo dogradjivati  :nami: I tebi ksi zelim da se sto prije javis sa svojim iskustvima  :to:

Jelenko, ne hvalis se da prodajes svog Logana, a? ;)

Korvin

#189
Ajde da i ja dam neke komentare. Na zalost presao sam samo 230km sa mojim Sanderom pa ce verovatno biti stvari jos koje ce mi se svideti ili smetati nakon sto predjem vise km (radi se o Sanderu 1.4MPI Laureat).

Svidja mi se:

- menjac i kvacilo, prvo nisam mogao da se priviknem, ali sam zaista prijatno iznenadjen kako je kvacilo meko i kako menjac radi (jako prijatno za voznju)
- podesiva visina prednjih pojaseva (imam klinca od 13 god i njemu znaci kada moze spusti pojas da mu ne ide preko vrata vec kako treba)
- motor 1.4 me je veoma iznenadio, jako lepo se vozi u niskim obrtajima, a visokim stepenima prenosa (odgovara mom stilu voznje)
- obozavam elektricno podesavanje retrovizora na mom Sanderu, a i sami retrovizori su odlicni i veoma pregledni
- udobnost voznje me je skroz iznenadila (prijatno), auto fantasticno "guta" rupe i jako se udobno vozi
- za sada kompletan sistem grejanja i ventilacije od mene ima cistu peticu, jos moram da probam klimu
- volim mogucnost zakljucavanja svih vrata jednim tasterom iznutra
- daljinsko otkljucavanje radi jako dobro
- auto je visok i vozacka pozicija je jako dobra i poprilicno pregledna
- prostora je dovljno za vozaca i suvozaca, mozda malko premalo nazad kada su prednja sedista u zadnjem polozaju (ali nista strasno)
- instrument tabla je dobra, pregledna, raspored tastera sasma ok kada se covek privikne

Ne svidja mi se:

- ne volim kako brisaci ciste staklo, ne kvalitet samih brisaca vec povrsina koja je obrisana, pretpostavljam da veci brisaci to resavaju
- gepek je jako spartanski bez pregrada ili bilo cega slicnog
- polica gepeka je tako postavljena da kada je gepek otvoren i kada se sagnes da nesto stavis ili uzmes iz gepeka celom udaris u policu koja je dosta ostra po rubovima
- prljavstina od kise i prasine se skuplja na dnu otvora za rezervoar (mislim da spoljasni otvor gde je cep pa iza vratasaca)
- nedostatak otvaranja gepeka iz kabine
- sto brisaci ne rade automatski kada se prskalice ukljuce
- sirena na levoj rucici me izludjuje, jako to ne volim
- ablendovanje je lose reseno, stalno palim dugacka svetla umesto ablenda
- nedostatak trenutne potrosnje na bord kompjuteru

To je to za sada, ima jos brdo stvari za i protiv, ali to su sitnice. Za novac koliko auto kosta mislim da ne postoji nista ni blizu sto moze da se kupi.

Vihor

Nisam znao u kojoj temi da ovo napisem, ali, upravo sam dobio informaciju da je vidjen jedan logan II, na krajnjem severu Norveske, ocekujem i slike , samo da ga ufate ponovo. Samo da se zna!
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

david

Citat: Korvin poslato 25.03.2010. - 15:21
- nedostatak otvaranja gepeka iz kabine
- sto brisaci ne rade automatski kada se prskalice ukljuce
- sirena na levoj rucici me izludjuje, jako to ne volim
- ablendovanje je lose reseno, stalno palim dugacka svetla umesto ablenda
- nedostatak prosecne potrosnje na bord kompjuteru

:dobro: :aplause: :friends:

Jelenko

leotar-Da prodajem ga,ali ne za male pare,ako ga prodam hocu i ja da kupim novo,to je jedini razlog,inace nemam nikakvih problema za sad sa loganom..... :aplause:

leotar

@Jelenko:  :to: Dabogda bio Duster pred kucom uskoro  :ziveli:

Boqy

@Korvin

Verovatno mislis na nedostatak trenutne potrosnje na bord kompjuteru.