Problemi sa sistemom za TNG

prethodna tema - sledeća tema

Gosa1982

Slazem se. Nedovonja kolicina gasa dolazi u motor. Pitanje je da li je problem elektroventil (po mom misljenju) ili su dizne u pitanju

Loganovac

Vidim Slavko kulira pa reko ajde ja kol'ko znam da se umešam...
Izgubili ste iz vida šta je pod haubom - sekvent uređaj. Smešu reguliše lambda sonda (čim se zagreje), pa bi trebalo kod "krštenog" plinadžije proveriti da li je sa te strane sve u redu. Elektroventil (koji god da je, verovatno misliš na onaj na boci) ne može da ima uticaja, baš kao ni eventualna zaprljanost filtera tečne ila gasne faze, jer je uređaj opremljen senzorom pritiska u rail-u, znači u slučaju smanjenja pritiska zapištao bi i prebacio na benzin. Šta je ostalo -pitanje kako radi na benzin. U ovom slučaju zatvoriti ventil na plinskoj boci i voziti neko vreme samo na benzin. Ako je tada sve u redu, jasno je da je problem negde u plinskom delu. Verovatno dizne, a možda je opet počelo ono sr*nje da se vata u isparivaču i diznama. Cenim da nisu proveravali isparivač niti senzor pritiska gasa u railu?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Mislimo isto.
Ne znam ko odrzava plinske sisteme u ovlascenim al cenim da sigurno nemaju samo plinadziju.

slavko_bgd

Samo bih da ponovim da sam sa gasom sipanim 11.01.2018. na OMV pumpi na Beogradskoj obilaznici kod Surčina u službeni Logan2 0.9tCe LPG tri puta išao na pranje gasnih dizni dok taj gas iz rezervoara nisam potrošio u potpunosti. Kad sam potrošio taj gas zamenjen je filter gasne faze. Posle toga ( Februar 2018) taj auto dok sam ga ja vozio nije više imao nikakvih problema sa radom na gas. Plin je sipan i dalje na OMV pumpama.

@kiconix: u ovlašćenim servisima fabričke plinske uređaje održavaju zaposleni koji su prošli školovanje za to. "Nefabričke" održavaju zaposleni koji su prošli sertifikaciju kod  uvoznika opreme. 

Gosa1982

Automobil radi savrseno na benzin. Problem se povremeno javlja u radu na gas. S obzirom da idem na odmor, nemam vremena da ponovo idem u servis. Za vikend je ponovo blinkala lampica za izduvne  gasove i vozilo nije htelo da ubrza(prebaci ga u safe mod). Nakon 10  sec sve bude u redu.

Gosa1982

Ipak sam otisao u servis da ponovo izvrse dijagnostikovanje rada. Konstatovali su da neadekvatno rade dve dizne. Pranje nije pomoglo. Nakon mog povratka sa odmora servis ce podneti zahtev RNS da u garantnom roku zamene dizne. Auto je presao 70 h km, prethodnom vlasniku su promenili dizne u garanciji. U servisu smatraju da ce prihvatiti reklamaciju, ali nevoljno,  posto je to vec drugi put.

Loganovac

Ako je u garantnom roku može da bude i petnaesti put, to nije tvoj problem.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Osim ako se ispostavi da je van odgovornosti davaoca garancije - greška materijala ili greška u proizvodnji, u skladu sa opštim garancijskim uslovima. 
No...znajući da su tokom 2017 godine servisi bez reči pokrivali kvarove na tng komponentama očigledno izazvane primesama iz tng-a, ne verujem da će neko praviti problem oko 2 dizne. Ili možda sve 4, ako neko proceni da tako treba.
Po simptomu, kako je napisao Gosa1982, najverovatnije unutar 2 dizne još ima smola koje aparat za pranje nije uspeo da odstrani. Na 1.2 16V motoru je prethodna generacija MED dizni koje su otpornije na smole ali se teže čiste kad se napune smolama. Kada je gas relativno hladan (ispod 35C), te smole su lepljive i ometaju rad dizni. Zimi, kada je spoljna temperatura -10C, temperatura motora u momentu prelaska na gas bude >60C a temperatura gasa je 6-8C. Kad je gas čist i kad u diznama nema ništa što bi ih lepilo - motor na gas radi najnormalnije. Kada topao gas iz isparivača zagreje smolu, ona otpusti i dizne rade u granicama normalnog. Ista priča i sa klipom zaustavnog ventila u isparivaču. Kog porekla su te smole i zašto se "polimerizuju" tako kako se to već dešava samo u pojedinim slučajevima i samo u Srbiji - nemam blage veze. Informacija koja će možda značiti: imam drugara kojem menjam filtere na svakih 10kkm i kad skinemo stari otvorimo ga da vidimo šta ima unutra. On od proleća 2017 sipa samo na NIS-u. Neki dan smo treći put za redom zamenili čiste filtere. Sledeći put fotografišem pa kačim slike. Toliko o tome...

Loganovac

Hvala na nesebičnoj podeli znanja i iskustva!  :hall:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Nema na čemu. Tu smo da pomognemo jedni drugima, da podelimo iskustva i da naučimo nešto jedni od drugih...

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

#371
Sipao na EKO 2 meseca.
Potrosnja poludela i vukao se kao slinac.
Presao na NIS, km se povecala, auto progledao.
Moje misljenje je da su im uvalili neku cisternu sa djubretom al razlika je ocigledna. 

Veterinar

Danas sam čuo zvuk koji sam pomalo zaboravio, pistanje zbog nemogućnosti da prebaci na plin. Pošto će nekome vremenom da bude značajno sve kad čita ove postove, napisaću i da je dnevna temperatura bila oko 30 stepeni celzijusa. Posle gašenja i ponovnog pokretanja motora sve bilo u redu.
Ventilcic očišćen pre 21000 km (sada sam na oko 51000), a od tada je u Srbiji sipano samo na OMV pumpama, osim jednom na MOL pre desetak hiljade kilometara. Ne pravim problem, praticu situaciju. Procitao sam Slavkov post, pa razmišljam da pokušam u narednom periodu samo sa NIS pumpama. Naravno, ako se posle nekog vremena desi pistanje necu moći da znam od kojeg je plina, pošto je ventil već zaprljan.
Drugih problema, poput trzanja, trokiranja ili lampica nije bilo, nadam se i da neće. Ako se pistanje bude ponavljalo zamolicu ponovo servis za pomoć.

dekiv68

Pri odlasku, pre neki dan, u Reno Sava sreo sam čoveka koji je radio redovan servis na Kliu, a koji radi kao inženjer održavanja u Rafineriji nafte. Tvrdi da je nemoguće da propilen (koji karameliše i zapušava sistem za TNG) bude u gasu iz Pančevačke rafinerije i pored osvajanja duboke destilacije (stepen iskorišćenja sirove nafte 97%). Tvrdi da se propilen nalazi na pumpama jer pojedini mešaju NIS-ov plin sa otpadnim plinom iz petrohemijskih industrija koji je nus-proizvod i koji se ranije  uništavao sagorevanjem

Raja

Ovo bi se u marketingu nazvalo "dobro odbijen prigovor", mada lično smatram da nije tačno.