Problemi sa sistemom za TNG

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

iz razloga što se i plin markira.

szs

@slavko_bgd
Pošto imam nameru da uzmem nov auto i ugradim plin, prema tvom ogromnom iskustvu, čiji TNG sistem ugradjen u Dačiju ima najmanje problema i da li ima uopšte smisla gledati gde se sipa plin?
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

nik

#377
Poslednjih mesec dana počelo je da mi se javlja da kada naglo dodam gas preko 5000 o/min, zapišti, kao kada ostane bez plina, i prebaci na benzin. Kada se ponovo prebaci na gas, na nižim obrtajima, normalno prebaci i ide normalno.
Pošto mu je već bilo uveliko vreme za zamenu filtera (prešao oko 15 kkm od prethodne zamene), kupih danas oba filtera i zamenih sam.

Stanje starih filtera


Levi filter tečne faze je bio u mnogo gorem stanju nego na slici, zapušen sitnom prašinom, opiljcima i ko zna čime još, ali sam ga istresao, jbg, istresao dok sam ga pregledao. Papirni uložak filtera gasne faze nije imao mehaničkih nečistoća (što se dalo i očekivati) i nije bio zapušen smolastom materijom koje je bilo na kućištu (dal' se upila  :ne:).



Ovo je deo na ulazu u filter od isparivača. Sa druge strane, na izlazu, bila je po koja tačkica ovog čuda na zidu izlazne cevi, tako da istu filter ne zaustavlja u potpunosti, ali u većem delu da.

Probao sam efekte teranja u visoke obrtaje na mestu (do 6000 o/min), nema negativnih posledica. Lepo prima gas i ne pomišlja da "objavi" nedostatak plina. Probaću ga sutra u vožnji pod opterećenjem, pa javljam.

I mala anegdota za kraj. Posle obavljenog tretmana, skupim alat i stare filtere, spakujem u kesu, ugasim auto koji je do tada radio na leru. Kako zaključam auto, tako osetim opor miris plina. Posle pominjanja raznorodnih aktera u smislu seksualnom  (počevši od sebe, pa preko autoindustrije, proizvodjača TNG komponenti, filtera,...), proklinjanja što sam sam petljao, provere komponenti uredjaja vodom sa sapunicom, mirisanja od motora do auspuha i to u tri iteracije, ukapiram da mi smrde stari filteri iz kese sa alatom.  :banghead: :banghead: :banghead:

Jbg, čovek se uči dok je živ.

PS: Umalo da zaboravim. Gas zadnjih više od godinu dana sipam na Knez petrolu na Kumodržu (Najjeftiniji, a i usput mi sa posla  :c:), na drugim pumpama samo kada sam na putu (možda pet puta ukupno za poslednjih godinu dana).

kiconix

Imam jos oko 4000 km do servisa.
Vozio mesec i po sa Eko plinom, od tada samo Nis.
Razlika je osetna i u voznji i u potrosnji (moze biti da sam 2 puta naleteo na isti gas na Eko koji je blagi uzas).
Imao sam do sada i dva sipanja makedonskog, po meni smrdi za sve pare (bas), i trosi vise nego naseg.
Javljam stanje filtera.

jasho

Uf, ja sam se totalno preračunao, sad u nedelju sređivao malo sandera, (usisavao i pranje spolja) i bacao papiriće kojih uvek ima po kolima pa između ostalog pogledao servisnu knjižicu, (a trebao bi kod Slavaka na servis , to mi je sve nešto po glavi kao uskoro) i pogledam od servisa prešao 20.000 km :doh:
Auto ide bez problema, tako da vam javljam i za stanje mojih filtera nakon 20hkm, čim budem servis odradio...

nik

Samo da javim, problem sa prebacivanjem na benzin na preko 5000 o/min ostao. Tipujem na bljuzgu u isparivaču ili cevima. Ako neko ima drugu ideju, bio bih zahvalan.

dekiv68

Zašto terati motor u tolike obtaje :conf:

nik


U tome i jeste problem. U te obrtaje se tera samo kada je nužda. Nemam baš želju da mi motor trokira kada mi je najpotrebnije da se izvučem iz neke situacije.

Zee

Ovo postaje simptomaticno i moj je poceo da se buni poslednjih 4-5 dana, kada treba da prebaci na gas pocne da pisti i vrati na beMzin.
Pustim ga malo pa probam par puta rucno i on prebaci posle par kilometara i nakon toga sve se odija normalno.
Uglavnom sam sipao na Luk oil pumpi kod TC Stadiona, ali sam poslednjih nekoliko puta zbog nedostatka vremena sipao na Fluks pumpi, na autoputu kod Konjarnika. Pitanje da li je to razlog ili ne, ali se tako zadesilo. Trenutno cekam majstora da se vrne sa mora, pa da ga kupusamo. 
:wave:

Veterinar

To se meni dešavalo samo zimus, kada su temperature bile ispod nule, a dam jak gas (obrtaji nebitni). Zapišti, prebaci na benzin, a kasnije, kad oduzmem gas, vrati na plin.

sds21

#385
Slicna situacija na supruginom sanderu 1.2 2013.god sa fabrickim plinom, zadnjih 10ak dana. Samo pisti i nece da prebaci na plin. Slican problem smo imali pre 2-3 meseca, tada je zamenjen el. mag. ventil. Do tada smo plin sipali na pumpi koja nam je bila najbliza, posle toga samo na omv. Poslednji put bili u zurbi, svratili na Lukoil da dopunimo i posle 150km problem sa prebacivanjem. Dopunili na omv i sve normalno radi.

Plin ili nesto drugo, ali mi se ne eksperimentise sa drugim pumpama.

slavko_bgd

#386
"Navat'o cunder" što bi rekao jedan moj dobar kolega. Treba svratiti u najbliži servis ako se problem nastavi da se skine i opere ventil na isparivaču. Na tom modelu i motoru to se vrlo lako i jednostavno odradi. Nadam se samo da se nije isparivač napunio onom smolom kao što je bilo kod mene nedavno na Alfi...

Citat: jasho poslato 18.09.2018. - 08:10
Uf, ja sam se totalno preračunao, sad u nedelju sređivao malo sandera, (usisavao i pranje spolja) i bacao papiriće kojih uvek ima po kolima pa između ostalog pogledao servisnu knjižicu, (a trebao bi kod Slavka na servis , to mi je sve nešto po glavi kao uskoro) i pogledam od servisa prešao 20.000 km :doh:
Auto ide bez problema, tako da vam javljam i za stanje mojih filtera nakon 20hkm, čim budem servis odradio...

Šta se sekiraš, odradićemo kad dođeš dva servisa i o'ma te "sravnim"  :Smiley:

Citat: Veterinar poslato 19.09.2018. - 11:33
To se meni dešavalo samo zimus, kada su temperature bile ispod nule, a dam jak gas (obrtaji nebitni). Zapišti, prebaci na benzin, a kasnije, kad oduzmem gas, vrati na plin.

I meni se isto dešavalo u istim uslovima. Uzrok je smeša plina (mali napon pare pri niskim temperaturama zbog viška butana) i turbo motor koji na višim opterećenjima traži veći ulazni pritisak gasa od atmosferskog motora. Odnos propan/butan u smeši definiše standard prema prosečnim dnevnim temperaturama. Rafinerije ne mogu da namešavaju gas na dnevnom nivou tako da može da se desi da na niskim temperaturama napon pare (pritisak gasa) bude manji od zahtevanog i da sistem pri većem opterećenju vraća na benzin. Fabrički plin na 0.9tCe baš tako radi kako si opisao. Sa istom smešom gasa na istoj temperaturi i pri istom opterećenju atmosferac radi normalno, ne vraća na benzin. 

Zoran

Ja bi tu napravio neki odvojak sa auspuha da malko dogrijava toro bocu preko zime. . .
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix


Veterinar

#389
Pazi,  ima to smisla. Medjutim,  kod mene je rezervoar u prtljažniku,  a to se dešavalo i nakon nekoliko sati vožnje,  kada je ceo auto topao iznutra. Problem su verovatno vodovi od toplog rezervoara do toplog motora,  koji su ispod automobila,  pa na njih deluju niske temperature.  To nije temperatura iznad nule,  nego deblji minus a Slavko je objasnio "fiziologiju" te pojave.