Sta vam se dopada, a sta ne na vasoj Daciji?

prethodna tema - sledeća tema

Vladan P

Citat: KimiVB poslato 24.08.2017. - 15:08
Logan 1.5DCI


-menjač, sviđa mi se što uopše ne mora da stisneš kvačilo do patosa da bi ti automobil dozvolio da promeniš brzinu


-pri velikim i zahtevnim spustovima (npr. niz Kopaonik) kočnice se nekako previše brzo ugreju, jednom su se čak i upalile.

Bez namere da se pravim pametan dozvoli da primetim dve stvari-

Papučicu kvačila ipak pritisni do kraja pre promene brzine

Po opisanim nizbrdicama automobil se koči motorom /ubacivanjem u nižu brzinu/ a ne kočnicama. Ako koristiš samo kočnice pregrejaće se na svakom automobilu.
Zajedno smo skupa !

szs

Citat: KimiVB poslato 24.08.2017. - 15:08
-pri velikim i zahtevnim spustovima (npr. niz Kopaonik) kočnice se nekako previše brzo ugreju, jednom su se čak i upalile.
Što reče koleZa @Vladan P pa ti koči motorom. Pa 1.5DCI je kao stvoren za to. Mislim da nema boljeg motora od dizela za tako nešto. Naravno ako ne forsiraš i pažljivo pratiš put/znakove pa na vreme spustiš u nižu brzinu. Ako zakasniš...to je druga priča.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

miki-bgd

Citat: szs poslato 24.08.2017. - 18:55
pa na vreme spustiš u nižu brzinu. Ako zakasniš...to je druga priča.
Moj niz bubanj potok ako ostane u 4-oj...  :-)1 Nema sanse u 3. bez zamene diskova :doh:

KimiVB

Poštovani Vladane P, verujte mi da ovo za menjanje brzina ni ja sam nisam bio svestan da radim tako dok ne sednem u naš drugi porodični automobil....

Ja u Oktaviji (2016. god) da promenim brzinu... stisnem kvačilo, oćeš đavola... menjač se ukopao i ne mrda. Znači neće dopustiti promenu brzine automobil sve dok se kvačilo ne zalepi do patosa, e tek tada. I isto važi kada se auto pali.

... a to mene užasno nervira na škodi, jer sam navikao na ovakav način šaltanja u Dačiji.  :D

Moje standardno je stiskanje 2/3 hoda kvačila otprilike i onda menjam... mislio da to nema nikakve veze, da je to stvar fabričkog podešavanja kvačila... doduše na konto toga ja nikada apsolutno nikakvih problema nisam imao ni sa menjačem ni sa motorom. Sve funkcioniše bez greške.

Hvala za savet za kočenje brzinama, jer sam taj tip stvarno izbegavao.... razlog je prost, nervira me užasno ta buka motora na većim obrtajima. U redu je imati dobar auto sa zvukom pa ga terati do crvene linije, ovako u Dačiji imaš samo zvuk mučenja...

Kada se spuštam lagano i sem standardnih kočnica malo kočim i ručnom, onda nema problema sa kočnicama, ugreju se naravno ali ništa posebno.

szs

Citat: KimiVB poslato 24.08.2017. - 21:36
Hvala za savet za kočenje brzinama, jer sam taj tip stvarno izbegavao.... razlog je prost, nervira me užasno ta buka motora na većim obrtajima.

Svakako mu ne odgovaraju velike turaže. Ipak je to dizel. Sa tvojim motorom (70ks) i tvojim menjačem bi trebao da se sa lakoćom spuštaš u 3ćoj na 3000-3300 obrt i OKO 70-75kmh i samo povremeno pipneš kočnicu na baš baš velikim nizbrdicama da održiš tu brzinu. Put sa Kopaonika ionako nije toliko prav i dobar da ideš mnogo više.  :ne: U 4toj na 90kmh bi bilo oko 3000obrt. Tu negde oko 3000 ovaj dizel bi trebalo da lepo koči motorom da ne gore kočnice :dobro:
Drugo je pitanje koliko je fer porediti Dačiju iz 2006 i Škodu iz 2016 po izolovanosti motorskog prostora tj buke motora. 2 klase iznad i 10god razlike?
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

KimiVB

#740
Hvala puno na savetu szs.  :to:

Škodu sam samo pomenuo u vezi stiskanja kvačila pri menjaju brzina, da je prosto kod nje namešteno tako da ti ne dozvoljava da promeniš brzinu/upališ auto dok ne stisneš kvačilo do kraja.

E ali sada mi se nametnulo jedno zanimljivo pitanje... u redu, pretpostavimo da se motor kreće szs na nizbrdici na oko 3000rpm, gas se ne ne pipa uopšte.... da li auto troši gorivo tada i koliko ? Pošto se gas ne stiska, logično je reći nula, odnosno ništa, ali ipak motor je na 3000rpm, nemoguće da može da radi tako u prazno, odnosno da ne troši apsolutno ništa ?

szs

Kada je pedala gasa potpuno oslobodjena a motor ima preko npr 1500obrt potrošnja je 0 (nula)
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

KimiVB

Čoveče, ko bi rekao...

Dakle ma koliko bučno bilo subjektivno za čoveka, spust niz spomenuti Kopaonik do Brzeća teoretski može biti takoreći bez goriva  :respect:

Šta ti je inercija, odnosno sila gravitacije.    :hihi1:

szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Goran25

Nepostojanje ogledala na suvozačevom štitniku za sunce, zbog navedenog nedostatka se koristi retrovizor a to me jaaaako nervira....

szs

@Goran25
Kod mene ima na oba Dačsona. Nisam stvarno znao  da li ima, sad pitao gospoJu  :lau:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

dekiv68

Kad smo kod kočenja motorom ne sviđa mi se što 0.9 TCe zbog male mase (inercije) loše "koči motorom". Što neko reče u prethodnim postovima eventualno se oseti kočenje motorom kada radi klima.

Žena svako jutro koristi ogledalo na štitniku za sunce na suvozačkom sedištu. Nekad me je nerviralo, al sada sam se navikao

Loganovac

Sigurno nije mala masa uzrok "lošeg" kočenja motorom. Dapače!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.