All-season gume

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Ja razmisljam da predjem na Fulda Multicontrol ili Kleber Quadraxer 2 od sledece sezone  :ne:


dekiv68

Citat: slavko_bgd poslato 20.03.2019. - 12:27
All Season pneumatici su kompromis između zimskih i letnjih pneumatika. Znači, nit' su zimske niti su letnje.  Uslovno nešto lošije performanse all-season pneumatika kompenzuje vozač. Vozim pažljivo, vozim po propisima, čuvam sebe od drugih i naravno da čuvam druge od sebe. Ako po gradu i po zakonu smem da vozim zimi sa letnjim pneumaticima ( *ako na kolovozu nema snega, leda ili poledice), šta je problem voziti sa AS umesto sa zimskim? Ili leti, kakav je problem voziti AS pneumatike umesto letnjih otvorenim putem na dugim relacijama brzinama u okviru ograničenja? Za moje uslove u kojima u poslednje 4 godine najviše koristim automobile (najviše grad, najviše suvo, ponekad mokro i retko kad sneg) - savršena opcija. Tako da kada dođe vreme za zamenu trenutnih sledeće će biti isključivo AS.
+1
pogotovo ako par njih stavim pozadi all season, a prednje samo menjam u zavisnosti od sezone i to na nezahtevnoj dimenziji drugog auta u porodici

baki09

Citat: Lazar@ poslato 20.03.2019. - 14:37
Ja razmisljam da predjem na Fulda Multicontrol ili Kleber Quadraxer 2 od sledece sezone  :ne:

Kleber Quadraxer na Fordu od 2013. do 2016. Novi vlasnik ih i dalje koristi. Na Daciji Quadraxer 2 od 2016. do danas. Nikakvih problema. Pre 3 godine je i cena bila drugačija, ali po testovima je uvek bila među top 3. Vozio sam celu zimu po Nemačkoj i Austriji kada je sve bilo zatrpano snegom i nikakvih problema nisam imao. Leti često silazim sa puta, tako da sam i time zadovoljan.

Andrix

Gledajuci sare na Quadraxer 2, vremenom, kako se trosi menja se oblik sara, neka polja se zatvaraju-nestaju a neka se otvaraju. Sto na nekim drugim nije slucaj. Ali opet licno iskustvo-tudje, postujem vise od mog gledanja...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

Citat: szs poslato 20.03.2019. - 13:02
@slavko_bgd  +1  :aplause:

@kiconix  nažalost kod nas se gleda sada prvenstveno cena zbog ekonomskog stanja.
Zato se i nadam da će biti prvenstveno odlična na testovima a onda naravno i pristupačna po ceni.  :ne:

I ovo podržavam.  :aplause:
Pristupačna cena ne znači da treba da plastificiramo felne novim lošim gumama. U krajnjem slučaju, čak i da 4 univerzalne gume koštaju jednako ili malo više od dva seta dobrih letnjih i zimskih guma, činjenica je da nema skladištenja jednog seta i posete vulkanizeru 2x godišnje. Onaj ko nema garažu, podrum, dvorište ili nekoga ko će mu čuvati drugi set guma mora da plati i skladištenje jednog seta. Izračunati može svako koliko košta čuvanje i zamena pneumatika tokom 5-7 godina koliko je prosečan vek upotrebe. OK, zamena (premontiranje) se može kompenzovati kupovinom još jednog seta felni ako naše vozilo nije sa TPMS senzorima. Slažem se da su bezbednost i tehnička ispravnost na prvom mestu ali neka to bude u razumnim granicama. A ta razumna granica je individualna i zato je dobro da imamo mogućnost da se informišemo i izaberemo najbolje za sebe. Budite uvereni da ne bih razmišljao o univerzalkama da je moja upotreba vozila na primer 4 meseca planina (sneg/led/poledica) 4 meseca kiša, blato, lišće i 4 meseca leto i suvo sa jednim odlaskom u Grčku na more. U tom scenariju verovatno ne bih razmišljao ni o letnjim gumama već bi akcenat bio na najboljim mogućim zimskim gumama.

Lično, trenutno, bio bih najsrećniji da mi nove univerzalke budu "run-flat". Da izbacim "ćopu" i "gvožđuriju" iz gepeka...

lovac

Samo ukratko o Lassa multiways koje sam montirao u oktobru prošle godine:

Bio sam na Zlatiboru u vreme kada je palo najviše snega - gume dobro gaze sneg, nikada se nisam zaglavio. Gazio sam nekada i više od 10 cm sveže napadalog snega, bez ikakvog problema.

Led ne trpe nikako. Čim je put leden, ili ima ledene kore ispod snega - staje sva nauka! Tada ne pomaže ništa osim lanaca. (No, mislim da je to tako sa svim gumama - makar koliko skupe one bile)

Kišu i vodu dobro gaze, čini mi se bolje i od originalnih continental letnjih i mojih prethodnih sportiva zimskih. Po mokrom se voze maltene kao po suvom, nema proklizavanja. To najbolje mogu osetiti ovde kod mene u HN, gde su ulice presvučene nekim čudnim afaltom, koji je na kiši izuzetno klizav. Lassa multiway se dobro ponaša na takvoj podlozi.

Ovo su subjektivni utisci!

Objektivno:

redovno beležim potrošnju goriva (uvek sipam puni rezervoar), i konstatovao sam da sa ovim gumama auto troši u proseku 3 -4 dl goriva više na 100 km. Očito, trenje kotrljanja im je nešto veće, nego kod prethodnih koje sam imao montirane.
Prešao sam oko 6000 km od kada sam ih montirao, i verujem da je to dovoljna kilometraža da se donese zaključak!

saša61beograd

Potaknut današnjim postovima o letnjim i zimskim gumama odem na ponudu Kemoimpexa.Iznenađen sam cenom Starfire (iz Kruševca) all season guma AS200.Dakle,185/65 15 je 4200 dinara.175/70 14 je 3800 dinara (ove kao zamena za 185/70 14,za one koji imaju felne 14 coli).Da li su toliko loše koliko su jeftine?30-40% jeftinije od Save Adapto,ili skoro duplo jeftinije od Michelina CC.Na sajtu uz ove gume piše "najprodavanije",znači da ih ljudi kupuju i voze se na novim gumama.Da li su oni možda pametniji od nas koji proučavamo testove i verujemo Auto-bildu i ADAC-u?I da li je bilo koja nova guma proizvedena u Evropi (pa makar i Starfire) lošija od neke 5,6,7 godina stare gume sa slavnim imenom?

bugi

Bilo koja nova guma je bolja od 5-6-7 godina stare... Barem moje misljenje, nije udarila o hiljade rupa i ivicnjaka....

nik

#458
Ne mogu da se složim sa prethodnim stavom iz prostog razloga što bi isti možda i bio ispravan kada bi svake godine "turali" na auto nove niskobudžetne gume.
Čisto ako uporedimo rezultate na testovima svesezonskih guma, razlika izmedju najboljih i niskobudžetnih je reda 20-25% duži zaustavni put na suvom i mokrom, a na snegu zna da bude i veći. Skeptičan sam da će bilo koja guma iz vrha ponude da toliko izgubi karakteristike za 5 godina upotrebe. Fizička oštećenja nastala zbog loše infrastrukture ili nedomaćinskog odnosa se ne mogu uzimati kao reper (normalno je da je nova guma "okruglija" i da se bolje kotrlja od one stare 5 godina, ali i ta nova neće da se kotrlja manje od sledeće bar tri godine, kakve li će joj tek onda biti karakteristike). Takodje, ako se pogledaju svi testovi, vidi se da postoji uvek neki proizvodjač i model koji kvalitetom minimalno odstupaju od top klase, a cenom su bliži ovoj nižoj.

Moja lična filozofija po pitanju guma je da se trudim da dobijem najveću moguću bezbednost za finansijski iznos koji sam sposoban da u datom trenutku izdvojim.
Da me ne shvatite pogrešno, apsolutni sam protivnik kupovine polovnih guma, ako se i na to mislilo u prethodnoj diskusiji.

Loganovac

Apsolutno!   + bitna stvar, konfor u vožnji (udobnost i buka), pa tek na kraju (po meni) otpor kotrljanja (potrošnja goriva), a tu je ova nova Starfire 2000 F klasa. Buka recimo 70dB je u nekoj nižoj-srednjoj klasi. Ja sužavam izbor na 68dB i u najgorem slučaju C po mokrom. Nisam siguran kako se XL (extra load, povećana nosivost - ojačane bočne strane) održava na subjektivnu udobnost u vožnji recimo. Napisah da mi je (subjektivno) Fulda Multicontrol nešto tvrđa  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Daniel

Guma posle 6-7godina je odlicna, ali za gajenje cveca na dvoristu. :wave:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

bugi

Ja sam misljenja da su gume jedna od stvari na kojima ne treba stedeti, jedini kontakt sa podlogom imamo preko 4 jako male povrsine, i svakako ako mogucnosti ne daju skuplju gumu, treba uvek uzimati nove gume nize klase, ali biti i svestan njihovih ogranicenja. Licno uvek gledam da su mi na kolima sto kvalitetnije i sto mladje gume.

mali.alen

Evo da sam sebe demantiram budući da sam nekidan napisao da su SF as2000 solidne. Ovih dana odlučio zamjeniti mjesta točkovima unakrsno budući da se prednje vise trose. To sam i napravio.Nakon zamjene se pojavio neki glupi osjećaj na volanu (volan sam radi lijevo desno pri brzini od cca 60 km/h). Odem da ih izbalansiram međutim ni to nije pomoglo. Nije bilo druge nego ih vratiti  kako su i bile. Drugi dan vrag mi nije dao mira, podignem jedan po jedan točak i ustanovim da zadnji desni kad dignem tik iznad betona samo na jednom mjestu zapinje i to onako bas dosta. Znači guma je jajasta. Na zadnjem kraju se to ne osjeti  ali kad je bila naprijed, bas se jako osjetilo. Ovo je moje iskustvo a svako nek sam odluči.

Lazar@

Kopam po internetu, trazim neke gume i naidjem na ovo  :ces:

https://www.vujacic-company.me/sailun-putnicka-20555-r16-91h-univerzalne-gume/

Sailun je jedan od poznatijih kineza. 54e  205-55-r16





mali.alen

Sad koliko se isplati riskirat... Možda bolje ic na sigurno pa uzet neku srednju klasu ovih provjerenih proizvođača.