All-season gume

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

2.2/2.0 - isto sve napumpane na 2.0.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

LeNgenda

Ajde da i ja malo glasno razmisljam...

Imam komplet letnjih Contija iz prve ugradnje koji su na pola sare posle dobrih 75.000-80.000 od ukupno 90.000 km koliko je auto presao.

Takva trajnost je neverovatna.

Komplet zimskih Eskimo S3 je presao smesno malo, ali je samo godinu dana mladji od Contija, tj. DOT je s kraja 2010. godine.

Buduca procenjena godisnja kilometraza je oko 8.000 km, pretezno urbani uslovi voznje.

Razlika u ceni po gumi za 185/65 R15 izmedju Adapto i CrossClimate je oko 2.000 dinara, manje-vise, tj. oko 8.000 dinara (67 eur) za komplet.

Moj glavni zahtevi su da ne menjam gume/tockove dvaput godisnje i da mi komplet univerzalnih potraje 6-7 godina, tj. oko 50.000 km pre nego sto padne na zimski minimum od 4 mm dubine sare.

Jedna od glavnih odlika CrossClimate-a je sporo trosenje. Ako moze da potraje 50.000 km dok ne padne na 4 mm dubine sare, to je savrsena guma za mene. Sve ostale manjkavosti joj prastam.

Rekao bih da se druge allseason gume trose znatno brze.

Kakva su vasa iskustva sa trosenjem univerzalnih guma, jel mogu da potraju 50.000 km, a da ne padnu ispod 4 mm dubine sare?
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

Ako joj praštaš sve ostale manjkavosti nemaš šta da misliš - kupuj. Ja bogami ne mogu da oprostim, j*beš gume koje se ne troše.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

#393
Citat: LeNgenda poslato 31.10.2018. - 15:28
Sve ostale manjkavosti joj prastam.
Jako bitno da ne očekuješ na snegom zatrpanom Kopaoniku tj da će da se ponaša kao extra kvalitetna zimska guma. Na snegu se ponašaju OTPRILIKE kao Tigar Wintera (pričam o mom iskustvu sa Michelin CC)
Citat: LeNgenda poslato 31.10.2018. - 15:28
Rekao bih da se druge allseason gume trose znatno brze.
Kakva su vasa iskustva sa trosenjem univerzalnih guma, jel mogu da potraju 50.000 km, a da ne padnu ispod 4 mm dubine sare?
Zavisi od proizvodjača i od gume
Pogledaj dobro review npr ADAC gde ima i durability. Testovi sa nekoliko sajtova mogu jako da pomognu u tom smislu.
Ja vozim JAKO umereno i bez trkačkih ambicija. Posle 24.000 km jedva je vidljivo da je krenula da se troši. Šara fenomenalna i dalje.
Opet kažem----moje lično iskustvo i ne sumnjam da neko drugi sa drugim gumama ima sasvim suprotno mišljenje.  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

Na zadnjim točkovima mi je Adapto iz 2013. sa oko 65-70.000 i pao je na 4-5 mm.Pola kilomtraže je bio napred,pola nazad.Dakle 50.000 km je moguće,uz sledeće napomene.Prvo,moj način vožnje je vrlo umeren.Drugo,da su sve vreme bile na prednjim točkovima,nisam siguran kako bi izgledale.Treće,dubina šare nije merilo upotrebljivosti gume,dok stignu do 4mm već su davno "izgorele".

silent

#395
Uh, ja svoje Adapto montirane 2014. koje su prešle oko 30-40.000km nisam rotirao i prednje su vidno lošije, ispucali su poneki kramponi i počeli da se krzaju po malo. Zadnje su neuporedivo bolje, pa bih voleo da ih zarotiram sad, samo ne znam kako - da li npr. zadnja desna ide napred kao prednja desna ili prednja leva, tj da li je dozvoljena (ili uopšte potrebna?) promena smera rotacije?

mali.alen

Pa ako imaju označen smjer okretanja onda samo zadnje staviš naprijed a prednje nazad.

miki-bgd

Citat: silent poslato 31.10.2018. - 19:43
tj da li je dozvoljena (ili uopšte potrebna?) promena smera rotacije?
Neke gume mogu da imaju bilo koju rotaciju, neke ne.
Recimo na mojim Winter1 ima strelica koja oznacava smer kretanja - dakle mogu da montiram bilo kako samo je bitan smer kretanja.
Na slici se vidi na levoj strani gume


Dok je recimo na fabrickim continental obelezena spoljna strana gume, dakle moze bilo gde samo mora ta strana da bude spolja (dozvoljeno je menjanje smera).

silent

Hvala na odgovorima, pogledao sam gumu, ima obeležen smer rotacije, tako da znam kako ću  :dobro:

lovac

Prva iskustva sa Lassa Multiways, posle pređenih  600 km:
Lepo se kotrljaju, deluju mekše i tiše od Sportiva zimskih, koje sam vozio od prošle jeseni.
Prilikom parkiranja volan je lakši ...

To su subjektivna isksutva, onako iz prve ruke!

LeNgenda

#400
Nacitao sam se svega i svacega ovih dana na internetu vezano za univerzalne gume i gume generalno, dzeziranje na sve strane.

Ljudi iscasise zglobove na prstima licitirajuci gde je limit prijanjanja koje gume, po suvom, po mokrom, koja kopa sneg, koja koci bolje...

Jesam ja jedini koji nikad nije doveo privatni automobil na granicu prijanjanja, kome auto u krivini na javnom putu ili ulici nikad nije kliznuo preko nosa, npr.? Naravno, sneg i led su jasni izuzeci, ali i tad se tezi da se prijanjanje sto redje i manje gubi.

Kako normalan i zdrav vozac-amater moze da dodje u situaciju da uvidi razliku izmedju Starfire i Continetal guma, osim po subjektivnom dozivljaju buke i udobnosti i objektivnom intenzitetu trosenja?

Otkud toliko test-vozaca medju nama?

Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Keka

Suvise si pojednostavio stvari. Sustina je da sve gume rade posao, taman onako koliko kostaju.

Svojevremeno sam na Loganu imao Winteru, po suvom i toplom vremenu i naglom kocenju auto je samo produzio pravo uz aktiviranje ABS, gde bi svaka normalna guma zakopala. Za to ne treba biti profesionalac, samo treba da se pojavi kriticna situacija u kojoj se uvidja razlika.

Slicno se desilo sa vremesnim Michelin E3B na Kadetu, pri mokrom i naglom kocenju, auto je zaplivao kao na ledu.

Sa druge strane, za neverne Tome postoje objektivni testovi sa brojcanim pokazateljima.

Ako nekome ni to nije dovoljno, onda ja nemam vremena da se dalje ubedjujem.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Ni ja nikad nisam doživeo bočno proklizavanje (osim na snegu i ledu) na all season gumama,a pokušavao sam u bezbednim okolnostima da ga izazovem da bih video gde je limit.A blokiranje točkova kod kočenja sam iskusio više puta (nemam ABS) i na suvom i na mokrom.
Filozofiranje o trakciji i zaustavno putu u normalnim okolnostima nema mnogo smisla.Ali o tome mislimo zbog onog hipotetičkog slučaja kada neznatno bolja guma čini presudnu razliku između katastrofe i hepienda.Taj slučaj možda se nikad neće desiti,a možda se desi sutra,bez obzira na svu pažnju i opreznost.Zbog toga neko plati gumu 50% skuplje jer može i hoće da se zaštiti i od onoga što je malo verovatno.
Starfire i Continental se u mnogo čemu razlikuju,naravno.Jedino im je boja ista.Jedna od razlika o kojoj bih ja razmišljao je solidnost i izdržljivost konstrukcije,nezavisno od gazećeg sloja.Odnosno,koja od ove dve će preživeti bez pojave klobuka 3-4 godine.Ili,koja od njih će preživeti udarnu rupu,a koja će biti za otpad.I da li cena gume ima i koliko veze sa ovim.
Zbog toga većina kupuje ono što je između Continentala i Starfire-a.To je i moj rezon i preporuka.

lovac


silent

Premestih danas Savu Adapto sa zadnjih na prednje točkove i obrnuto (posle 4 godine i oko 30-40k km). Prvi utisak mi je da je auto mekši i tiši.
Posle svih ovih godina mogu reći da sam jako zadovoljan sa Savom Adapto i njenim ponašanjem na svim tipovima kolovoza, kao i sa trošenjem gume, koje je vrlo umereno.